IRC = IRC GALLERIA

ihqhot babeh

tai sitten ei...

Mä en ymmärrä miksi te "tosi irkkaajat" vaahtoatte ja pauhaatte joka foorumilla mikä se tosi irkki on. Nostatte sen jalustalle ja ylpeenä kerskutte et uuh jeah mä osaan irkata, mä tiedän mitä tosi irkkaus on! Voi jeesus kyllä varmasti tietää kaikki muutkin. Lisäksi käyttäydytte niin kuin irkkaaminen olis jotenkin vaativaa tai vaatis enemmän kuin esim. kommenttien kirjoittaminen galleriassa! heh onhan se eri asia mutta ei yhtään sen vaikeampaa. Kuka tahansa osaa halutessaan laittaa koneelleen tämän "tosi-irkin:D" ja osaa sitä myös käyttää! Siinä ei oo mitään ihmeellistä!

On katsokaas niin että on myös meitä joita ei vaan kiinnosta tämä irkkaus. Ei kiinnosta pätkän vertaa. Minua ei kiinnosta pitää auki mitään kanavia tässä joilta useimmilta on keskustelu täysin kuollut. Ei ole edes ketään tuttuja ketkä sitä käyttäisivät joten on yksikseen vähän turha sitä kautta keskustella! Ja muutenkin jos sitä käyttäisin niin käyttäisin yhteydenpitoon ystäviin.. mutta mese on parempi vaihtoehto siihen koska se löytyy myös kavereilta!
Kuvien katselu galleriassa ja niihin kommentoiminen on täysin eri puuhaa kuin irkkaus... ja jos on kuva galleriassa ei tarkoita sitä että tarvisi olla kiinnostunut v*tun vertaa irkkauksesta. Koska ne ovat täysin eri asia.
Gallerin ylläpitokin on sanonut paikallislehdessä että galleria on nykyään netin käyttäjien kuvagalleria!
Eikä mun mielestä gallerian käyttäjän tarvitse edes tietää mikä se irc on koska galleria on nykyään myös muille netin käyttäjille avoin.
Joten jättäkääpä se turha pauhaaminen vähemmälle kukaan ei pidä teitä sen ihmeellisimpinä eikä parempina ihmisinä KUN OSAATTE IRKATA!! Oikein osaatte..niih ei moni osaiskaan juu :DD

23

3060

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiaah

joo oon samaa mieltä ja jos joku tulee mulle sanoo esim. että sillä on kuvia irkissä niin kyllä minä ainakin tajuan heti että kyse on galleriasta.. Nää irkkaajat vaan haluu pätee tiedoillaan.. Harmi vaan kun suurin osa tietää jo! Eli aika wanha juttu tulla selittää ihmisille mikä irkki on. Kaikki sen tietää mut ainoastaan jotkut nörttiteinit jaksaa vetää herneen nenää termien väärin käytöstä.. lol

• Maurike

Joo ja onneksi nyt on tämä uusi Mese, johon voi myös laittaa kuvia. Minulla on siellä Mesessä jo kuvia. Onko teillä?

http:/www.msn-galleria.net

• mainita

että kuvake.net on vissiin "kuva" ja ii2 vissiin pelkkä 2 ;)

• Siinä

Mulle ihan sama et kuka irkkaa ja kuka ei mut silti vituttaa kuulla ku joku sanoo et "on kuva irkissä". Mitähän helvetin "tiedoilla" pätemistä siinäkin on sitten jos asiaa oikasee? Eikä varmastikaan suurin osa näistä iki ihanista gallerian teineistä söpöine peilikuvineen todellakaan tiedä mikä IRC on.

• SuSi

Mielestäni hieman liioittelit tuosta vaahtoamisesta. Ne ei ole "tosi irkkaajia" jotka siitä vaahtoavat, ne ovat se pieni vähemmistö joka tahtoo saada äänensä kuuluviin. Tosi irkkaajat eivät pahemmin roiku nuorisofoorumeilla vaan tutustuvat siihen mitä koneen sisältä löytyy ja mitä sen kanssa voisi säätää.

Mutta itse vaahtoaminen on ärsyttävää. Kyllä se vielä menee jos asiasta pari kertaa mainitaan, mutta esimerkiksi tällä foorumilla siitä on tullut varsinainen sota. Kyllähän se sotkee ihmisiä kun IRC tarkoittaa osalle reaali aikaista keskustelua ja osalle IRC-galleriaa, mutta tavallisesti se selviää asiayhteydestä.

