Olen ostanut tosi upeat ja laadukkaat silmälasit netistä.
Liike sijaitseen Tukoholman tienoilla, mutta mitäs väliä sillä on?
Kävin optikolla ja sain reseptin näöstäni ja sitten tilasin mallipareja, niitä saa kotiin kokeiltavaksi neljä eri paria.
Sitten valitsin sekä lukulasit että monitehot.Näköni on huonontunut viime vuosien aikana, joten uusia tarvitsin.
Tässä osoite jos kiinnostaa:
http://www.glasogondirekt.com/
Halvat ja hyvät silmälasit netistä
82
173240
Vastaukset
- Mami
Millä kielellä asioit? Koira söi entiset lasit ja uudet pitäis hommata!
- yksi vaan
Menet sivuille ja painat oikeasta yläkulmasta suomen lippua. Ensin täytyy vaan rekisteröityä jos haluaa tilata ja sitten tilaat neljät näytelasit jotka tulee suoraan kotiin. Tilasin itsekkin tuolta lasit, ensin tuli vaan vääränlaiset linssit, pistin sähköpostia ihan vaan suomeksi ja sain ohjeet palauttaa lasit ja kirjotin matkaan kirjeen ja selitin mitä oli käyny, jonka jälkeen tuli sitten parin viikon sisällä kahdet lasit jotka molemmat oli oikeanlaiset, pistin taas sähköpostia et miksi tuli kahdet (vissiin sattunu joku virhe siellä) ja sain vaan viestin että maksan toisen laskun ja sain pitää kahdet lasit. 72€ tuli maksamaan kahdet lasit. Kallista? Elämä on.
- ..tai sitten ei
yksi vaan kirjoitti:
Menet sivuille ja painat oikeasta yläkulmasta suomen lippua. Ensin täytyy vaan rekisteröityä jos haluaa tilata ja sitten tilaat neljät näytelasit jotka tulee suoraan kotiin. Tilasin itsekkin tuolta lasit, ensin tuli vaan vääränlaiset linssit, pistin sähköpostia ihan vaan suomeksi ja sain ohjeet palauttaa lasit ja kirjotin matkaan kirjeen ja selitin mitä oli käyny, jonka jälkeen tuli sitten parin viikon sisällä kahdet lasit jotka molemmat oli oikeanlaiset, pistin taas sähköpostia et miksi tuli kahdet (vissiin sattunu joku virhe siellä) ja sain vaan viestin että maksan toisen laskun ja sain pitää kahdet lasit. 72€ tuli maksamaan kahdet lasit. Kallista? Elämä on.
Jep, ehkä voi saada ihan ok lasit, jos ei ole suuret vahvuudet ja on sopusuhtaiset kasvot joihin käy useampi malli eikä ole monitehot. Mutta enpä usko, että kunnon monitehoja saa netistä. Niissä on niin suuret mahdollisuudet mennä metsään. Samoin jos on isot vahvuudet, ei välttämättä osaa itse arvioida mikä kannattaa, millä linssillä ja kehyksellä tulee siisti lopputulos. Mutta tietysti jos ei ole turhan tarkka lasien mukavuudesta tai esteettisyydestä, niin mikäs siinä... Optikkoliikkeeseen muutenkin laseja voi yleensä viedä taivuteltavaksi ja korjattavaksi, jos on sieltä lasit. Palvelu pelaa.
- Vipa
..tai sitten ei kirjoitti:
Jep, ehkä voi saada ihan ok lasit, jos ei ole suuret vahvuudet ja on sopusuhtaiset kasvot joihin käy useampi malli eikä ole monitehot. Mutta enpä usko, että kunnon monitehoja saa netistä. Niissä on niin suuret mahdollisuudet mennä metsään. Samoin jos on isot vahvuudet, ei välttämättä osaa itse arvioida mikä kannattaa, millä linssillä ja kehyksellä tulee siisti lopputulos. Mutta tietysti jos ei ole turhan tarkka lasien mukavuudesta tai esteettisyydestä, niin mikäs siinä... Optikkoliikkeeseen muutenkin laseja voi yleensä viedä taivuteltavaksi ja korjattavaksi, jos on sieltä lasit. Palvelu pelaa.
Toimii siinä mielessä erittäin hyvin, että tuotteella on täysi palautusoikeus normaali lainsäädännön mukaisesti. Riski kannattaa ottaa, vaikka naamari olisikin hieman vino, kun hintataso on about kymmenesosa optikkojen hinnoista :)
Kokeillut ja tyytyväinen - yhdet palauttanut. - Maailman matkaaja
Viesteissä on monta hyvää tai monta vähemmän hyvää paikkaa joista lasit voisi hankkia.
Hanki nykyiset kaksiteholasini Keravalta. Kalliit olivat; pokien kanssa yhteensä 900 euroa.
Seuraavana kesänä menimme lomalle Kantoniin (Guanthouhun) Kiinaan. Minulla oli jäänyt rahapussiin silmälekurin resepti (vahingossa). Useat porukan ihmiset menivät teettämään itselleen uudet 2-teholasit, lukulasit tai aurinkolasittehoilla. Tämän sain tietää vasta kotiintulomatkalla ja arvatkaa harmittiko. Lasien tekeminen oli vienyt aikaa vain n. 2 tuntia. Aamulla veivät ja illalla hakivat pois. Loistavaa työtä oli tehty, vaikka aika oli noinkin lyhyt. Pokat ja resepti täytyi tietysti olla mukana (siis itseltään). Menen Hong Kongiin elokuussa 2 viikoksi ja siellä taidan vaihdattaa kaikki lasini.
- Bologna
Niin nuo Bologna merkkiset, ne maksoivat 39 euroa, postikuluineen.
Tilaan joulukuussa toiset. - melkein rikas
nämä täältä tilatut lasit eivät olekkaan kovin laadukkaita. Halpista hinnaltaan, että laadultaan.
- Minäkin tilasin
Eikä mitään vikaa ole ollut.
Entiset lasini olivat 400 euroa ja naarmuuntuivat aika nopeasti.
Mistä sen tietää mikä on niin kovin laadukasta?
Uskon että monille on vain sitä suomalaista ennakkoluuloa, jos jotain saa kerrankin halvalla. - huvittunut kerrassaan
Minkä tutkimuksen? Optikkojen teettämänkö?
Hah hah! Liikkeissä maksetaan kuule niin paljon ilmaa, että sekö takaa "laadun"?
Miksi tuossa ruotsalaisfirmassa olisi laatu jotenkin heikompaa? Tuskinpa heillä asiakkaita riittäisi jos roskaa myisivät! Sitäpaitsi hehän kaiketi ovat ruotsalainen optikkoliike, joten kontrolli pelaa! - juupajuu
huvittunut kerrassaan kirjoitti:
Minkä tutkimuksen? Optikkojen teettämänkö?
