Hei,
Olen henkisesti valmistautumassa kohta edessä olevaan kolmanteen IVF-hoitoon. Aikaisemmin lääkäri ei ole jostain syysta halunnut pakastaa ylijääviä alkioita (ensimmäisellä kerralla ei jäänyt alkioita, mutta toisella kerralla jäi kolme yli). Itse olen kuullut etta pakastealkioista n. 80 % selviää sulatuksesta(onko näin?), mutta tietääkö joku pitääkö paikkansa että pakastealkioilla on vaikeampi tulla raskaaksi eli että näillä 80 % selviytyjäalkioista olis pienemmät onnistumismahdollisuudet kuin silloin ennen pakastamista?
Pakastettu ja tuore alkio - onko eroa
8
3228
Vastaukset
- mimmuli
ja siksi lääkäri pani roskiin loput? En tiedä pakaste alkioiden ja tuoreiden eroista mut järki sanois et parempia ois tuoreet alkiot. Tsemppiä!
- Malla
itellä takana 3 icsi-hoitoa tuorealkioilla ja raskaus ei alkanut ainoassakaan. Kolmannella kerralla jäi alkioita pakkaseen ja neljäs hoito tehtiin pakastealkioilla. Tulos tässä: olen 7:llä kuulla raskaana! Ajattelin etukäteen ettei pakastealkioilla voi onnistua mutta jos sulatuksesta selviävät ja ovat normaalisti jakautunut niin onnistumisprosentti on samaa luokkaa kuin tuorealkioilla.
- tapahtui
hoitoja takana oli 3 inseminaatiota ei tulosta, 1 ivf josta siirtoon päästiin ei tulosta eikä pakkaseen jäänyt yhtään alkiota, 2 ivf onnistui hyvin tuoresiirtoon päästiin ja pakkaseen jäi myös 7 alkiota ei kuitenkaan tuoresiirrosta toivottua lopputulosta, 1 pas ja kappas kummaa.. nyt odotellaan kaksosia 7 kuulla..=) että kyllä pakastealkioillakin voi onnistaa!
- Evita
Hei! Kiitos kaikista vastauksista, ja sydamelliset onnittelut teille joilla pitkän yrittämisen jälkeen onnisti! Antaa toivoa itsellekin.
Omalla osallani ensimmäisessä IVF:ssä tuli kaksi alkiota, jotka molemmat siirrettiin. Raskaus ei kuitenkaan lähtenyt käyntiin. Toisella kerralla tuli 4 alkiota, ja kaksi parasta siirrettiin. Ne joita ei siirretty, jätettiin tarkkailuun, ja kävi ilmi että nekin jatkoivat jakaantumista, vaikkakin vähän hitaammin. Asun ulkomailla ja täällä tehdään paljon vähemmän alkioiden pakastamista, mutta varmaan kannattaisi ensi kerralla (jos tulee niitä alkioita enemmän kuin kaksi) yrittää pyytää pakastamista. On takana monta vuotta yritystä, ja ikääkin alkaa kertymään eli siinäkin mielessä tuntuisi tärkealtä saada alkioita pakastamineen myöhempiä yrityksia varten. Kauanko muuten alkio voi olla pakastettuna? Tietääkö joku?
Onnea kaikille kanssasisarille jotka painii samojen tilanteiden kanssa!- mimmuli
yleisellä puolella ja sit uusitaan jos haluaa ja on vielä jäljellä alkioita
- Härkä 76
Kysissä sanoivat että on yhtä hyviä tuloksia saatu tuoreilla kuin pakastealkioillakin!
Itseltäni pakastettiin kolme alkiota, mutta sulatuksen jälkeen ne eivät lähteneet jakautumaan :(
Nyt on jouluviikolla 2. IVF juttu! - Evita
Kiitos teille vastauksista. Näyttää olevan hieman ristiriitaista tietoa siitä etta vaikuttaako pakastaminen myös niiden alkioiden laatuun (niiden kanssa raskaaksitulemiseen) jotka selviävät sulatuksesta. Olen tosiin siis itse menossa kolmanteen IVF:aan ja minulla on kaksi lääkärivaihtoehtoa. Toinen ei yleensä pakasta koska hänen mukaan pakastealkioila onnistumistodennäköisyys on puolet pienempi (ehkä hänen klinikallaan ei olla erikoistuttu tähän) ja toinen on sitä mieltä että ilman muuta on pakastettava, varsinkin kun ikää kertyy vuosien mittaan odotellessa ja hermotkin alkaa näiden pettymysten myötä välillä aina reistailla... Ehkä nämä erilaiset vastaukset siis riippuu klininkasta, ja niiden erikoistumisista...???
Kiitos vielä kerran, jos jollain on lisätietoa olisi kiva kuulla siitäkin...- mimmuli
Rahaa menee paljon hukkaan kun ei pakasteta alkioita ja mun kaveri odottaa yli puolenvälin pakaste alkiosta. Eli voi onnistua huurunenilläkin ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841380Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82971
- 81965
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841