Alkuperäinen versio ja virallinen versio.
Virallisesta on jätetty pois seksiä ja homoseksuaalisuutta käsittelevät kohdat tai näitä ei ainakaan mainita nimeltä. Miksiköhän?
Osa yksityiskohdista alkuperäisessä tosin on henkilökohtaisia, esim. Heleniä koskevia, kuten se mistä hänen likinäköisyytensä johtuu.
Melko erilaisia ovat
3
305
Vastaukset
- shy
keep going on ...
- admata.
>>
Virallisesta on jätetty pois seksiä ja homoseksuaalisuutta käsittelevät kohdat tai näitä ei ainakaan mainita nimeltä. Miksiköhän
>>
Kun lukee alkuperäistekstiä täältä:
http://courseinmiracles.com/acourseinmiracles/acim1_10/page1c.htm
Niin tulee siihen käsitykseen että nuo kohdat olivat kovastikin henkilökohtaisia. Esim:
"The other question, however, I am more than willing to answer, because it is appropriate for NOW. You and Bill both chose your present sex partners shamefully, and would have to atone for the lack of love which was involved in any case."
Eli kuten tuosta kohdasta voimme lukea, niin sekä Bill että Helen saivat moitteita seksipartnereidensa valinnasta, jotka olivat "häpeällisiä". Kyseisestä kohdasta tuli erittäin selväksi että AJANKOHTA ilmoittaa kyseinen asia oli erittäin tärkeä:
"because it is appropriate for NOW."
Tuon kohdan jälkeen Heleniä moitittiin siitä, että hän valitsi seksipartnerinsa, jotka EIVÄT TÄYTÄ hänen FANTASIOITAAN. Sinänsä seksifantasioita moitittiin, koska silloin kiinnittää huomionsa harhaan. Helen ei kuitenkaan välttänyt seksifantasioitaan oikeasta syystä, vaan siksi koska pelkäsi niitä.
Heti tuon perään puhuttiin homoseksuaalisuudesta:
"As was said before, homosexuality is INHERENTLY more risky (or error prone) than heterosexuality, but both can be undertaken on an equally false basis. The falseness of the basis is clear in the accompanying fantasies"
Eli varoitettiin että homoseksuaalisuus perustuu helpommin epätodellisiin fantasioihin, jotka ovat mahdollisia myös heterosuhteessa.
Olen huomannut että IOK välttää asettamasta ehdottomia dogmeja ja pyrkii sitävastoin selittämään ja opettamaan asiaa mahdollisimman monelta eri puolelta. Ajattelisin että seksuaalisista neuvoista voi tulla herkästi dogmi, kuten perinteisessä kristinuskossa niin helposti on tietyistä Paavalin toteamuksista vedetty. Dogmeista tulee puolestaan helposti rakkaudettomia lakeja jolloin opetukset kääntyvät itseään vastaan. Ehkä sen takia kyseiset henkilökohtaiset viittaukset on voitu jättää pois lopullisesta, "virallisesta", versiosta... - aci m la i ne n
Joku on näköjään tutkinut perusteellisemmin ACIM:n suhtautumista seksiin ja kirjoittanut sitten jonkunlaisen yhteenvedon. En ole vielä itse lukenut artikkelia tarpeeksi huolellisesti kommentoidakseni sitä vielä. Tässä pohditaan myös syitä Urtextin ja julkaistun version erilaisuuteen.
http://miraclevision.com/acim/urtext/what-does-the-urtext-say-about-sex--qm--.PDF
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269