Hah hah! Liikkeissä maksetaan kuule niin paljon ilmaa, että sekö takaa "laadun"?
Miksi tuossa ruotsalaisfirmassa olisi laatu jotenkin heikompaa? Tuskinpa heillä asiakkaita riittäisi jos roskaa myisivät! Sitäpaitsi hehän kaiketi ovat ruotsalainen optikkoliike, joten kontrolli pelaa!Mikä laseissa maksaa liikkeissä? Palvelu, asiantuntemus, ihmisten työ, vuokrat sun muut. Ja mitä tästä hyötyy kuluttaja? Hän voi sovittaa kehykset, keskustella tarpeistaan ja saada apua tiettyjen ongelmiensa ratkaisuun (harvammin osaa itse näitä asioita ratkaista) ja vielä rillien vääntelyt ja muut huoltohommat päälle. Pelkkä vahvuuksien tietäminen ja kivan kehyksen löytäminen kun ei vaan valitettavasti aina takaa hyvää lopputulosta, ei vaikka linssitkin olisi tasan samaa tavaraa kuin liikkeissä. Tavallinen kuluttaja ei välttämättä osaa koota itselleen toimivaa kokonaisuutta eri vaihtoehdoista, vaikka ne yksittäisinä olisivatkin "hyviä". Sitten mennään optikkoliikkeeseen valittamaan ja märisemään ja kummastelemaan miksei lasit toimikaan, vaikka ihan itse on netistä valittu. Hohhoijaa.
- Kilolainen
juupajuu kirjoitti:
Mikä laseissa maksaa liikkeissä? Palvelu, asiantuntemus, ihmisten työ, vuokrat sun muut. Ja mitä tästä hyötyy kuluttaja? Hän voi sovittaa kehykset, keskustella tarpeistaan ja saada apua tiettyjen ongelmiensa ratkaisuun (harvammin osaa itse näitä asioita ratkaista) ja vielä rillien vääntelyt ja muut huoltohommat päälle. Pelkkä vahvuuksien tietäminen ja kivan kehyksen löytäminen kun ei vaan valitettavasti aina takaa hyvää lopputulosta, ei vaikka linssitkin olisi tasan samaa tavaraa kuin liikkeissä. Tavallinen kuluttaja ei välttämättä osaa koota itselleen toimivaa kokonaisuutta eri vaihtoehdoista, vaikka ne yksittäisinä olisivatkin "hyviä". Sitten mennään optikkoliikkeeseen valittamaan ja märisemään ja kummastelemaan miksei lasit toimikaan, vaikka ihan itse on netistä valittu. Hohhoijaa.
optikkoliikkeeseen valittamaan tilaamistani laseista, koska ne sopivat päähäni täydellisesti (tuuriako ?).
Osaan tuhattaiturina huoltaa kaiken alkaen viemäriputkista/televisiosta aina tietokoneeseen, ei yhdet rillit ole mulle mikään ongelma, onhan kyseessä aika yksinkertainen "kone". - Kilolainen
Kallis on kalliimpaa kuin edullinen jos:
Seuraavassa A on kalliin hinta ja B edullisen hinta
A > B
MOT.
Kallis oli siis kalliimpi kuin sitä edullisempi tuote, tuo tutkimustieto toimii kaikille tuotteille. - Höpöhöpö
juupajuu kirjoitti:
Mikä laseissa maksaa liikkeissä? Palvelu, asiantuntemus, ihmisten työ, vuokrat sun muut. Ja mitä tästä hyötyy kuluttaja? Hän voi sovittaa kehykset, keskustella tarpeistaan ja saada apua tiettyjen ongelmiensa ratkaisuun (harvammin osaa itse näitä asioita ratkaista) ja vielä rillien vääntelyt ja muut huoltohommat päälle. Pelkkä vahvuuksien tietäminen ja kivan kehyksen löytäminen kun ei vaan valitettavasti aina takaa hyvää lopputulosta, ei vaikka linssitkin olisi tasan samaa tavaraa kuin liikkeissä. Tavallinen kuluttaja ei välttämättä osaa koota itselleen toimivaa kokonaisuutta eri vaihtoehdoista, vaikka ne yksittäisinä olisivatkin "hyviä". Sitten mennään optikkoliikkeeseen valittamaan ja märisemään ja kummastelemaan miksei lasit toimikaan, vaikka ihan itse on netistä valittu. Hohhoijaa.
Tiedät itsekin, että silmälasikauppa on tosi hyvää bisnestä.
Optikon työ ei nyt niin tähtitieteellisen ihmeellistä ole. Eihän? Ostetaan aina lasit ulkomaan matkoilta ja saadaan monet Suomen hinnoilla. Miettikää. Olen saanut niin töykeää palvelua optikoilta, joten en mistään hinnasta antaisi moisten määrätä laseja itselleni.Silmälääkäri on silmiä varten. - carmen2
luulet saavasi optikkoliikkeiden ylihinnoitetuilla laseilla. Hah! Mä olen ostanut lasit tuolta ja yhtä hyvin näkee kun nisseninkin rilleillä, hintaa vaan oli pari satkua vähemmän. Ja kun on halpoja voi olla useammat!! Ja on hyvännäköiset, moni on kehunut.
- Vipa
...voin kertoa, että omat netistä tilaamani lasit jäivät siron 45 jalan alle, jolloin lasit olivat mallia "litteä". Lasit korjattiin optikolla, joka ihmetteli kehysten kestävyyttä... Se siitä tutkimuksesta, mutta epäilyhän on ihan tervettä :)
- tuhve
Kehyksissä ei varmaan lue DIOR, mutta linssit valmistetaan samasta muovista kuin Suomalaisissa optikko liikkeissä...
Nimittäin optikko liikkeet tilaavat linssit juuri näistä halpis paikoista.
-linssin hioja- - Anonyymi
tuhve kirjoitti:
Kehyksissä ei varmaan lue DIOR, mutta linssit valmistetaan samasta muovista kuin Suomalaisissa optikko liikkeissä...
Nimittäin optikko liikkeet tilaavat linssit juuri näistä halpis paikoista.
-linssin hioja-Ihan oikein , kysyn kerran optiko työntekijältä ,mistä saate nämä lasit (lenses) vastaus oli , philippinasta ,well ei varmasti maksa 500€ suomalaisille ?
- Mitä Äksyin Ämmä
suhtautui siihen, ettet ostanutkaan kakkuloita hänen liikkeestään? Antoiko optikko lasireseptin niin kuin silmälääkäri olisi tehnyt? Tiedän toki, että optikko on velvollinen ohjaamaan asiakkaan silmälääkärille, mikäli epäilee tällä silmäsairautta.