Itse olen irkannut vasta parisen vuotta ja ei sen aloittaminen niin helppoa ollut. Aluksi oli vaikka minkä näköistä säätämistä, mutta nykyisin asiasta viisaampana kuin ennen, olen aina valmis auttamaan niitä jotka irkkauksen aloituksessa apua tarvitsevat. :)

• IhQQ^^Raxuuhbeibee

Mun mielestä irkkajat todellakin vaahtoo koko ajan. Joka ikisellä keskustelufoorumilla missä edes vähän sivutaan irciä/irc-galleriaa niin siellä nämä nörtit on vaahtoamassa kuin hullut. Olen samaa mieltä että ei irccaus niin vaikeaa ole. olen surkea tietokoneiden kanssa, mutta silti irkkaus onnistuu ilman sen kummempia ongelmia. IRC-VAAHTOAJAT:SYÖKÄÄ PÄÄNNE

• irctytsy
        IhQQ^^Raxuuhbeibee kirjoitti:

Mun mielestä irkkajat todellakin vaahtoo koko ajan. Joka ikisellä keskustelufoorumilla missä edes vähän sivutaan irciä/irc-galleriaa niin siellä nämä nörtit on vaahtoamassa kuin hullut. Olen samaa mieltä että ei irccaus niin vaikeaa ole. olen surkea tietokoneiden kanssa, mutta silti irkkaus onnistuu ilman sen kummempia ongelmia. IRC-VAAHTOAJAT:SYÖKÄÄ PÄÄNNE

Kuka täällä nyt vaahtoaa? o.O

"Mun mielestä irkkajat todellakin vaahtoo koko ajan. Joka ikisellä keskustelufoorumilla missä edes vähän sivutaan irciä/irc-galleriaa niin siellä nämä nörtit on vaahtoamassa kuin hullut."

Sitten lukee tosta ylempää:
        "Mielestäni hieman liioittelit tuosta vaahtoamisesta. Ne ei ole "tosi irkkaajia" jotka siitä vaahtoavat, ne ovat se pieni vähemmistö joka tahtoo saada äänensä kuuluviin. Tosi irkkaajat eivät pahemmin roiku nuorisofoorumeilla vaan tutustuvat siihen mitä koneen sisältä löytyy ja mitä sen kanssa voisi säätää."

Taas ei tajuttu tekstin ideaa. Tai itse ainakin oletin että SuSi nyt täsmentää sitä ettei ne vaahtoajat ole tosi irkkaajia vaan semmosia uusia tulokkaita. Myöntäähän se tuossa sitten että vaahtoaminen on ärsyttävää jnejne.

• killerpop

Puhut paljon asiaa. Siitä vilpittömät ihailut.

> Minua ei kiinnosta pitää auki mitään kanavia
      > tässä joilta useimmilta on keskustelu täysin
      > kuollut. Ei ole edes ketään tuttuja ketkä sitä
      > käyttäisivät joten on yksikseen vähän turha
      > sitä kautta keskustella!

Tähän sen verran, että oma kaveripiiri on muodostunu pitkälti monilta kanavilta. Ei siis välttämättä ole ollut ketään tuttua aluksi mutta muutaman vuoden aikana niistä on kehittynyt hyvin tärkeitä ystäviä. Ja joita tulee nähtyä sillon tällön, riippuen tietty välimatkastakin.

Ja kuolleista kanavista sen verran, että aika monet isommat kanavat ovat aika aktiivisia. Toisaalta, jos kaveritkin saat houkuteltua (no ilmeisesti et edes yritä), niin jokin insidekanava voisi olla parempi siihen tarkotukseen. Isommat kanavat lähinnä sellaiseen yleiseen keskusteluun ja muihin tutustumiseen. Ajatuksien vaihtoon?

> Lisäksi käyttäydytte niin kuin irkkaaminen
      > olis jotenkin vaativaa tai vaatis enemmän
      > kuin esim. kommenttien kirjoittaminen
      > galleriassa!

Heh, se on sitä pätemisentarvetta. Toisinaan toivois, että jotkut ajattelis pari kertaa, ennenkuin kirjoittaa mitään.

Sen luulis olevan helpompaa kuin mitä esim kommenttien poisto galleriassa ;)

> Joten jättäkääpä se turha pauhaaminen
      > vähemmälle kukaan ei pidä teitä sen
      > ihmeellisimpinä eikä parempina ihmisinä

Täysin samaa mieltä.

• h-tyttö

Tämän tekstin luettuani tosiaan olen TÄYSIN samaa mieltä, ketä kiinnostaisi irkkaus, kun on mesekin ;) !!!

• Vanhus?

Voi voi... Sanot itsekkin että irccaus ja irc-galleria ovat täysin eri asia...joten miksi galleriasta pitää silloin puhu irccinä? kun se kerran on täysin eri asia...

Ja btw, grow up.

• mä.

nii ei irc-galleria oo irc.

