kissa hyökkäilee ja sähisee

miumau

Mistähän johtuu, että tyttökissa (leikattu) 3v. valitsee kotona vierailevista ihmisistä (nuorisoa yleensä) jotkut sähinän ja jopa hyökkäyksen kohteeksi (aina samat, ja muistaa jatkossakin). Kissaa ei mitenkään ärsytetty, ehkä enemmänkin vieraat ovat varovaisia, vältteleviä ja pikkusen pelokkaita olleet.

Kyselee miumau

8

1004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiinu

meillä 2 vee kolli on tehny tota samaa pienestä asti, enkä voi ymmärtää mikä sillä on? Oisko joku luonnevika, vai onko vaan leikkisä...

• täälläkin?

meillä on reilu vuoden vanha hoito-kollikissa joka ei ole aina meillä mutta silloin tällöin hoidossa. aiemmin ollut ihan normaali leikkisä itsensä mutta nyt viimeisimmän hoitojakson aikana pari kertaa hyökännyt hampailla jalkaan kiinni, ja kun kumartuu torumaan niin on napannut oikein kunnolla käteen kiinni ja sähisee. ihan ihme käytöstä ja olemme ihan ymmällämme että mistä tämä johtuu. omistajakin ihmetteli kun ei kisu ole kotona tuollalailla käyttäytynyt. voiko vaan olla stressiä kun ei ole omassa kotona vai onko tämä ihan normaalia kissakäytöstä?

• Sae
        täälläkin? kirjoitti:

meillä on reilu vuoden vanha hoito-kollikissa joka ei ole aina meillä mutta silloin tällöin hoidossa. aiemmin ollut ihan normaali leikkisä itsensä mutta nyt viimeisimmän hoitojakson aikana pari kertaa hyökännyt hampailla jalkaan kiinni, ja kun kumartuu torumaan niin on napannut oikein kunnolla käteen kiinni ja sähisee. ihan ihme käytöstä ja olemme ihan ymmällämme että mistä tämä johtuu. omistajakin ihmetteli kun ei kisu ole kotona tuollalailla käyttäytynyt. voiko vaan olla stressiä kun ei ole omassa kotona vai onko tämä ihan normaalia kissakäytöstä?

Moniko näistä hyökkäilevistä kissoista on luovutettu liian nuorena (alle 12vk)?

• emon hylkäämä
        Sae kirjoitti:

Tuo pureksiva hoitokissa on käsittääkseni emon hylkäämä, eli koko pentue muistaakseni adoptoitiin ihmisten hoivaan aikaisessa vaiheessa, ja luovutettiin sitten uusiin perheisiin 12 viikkoisena. Mutta luulisin että jos hyökkäily johtuu siitä niin sitä olisi tapahtunu jo aiemmin kuin vasta nyt?

tuleeko muuten kissoille murros-/uhmaikä?

• Tiinu
        Sae kirjoitti:

Niin et 8 vk oli kun tuli meille.Se oli viety tutulle lopetettavaks ja mä sit otin sen.Mun mieheni kyllä komentaa kissaa joten se ei hyökkäile juuri ollenkaan sen päälle, mutta jos mä en sit komenna tarpeex.Ja annan sen syödä itteeni..

• katpii

Minulla on 8kk tyttökissa (leikkaamaton) ja sillä on ollut välillä nuita hyökkäyskohtauksia. Kisu on emonsa hylkäämä (emo yritti tappaa petunsa), joten kisu tuli minulle 6 viikon ikäisenä. Hyökkailyt alkoivat noin. 2kk sitten. Ensin hyökkäilyjen kohteena olivat vieraat ja nyt joudun välillä itsekkin kohteeksi. Ensin yritin torumista, mutta tästä meno vaan yltyi. Nyt leikin kisun kanssa samalla kun juttelen vieraiden kanssa ja vieraat ovat saaneet jäädä rauhaan. Kun itse joudun kohteeksi en huomioi kissaa mitenkään, pukkaan kissan pois läheisyydestäni ja olen kuin sitä ei olisikaan. Jonkin ajan kuluttua kisu tulee kiltisti viereen ja silloin se saa taas huomiota. Voisiko tällainen käytös kissallani olla jonkinlaista mustasukkaisuutta vai koetteleeko se vain rajojaan?

• phoolan

• se...

ja osta Feliwayhaihdutin apteekista tai eläinlääkäriltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      289
      5445
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5026
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4136
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3830
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3458
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      87
      3107
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      69
      2972
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      38
      2130
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      44
      2081
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2068
    Aihe