Tarkastutin kerran ex tempore näköni optikkoliikkeessä nähtyäni näyttävän mainoksen kyseisen puljun ikkunassa. Mutta optikkopa ei antanutkaan minulle edes suullista informaatiota saati lappusta siitä, mikä on näöntarkkuuteni ja minkävahvuiset lasit tarvitsen. Hän vain ohjasi minua päättäväisesti kehystelineitten luo ja kysyi: "Minkäslaiset lasit laitetaan?" Kun en ollut lainkaan kiinnostunut kyseisen liikkeen valikoimista juuri silloin ja kysyin näöntarkastuksen tuloksia, optikko ilmoitti lukemat nopesti suullisesti samalla tavoin, kun olen huomannut kodinkone- tms. myyjien kysyttäessä kertovan tyyriitten tuotteittensa hinnat.
Mutta tuolloin en joutunut maksamaan latiakaan näöntarkastuksesta. Onkohan tilanne toinen silloin, jos asiakas todella maksaa saamastaan palvelusta eli tässä tapauksessa tarkastuksesta, ja haluaa tulokset itselleen, vaikkakin kenties naapuriliikkeessä tai peräti -maassa hyödynnettäviksi? - mutta mutta
mutta ei todellakaan hyvät.Tilasin joskus kehyksiä näytille ja laatu oli kyllä luokkaa tiimari. Pistin paketin takaisin ja sillä siisti. Nykyiset silmälasini(kehykset ja linssit!) maksoivat optikkoliikkeestä vähän vajaa 100€ naarmuuntumattomalla pinnalla. Kuka sulle sovitti lasit niin että sangat "istuvat" päähän hyvin?
- Kilolainen
Tilaamani Bologna-malliset, sopivat täydellisesti päähäni. Hienot sangat kuva ei todellakaan valehtele.
Mukana tuli kotelo, mikrokuituliina, varaosia ja pienois ruuvimeisesseli, jossa ristipää, talttapää ja kaksi mutteripäätä.
Postikuluineen vain 39 euroa, optikolla vastaavat maksavat 200 euroa. - Kilolainen
Kilolainen kirjoitti:
Tilaamani Bologna-malliset, sopivat täydellisesti päähäni. Hienot sangat kuva ei todellakaan valehtele.
Mukana tuli kotelo, mikrokuituliina, varaosia ja pienois ruuvimeisesseli, jossa ristipää, talttapää ja kaksi mutteripäätä.
Postikuluineen vain 39 euroa, optikolla vastaavat maksavat 200 euroa.Tämä on säästövinkit palsta, täällä annetaan säästövinkkejä EI tuhlausvinkkejä.
- jalankulkija
Tuohan on suurinpiirtein yhtä halpaa kuin Tukholmalaiselta postimyyntioptikolta tilattuna.
- Kilolainen
jalankulkija kirjoitti:
Tuohan on suurinpiirtein yhtä halpaa kuin Tukholmalaiselta postimyyntioptikolta tilattuna.
Pertti tiedät hyvin, että ostin ne sieltä.
- carmen2
sellainen liike löytyy joka vuokrien ja henkilökuntakustannusten jälkeen pystyy myymään rillit satasella?! En ole missään superaleissakaan moisiin hintoihin törmännyt liikkeissä.Ja niinhän se on kaiken kanssa, kaikki ei sovi kaikille. Luitko sen lappusen joka tuli rillien kanssa, siinä luki ( ja myös siellä tilaussivuilla) että kehykset sopivat useimpien päähän.
- epäilys
Puhutpa epäilyttävän innokkaasti firman puolesta.
- Mikitin
Minä ostin silmälasini Kiinasta hienosta optikkoliikkeestä sovituksen ja hyvän palvelun kera ja kaikkineen maksoivat 40 €. Eli halvalla voi saada myös palvelun kera.. ;)
- Merite
Poika morsiamensa kanssa on ostanut lasinsa glasogondirektiltä ja he ovat ainakin olleet tyytyväisiä hankintoiohinsa.
Olen nähnyt Iltalehdessä ainakin kerran mainostettavan jotakin toista silmälasien nettikauppaa muutama kuukausi sitten. Siellä oli samaa hintaluokkaa olevia kehyksiä linsseineen. Ne olivat näyttävämpiä ja paljon paremman näköisiä kuin glasogondiredktillä.
Harmittää kun heitin osoitteen hukkaan, enkä ole onistunut löytämään sitä enää uudestaan.Muutaman keran kävin sivuilla ja suunnittelin lasien hankkimistä sieltä.
Jos joku tietää ko. silmälasien nettikaupan, niin olisi kiva, jos saisin osoitteen uudelleen. - poju
maksoi 70E tippui kerran ja linssistä pala pois...taidanpa ostaa optikolta.
- Andulka
Olen tilannut kerran Glasögondirektistä, lasit olivat OK, mutta eivät mitenkään erikoisen laadukkaat. Kehykset olivat aika halpiksen oloiset. Koska Suomen hinnoilla ei paljon laseja vaihdella (varsinkaan, kun miinusta on yli -7.00 eli mitkään tarjoukset eivät päde) olen kokeillut suosituksen perusteella myös toista nettikauppaa, Hong Kongissa. Voi kuulostaa riskaabelilta, mutta laatu oli ainakin saamissani laseissa erinomainen. Hintaa tuli kaksiteholaseille pitkästi alle sata euroa, lasit tulivat parissa viikossa, näen niillä hyvin ja sangat ovat vankan ja tukevan tuntuiset, ihan eri oloiset kuin glasögondirektissä. Miltään osin laatu ei minusta poikkea tavallisesta suomalaisesta optikkoliikkestä ostamistani laseista (joiden istuvuutta ei muuten kukaan vaivautunut liikkeessä tarkistamaan, löivät vain lasit kouraan!). Eiköhän useimmat kehykset loppujen lopuksi tehdä juuri Kaukoidässä, samoin valmiiksi hioutut linssit, vaikka sitä ei mainostetakaan.
Joka tapauksessa, vaikkei ykköslaseja haluaisikaan netistä tilata, niin ainakin varalasien hankkimista kannattaa harkita. Vaihtelukin virkistää. :-)
Kaupan osoite on http://optical4less.com/ , muitakin netistä toki löytyy, niistä ei kuitenkaan ole kokemusta.- Tietoa
Mistä saa halvimmalla reseptin siis silmälääkäriltä netistä ostetuihin laseihin? Kyselin Instrusta tänään, maksoi 70 euroa!
- Allu
Miten käytännössä tilaaminen onnistui? Eli miten resepti, maksu jne. Ilmeisesti tiedot tuonne ja lasit postissa sitten sulle? :) Vai saiko sovittaa? Tai onko mitään palautusoikeutta? Kyselen ehkä vähän hölmöjäkin, mutta kun en ole aiemmin netistä tilannut enkä tunne käytäntöä.
Kakkoslasit tarvisin, vaikka "ykköslasit" onkin vääntyny tässä jo pariin otteeseen. 400 eurolla sain hommattua hengettömät lasit, joista kyllä todella tykkään. Kerran sitten kävi niin, että hevosen selästä tipuin lasit päässä ja nenäkappale vääntyi. Yrittivät sitä sitten vääntää, mutta eivät optikolla onnistuneet joten tilasivat uuden nenäkappaleen(45e!). Torkahdin lasit päässä hetkeksi niin että hiukan nojasin tyynyyt ja taas lasit vinossa. Toinen linssi väänty alaspäin. Ja kaikenlisäksi linssit on naarmuuntuneet aikalailla puolen vuoden aikana. Edellisissä laseissa lasilinssit on tänäpäivänäkin ok, vaikka laseilla ikää 10v ja olen niitä nyt tallilla pitänyt. - Andulka
Allu kirjoitti:
Miten käytännössä tilaaminen onnistui? Eli miten resepti, maksu jne. Ilmeisesti tiedot tuonne ja lasit postissa sitten sulle? :) Vai saiko sovittaa? Tai onko mitään palautusoikeutta? Kyselen ehkä vähän hölmöjäkin, mutta kun en ole aiemmin netistä tilannut enkä tunne käytäntöä.
Kakkoslasit tarvisin, vaikka "ykköslasit" onkin vääntyny tässä jo pariin otteeseen. 400 eurolla sain hommattua hengettömät lasit, joista kyllä todella tykkään. Kerran sitten kävi niin, että hevosen selästä tipuin lasit päässä ja nenäkappale vääntyi. Yrittivät sitä sitten vääntää, mutta eivät optikolla onnistuneet joten tilasivat uuden nenäkappaleen(45e!). Torkahdin lasit päässä hetkeksi niin että hiukan nojasin tyynyyt ja taas lasit vinossa. Toinen linssi väänty alaspäin. Ja kaikenlisäksi linssit on naarmuuntuneet aikalailla puolen vuoden aikana. Edellisissä laseissa lasilinssit on tänäpäivänäkin ok, vaikka laseilla ikää 10v ja olen niitä nyt tallilla pitänyt.pitää hankkia itse ja on asiakkaan omalla vastuulla, että resepti on ajan tasalla (isoveli ei siis valvo). Laseilla on nettisivun mukaan 30 vuorokauden palautusoikeus siinä tapauksessa, että ne on tehty väärillä arvoilla tai muuten virheellisesti. Sitä varten pyydetään ennen palauttamista tarkituttamaan lasit paikallisella optikolla. Palautuksen onnistumista käytännössä en siis joutunut kokeilemaan, mutta muun palvelun perusteella veikkaisin, että rahat kyllä palautettaisiin. Maksaa voi luottokorteilla tai PayPalilla.
Koska firma on Hong Kongissa, ei pokia tietenkään voi sovittaa, joten senkin takia tuo homma parhaiten sopineekin varalasien hankintaan. Nykyään siellä tosin näyttää olevan mahdollisuus ladata järjestelmään oma naamakuva, johon pokia voi sovitella. Joillain nettioptikoilla, ainakin sillä ruotsalaisella, voi valita muutamat pokat kotiin sovitettaviksi.
Itse valitsin tuolta kaukomaiden optikolta sankamallin, jonka tyyppinen oli aiemman kokemuksen perusteella omaan pärstävärkkiin sopivaksi havaittu, ja ihan yhtä hyvin sopivat kuin suomalaiselta optikolta hankitut ja sovitetut. - Prillit
Andulka kirjoitti:
pitää hankkia itse ja on asiakkaan omalla vastuulla, että resepti on ajan tasalla (isoveli ei siis valvo). Laseilla on nettisivun mukaan 30 vuorokauden palautusoikeus siinä tapauksessa, että ne on tehty väärillä arvoilla tai muuten virheellisesti. Sitä varten pyydetään ennen palauttamista tarkituttamaan lasit paikallisella optikolla. Palautuksen onnistumista käytännössä en siis joutunut kokeilemaan, mutta muun palvelun perusteella veikkaisin, että rahat kyllä palautettaisiin. Maksaa voi luottokorteilla tai PayPalilla.
Koska firma on Hong Kongissa, ei pokia tietenkään voi sovittaa, joten senkin takia tuo homma parhaiten sopineekin varalasien hankintaan. Nykyään siellä tosin näyttää olevan mahdollisuus ladata järjestelmään oma naamakuva, johon pokia voi sovitella. Joillain nettioptikoilla, ainakin sillä ruotsalaisella, voi valita muutamat pokat kotiin sovitettaviksi.
Itse valitsin tuolta kaukomaiden optikolta sankamallin, jonka tyyppinen oli aiemman kokemuksen perusteella omaan pärstävärkkiin sopivaksi havaittu, ja ihan yhtä hyvin sopivat kuin suomalaiselta optikolta hankitut ja sovitetut.Tilasin reilu puoli vuotta sitten sovituspareja Favopticilta ja sitten lasit tuoreella respetillä. Olen ollut tosi tyytyväinen. Hinta oli heijastuksenestikäsittelyineen about 65 euroa. Joka päivä käytössä, eivätköä oo naarmuuntuneet sen enempää kuin aikaisemmat optikko-ostoksetkaan. Voin suositella.
- igoala
Minäkin tilasin pari vuotta sitten lasit optical4less.com:sta ja lasit vastasivat laadultaan täysin suomalaisia optiikkoliikkeitä (tilasin MA062-mallin).
Hyvin pelasivat aina viime päiviin saakka, kunnes ulkomaanreissulla ne kadotin. Noh, eipä paljon harmita, kun huvittikin jo ostaa vähän toisenmalliset :-) 30$ kerran kun vain maksavat, eikä dollarin kurssikaan päätä huimaa..
Ainut miinus on, että ei voi tilata laseja testiin niin kuin glasögondirektistä. Toisaalta glasögondirektin mallisto on ainakin minusta melko huono, vaikka ihan ok laseja laadultaan varmasti ovatkin.
- ukkeli
Olisin mennyt tutkimaan ja ehkä tilaamaan silmälaseja, mutta en pääse rekisteröitymään. Valittaa että pnummer on liian lyhyt. Suomessahan on 5-numeroinen postinumero. Mikä tässä mättää. Jossain toisilla sivuilla taas kysytään sosiaaliturvaunnusta. Ei riitä pelkka syntymäaikatieto. Uskallanko antaa loppuosan?