• juuhjuuh

kuka vittu voi olla noin NoLife et jaksaa jatkvasti itkee siitä et irccii ja ircci-galleriaa sanoo samaks??

• -

iha samahan se millä nimellä kukaki haluu irc-galleriaa kutsua ;o

galtsu, galleria, irc.. kuhan tulee ymmäretyks

• -

• - kirjoitti:

Jos puhut irkistä kun tarkoitat irc-galleriaa, on suuri todennköisyys että et tule ymmärretyksi.

• Touny^

No niin. Anteeksi nyt vaan että joudun puhkaisemaan tämän kuplan.

Ensinnäkin, erittäin usein kun kyseiset kaksi täysin eri asiaa sekoitetaan, "me tosi irccaajat" huomautamme (huom. Huomautamme) asiasta kohteliaasti, koska keskustelu ei ole todenmukainen jos osa ihmisistä puhuu eri asiasta kuin toinen osa.
      Useammin näen näiden "mitä v*tun väliä sillä on onko se joku v*tun irkki vai irc-galleria?!-tyyppien" "vaahtoavan", miksi? Koska heille on kohteliaasti huomautettu siitä.

Toiseksi, minun mielestäni on erittäin aiheellista huomauttaa tästä sekaannuksesta, koska silloin tosiaan toinen puhuu kuvagalleriasta (irc-galleria), kun taas toinen internetpohjaisesta reaaliaikaisesta chatistä (IRC-Internet Relay Chat).
      Mihin johtaisi, jos asiaa ei korjattaisi? Tulisi sekaannuksia, jolloin lopulta koko puheenaihe on päässyt hakoteille, jolloin asia jouduttaisiin kuitenkin selvittämään.

Kolmanneksi, jos ketään ei kiinnosta IRC, koska "onhan meillä mese", niin minkä takia te raivoatte siitä? Anteeksi nyt vain, mutta kutsuisin lievästi huvittavaksi sitä, että te "vaahtoatte" "tosi-irkkaajien" "vaahtoamisesta"...
      Jos teitä ei kiinnosta, menkää meseihinne, ja pysykää siellä. Jolloin kenelläkään ei olisi enään mitään valitettavaa.

IRC:in käyttäminen on vaativampaa kuin IRC-gallerian, ii2:n tai kuvake.net:in käyttö, jos muuta väität, en sinun usko IRC:iä todella ikinä käyttäneen. Pidetään faktat faktoina.

En usko kovin monen kyseisistä "ei-irkkaavista" ikinä IRC:iä käyttäneen, tai niidenkään jotka ovat, osaavan IRC:iä käyttää, toisin kuin IRC-gallerian, IRC:n käyttöä ei opita kahdessa päivässä.

IRC-galleria, nimi kertoo paljon, nimi ei ole IRC, vaan IRC-galleria. Siinä on ero.

Olen samaa mieltä, että vaikka sinulla olisi kuvia IRC-galleriassa, ei se tarkoita että käyttäisit, tai olisit kiinnostunut edes kiinnostunut IRC:stä, ei sinun täydykään, mutta sen ei luulisi olevan liikaa pyydetty, että voisitte puhua asioista niiden omilla nimillään? Sen yhden sanan "-galleria" ei luulisi olevan niin raskasta. Jos on, turha on alkaa raivoamaankaan kenellekään joka sitä pyytää.

Ja ihan vain kysyäkseni, onko tuo sinun tekstisi olevinaan kovin kypsää? Minä laskisin tuon "vaahtoamiseksi", "lesoamiseksi", "vinettämiseksi" ja vaikka miksi tahansa muuksi vastaavaksi haluat.

Jos te non-IRCcaajat jättäisitte sen pauhauksen vähemmälle, menisitte sinne rakkaaseen msn messengeriinne, ja opettelisitte asioiden oikeat nimet.

Kiitän.

PS. ihqhot - not.

• Manson

Jotkut mun luokkalaisetki puhuu tyyliin "mä kävin sun irkis" tai "sulla oli kivoja kuvia irkis" ja sanon ettei se oo irc tai mikää irkki, vaan irc-galleria, niin jotkut alkaa heti hermostuun ku huomautan vaan kohteliaasti.. :S

• [p]aige [m]atthews

mä oon samaa mieltä mun siskot on siel vaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• himofruittari

Haha:D hajosin tälle vaikken ite irkkaakkaan.. irc ei todellakaan ole sama kuin irc-galleria ja ei siitä tarvitse vetää noin hernettä nenään vaikka joku asian korjaisikin:D:D:D
      Ja puolet olet tuohonkin jauhanut paskaa eli et tiedä asiasta mitään:D:D:D

• qwert123

Et kutsu kattolamppua
      katoksi, ethän?
      Et kutsu tietokonetta
      tiedoksi, ethän?
      Et kutsu koiranäyttelyä
      koiraksi, ethän?
      Et kutsu ruokapöytää
      ruoaksi, ethän?
      Et kutsu autotallia
      autoksi, ethän?
      Et kutsu hammasharjaa
      hampaaksi, ethän?
      Et kutsu sähkökitaraa
      sähköksi, ethän?
      Et kutsu vaatekauppaa
      vaatteeksi, ethän?

