Mitä huonoa Tele Finlandissa on?

Esinahkiainen

Pistäkää tähän alle kaikki mieleen tuleva. Mä petyin aikoinaan liittymän saldokyselyyn joka oli niin epäluotettava, että liittymän lasku saattoi olla merkittävästi suurempi tai pienempi kuin saldokyselyn perusteella saattoi olettaa.

20

4373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Listani ohessa

      Telefinlandilla on huonoa ainakin seuraavat asiat:

      Maksullinen asiakaspalvelu
      Ainut laatuaan, jos asiakkaalla ongelmia tai kysymyksiä asiakaspalveluun telefinland saa siitä rahaa.
      Paketeissa kalliit ylimenevät puhelut ja tekstarit.
      Telefinland on piilottanut hintoihin muihin verrattuna noin sentin per minuutti/tekstari lisän.
      Epärehellinen mainonta
      Vaikkapa puhelut 0e 500 min asti, kun oikeasti maksavat vähintään 3,6 s /min
      Harhaanjohtava imago
      Väittää olevansa suomalainen, vaikka on täysin teliasoneran omistuksessa, joka taas on 75% ruotsalainen

      Tässäpä alkuun

      • kuningas1980

        itselläni ei ole mitään ongelmia,kuuluu hyvin,halvat hinnat ...ei mitään valittamista. Toisin kuin olen kaikkia muita operaattoreita koittanut niin( viimeisempänä saunalahti) niin ongelmia oli melkeen joka viikko jotain.

        Itselleni ei ole yhtään tuonut lisähintaa se ,että AsPa on maksullinen,kun se vain vie minuutteja paketista. Eikä mulla ole sielä AsPassa ketään kavereita että pitäs joka päivä soitella sinne!!!! Eikä sekään tuo mulle lisää maksettavaa ,että Telia Sonera AB on enimmäis ruotsalaisomistuksessa.
        Itse olen enemmän ongelmatilanteissä kääntyny jälleenmyyjien puoleen pisteissä,missä pystyvät ratkomaan KAIKKI ongelmat ilman MITÄÄN kustannuksia(mm.soittavat puolesta omaan hotlineen,selvittävät kaikki ongelmat yms.)Suosittelen muillekkin.
        Mitäköhän tarkoitit tuolla"Telefinland on piilottanut hintoihin muihin verrattuna noin sentin per minuutti/tekstari lisän"?
        Itselläni laskut pitäny aina kutinsa.
        Mainontakaan ei minusta ole sen epärehellisempää kuin muillakaan,mainosken pitää saada kontakti.
        Eivätkä nekään ole tuonu mulle lisähintaa laskuihin.
        Tele Finland On TeliaSonera Finland Oyj omistama tytäryhtiö joka on täysin suomalainen,kun taas tämän emoyhtiö on TeliaSonera AB, joka on monikansallinen yritys. Kannattaa olla tarkka ennen kuin alkaa poraa näistä.


      • tyytyväisyys
        kuningas1980 kirjoitti:

        itselläni ei ole mitään ongelmia,kuuluu hyvin,halvat hinnat ...ei mitään valittamista. Toisin kuin olen kaikkia muita operaattoreita koittanut niin( viimeisempänä saunalahti) niin ongelmia oli melkeen joka viikko jotain.

