Melko erilaisia ovat

a ci m l ai ne n

Alkuperäinen versio ja virallinen versio.

Virallisesta on jätetty pois seksiä ja homoseksuaalisuutta käsittelevät kohdat tai näitä ei ainakaan mainita nimeltä. Miksiköhän?

Osa yksityiskohdista alkuperäisessä tosin on henkilökohtaisia, esim. Heleniä koskevia, kuten se mistä hänen likinäköisyytensä johtuu.

3

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shy

keep going on ...

• admata.

>>
      Virallisesta on jätetty pois seksiä ja homoseksuaalisuutta käsittelevät kohdat tai näitä ei ainakaan mainita nimeltä. Miksiköhän
      >>

Kun lukee alkuperäistekstiä täältä:

http://courseinmiracles.com/acourseinmiracles/acim1_10/page1c.htm

Niin tulee siihen käsitykseen että nuo kohdat olivat kovastikin henkilökohtaisia. Esim:

"The other question, however, I am more than willing to answer, because it is appropriate for NOW. You and Bill both chose your present sex partners shamefully, and would have to atone for the lack of love which was involved in any case."

Eli kuten tuosta kohdasta voimme lukea, niin sekä Bill että Helen saivat moitteita seksipartnereidensa valinnasta, jotka olivat "häpeällisiä". Kyseisestä kohdasta tuli erittäin selväksi että AJANKOHTA ilmoittaa kyseinen asia oli erittäin tärkeä:
      "because it is appropriate for NOW."

Tuon kohdan jälkeen Heleniä moitittiin siitä, että hän valitsi seksipartnerinsa, jotka EIVÄT TÄYTÄ hänen FANTASIOITAAN. Sinänsä seksifantasioita moitittiin, koska silloin kiinnittää huomionsa harhaan. Helen ei kuitenkaan välttänyt seksifantasioitaan oikeasta syystä, vaan siksi koska pelkäsi niitä.

Heti tuon perään puhuttiin homoseksuaalisuudesta:

"As was said before, homosexuality is INHERENTLY more risky (or error prone) than heterosexuality, but both can be undertaken on an equally false basis. The falseness of the basis is clear in the accompanying fantasies"

Eli varoitettiin että homoseksuaalisuus perustuu helpommin epätodellisiin fantasioihin, jotka ovat mahdollisia myös heterosuhteessa.

Olen huomannut että IOK välttää asettamasta ehdottomia dogmeja ja pyrkii sitävastoin selittämään ja opettamaan asiaa mahdollisimman monelta eri puolelta. Ajattelisin että seksuaalisista neuvoista voi tulla herkästi dogmi, kuten perinteisessä kristinuskossa niin helposti on tietyistä Paavalin toteamuksista vedetty. Dogmeista tulee puolestaan helposti rakkaudettomia lakeja jolloin opetukset kääntyvät itseään vastaan. Ehkä sen takia kyseiset henkilökohtaiset viittaukset on voitu jättää pois lopullisesta, "virallisesta", versiosta...

• aci m la i ne n

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1319
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      65
      1105
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1098
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1033
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1019
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      973
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      801
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      744
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      735
    Aihe