- sotu
Eli sun pitää kirjoittaa sinne koko sun sotus:112270-123O
- Meduusa
Itse päätin tilata lasit noilta sivuilta. Pian sainkin postitse kokeiltavakseni muutamat haluamani mallikehykset. Muovilinsseillä varustetut mallikehykset olivat todella kulahtaneet (läpi ei nähnyt piilareiden kanssa kunnolla) ja repsahtaneet, eikä niistä oikein tahtonut saanut kunnon käsitystä.
Yhdet kehykset vaikuttivat kuitenkin todella hyviltä, ja päädyin tilaamaan itselleni silmälasit, koska yritys mainostaa, että lasit voi palauttaa (jopa ilman syytä!)tietyssä ajassa.
Sain lasit, mutta ne eivät olleet sellaiset kuin olin ajatellut, joten laitoin parin päivän kuluttua asiaa pohdittuani lasit palautuksena takaisin. Tästä seurasi sitten kaiken maailman selittelyjä miksei laseja huolitakaan takaisin. Sain yrityksestä todella törkeitä ja tylyjä sähköpostiviestejä, vaikka itse taisin olla heille jopa ylikohtelias - tämän heikon luonteenpiirteeni takia jouduin-/päädyinkin varmaan lopulta maksamaan laseista aiheutuneen (jo vanhentuneenkin)laskun, vaikka laseja en enää sen koommin nähnyt, kun olin ne palautuspostiin pistänyt, vaikka minulle ne takaisin luvattiin lähettääkin! Mutta mitäpä toisaalta olisin niillä edes tehnyt, huonot kun olivat.
Että sellaisia kokemuksia. En todellakaan suosittele!!!!- Anni
...hoiditte ton taivuttelupuolen? Eli sankojen sovittamisen korvan taakse ja nenälle? Suostuuko optikot sen tekemään jos lasit on ostettu muualta? Vai maksaako se, ja kuinka paljon? Mä en ainakaan tähän päivään mennessä oo törmännyt yksiinkään sankoihin jotka istuis päähän sovittamatta, ja usein oon joutunu juoksemaan optikolla useampaan kertaan korjailemassa kun sangat alkaa painaa vasta muutaman päivän päästä ekasta sovituksesta.
- glasögön
Anni kirjoitti:
...hoiditte ton taivuttelupuolen? Eli sankojen sovittamisen korvan taakse ja nenälle? Suostuuko optikot sen tekemään jos lasit on ostettu muualta? Vai maksaako se, ja kuinka paljon? Mä en ainakaan tähän päivään mennessä oo törmännyt yksiinkään sankoihin jotka istuis päähän sovittamatta, ja usein oon joutunu juoksemaan optikolla useampaan kertaan korjailemassa kun sangat alkaa painaa vasta muutaman päivän päästä ekasta sovituksesta.
Minä menin taivututtamaan netistä ostettuja silmälaseja optikolle. Kysyin tietysti heti ensimmäisenä, että paljonko taivutus maksaa ja ei se kuulema ollut kuin alle 10 €. Myyjä sitten taivutteli niitä sopiviksi ja kun aioin maksaa, niin sanoi ettei tarvitse maksaa niin pienestä hommasta. Luuli varmaankin, että kyseiset lasit ovat sieltä ostetut, enkä viitsinyt mennä korjaamaankaan, koska aiemmat lasit ostin sieltä ja ne olivat paljon heikommat (vääntyivät).
Monilla muillakin olen nähnyt samaa silmälasimallia, joten joko silmälasiliikkeissä myydään hyvin samanlaista mallia tai useat ihmiset ostavat netistä lasit.
Tietysti jos silmälasikaupasta saa lasit hyvin halvalla, säästyy näiltä vääntämisongelmilta. Kerran yritin vääntää liikkestä ostettuja laseja itse. Käytin peiliä apuna, ja ihan pipariksihan se meni. En tajunnut heti, että kyseessähän on peilikuva ja kun piti vääntää oikealle, niin väänsin vasemmalle... (tai jotenkin silleen). Seuraavana päivänä sitten liikkeeseen väännyttämään.
Kun ostin netistä lasini olin hieman pettynyt, etteivät ne olleet aivan suorat. Siis sankoja ei ollut väännetty aivan symmetrisesti, mikä olisi helpottanut sopivuutta, ilman mitään lisävääntämisiä. Saattaa olla, että kyseessä on yksittäistapaus, eikä ne pahasti vinot olleet. - siperi
glasögön kirjoitti:
Minä menin taivututtamaan netistä ostettuja silmälaseja optikolle. Kysyin tietysti heti ensimmäisenä, että paljonko taivutus maksaa ja ei se kuulema ollut kuin alle 10 €. Myyjä sitten taivutteli niitä sopiviksi ja kun aioin maksaa, niin sanoi ettei tarvitse maksaa niin pienestä hommasta. Luuli varmaankin, että kyseiset lasit ovat sieltä ostetut, enkä viitsinyt mennä korjaamaankaan, koska aiemmat lasit ostin sieltä ja ne olivat paljon heikommat (vääntyivät).
Monilla muillakin olen nähnyt samaa silmälasimallia, joten joko silmälasiliikkeissä myydään hyvin samanlaista mallia tai useat ihmiset ostavat netistä lasit.
Tietysti jos silmälasikaupasta saa lasit hyvin halvalla, säästyy näiltä vääntämisongelmilta. Kerran yritin vääntää liikkestä ostettuja laseja itse. Käytin peiliä apuna, ja ihan pipariksihan se meni. En tajunnut heti, että kyseessähän on peilikuva ja kun piti vääntää oikealle, niin väänsin vasemmalle... (tai jotenkin silleen). Seuraavana päivänä sitten liikkeeseen väännyttämään.
Kun ostin netistä lasini olin hieman pettynyt, etteivät ne olleet aivan suorat. Siis sankoja ei ollut väännetty aivan symmetrisesti, mikä olisi helpottanut sopivuutta, ilman mitään lisävääntämisiä. Saattaa olla, että kyseessä on yksittäistapaus, eikä ne pahasti vinot olleet.Sankojen muotoiluun ei tarvi kuin hiustenkuivaaja,sillä lämmittää varovasti ja homma onnistuu, näin ne tekevät optikollakin tosin erilaisella puhaltimella.
- Viisaus ei asu meissä
siperi kirjoitti:
Sankojen muotoiluun ei tarvi kuin hiustenkuivaaja,sillä lämmittää varovasti ja homma onnistuu, näin ne tekevät optikollakin tosin erilaisella puhaltimella.
...lämmittää varmaan ihan mukavasti, mutta tuo lämmitys tuhoaa linssien pinnoitteet. Optikkojen erilaiset puhaltimet eivät? En tiedä.
Oiva rahastusmahdollisuus tuo on, jos pystyy vähän *lämmittelemään* linssejä asiakkaan odotellessa, ja sitten vuoden päästä myydään naarmuuntuneiden lasien tilalle uudet. - Optikko-opiskelija
Viisaus ei asu meissä kirjoitti:
...lämmittää varmaan ihan mukavasti, mutta tuo lämmitys tuhoaa linssien pinnoitteet. Optikkojen erilaiset puhaltimet eivät? En tiedä.
Oiva rahastusmahdollisuus tuo on, jos pystyy vähän *lämmittelemään* linssejä asiakkaan odotellessa, ja sitten vuoden päästä myydään naarmuuntuneiden lasien tilalle uudet.Alaa opiskelevana ja alalla työskentelevänä on surullista seurata tätä keskustelua. Asiakkailla on paljon vääriä käsityksiä alan optisen alan toiminnasta ja tuotteista. Se on tietenkin alan ja optikoiden vika kun emme osaa ammattitaitoamme tuoda tarpeeksi hyvin esille ja kamppailemme terveydenhuollonammattihenkilön ja myyjän identiteetin välillä.
Mutta tuohon taivutteluun: On totta, että tiettyjä muovimateriaaleja voi lämittämällä taivuttaa. Optikkoliikkeissä on tähän tarkoitukseen tehdyt laitteet. Lämpö voi vaurioittaa linssien pinnotteita (kova- ja heijastuksenestopinnoite), joten linssit irroitetaan kehyksestä kehystä taivutettaessa.
En suosittele kokeilemaan kotona. Liian monet ulkomailta tai netistä ostetut,"itse säädetyt" silmälasit olen joutunut korjaamaan tai vaihtamaan uusiin.
Optikkoliikkeissä on eroja palveluiden ja hintojen suhteen. Jokainen päättäköön mistä on valmis maksamaan. Silmälasit ovat kuin autoja: Ladassa ja Mersussa on paljon eroja laadun, käyttömukavuuden ja hinnan suhteen. - -HM-
Optikko-opiskelija kirjoitti:
Alaa opiskelevana ja alalla työskentelevänä on surullista seurata tätä keskustelua. Asiakkailla on paljon vääriä käsityksiä alan optisen alan toiminnasta ja tuotteista. Se on tietenkin alan ja optikoiden vika kun emme osaa ammattitaitoamme tuoda tarpeeksi hyvin esille ja kamppailemme terveydenhuollonammattihenkilön ja myyjän identiteetin välillä.
Mutta tuohon taivutteluun: On totta, että tiettyjä muovimateriaaleja voi lämittämällä taivuttaa. Optikkoliikkeissä on tähän tarkoitukseen tehdyt laitteet. Lämpö voi vaurioittaa linssien pinnotteita (kova- ja heijastuksenestopinnoite), joten linssit irroitetaan kehyksestä kehystä taivutettaessa.
En suosittele kokeilemaan kotona. Liian monet ulkomailta tai netistä ostetut,"itse säädetyt" silmälasit olen joutunut korjaamaan tai vaihtamaan uusiin.
Optikkoliikkeissä on eroja palveluiden ja hintojen suhteen. Jokainen päättäköön mistä on valmis maksamaan. Silmälasit ovat kuin autoja: Ladassa ja Mersussa on paljon eroja laadun, käyttömukavuuden ja hinnan suhteen.Ei tosiaan paikallisessa optikko liikkeessä mitään linssejä ole koskaan irroteltu, vaikka laseja väännättääkin. No itellä onkin mennyt nykyisistä pinnoitteet tiedä häntä sitten mistä syystä ja ketä moitia.
- Rampest
-HM- kirjoitti:
Ei tosiaan paikallisessa optikko liikkeessä mitään linssejä ole koskaan irroteltu, vaikka laseja väännättääkin. No itellä onkin mennyt nykyisistä pinnoitteet tiedä häntä sitten mistä syystä ja ketä moitia.
Kohta 20 vuotta rillejä käyttäneenä, ei ole KERTAAKAAN irrotettu linssejä (aina tehty Instrussa, kolmessa eri kaupungissa), kun on taivuteltu sankoja. Koskaan en muista aiemmin, että olisi koitunut pinnotteille mitään (aina on ollut kova heijastus, korkeintaan ekoissa ei jompaa kumpaa ollut), mutta voi vaikuttaa asiaan, että rillejä piti aina olla uusimassa noin 2 vuoden välein, niin eivät ehtineet saada damagea liikaa.
Nyt olen onnistunut pitämään samat rillit jo vuosia, koska näkö ei ole muuttunut. Kerran kun kyseisiin pokiin vaihdettiin uudet sangat, taivuttelija sai sitten optikkoliikkeessä jonkin vaurion aikaiseksi. Menin aamupäivällä ennen koulua käymään siellä. Jatkoin matkaani kouluun, joten en heti kiireessä huomannut virhettä, luulin vain että linssiin oli jäänyt sormenjälkiä käsittelyn jälkeen. Koulussa putsailin ja putsailin ja putsailin... tuloksetta, kunnes huomasin juuri sellaisen lämpövauriojäljen KESKELLÄ linssiä, joka ei voi olla häiritsemättä näkemistä.
Menin koulun jälkeen takaisin, sama henkilö oli edelleen paikalla, ja kiven kovaa väitti, ettei siitä laitteesta voi koitua linssille tuollaista vauriota, että se on tullut minulta itseltäni.
Verisuoni alkoi otsassa pullottaa, kun tiesin tasan tarkkaan, ettei vika ollut minussa. Koko päivän koulussa se häiritsi työskentelyä, ilmankaan kun ei voi täysin olla (olen melko sokea, -4,50 ja -5,50). Kai nyt itse tajuan, ettei kyseisessä linssissä ollut mitään vikaa ENNEN optikolle menoa.
Ihme kyllä, sain kun sainkin heiltä uuden linssin veloituksetta, olin AIVAN varma, että eivät usko minua. Tänä päivänäkään en usko, että uskoivat, mutta samapa tuo minulle, kun itse tiedän totuuden.
Kyseessä oli Instrumentarium, ja siksi haluan tämän mainita, että edelleen käytän heidän palvelujaan, olen asunut monissa kaupungeissa, ja aina olen saanut Instrusta kyllin hyvää palvelua, ja he tekivät juuri sen oikean ratkaisun (ainakin minun kohdallani), että eivät menettäneet yhtä (ellei montaa muutakin) asiakastaan.
- oisko
Tehnevätkö jos lähinäkö 4,75
- äitikkä
http://www.favoptic.com/frames/
Kannattaa käydä myös täällä katsomassa ystäväni suositteli.
Harmi ettei siellä ole lasten laseja.
Onko vinkkejä mistä voisin löytää tyttärelleni /nuorelle aikuiselle lasit?
- J-P V
Hei
suosittelen ostamaan silmälasit favoptic sivulta .
http://www.favoptic.com
saa edullisesti !- Lafiette
Tuolta tilanneen muutamia huomioita. Kannattaa katsoa mitä materiaalia sangat on. Esimerkiksi aika nihkeästi oli tietoa ovatko sangat esimerkiksi nikkelivapaita. Toinen on, että ainakin muovisangat on kulutustavaraa ja hajoavat helposti.
Jos nuo reunaehdot huomioi niin Favopticilta saa kyllä ihan nättejä laseja halvalla - lfllf
Lafiette kirjoitti:
Tuolta tilanneen muutamia huomioita. Kannattaa katsoa mitä materiaalia sangat on. Esimerkiksi aika nihkeästi oli tietoa ovatko sangat esimerkiksi nikkelivapaita. Toinen on, että ainakin muovisangat on kulutustavaraa ja hajoavat helposti.
Jos nuo reunaehdot huomioi niin Favopticilta saa kyllä ihan nättejä laseja halvallaöflflf
- satu jääskeläinen
Ennen silmälasien tilaamista netin kautta, Ruotsista, luin tätä keskustelua. En uskonut ja tilasin sovituskehykset. Sovitin ja tilasin kahdet lasit; aurinkolasit ja lukulasit. Tilaukseni mukana laitoin reseptin, jonka palauttamista pyysin. Sain sähköpostiini yhteydenoton, että kehykset eivät ole palautuneet sovitusti. Vastasin ja vastaukseksi sain, että lähettämäni resepti ei ole lukulaseille. Vastasin ja tilaus lähti etenemään. Sain postiin kaksi pakettia: lukulasit, jotka eivät istu päähän - toisin kuin sovituskehykset ja aurinkolasit, joissa oikea linssi on pilkullinen. Naiden favoptic- lukulasien kanssa näen mainiosti, mutta en varmasti pidä kotini ulkopuolella, koska sangat sojottavat korvien takaa ulos. Miksi sitten pidin lasit, joissa olisi ollut palautusoikeus? Paketin saatuani sovitin innoissani aurinkolaseja - ja mitään lukematta poistin tietysti ensin sen "sinetin" , josta lukulasit päässä voit selvästi lukea, että vaihto-oikeutta ei ole jos " sinetti" on poistettu = tyhmä minä! Sovittaessani huomasin oikean linssin näkemiseen vaikutavat virheet. Toiset lasit pidän edelleen varoittavana muistutuksena itselleni ja läheisilleni - asioi asiantuntevalla optikolla, josta saat mitä tilaat. Oikea optikko myös antaa reseptin mukaani- lähettämäni resepti on edelleen favopticilla, enkä tule sitä sieltä todennäköisesti saamaan takaisn. Minulle kävi näin, omaa tyhmyyttäni, mutta toisille on käynyt paremmin tilauksissaan. Jatkossa asioin vain liikkeessä - sinne on lyhyempi matka kuin postiin... Nimimerkikseni voisin laittaa Tosi Tyhmä Tyttö
- kokemus nettikaupasta
Tilasin maanantaina iltapäivällä hengettömät yksitehoiset, lasit tulivat tiistaina postissa!!! Ja passasivat vielä nenälle, eli voin suositella. Mallin valinta netissä tietysti vähän arpapeliä, mutta ainakin noita hengettömiä on melko helppo mittojen perusteella valita.
- tyttökö?
Tyhmyyttä oli kyllä lähettää akuperäinen presetti, kun olisit voinut lähettää jäljennyksen.Tilauksen voi myös tehdä netissä.Skannaa presetti ja pistä liitteenä mukaan.Ja palautusoikeus on aina jos lasit ei ole sopivat.
- reseptiä!
tyttökö? kirjoitti:
Tyhmyyttä oli kyllä lähettää akuperäinen presetti, kun olisit voinut lähettää jäljennyksen.Tilauksen voi myös tehdä netissä.Skannaa presetti ja pistä liitteenä mukaan.Ja palautusoikeus on aina jos lasit ei ole sopivat.
Tilasin favopticilta lasit, 42 €. HYVÄT. Mutta skannasin reseptin ja säilytän alkuperäisen ITSELLÄNI. Aion tilata toisetkin.
Lisäksi silmälasien hukkaajana käytän usein kaupoissa 1,50 € halpis-laseja. Näen niillä kaupassa hinnat hyvin, mutta jatkuvasti en niitä uskalla käyttää. - Jepujees
reseptiä! kirjoitti:
Tilasin favopticilta lasit, 42 €. HYVÄT. Mutta skannasin reseptin ja säilytän alkuperäisen ITSELLÄNI. Aion tilata toisetkin.
Lisäksi silmälasien hukkaajana käytän usein kaupoissa 1,50 € halpis-laseja. Näen niillä kaupassa hinnat hyvin, mutta jatkuvasti en niitä uskalla käyttää.Pitäisi varmaan itsekin kokeilla tuota Favopticia, kuulostaa halvalta.
( http://www.halvimmat.fi/halvimmat-silmalasit/ )
- halvat silmälasit FI
Näköoptiikasta edulliset silmälasit 60€ sis pinnat. Sain sieltä tekstarin et tarjouksessa 60€ sisältäen tosissaan noi pinnoitteet. Kävin ostamassa ja löysin muodikkaat, oli tosi laaja valikoima noita 60€ kehyksi.
Tolla hintaa ei paljoo kannata tilata kun takuut hoituu helpommin aina face to face.- köyhäiliijä
Olen käyttänyt jo parivuotta favopticsilta tilattuja laseja ja hyvät on olleet!
Nyt oli tietty Guessin malli mielessä mikä olisi Instrumentariumissa maksanut päälle 400€, tilasein briteistä www.eyewearbrands.com ja hintaa tuli reilu 100€ postimaksuineen, nyt jännitän miten tilauksen käy! - p.p.p
köyhäiliijä kirjoitti:
Olen käyttänyt jo parivuotta favopticsilta tilattuja laseja ja hyvät on olleet!
Nyt oli tietty Guessin malli mielessä mikä olisi Instrumentariumissa maksanut päälle 400€, tilasein briteistä www.eyewearbrands.com ja hintaa tuli reilu 100€ postimaksuineen, nyt jännitän miten tilauksen käy!Kerro miten tilauksen kävi, olisin itsekin kiinnostunut tuolta tilaamaan...
- Marc by Marc
p.p.p kirjoitti:
Kerro miten tilauksen kävi, olisin itsekin kiinnostunut tuolta tilaamaan...
Miten mahtoi käydä, minun tilaukselleni kävi ainakin hyvin! Tänään hain postista ihka uudet lasit, jotka tilasin eyewearbrands. comista. Merkkikehykset maksoivat postikuluineen n. 115 euroa. Kehysten hintaan kuului myös yksiteholinssit pinnoitteineen, kova kotelo ja puhdistusliina. Suomalaisissa optikkoliikkeissä olen nähnyt kyseisiä kehyksiä, siis pelkkiä kehyksiä, hintaan 219 e. Toimitus oli nopeaa, tulivat 10 päivässä tilauksesta.
Olen lähes koko ikäni käyttänyt silmälaseja ja oppinut tekemään pieniä säätöjä itsekin. Nyt täytyisi vähän taivutella korvien takaa. Käytän lämmittämiseen lämmintä vettä, mutta huom! ei kiehuvan kuumaa! Lorottelen sitä vain siihen kohtaan, mitä on tarkoitus taivuttaa, esim. siihen aisan mutkaan, mikä menee korvien taakse. Varovainen täytyy tietysti olla ja jos ei ala onnistua, täytyy mennä käymään optikolla ja maksaa sitten tietenkin palvelusta.
- P.A.
Miten nämä useimmiten naiset ajavat autoa laseilla missä on 2 senttiä leveät sangat.
Tieliikennelakikin kieltää jopa aurinkolaseissa liian leveät sangat.
Onko se hienoa , että sangoissa lukee jokin CC tai DG isoillla kirjaimilla?- Kveenitär
Pokatpitää kirjoitti:
Olen lukenut tämän sivun tekstit, mutta kenelläkään ei ilmeisesti samaa "ongelmaa" kuin minulla-
standardi pokat ovat liian kapeat (yl. n. 120mm) enkä ole vielä ainakaan löytänyt mallistoja "D-mitoituksella".
Onko kenelläkään tietoa, millä merkillä tai suunnittelijalla tai liikkeellä on esim. 14-15cm leveät pokat tai optikot käyttävät merkintää 55 tai 56? Tiedän, että linsseillä voi jonkin verran "levittää" kehystä etenkin hengettömissä, mutta tarvitsen jo monitehot. Lisäksi tarvitsen metallikehykset (istukka). Please, infoa kiitos jos vain tästä jotain osaatte sanoa.
- Täältä saa
- hannub
oletteko nähneet tätä tarjousta? http://www.piilolinssit365.com/silmalasit-netista-halvalla/
silmälasit netistä alle kolmellakympillä ja iso varustepaketti kaupanpäälle. - laseja kaipaava
Kun tilaa Favopticista lasit, mitä silmälasien reseptissä tulee lukea?
Riittääkö tiedot lasien vahvuuksista, vai pitääkö tietää myös silmien välinen etäisyys?
Mistä sen voi tietää, sillä sellaista ei lue reseptissäni.
Miinusvahvuuksien lisäksi reseptissäni lukee vain " 90 astetta" molempien silmien kohdalla. - sfddsfd
Täällä taisi olla 50% alennus silmälasien hinnoissa. Koski ainakin Helsinkiä...
http://www.kaupunkidiilit.com/ - mikimii
Mun mielestä silmälaseissa pitää olla luonnetta. Itse suosin lähinnä optikkoja joilla on tarjota jotain vähän spessumpaa. Törmäsin esim sanomatalon katse- liikkeen tarjoukseen tänään! Niillä on suht tyyriitä laseja mutta tästä saa alennusta:
http://www.waucher.fi/tuotteet/helsinki/helsingin-katse-lahjakortti-silmalasit#l - Nettitilaaja
Netissä löytyy monta paikkaa mistä voi tilata todella edullisesti täysin samat lasit jotka löytyvät optikkoliikkeestä. Eriseen ovat siis "halpislasien" sivustot, missä pokat ovat "ei-mitään merkkiä" (en sano etteivätkö ne voisi olla hyviä), mutta jos haluaa ihan merkkilasit, löytyy myös sivustoja joilta voi tilata optikkoliikkeessä sovittamasi Guccit, Pradat, Versacet, Ralph Laurenit, Chanelit jne. hyvin paljon pienemmällä hinnalla.
Sivustoja on monta, yleensä brittiläisiä. Kannattaa ottaa optikkoliikkeessä ylös haluamasi kehysmallin numero ja kirjoittaa se googleen, näet missä nettikaupoissa ko. kehyksiä löytyy - kaikkia kehyksiä ei tietysti löydy, mutta kyllä valikoimaa on. Monesti hintaan sisältyy valmiiksi peruslinssit, valitset vaan haluamasi lisäominaisuudet ja hinta jää varmasti murto-osaan optikkoliikkeen hinnasta.
Esimerkkinä Guccin lasit kerran ohennetuilla yksiteholinsseillä, heijastuksenesto- ja kovapinnoitteella, normihinta optikkoliikkessä 465 e, hinta netistä Suomeen toimitettuna (vakuutettuna) 180 e. Halpaa ku saippua.- hinta-laatu
Edulliset silmälasit Tikkurila Näköoptiikasta, tilasi mulle Tom Fordin kehyksen minkä halusin ja sain edulliset !
onko palauttaminen onnistunut hyvin? Jos sovitukseen tilannut?
- fghjmk
mähän ostin silmälasit vahvuuksilla täältä http://www.xn--silmlasikauppa-8hb.fi alle viidelläkympillä ja joo ei edes toimitusmaksua
- Ikänäköäijä2
Selectspecs nimisestä nettiliikkeestä hienot kehykset ja reseptinmukaiset kaksoispinnoitetut 2-teholinssit n. 60€
- Anonyymi
Olen ostanut pari moniteholasit Smartbuyglasses nettiliikkeestä. Olen ollut tyyvyväinen ja toimitusaika on ollut parisen viikkoa. Mutta nyt on systeemi muuttunut. Lasit hiottiin aiemmin HongKongissa, mutta nyt silmälasit lähetetään Briteistä. Ensin joku Ali lähetti paketin takaisin jo Englannissa. Sitten pyysin uutta toimitusta. Laseista piti maksaa tullimaksu ja Postin käsittelymaksu. Smartbauyglasses korvasi tullimaksut ja verot. On jo kulunut melkein pari kuukautta tilauksesta ja yhä edelleen odottelen laseja.
Liike ja asiakaspalvelu toimii moitteetta, mutta toimitus ei. En suosittele.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446