        Itselleni ei ole yhtään tuonut lisähintaa se ,että AsPa on maksullinen,kun se vain vie minuutteja paketista. Eikä mulla ole sielä AsPassa ketään kavereita että pitäs joka päivä soitella sinne!!!! Eikä sekään tuo mulle lisää maksettavaa ,että Telia Sonera AB on enimmäis ruotsalaisomistuksessa.
        Itse olen enemmän ongelmatilanteissä kääntyny jälleenmyyjien puoleen pisteissä,missä pystyvät ratkomaan KAIKKI ongelmat ilman MITÄÄN kustannuksia(mm.soittavat puolesta omaan hotlineen,selvittävät kaikki ongelmat yms.)Suosittelen muillekkin.
        Mitäköhän tarkoitit tuolla"Telefinland on piilottanut hintoihin muihin verrattuna noin sentin per minuutti/tekstari lisän"?
        Itselläni laskut pitäny aina kutinsa.
        Mainontakaan ei minusta ole sen epärehellisempää kuin muillakaan,mainosken pitää saada kontakti.
        Eivätkä nekään ole tuonu mulle lisähintaa laskuihin.
        Tele Finland On TeliaSonera Finland Oyj omistama tytäryhtiö joka on täysin suomalainen,kun taas tämän emoyhtiö on TeliaSonera AB, joka on monikansallinen yritys. Kannattaa olla tarkka ennen kuin alkaa poraa näistä.

        aivan totta kaikki, ja ei pidä uskoa kaikkia kirjoituksia laskutuksista, hinnoittelusta yms, koska ne selviä trolleja. Minä ainakin pysyn soneran verkossa, en halua pätkiviä ja "tolpatonta" puhelinta/puheluja. Maksaa sitten, mitä maksaa.


    • surkeaa!

      Niitä piilokuluja eniten TF:llä on. Sanotaanko nyt vaikka että TeleFinland velottaa TUPLAHINNAN soitonsiirroista muihin liittymiin kun KAIKKI muut operaattorit veloittavat siitä vain normaalin puhelihinnan. Aika outoa mun mielestä. TeleFinland EI ole halpa, vaan jos soitat siis pelkästään soitat (ei mms,sms-viestejä, ei mitään muuta)niin TF on SAMAN hintainen kuin muut, mutta heti kun teet jotain muuta, ihan mitä tahansa niin tf on kallis. Senku vertaatte vapaasti hinnastoja netistä esimerkiksi paketti-liittymien kohdalla yms. TF on pakettien kohdalla kallein. Sitäpaitsi TF:llä ei ole uusia edullisempia liittymätyyppejä kuten esimerkiksi DNA:lla sekä Saunalahdella. TeleFinland teki aikanaan "hintalupauksen" mitenkäs on sille nyt käynyt?Ollaan jo yli 2kk oltu muista jälkijunassa noiden pakettien osalta esimerkiksi. Lisäksi TeleFinlandilla ei ole MITÄÄN lisäpalveluita kuten esimerkiksi muilla operaattoreilla on. Joten mietin et mitä hyvää TF:ssä voisi olla. En keksi muuta kuin tuon Soneran verkon jos ei Elisa kuulu, mutta siihen se todellakin jää.

      "entinen TF, nykyinen Soneran asiakas"

    • voi lisätä listaan

      1.Puhelut TF vastaajaan 0,12 tämä puolet halvempi muilla
      2.Tekstiviestillä (SALDO)0,10 €/viesti tämä muilla normaalin sms-viestin hinnalla (Soneralla muistaakseni maksuton)
      3.Soitonsiirrot muihin kuin TF liittymiien tuplahinta, muilla puolet halvempi
      4.Estoluokan poistaminen tai lieventäminen 7,40 €, esim. Soneralla 0€
      5.Avausmaksuttomien lisäpalveluiden muutos tai poisto 7,40 €, muila 0€
      6. Ulkomailla Laskuun lisätään 5 %:n laskutuslisä, muilla ei.
      7. Täydellinen puheluerittely käyttäjälle 7,40 €, muilla netissä 0€
      8. GPRS-paketeissa ylimenevät n. 0,20€ kalliimpi/mt kuin muilla

      Nämä tuli mieleen.

      • tirppa

        minulle on ainakin yksi ja sama millä kaikin tavoin tf on kaikkia muita niin paljon huonompi.
        Itsellä ollut pulina tammikuusta lähtien, eikä valituksen sanaa. ei mihinkään suuntaan.
        ehkä se johtuu siitä, että minulla ei aspaan päivittäin asiaa ole...en tiedä...
        tai ehkä tf sittenkin on edullinen, koska kaverisoiton ansiosta laskuni ovat vielä melkein puolet pienempiä kuin saunalahden ykkösellä.

        eläköön sonera! eläköön tf!


    • karkoski

      Otin Tele Finlandilta liittymän, jonka kuukausimaksuun kuului tietty määrä puhetta ja tekstareita. Kesäkuun 3. päivä puhelimeni varastettiin. Ilmoitin sen heti varastetuksi. SULKIVAT liittymän. Reilua kuukautta myöhemmin tuli normaali lasku kesäkuulta. Kuuntelin reilun tunnin sitä tillintallia sinne asiakaspalveluun jonottaessani, lopulta sieltä vastattiin ja neiti sanoi tutkivansa asian, ja eiköhän siitä tule ainakin hyvitys, ellei kokonaan kumota laskua. Heitin laskun roskiin.

      Elokuussa tuli lasku, jossa oli SEKÄ KESÄ- ETTÄ HEINÄKUULTA TÄYSI VELOITUS. Uhkasivat laittaa perintään...!!!??

      Jälleen kuuntelin nöyränä (korva märkänä) tunnin sitä tillintallia. Neiti sanoi, että kuukausimaksu tulee, vaikkei liittymää käytettäisi. Kerroin jälleen, että SE VARASTETTIIN JA SULJETTIIN se liittymä. Jälleen kertoi sen muuttavan asiaa, ja että lasku on ilmeisesti aiheeton.

      Kuukauden päästä tuli perintätoimistosta lasku kaikkine helvetin perintäkuluineen. Soitin perintätoimistoon, ja kerroin, etten enää ikinä kuuntele sitä tillintallia aiheettoman laskun takia. Perintätoimistossa sanoivat reklamoivansa laskun aiheettomana ja lähettävänsä sen takaisin Tele Finlandille.

      Viime viikolla tuli perintätoimistosta uusi lasku, jossa kerrotaan reklamaation olevan aiheeton, ja perintä jatkuu. Tietysti vähän kuluja siihen päälle.

      Nyt lähden tapaamaan kuluttaja-asiamiestä. Laadimme kirjeen sinnepäin. Saas nähdä kuin käy..

      • tiinu^

        Jos soitit klo 18 jälkeen, aspa oli kiinni ja soitit siis sulkupalveluun. Siellä tehdään puhelimeen VÄLIAIKAINEN sulku, jos puhelin on varastettu tai kadonnut. Et siis ole silloin irtisanonut liittymää, joten kk-maksut juoksee. Joten kannattaa vielä miettiä sitä oikeusprosessin aloittamista, heh.


      • Anssi...
        tiinu^ kirjoitti:

        Jos soitit klo 18 jälkeen, aspa oli kiinni ja soitit siis sulkupalveluun. Siellä tehdään puhelimeen VÄLIAIKAINEN sulku, jos puhelin on varastettu tai kadonnut. Et siis ole silloin irtisanonut liittymää, joten kk-maksut juoksee. Joten kannattaa vielä miettiä sitä oikeusprosessin aloittamista, heh.

        Tai en toki tiedä miten TF:llä mutta Soneralla eikä sauniksella ainakaan juokse toi kuukausimaksu!Sehän nyt hullua olis!TeleFinlandista en kyllä yhtään ihmettele vaikka näin oliski....No tulipaha taas "piilokulu" tf:ltä mullekki selville....


      • ...
        Anssi... kirjoitti:

        Tai en toki tiedä miten TF:llä mutta Soneralla eikä sauniksella ainakaan juokse toi kuukausimaksu!Sehän nyt hullua olis!TeleFinlandista en kyllä yhtään ihmettele vaikka näin oliski....No tulipaha taas "piilokulu" tf:ltä mullekki selville....

        kyllä juoksee kuukausimaksut kun laitetaan väliaikaiseen sulkuun..


