Melko erilaisia ovat

a ci m l ai ne n

Alkuperäinen versio ja virallinen versio.

Virallisesta on jätetty pois seksiä ja homoseksuaalisuutta käsittelevät kohdat tai näitä ei ainakaan mainita nimeltä. Miksiköhän?

Osa yksityiskohdista alkuperäisessä tosin on henkilökohtaisia, esim. Heleniä koskevia, kuten se mistä hänen likinäköisyytensä johtuu.

3

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shy

keep going on ...

• admata.

>>
      Virallisesta on jätetty pois seksiä ja homoseksuaalisuutta käsittelevät kohdat tai näitä ei ainakaan mainita nimeltä. Miksiköhän
      >>

Kun lukee alkuperäistekstiä täältä:

http://courseinmiracles.com/acourseinmiracles/acim1_10/page1c.htm

Niin tulee siihen käsitykseen että nuo kohdat olivat kovastikin henkilökohtaisia. Esim:

"The other question, however, I am more than willing to answer, because it is appropriate for NOW. You and Bill both chose your present sex partners shamefully, and would have to atone for the lack of love which was involved in any case."

Eli kuten tuosta kohdasta voimme lukea, niin sekä Bill että Helen saivat moitteita seksipartnereidensa valinnasta, jotka olivat "häpeällisiä". Kyseisestä kohdasta tuli erittäin selväksi että AJANKOHTA ilmoittaa kyseinen asia oli erittäin tärkeä:
      "because it is appropriate for NOW."

Tuon kohdan jälkeen Heleniä moitittiin siitä, että hän valitsi seksipartnerinsa, jotka EIVÄT TÄYTÄ hänen FANTASIOITAAN. Sinänsä seksifantasioita moitittiin, koska silloin kiinnittää huomionsa harhaan. Helen ei kuitenkaan välttänyt seksifantasioitaan oikeasta syystä, vaan siksi koska pelkäsi niitä.

Heti tuon perään puhuttiin homoseksuaalisuudesta:

"As was said before, homosexuality is INHERENTLY more risky (or error prone) than heterosexuality, but both can be undertaken on an equally false basis. The falseness of the basis is clear in the accompanying fantasies"

Eli varoitettiin että homoseksuaalisuus perustuu helpommin epätodellisiin fantasioihin, jotka ovat mahdollisia myös heterosuhteessa.

Olen huomannut että IOK välttää asettamasta ehdottomia dogmeja ja pyrkii sitävastoin selittämään ja opettamaan asiaa mahdollisimman monelta eri puolelta. Ajattelisin että seksuaalisista neuvoista voi tulla herkästi dogmi, kuten perinteisessä kristinuskossa niin helposti on tietyistä Paavalin toteamuksista vedetty. Dogmeista tulee puolestaan helposti rakkaudettomia lakeja jolloin opetukset kääntyvät itseään vastaan. Ehkä sen takia kyseiset henkilökohtaiset viittaukset on voitu jättää pois lopullisesta, "virallisesta", versiosta...

• aci m la i ne n

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      6332
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4764
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      41
      3314
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      62
      3151
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      360
      1770
    6. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1598
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      72
      1418
    8. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1368
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1328
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      84
      1244
    Aihe