Miksi siis kutsut
      IRC-Galleriaa IRC:ksi?

• aina idiootti.

Eihän tietokone ole tietsikka,
        eihän?

Ei laughing out loud ole lol,
        eihän?

Ei rolling on the floor laughing ole rofl,
        eihän?

Ei internetti ole netti,
        eihän?

Ei world of warcraft ole wowi,
        eihän?

Ei matkapuhelin ole känny,
        eihän?

Ei irc-galleria ole galtsu,
        eihän?

Ei kannettava tietokone ole läppäri,
        eihän?

Ei harmaapapukaija ole jako,
        eihän?

Ei QuakeNet ole Qnet,
        eihän?

Ei Habbohotelli ole habbo,
        eihän?

Ei Runescape ole rune,
        eihän?

Ei Suomi24 ole S24,
        eihän?

Ei Compact disc ole CD,
        eihän?

Ei tunti ole t,
        eihän?

Ei gramma ole g,
        eihän?

Ei sivu ole s,
        eihän?

Ei kotimainen ole kotim.,
        eihän?

Ei luonnonmukainen ole luomu,
        eihän?

Ei ehkäisypilleri ole e-pilleri,
        eihän?

Ei kondomi ole kortsu,
        eihän?

Ei helsinki ole stadi,
        eihän?

Ei pääkaupunki ole pk,
        eihän?

Ei forever ole 4ever,
        eihän?

Ja jos nämä eivät pidä paikkaansa, silloin irc-galleria ei myöskään ole irc. Mutta niin kauan kuin nämä vielä pitävät puhekielessä paikkaansa, irc-galleria VOI OLLA irc eikä ketään pieni lapsellinen jäpikkä mene siihen sanomaan yhtään mitään - eli et myöskään sinä, pojuseni.

Mene kasvamaan ja tule sitten takaisin vaahtoamaan, tuollaista pikku ruikutusta jaksa ketään kuunnella.

• sen olevan

IRC = Internet Relay Chat = Internetin Reaaliaikainen Keskusteluympäristö.

On äärimmäisen typerää alkaa nussimaan pilkkua varsinkin tässä asiassa, kun irc-galleria on samaa kastia "irkin" kansa. Sekä irkki että irc-galleria ovat keskusteluympäristöjä, mutta vain toiseen voi laittaa kuvia. Silti ne molemmat ovat yhteyksissä toisiinsa, sillä IRC GALLERIAHAN ON SIIS "IRKKAAJILLE" TARKOITETTU paikka, jonne he saavat laittaa kuviaan. Nyt on muodostettu ihmeen galtsuttajat vs. irkkaajat -kahakka. Lapsellista ja typerää.

"ethän tietokonettakaan kutsu tiedoksi"??? Vitun TOLLO, puhutko vain ja ainoastaan kirjakieltä? Oletko vähän vammainen?

Kaikki idiootit jotka vaahtoavat nyt "ei galtsu oo irc", niin lopettakaa lyhenteiden käyttäminen.

Eihän "Laughing Out Loud" LOL, eihän?
      Eikä "Rolling on the floor laughing" ole ROFL, eihän?
      Eikä tietokone ole tietsikka, eihän?
      Eikä internetti ole netti, eihän?

Eli te vaahtoavat kakarat; sinä päivänä kun te alatte puhumaan 100% kirjakieltä, niin sinä päivänä irc-galleria ei ole enään puhekielessä "irc".

Sitä päivää odotellessa..

• Telttis

Et sano jääkaappia jääksi. et sano mäyräkoiraa mäyräksi. et sano roska-autoa roskaksi. et sano moottoripyörää moottoriksi, ammattikoulua ammatiksi, urheilukenttää urheiluksi tai kauppaopistoa kaupaksi - miksi siis sanot IRC-galleriaa irciksi?

Meitä "tosi-irkkaajia" vituttaa se että asioita kutsutaan niiden väärillä nimillä. mm. kauppaopisto on vähän eri asia kun kauppa, eikö? koska en käytä meseä tai muita "teiniohjelmia" keskusteluun, kysyn useimmiten uusilta tutuilta "onks sulla irkkiä" ja vastaus on jotai "joo mun nick on liiSS'ää```96__". kukko huuleen teinit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5941
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      94
      3011
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe