Miten eroavat?

Leksi

1. Miten nämä kaksi eroavat toisistaan?
PNY GF6600 GT PCI-E 128M GDDR-3 DUAL DVI
ja
GAINWARD GF 6600 GT 128M PCI-E DUAL DVI VIVO
2.Kumman itse valitsisit ja miksi?
3.Onko vielä parempaa samaan hinta gategoriaan?[150-250 EUR] Suosittele ja perustele.

12

1404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Jam

Jos harrastat kortin kellotusta ja moddaamista, niin kantsii ostaa:

Sapphire Radeon X800 GTO

Sen saa hyvällä "tuurilla" modattua:

Radeon X850 XT

Ja toi kortti on edullinen, jotain 200 EUR paikkeella.

Mut, moddaaminen ja kellotus vie kortista takuut heti, eli omallavastulla noita juttuja.

http://www.xbitlabs.com/web/display/20051018084102.html

• Leksi

....ostan Asus Radeon X800 XL 256 Mt PCI-E näyttiksen.
        Pitääkö vanha ottaa pois vai saako olla siinä vaan? Vanha on GeForce 5600FX

• Jam
        Leksi kirjoitti:

....ostan Asus Radeon X800 XL 256 Mt PCI-E näyttiksen.
        Pitääkö vanha ottaa pois vai saako olla siinä vaan? Vanha on GeForce 5600FX

Tehdääks totakin korttia GeForce 5600FX

PCI-E väylään??

• Jam
        Jam kirjoitti:

PCI-E väylään??

Otappas ekana sun emolevyn ohjekirja käteen, ja tarkista mitä väyliä sun levystä nyt löytyy?

AGP vai PCI-E

Mun mielestä toi 5600FX on AGP kortti. Ja silloin sä et voi laittaa PCI-E korttia AGP väylään. Emosta pitää löytyä PCI-E väylä.

Ei pelkkä PCI vain PCI-E "PCI-Express"

• Leksi
        Jam kirjoitti:

PCI-E väylään??

Ei taideta, mutta ostin tän mun koneen kaverin kaverilta ja se on tainnu laittaa PCI väylään AGP kortin...

....mutta kyä se on joten kuten toiminu ja ihan kohtalaisesti se pelittää...

Onko väärään väylään laittamisessa jotain vaarallista?

En ole mikään expertti näiden tietokoneiden parissa, mutta sen tiedän että näyttis vaihtoon.

• Leksi
        Jam kirjoitti:

Otappas ekana sun emolevyn ohjekirja käteen, ja tarkista mitä väyliä sun levystä nyt löytyy?

AGP vai PCI-E

Mun mielestä toi 5600FX on AGP kortti. Ja silloin sä et voi laittaa PCI-E korttia AGP väylään. Emosta pitää löytyä PCI-E väylä.

Ei pelkkä PCI vain PCI-E "PCI-Express"

...miten saan selville onko mulla PCI vai AGP? Ei ole ohjekirjaa, mutta kai sen saa jotenkin muutenkin selville... Miten??

• Jam
        Leksi kirjoitti:

Ei taideta, mutta ostin tän mun koneen kaverin kaverilta ja se on tainnu laittaa PCI väylään AGP kortin...

....mutta kyä se on joten kuten toiminu ja ihan kohtalaisesti se pelittää...

Onko väärään väylään laittamisessa jotain vaarallista?

En ole mikään expertti näiden tietokoneiden parissa, mutta sen tiedän että näyttis vaihtoon.

Kyllä on vaarallista, mutta kyllä ton AGP kortin pitää kyllä lekkalla lyödä tohon PCI paikkaan jos meinaa saada mahtumaan sen siihen. Ja ei toimis kyllä konekaan.

Eli kortit toimii vain oikeissa väylissä, pitää olla sama kanta kortissa ja emossa.

Eli skon et sun emossa on AGP paikka, mut otappas siitä ekana selvää??

• Leksi
        Jam kirjoitti:

Kyllä on vaarallista, mutta kyllä ton AGP kortin pitää kyllä lekkalla lyödä tohon PCI paikkaan jos meinaa saada mahtumaan sen siihen. Ja ei toimis kyllä konekaan.

Eli kortit toimii vain oikeissa väylissä, pitää olla sama kanta kortissa ja emossa.

Eli skon et sun emossa on AGP paikka, mut otappas siitä ekana selvää??

...miten saan selville onko mulla PCI vai AGP? Ei ole ohjekirjaa, mutta kai sen saa jotenkin muutenkin selville...

• Duke
        Leksi kirjoitti:

...miten saan selville onko mulla PCI vai AGP? Ei ole ohjekirjaa, mutta kai sen saa jotenkin muutenkin selville...

Jos sulla on wanha näyttis noinkin vanha kuin GeForce FX, jotka ovat AGP kortteja, niin eiköhän sieltä emosta se AGP väylä löydykkin. PCI väylät ovat löytyneet koneista jo vuodesta 1993. PCI-E väylä on uudempi ja en usko, että sitä sun koneessa on.

Eli homma se AGP näytönohjain tai osta myös uudempi emolevy jossa on uusi PCI-E väylä(t).

• Jam

• Leksi
        Jam kirjoitti:

Noi valkoset on emolevyllä PCI paikkoja

Ja toi Harmaa on taas AGP paikka:

http://www.hothardware.com/reviews/images/tualatin/pci_slot.jpg

PCI-E on tässä kuvassa:

Noi mustat paikat, pitempi on PCI-X 16x ja Lykäsempi musta PCI-E 1x

Ja noi Valkoset on taas PCI paikkoja

http://images.anandtech.com/reviews/cases/btx/expansion.jpg

Mulla on siis molemmat, AGP ja PCI.

Löytyy yksi harmaa ja viisi valkoista ja näyttis on siinä harmaassa.

Kiitän ja kumarran.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6508
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      84
      4954
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      107
      3218
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3062
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2265
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1636
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1231
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1222
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1136
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      904
    Aihe