      • karkoski
        tiinu^ kirjoitti:

        Jos soitit klo 18 jälkeen, aspa oli kiinni ja soitit siis sulkupalveluun. Siellä tehdään puhelimeen VÄLIAIKAINEN sulku, jos puhelin on varastettu tai kadonnut. Et siis ole silloin irtisanonut liittymää, joten kk-maksut juoksee. Joten kannattaa vielä miettiä sitä oikeusprosessin aloittamista, heh.

        Luulisin oikeusistuimilla olevan tärkeämpääkin tekemistä, ku miettiä jotain ykkössatasien laskuja...:)

        Mutta perintätoimisto ja kuluttaja-asiamies kyllä tuntuivat olevan kanssani samoilla linjoilla, että jos tf ei kerran lähettänyt minulle uutta sim-korttiakaan, eli MINULLA EI OLLUT EDES TEORIASSAKAAN MAHDOLLISUUTTA KÄYTTÄÄ PALVELUA, niin ei laskut oikein vaikuta perustelluilta...............

        Kuluttaja-asiamies yritti soittaa sinne, jonka jälkeen kirjoitti sinne jonkinlaisen selvityspyynnön siitä, mistä laskut koostuu. Kirjallisena. Mainitsi kirjeessä myöskin soittaneensa palvelunumeroon, josta EI saa palvelua...;)))


      • jarmo
        ... kirjoitti:

        kyllä juoksee kuukausimaksut kun laitetaan väliaikaiseen sulkuun..

        Totta. TeleFinlandissa juoksee, mutta itselläni tein saman Elisan kanssa eikä kk-maksut tullu siltä 3kk ajalta jolloin liittymäni oli kiinni.


      • Reiska--
        karkoski kirjoitti:

        Luulisin oikeusistuimilla olevan tärkeämpääkin tekemistä, ku miettiä jotain ykkössatasien laskuja...:)

        Mutta perintätoimisto ja kuluttaja-asiamies kyllä tuntuivat olevan kanssani samoilla linjoilla, että jos tf ei kerran lähettänyt minulle uutta sim-korttiakaan, eli MINULLA EI OLLUT EDES TEORIASSAKAAN MAHDOLLISUUTTA KÄYTTÄÄ PALVELUA, niin ei laskut oikein vaikuta perustelluilta...............

        Kuluttaja-asiamies yritti soittaa sinne, jonka jälkeen kirjoitti sinne jonkinlaisen selvityspyynnön siitä, mistä laskut koostuu. Kirjallisena. Mainitsi kirjeessä myöskin soittaneensa palvelunumeroon, josta EI saa palvelua...;)))

        Tele Finlandilla ei ole asiakaspalvelua 24-tuntia vuorokaudessa. Ilmeisesti on olemassa laki, joka sanoo, että liittymä pitää kuitenkin saada kiinni 24-tuntia vuorokaudessa. Joten TF:llä on sulkupalvelu, joka VAIN sulkee liittymän väliaikaisesti aspan ollessa kiinni. Sieltä ei voi irtisanoa liittymää, eikä tilata uutta sim-korttia. Nämä hoitaa asiakaspalvelu, johon pitää soittaa itse uudestaan ja tilata kortit yms. Eli ei TF lähetä sinulle uutta korttia, jollet sellaista kerran ole tilannut!


      • karkoski
        Reiska-- kirjoitti:

        Tele Finlandilla ei ole asiakaspalvelua 24-tuntia vuorokaudessa. Ilmeisesti on olemassa laki, joka sanoo, että liittymä pitää kuitenkin saada kiinni 24-tuntia vuorokaudessa. Joten TF:llä on sulkupalvelu, joka VAIN sulkee liittymän väliaikaisesti aspan ollessa kiinni. Sieltä ei voi irtisanoa liittymää, eikä tilata uutta sim-korttia. Nämä hoitaa asiakaspalvelu, johon pitää soittaa itse uudestaan ja tilata kortit yms. Eli ei TF lähetä sinulle uutta korttia, jollet sellaista kerran ole tilannut!

        ...ja minä väärässä. Valitettavasti. Ihan "oikein" se Tele Finland oli ilmeisesti toiminut, vaikka aluksi muuta luulinkin.

        Täytyy vaan vastaisuudessa kiertää kaukaa kaikki tuollaiset yrittäjät, joilla on sellaiset sopimukset, joiden lukemiseen ja YMMÄRTÄMISEEN ei osamäärät riitä....;))))


    • Operaattori tutkija

      Tässä on yksinkertaisesti voittajaliittymä ja tähän on yksi selkeä syy: Suoomen halvin rehellisesti, laatu huipussa ja siksikin asiakasmäärä kasvaa nopeiten koko suomessa. Erityisesti saunalahti on menettänyt ja tulee menettämään suurimman osan asiakkaista Tele Finlandille. Ei Vennamon ja kumppanien "myydään halvalla puhe aikaa, jotta saadaan saunalahdesta hyvät rahat myymällä koko yritys" -linja oikein mene läpi asiakkailla.

      • Tarvitaan

        Kerroppas millä mittarilla tf on suomen halvin?
        Rehellisin se ei voi olla, koska kusettaa mm.maksullisista asiakaspalveluista!


      • fox
        Tarvitaan kirjoitti:

        Kerroppas millä mittarilla tf on suomen halvin?
        Rehellisin se ei voi olla, koska kusettaa mm.maksullisista asiakaspalveluista!

        Ykskään liittymä ei oo täysin rehellinen, ja ei oo kyll tf:kaan. Jos ne olis 100% rehellisiä ni eihän ne pysyis ees pystyssä. Kyllä niissä laskuissakin on jotain hämärää ollu. suurin osa ihmisistä ei viitti edes tarkastaa laskujaan. Mulla tf toiminu suht hyvin. Eiks syyskuun pitäny olla ilmanen? Mulle kyllä tuli vissin lasku ja taisin sen vahingossa maksaakki!!!!!!!!!!


      • puhepaketti
        fox kirjoitti:

        Ykskään liittymä ei oo täysin rehellinen, ja ei oo kyll tf:kaan. Jos ne olis 100% rehellisiä ni eihän ne pysyis ees pystyssä. Kyllä niissä laskuissakin on jotain hämärää ollu. suurin osa ihmisistä ei viitti edes tarkastaa laskujaan. Mulla tf toiminu suht hyvin. Eiks syyskuun pitäny olla ilmanen? Mulle kyllä tuli vissin lasku ja taisin sen vahingossa maksaakki!!!!!!!!!!

        oli ilmainen, mutta olethan ottanut huomioon, että tuo paketin kuukausimaksu maksetaan etukäteen :)


    • Pettynyt

      ihmetetyttää. Itselläni oli ko. operaattorin liittymä n. vuosi sitten ja ihmettelin, kun katsoin joulukuun 30. päivä puhepaketin minuuttimäärää netin kautta. Se näytti edelliseen päivään (29.12) saakka minuuttien olevan 487 minuuttia (tulosteet on). Mutta kun lasku tuli niin minuutit olikin 1.12-31.12 välisenä aikana yli 900 minuuttia! Soitin TF:n asiakaspalveluun ja sanoin etten ole voinut soittaa 2 päivän aikana yli 450 minuuttia puheluita. Sieltä vastattiin, että heidän laskurit näyttää että minuuttimäärä pitää paikkansa eli maksa vain. Tulinpahan siihen tulokseen, että TF:n minuutit ovat eri kuin meidän tuntemat minuutit (=60 sekunttia). Näin tapahtui minulle yksinkertaisesti ja rehellisesti. (BTW. Minnehän tuokin slougani on hävinnyt mainoksista)

    • Seppo

      TV-mainokset ovat aivan käsittämättömiä! En tajua, kuinka TV:ssa voidaan niin vain solvata muita operaattoreita.

      Laskutus ei toimi ollenkaan. Aivan järjetöntä sähellystä on ollut. En ala nyt kaikkia tässä erittelemään, koska siihen kuluisi koko loppuiltani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe