luusereitako aina

billyboy~

Ovatko vankilaan joutuneet sitä ennen ja sen jälkeenkin reppanoita ja luusereita, joilla ei ole minkäänlaista tietä menestykseen, vai onko heidän joukossaan ollut myös menestystarinoita meidän oloissamme?

Luonnollisesti on rikollisia paremmistakin piireistä, varakkaita kalterien taakse mennessään ja varakkaita myös sieltä lähtiessään, mutta ne ovat poikkeus. Niistä ei tule luusereita senkään jälkeen, vaan ne osaavat puolensa pitää.

8

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sossula

Säälittäviä reppanoitahan nuo kaikki ovat. Itsekkäitä, oman edun tavoittelijoita ja juuri sen takia jengejä perustetaan, että saavat sen turvallisuuden tunteen muista reppanoista kun koskaan ei ole yksin mitään uskaltanut.
      Samoin aikuisilla miehillä on tunnusliivejä, voi voi, onpas se pelottavan näköistä. Pikkupojilla leikeissään ymmärtäisin tällaisen liivipelleilyn, mutta aikuisilla miehillä, edelleen voi voi voi.

• mieltä

Ei ole mitään säälittävämpää kuin "aikuinen" mies jonka pitää kantaa jotain ihme tunnusta tunteakseen itsensä joksikin mitä ei ole.

• Lydia

No mä en ihan heti sanois linnakundeja luusereiksi..
      Joo, totta, jollain osa-alueella ovat elämässääm epäonnistuneet,koska linnassa istuvat,mutta ei se tarkoita sitä,että kaikki heidän suunnitelmansa ja haaveensa olisi heti tuhoontuomittuja. Osa kuitenkin (en tiedä faktaa,että kuinka suuri osa) oppii ensimmäisestä kerrasta, ja mä oon sitä mieltä,että lähipiiri on siinä hyvin tärkeässä asemassa (nimenomaan puhun ensikertalaisista).
      Ei se auta, että samantien teilataan kun on yhden virheen tehnyt. Jokainen meistä niitä tekee, kuten myös minä itse, meidän muiden virheet vaan eivät ole lain mukaan tuomittavia. Toisten virheet taas ovat sellaisia, jota ei koskaan voi antaa anteeksi,vaikkei siitä vankeusrangaistusta tulisikaan. Joten eiköhän me kaikki olla loppujn lopuksi samalla lähtöviivalla virheiden ja muiden säälittävien juttujemme kanssa.

• upi

Noin 80-90% palautuu jossain vaiheessa takaisin kiven sisälle. Onnistumis prosentti on jossain 10-20% välillä. Todella säälittäviä ressukoita.

Säälittäviä reppanoitahan nuo kaikki ovat. Itsekkäitä, oman edun tavoittelijoita ja juuri sen takia jengejä perustetaan, että saavat sen turvallisuuden tunteen muista reppanoista kun koskaan ei ole yksin mitään uskaltanut.

• Lydia
        upi kirjoitti:

Noin 80-90% palautuu jossain vaiheessa takaisin kiven sisälle. Onnistumis prosentti on jossain 10-20% välillä. Todella säälittäviä ressukoita.

Olisi mielenkiintoista tietää,kuinka monta linnakundia tunnet, ja kuinka moni heistä on mielestäsi reppana?
        Ja kuinka itsekäs sinä olet? Kuinka reppana olet?
        Kuinka paljon sinä uskallat tehdä asioita yksin?
        Suosittelen lukemaan Sulo S:n kirjoituksen tuosta edeltä.. Olikohan otsikolla "Mitätömyyksien ego nousee täällä".
        Palataan asiaan...

• tiedä
        Lydia kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää,kuinka monta linnakundia tunnet, ja kuinka moni heistä on mielestäsi reppana?
        Ja kuinka itsekäs sinä olet? Kuinka reppana olet?
        Kuinka paljon sinä uskallat tehdä asioita yksin?
        Suosittelen lukemaan Sulo S:n kirjoituksen tuosta edeltä.. Olikohan otsikolla "Mitätömyyksien ego nousee täällä".
        Palataan asiaan...

mutta itse tunnen ainakin 6 vankilassa istunutta ja niistä on vain yksi päässyt jaloilleen. Lähinnä siksi että mies houkutteli heikkona hetkenä rötökseen ja nyt kun lapsen saanut ja miehestä eromamassa niin kaikki on. Muista osa on kuollut ja osa istumassa tai sinne joutumassa. Alkoholisteja ja huumehörhöjä..

• dan.

"Jokainen meistä niitä /=virheitä/ tekee, kuten myös minä itse, ..."

- Harvemmin virheestä linnaan joudutaan.

" ...meidän muiden virheet vaan eivät ole lain mukaan tuomittavia."

- Siinähän se ero on ja melkoinen onkin. Turha puolustella ja paras käyttää oikeaa nimikettä, joka on: rikollinen.

• Lydia
        dan. kirjoitti:

"Jokainen meistä niitä /=virheitä/ tekee, kuten myös minä itse, ..."

- Harvemmin virheestä linnaan joudutaan.

" ...meidän muiden virheet vaan eivät ole lain mukaan tuomittavia."

- Siinähän se ero on ja melkoinen onkin. Turha puolustella ja paras käyttää oikeaa nimikettä, joka on: rikollinen.

Luetteko tahallisesti väärin,vai onko taito ymmärtää lukemaansa, tai siis sen puute kansantauti?
        Otetaanpa nyt vaikka faktaa..
        Joskus ammoisina aikoina oli aviorikos, eli suomeksi kummpanin pettäminen, rangaistava teko.
        Kuinka moni meistä istuisi siis tälläkin hetkellä linnassa? Sinä? Minä? Jokainen meistä tekee niitä virheitä, ja jokaista niistä rangaistaan. Toisia vapauden menettämisellä, toisia muilla keinoin.
        Sinä et voi ketään arvostella itseäsi huonommaksi vain siksi,että sinä et ole istunut vankilassa.
        En väitä,että vankilatuomiot eivät olisi oikein,mutta kun verrataan esim pettämistä ja vakuutuspetoksia, kummassa tapauksessa ihmiset kärsivät enemmän? Mikä linnaan joutumisen aiheuttaa, ellei virhe? Toki eriasia ovat sitten nämä tapaukset,jotka haluavat vankilaan vain siksi,että siellä saa asua ja ruokaa ilmaiseksi.
        Lainatakseni Maija Vilkkumaata; "ei teosta väärää tee se, et' se on laiton"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6204
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4812
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      99
      3082
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2902
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2145
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1526
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1091
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      91
      1079
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1006
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      784
    Aihe