Hei, kuka tietäisi mistä saa kohtuuhinnalla oikeaa leveää lattialankkua??!! Olemme ostaneet vanhan maalaistalon ja haluaisimme lattian olevan talon kanssa samaa sarjaa. Vanha lattia on pilalla koska keskellä tupaa on ollut baaripöytä, lattiapinta puuttuu siitä kohtaa ja muutenkin kyseessä on aika kapea lautalattia mikä ei niin paljon miellytä silmää. Ja jos pohjoissuomesta tai lapista vielä löytyisi niin olen tiedosta todella kiitollinen!!
Lankkulattiaa!!??!!
7
4259
Vastaukset
- peukku68
kannattaa laitta ilmoitus lehteen että on ostamassa ja keltainen pörssi kaikista osastoista joissa voi olla tarjolla kannattaa lukea. meille ostettiin joskus polttopuuosastosta punahonkaa joka laitettiin lattiaan kyllä ja on edelleen siellä..
varaudu sitten suureen työhön jos todella vanhaa haluat sillä jos samaa ikää kuin meillä niin lankun paksuus voi olla jopa 30cm ja se on alta aina ainakin osittain pyöreä ja käsin veistetty.. lattiaan laitto vaatii siis muutakin kuin latomisen!!- Varautunut
Kiitos vastauksesta ja varoituksesta. Olemme kyllä varautuneet että työtä tulee paljon ja paljon olemme jo tehneetkin. Tupa kaipaa vielä uusimista. Kokeillaanpa pörssiä!
- Pehku
Itselleni tuli myös 50mm paksua lankkua lattiaan, ja sitähän ei saa valmiina mistään uutena. Minulla oli hyvä pieni puutavaraliike, josta sain tavaran tilattua, tilausohjeet olivat tarkat:
- höylätty 50mm (hyötypaksuus) paksu mäntylankku, höylätty sydänpuoli ylöspäin
- puu sydänpuuvoittoista (vanhaa puuta)
- alapuolella saa olla vajaarärmää
- sivutkin höylätty, ei ponttia, (voi tilata pontilla, tai tehdä itse tapituksen kuten ennen)
- leveys vaihtelee 200-300mm (ei tasalevyistä)
- pituus väh. 4000mm
Näillä tarkoilla ehdoilla yrittäjä haki puut omasta metsästään ja höylyytti ne halutunlaisiksi. Todella hyvää puuta tuli, ja lattia on KOMEA, mutta ylimalkaisilla ohjeilla tullenee sitä sun tätä... Maksaa tosin enemmän kuin valmis standardikoko (noin 6e/jm), mutta tarve oli sen verran pieni, etten kokenut sitä konkurssiksi...
Jos taas haluaa vanhaa lankkua, niin ilmoituksia vaan lehtiin. Joskus itse purkamalla saa halvimmalla, ja ehkä jopa ehjimpänä jos taitoa on. Rakennusapteekit, Navetat ja eräät lehtien palstoilla pyörivät jobbarit pyytävät melkoisen suolaisia hintoja lankuista, ainakin oma kate kohdallaan... - Pehku
Pehku kirjoitti:
Itselleni tuli myös 50mm paksua lankkua lattiaan, ja sitähän ei saa valmiina mistään uutena. Minulla oli hyvä pieni puutavaraliike, josta sain tavaran tilattua, tilausohjeet olivat tarkat:
- höylätty 50mm (hyötypaksuus) paksu mäntylankku, höylätty sydänpuoli ylöspäin
- puu sydänpuuvoittoista (vanhaa puuta)
- alapuolella saa olla vajaarärmää
- sivutkin höylätty, ei ponttia, (voi tilata pontilla, tai tehdä itse tapituksen kuten ennen)
- leveys vaihtelee 200-300mm (ei tasalevyistä)
- pituus väh. 4000mm
Näillä tarkoilla ehdoilla yrittäjä haki puut omasta metsästään ja höylyytti ne halutunlaisiksi. Todella hyvää puuta tuli, ja lattia on KOMEA, mutta ylimalkaisilla ohjeilla tullenee sitä sun tätä... Maksaa tosin enemmän kuin valmis standardikoko (noin 6e/jm), mutta tarve oli sen verran pieni, etten kokenut sitä konkurssiksi...
Jos taas haluaa vanhaa lankkua, niin ilmoituksia vaan lehtiin. Joskus itse purkamalla saa halvimmalla, ja ehkä jopa ehjimpänä jos taitoa on. Rakennusapteekit, Navetat ja eräät lehtien palstoilla pyörivät jobbarit pyytävät melkoisen suolaisia hintoja lankuista, ainakin oma kate kohdallaan...Toivottavasti kukaan ei säikähtänyt pahasti. Karkasi väärä hintatieto, oli jotain erikoiskokoista parrua. Uusi 50mm lankku maksoi 2.60e/jm. Ei todellakaan paha, koska jobbarit pyytää paljon enemmän...
Toinen tarkennus, ei tasalevyinen tarkoittaa sitä, että kaksi lankkua ei samanlevyisiä, vaan niin leveää kuin kustakin lankusta saa, molemmat päät samasta lankusta toki yhtä leveitä... - upi
Pehku kirjoitti:
Toivottavasti kukaan ei säikähtänyt pahasti. Karkasi väärä hintatieto, oli jotain erikoiskokoista parrua. Uusi 50mm lankku maksoi 2.60e/jm. Ei todellakaan paha, koska jobbarit pyytää paljon enemmän...
Toinen tarkennus, ei tasalevyinen tarkoittaa sitä, että kaksi lankkua ei samanlevyisiä, vaan niin leveää kuin kustakin lankusta saa, molemmat päät samasta lankusta toki yhtä leveitä...Olisin kiinnostunut tietämään missä päin Suomea ko. saha sijaitsee. Tarvittais noin 50 m2 leveää lattiatavaraa uuteen taloon
- Vannesahuri
upi kirjoitti:
Olisin kiinnostunut tietämään missä päin Suomea ko. saha sijaitsee. Tarvittais noin 50 m2 leveää lattiatavaraa uuteen taloon
Sahasin noin 2 vuotta sitten eräälle asiakkaalle leveätä lattialankkua tukkivannesahalla. Lankut kantattiin pinnanmyötäisesti eli tyvipää leveämpi.
- Pehku
upi kirjoitti:
Olisin kiinnostunut tietämään missä päin Suomea ko. saha sijaitsee. Tarvittais noin 50 m2 leveää lattiatavaraa uuteen taloon
En viitsi tarkalleen paikkaa paljastaa, mutta Hki:stä n.200km pohjoiseen on oikea seutu.
Kysele useammalta sahalta tai lähinnä sahatavaraliikkeestä. Nämä suuret pelurit ...keskukset yms. ovat loppupelissä kaikkein jäykimpiä toteuttamaan yksilöllisiä toiveita, ja muutenkin ihan ryöstöhintaisia. Mulla yhden tilauksen tarjouspyyntöjen sisällä oli 25% hintavaihteluita könttäsummassa! Ja jos summat tonneissa, niin se on iso ero samoista kamoista...
Kysele pieniltä tekijöiltä, kuuntele puskaradiota, parhaat pikkufirmat ei juuri mainostele, ei tarvitse... Niin omanikin toimittajan löysin. Lähiseudulta jos löytyy, niin kuljetuskin yleensä paljon halvempi kuin isoilla firmoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60689
- 50665
- 52657