Millainen koira on Ceskyterrieri, luonne, turkinhoito, mahdolliset ongelmat jne?
CESKY
8
1830
Vastaukset
kahden ceskyn omistajana uskallan suositella rotua jokaiselle joka haluaa sitoutua koiraan jopa 15 vuodeksi. trimmaus tapahtuu koneella ja on helppoa, koti trimmauksen oppii hetkessä ja näyttely trimmauksen oppii suhtkoht helposti. terrierin luonne tulee ainaskin tuossa uroksessa esiin aina erimielisyyksissä, eli isokoira pienessä kropassa. rodun kanta on pieni eli niitä on myynnissä erittäin vähän, eli saat varautua odottamaan pitkään. -mutta hyvää kannattaa odottaa.
-alla lainaus sivulta www.cesky-kerho.net
"Cesky on helppo kouluttaa. Tämä ominaisuus tekee siitä miellyttävän kotikoiran ja lapsien ystävän. Cesky on tottelevainen, uskollinen, hyväntahtoinen, oppivainen ja kiltti. Se on pienuudestaan huolimatta mitä parhain lenkkikaveri.
Ceskyn runsas, silkkimäisen pehmeä turkki trimmataan. Turkki pestään ja leikataan tarpeen vaatiessa (kuukauden - kahden välein). Kun turkki muistetaan kammata ja harjata säännöllisesti, ei ceskystä lähde sanottavasti karvaa"- 100% puuta
"kahden ceskyn omistajana uskallan suositella rotua jokaiselle joka haluaa sitoutua koiraan jopa 15 vuodeksi. trimmaus tapahtuu koneella ja on helppoa, koti trimmauksen oppii hetkessä ja näyttely trimmauksen oppii suhtkoht helposti."
Eikö kannattaisi mielummin peloitella kun uskotella että ceskyn turkin hoito on vaivatonta? Se pitää kuitenkin tehdä aika useinkin jne....? - rodut
100% puuta kirjoitti:
"kahden ceskyn omistajana uskallan suositella rotua jokaiselle joka haluaa sitoutua koiraan jopa 15 vuodeksi. trimmaus tapahtuu koneella ja on helppoa, koti trimmauksen oppii hetkessä ja näyttely trimmauksen oppii suhtkoht helposti."
Eikö kannattaisi mielummin peloitella kun uskotella että ceskyn turkin hoito on vaivatonta? Se pitää kuitenkin tehdä aika useinkin jne....?Minä sanoisin myös että toi cesky on helppo rotu trimmata koska se leikataan..itselläni on karkkari kettis ja se nypitään mikä on myös mielestäni työläämpää tosin vain noin kolme- neljä kertaa vuodessa tehtävä; muun ajan turkki pysyy hyvänä ilman kauheata tohinaa...ei tuota ceskyä varmaan montaa kertaa tarvitse vuodessa ajaa ellei suunnittele näyttelyuraa. Itse pidän turkin hoidosta...mutta kaipa jokainen tietää maalaisjärjelläkin että helppohoitoisin lienee karvaton rotu; silloin kun ei tarvitse edes huushollista imuroida karvoja kuten käy usein ns. ei-trimmattavilla roduilla ;)
100% puuta kirjoitti:
Eikö kannattaisi mielummin peloitella kun uskotella että ceskyn turkin hoito on vaivatonta? Se pitää kuitenkin tehdä aika useinkin jne....?koneella trimmaus on huomattavasti helpompaa koiralle ja omistajalle kuin nyppiminen. eikä tuo koneella trimmaus ole mikään iso työ, max.30min kuusi kertaa vuodessa. toiset trimmaa useammin ja toiset harvemmin, itse kuulun tuohon jälkimmäiseen. työkaveri jolla on näyttely villakoiria trimmasi kerran tuon uroksen, hän ihasteli kuinka helppoa ja vaivatonta työ oli. suurin vaiva ceskyn turkissa on noiden pitkien karvojen pitäminen takuttomina ja suorina. sekään ei ole ongelma jos muistaa harjata koiran kerran viikossa. jos haluaa koiran jonka turkin hoito on helppoa ja vaivatonta niin silloinhan kannattaa harkita tuota karvatonta koiraa, mutta siinä taas tulee ihon hoito jutut.
- 100 % puuta
gilda10 kirjoitti:
koneella trimmaus on huomattavasti helpompaa koiralle ja omistajalle kuin nyppiminen. eikä tuo koneella trimmaus ole mikään iso työ, max.30min kuusi kertaa vuodessa. toiset trimmaa useammin ja toiset harvemmin, itse kuulun tuohon jälkimmäiseen. työkaveri jolla on näyttely villakoiria trimmasi kerran tuon uroksen, hän ihasteli kuinka helppoa ja vaivatonta työ oli. suurin vaiva ceskyn turkissa on noiden pitkien karvojen pitäminen takuttomina ja suorina. sekään ei ole ongelma jos muistaa harjata koiran kerran viikossa. jos haluaa koiran jonka turkin hoito on helppoa ja vaivatonta niin silloinhan kannattaa harkita tuota karvatonta koiraa, mutta siinä taas tulee ihon hoito jutut.
...että kyllä minäkin olen sitä mieltä että NYPPIMINEN on kyllä vaikeampaa/raskaampaa. Mutta sitä ei tarvitse tehdä kuin pari kertaa vuodessa.
- Kyselijä
100 % puuta kirjoitti:
...että kyllä minäkin olen sitä mieltä että NYPPIMINEN on kyllä vaikeampaa/raskaampaa. Mutta sitä ei tarvitse tehdä kuin pari kertaa vuodessa.
Kiitos vastauksistanne...
Tosin aikamoisen selkkauksen saitte aikaiseksi yksistä koiran karvoista :D
Joo ei mua ne karvat mietitytä niinkään, sillä niitä eläimillä kyllä riittää. Mutta tulihan nyt sekin asia käytyä ;) Kyselijä kirjoitti:
Joo ei mua ne karvat mietitytä niinkään, sillä niitä eläimillä kyllä riittää. Mutta tulihan nyt sekin asia käytyä ;)pistä spostia tänne päin niin saat muutakin kuin karva tietoa, kerron mielellään noista veijareista lisää=). eli gilda10(@)suomi24.fi
- hauska olla
Kyselijä kirjoitti:
Joo ei mua ne karvat mietitytä niinkään, sillä niitä eläimillä kyllä riittää. Mutta tulihan nyt sekin asia käytyä ;)Joskus on hauskaa että menemme asiasta ns. sivuteille muttei kai tässä sen kummoisempaa selkkausta ole.. en ainakaan itse sellaista huomannut normaalia keskustelua ja elämää ei sen vakavampaa :)..onhan hyvä tietää miten työläs turkin hoito on ;) nyt kun vielä puhuttiin karvattomista niin törmäsin sellaiseenkin rotuun kuin karvaton terrieri eli aika hauska minusta, en ollut aiemmin tiennyt että sellainenkin on olemassa, vieläpä suomessakin... tosin vain kai amerikan kennelliiton hyväksymä rotu ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h402899Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 311719
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025