Doggi koirapuistossa

=vihainen

Joo, koira kuin koira on syytä sosiaalistaa pienenä, mutta omat kokemukseni koirapuistoissa kulkemisesta ovat huonoja. Valitettavan usein (eri puistoissa)tuli vastaan ensin niitä, jotka halusivat roikkua doggini selässä, se kun ei osannut puolustautua. Noiden omistajat sen kun naureskelivat, mutta kun koirani kasvoi, niin ei naurattanut enää. Se kävi välittömästi niiden päälle, jotka sitä olivat pienenä kiusanneet. Muita doggejani en ole koirapuistoissa kuljettanut, mutta olipa uroskoira minkärotuinen tahansa, niin harva taitaa aikuisena tykätä toisista uroksista. Sen näkee jo näyttelyissä, jos sattuu menemään liian lähelle muita uroksia. Parasta antaa koiransa leikkiä vain tuttujen ja turvallisten koirien kanssa. Oppii se siihenkin, ettei joka vastaantulijaa tervehditä. Haluan välttyä vahingoilta ja on hulluutta antaa dogin leikkiä jonkun tuntemattoman pikku kirpun kanssa, koska aina niillä voi tulla riitaa vaikkapa kepistä. Tietäähän sen, miten kääpiölle käy jos jättiläinen suuttuu. Turha tulla neuvomaan johtajuuden puutteesta, koirani tottelee kuin enkeli, ainoastaan silloin hermostuu jos toinen uros änkää iholle pullistelemaan.

7

1295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitkee vieläkin.

      Minulla itselläni on doggi tytteli ja olen käynyt ihan pennusta lähtien sen kanssa puistossa. Alkuun oli kaikki muut koirat selässä kiinni.Eikä neiti uskaltanut sillon vielä puolustautua. Minä olin se joka sanoi muitten koirien omistajille asiasta sillä ei ollut kivaa kun koiraani pönkitetään ja mahan alus oli haavoja täysi. Muutaman kerran olen ottanut yhteen koiran omistajan kanssa asiasta, mutta sääntö on että se jonka koira puree omistaja maksaa ja vastaa koiransa tekemisestä. Minun koirani sai luottamusta hyvin ja kun oli puoli vuotias ärähti kaksi vuotiaalle venäjänvinttikoiralle joka yritti astua. Vinttikoira kävi päälle vaikka omani oli selällään maassa. Sillon oli ensimmäinen kerta ja minun koirassa oli kuulemma vika kun murahti asiasta. Onneksi koirani ei vihaa muita koiria kuitenkaan, mutta jos tulee hampaat irvessä puolustaa kyllä heti. On kuitenkin valitettavaa että kaikki koiranomistajat eivät kunnioita muita koiran omistajia vaan heidän koira saa tehdä mitä vaan. Kunnon koirapuistossa ajetaan sellaiset ihmiset pois eikä toivota takaisin enne kun osaa koira ja omistaja käyttäytyä. Olen meinaa nähnyt senkin ihmeen.

      • =vihainen

        Sellaista en ole kyllä nähnyt, mutta sen täytyy sitten tosiaan olla kunnon koirapuisto. Tai sanotaanko että siellä käy varmaan järkeviä ihmisiä. No, ehkä mun pitäisi käydä jossain uudestaan, mutta valitettavasti nykyisellä asuinpaikallani ei ole koirapuistoa. Mun koiralle kummiski jäi kammo joitakin tiettyjä rotuja kohtaan, joita se ei voinut sietää aikuisena ollenkaan.


      • puheen ollen

        Paljon on ollut puhetta tuon astumisen sallimisesta/kieltämisestä ja puolustajia varmaan löytyy yhtä paljon kuin vastustustajia.

        Onko se oikeasti väärin jos toinen koira astuu toista? Itse olen kyllä aina yrittänyt kieltää mutta eipä ole paljoakaan tehonnut kun 10m päästä hutelee.

        En nyt sanoisi että se on kiusaamista mutta ei varmaankaan omistajista kivaa katsottavaa mutta koiriahan ne ovat.

        Itselläni 2v uros (ei doggi) joka on uhmaiässä ja yrittää monesti pökkiä varsinkin nuorempiaan. Kiltti on kaikille eikä ikinä ole haastanut riitaa mutta joskus on tullut rähinää toisen uroksen kanssa kun toinen on tullut korvan juureen rähisemään.. Silloin on puututtu asiaan tiukasti.


      • poppi..
        puheen ollen kirjoitti:

        Paljon on ollut puhetta tuon astumisen sallimisesta/kieltämisestä ja puolustajia varmaan löytyy yhtä paljon kuin vastustustajia.

        Onko se oikeasti väärin jos toinen koira astuu toista? Itse olen kyllä aina yrittänyt kieltää mutta eipä ole paljoakaan tehonnut kun 10m päästä hutelee.

        En nyt sanoisi että se on kiusaamista mutta ei varmaankaan omistajista kivaa katsottavaa mutta koiriahan ne ovat.

        Itselläni 2v uros (ei doggi) joka on uhmaiässä ja yrittää monesti pökkiä varsinkin nuorempiaan. Kiltti on kaikille eikä ikinä ole haastanut riitaa mutta joskus on tullut rähinää toisen uroksen kanssa kun toinen on tullut korvan juureen rähisemään.. Silloin on puututtu asiaan tiukasti.

        ei ole kivaa ainakaan näin narttu koiran omistajan näkökulmasta.
        en vie enää koiraani puistoon juuri siksi että kaikki eivät kiellä uroksiaan astumasta.
        astumis yritysten seurauksena on koirani selkä raavittu pahasti verille, narmut ovat tulehtuneet yms..
        ja suihkua inhoavan doggin raahaaminen pesulle näiden yli innokkaitten urosten takia on hankalaa.(eli koirani on ollut valkoisenaan mälleistä)


      • TULINEN-69
        poppi.. kirjoitti:

        ei ole kivaa ainakaan näin narttu koiran omistajan näkökulmasta.
        en vie enää koiraani puistoon juuri siksi että kaikki eivät kiellä uroksiaan astumasta.
        astumis yritysten seurauksena on koirani selkä raavittu pahasti verille, narmut ovat tulehtuneet yms..
        ja suihkua inhoavan doggin raahaaminen pesulle näiden yli innokkaitten urosten takia on hankalaa.(eli koirani on ollut valkoisenaan mälleistä)

        Nyt tuli kyllä asiaa ja olen samaa mieltä.Tuntui pahalta putsata koiran mahanalustaa kun toinen ulisee ja juoksee pakoon. Itse olen tullut sen verran jo rohkeeksi, että olen kertonut monesti uros koirien omistajille miksi en siedä ettäkoira yrittääastua koko ajan. Menen välillä aikakylmästi ja tönin vieraan koiran pois.Ei minua haittaa jos hyppii selkään, mutta jatkuva pökkiminen vaikka toinen yrittää alta pois niin alkaa keittää. Aikasemmin olin arka sanomaan, mutta nykyisin aikas täpäkkä vaikka en sano pahalla kuitenkaan. Todella moni on ymmärtänyt asian minun kannalta.


      • Kokemusta
        TULINEN-69 kirjoitti:

        Nyt tuli kyllä asiaa ja olen samaa mieltä.Tuntui pahalta putsata koiran mahanalustaa kun toinen ulisee ja juoksee pakoon. Itse olen tullut sen verran jo rohkeeksi, että olen kertonut monesti uros koirien omistajille miksi en siedä ettäkoira yrittääastua koko ajan. Menen välillä aikakylmästi ja tönin vieraan koiran pois.Ei minua haittaa jos hyppii selkään, mutta jatkuva pökkiminen vaikka toinen yrittää alta pois niin alkaa keittää. Aikasemmin olin arka sanomaan, mutta nykyisin aikas täpäkkä vaikka en sano pahalla kuitenkaan. Todella moni on ymmärtänyt asian minun kannalta.

        Varo kun tökit muiden koiria...aina on sekopäitä joille koira on enemmän kuin lapsi ja saattavat jopa käydä kiinni sinuun koiransa puolesta vaikka eivät ole sitä ennen edes yrittäneet estää sen touhuja. Sivusta seurasin kun "mies" työnsi puolta pienemmän naisen selälleen vastaavassa tilanteessa. Nainen hätisti yhdellä kädellä koiraa oman koiransa kimpusta. No tosin siinä sitten käveltiin "herra" selkä edellä ja itse naama edellä, huudettiin naama punaisena ja ei ollut todellakaan kaukana nenään lyöminen, sen verran sieppasi. Näitä väärillä lääkkeillä liikkujia riittää myös koirapuistoon. Kannattaa muistaa sekin. Tuollaisesta tilanteesta puuttuu enää että selätettävän koira sattuu olemaan suojelukoira ja sitten...voi voi... Koita siinä sitten jälkikäteen selvittää mitä tapahtui ja miksi...


      • Keu keu
        puheen ollen kirjoitti:

        Paljon on ollut puhetta tuon astumisen sallimisesta/kieltämisestä ja puolustajia varmaan löytyy yhtä paljon kuin vastustustajia.

        Onko se oikeasti väärin jos toinen koira astuu toista? Itse olen kyllä aina yrittänyt kieltää mutta eipä ole paljoakaan tehonnut kun 10m päästä hutelee.

        En nyt sanoisi että se on kiusaamista mutta ei varmaankaan omistajista kivaa katsottavaa mutta koiriahan ne ovat.

        Itselläni 2v uros (ei doggi) joka on uhmaiässä ja yrittää monesti pökkiä varsinkin nuorempiaan. Kiltti on kaikille eikä ikinä ole haastanut riitaa mutta joskus on tullut rähinää toisen uroksen kanssa kun toinen on tullut korvan juureen rähisemään.. Silloin on puututtu asiaan tiukasti.

        "Itselläni 2v uros (ei doggi) joka on uhmaiässä ja yrittää monesti pökkiä varsinkin nuorempiaan. Kiltti on kaikille eikä ikinä ole haastanut riitaa mutta joskus on tullut rähinää toisen uroksen kanssa kun toinen on tullut korvan juureen rähisemään.. Silloin on puututtu asiaan tiukasti"

        On se eräänlaista riidanhaastoa sekin jos kiipeilee selkään.
        Toinen saattaa alkaa joo rähisemään ja vika on tietysti siinä toisessa jos omasi on selässä koko ajan...mietippä sitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe