koirankouluttajaa??

-T-

Juu, siis tarvisin todella kovasti koirankouluttajan apua, ja ehkä mieluummin vielä sellaisen joka on työskenellyt myös ongelmakoirien kanssa. Minulla on puolivuotias villakoira, joka on ihan sekopää välillä. Saa kamalia kohtauksia, jolloin puree minua, hyppii päin ja kiskoo hihnastaa siis puree sitä. Tätä saattaa jatkua esim. 10 min, eikä silloin mitkään keinot tehoa. Saa vaikka suurin piirtein pään repiä irti niin meno jatkuu samanlaisena. Onhan se toki vielä pentu, mutta entä jos sama jatkuu isompanakin?? Koirakoulussakin kouluttaja ihmetteli, kun koiraan ei tehonnut mikään...
Ainut konsti millä saa pennun rauhoittuun on eristäminen toiseen huoneeseen, mutta se on aika hankalaa esim. lenkillä.
Eli onko kenelläkään ehdottaa jotakuta hyvää koirankouluttajaa jolta voisi pyytää apua? Nimiä tai muita yhteystietoja? Itse en ole netistä löytänyt. Olisi tietysti hyvä, jos kouluttaja olisi mahd. lähellä Tamperetta. Kiitos, jos joku pystyy auttamaan...

7

859

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirakouluttajaa

mutta ootko kokeillu kolinapurkkia? eli ensin kiellät "ei" ja jos ei tottele,sanot tiukemmin "EI" ja paiskaat purkin sen lähelle (ei siis saa osua).. kolinapurkki voi olla esim kaljatölkki mihin laitat ruuveja,5centin kolikkoja tai muuta kolisevaa..

• ninni

ja kokeile laittaa esim googleen käytösneuvoja tampere tms..jos löytyis..ite löysin omalta alueelta noin.

• mopsukka

Hei!

Kuulostaa erittäin tutulta, meillä aivan samanlaisia ongelmia puolivuotiaan pennun kanssa. Haluaisitko vaihtaa ajatuksia esim. meilitse, minulla on aika paljon vinkkejä juuri tämäntyyppisen kovan pennun kouluttamiseen. Myös joitakin kouluttajia voisin suositella.

Olisi kiva kirjoitella ihan privaatisti "kohtalotoverin" kanssa - jos kiinnostaa niin laita meiliä: [email protected]

• vanhaa kikkaa

Kun koirasi puree sinua puraise takaisin, koira säihkähtää ja lopettaa puremisen.

• viluinenpingviini

jos osaavat auttaa ja ovat tampereelta

• jasnie

itse eristämistä rangaistuksena, koska koira voi sitten myöhemmin ottaa pakollisen yksinjäämisenkin rangaistuksena eikä se ymmärrä sitä. Kärsivällisyyttä koiran kanssa, kyllä se aikuistuttuaan lopettaa tuollaiset hölmöilyt. Meilläkin oli tuolla tytöllä samanlaista käytöstä nuorempana, jätettiin huomioimatta kokonaan niin oppi olemaan hyppimättä. Mutta ei missään nimessä saa eristää.

• koirasi on vielä hyvin nuori. Ymmärrä häntä, vie puistoon purkamaan turhat energiat. Osta koirankoulutuskirja, joka lähtee alkeista. ToKoa voisit myös kokeilla kun koirasi kasvaa ja rauhoittuu.

Puhu koirallesi rauhoittavalla äänellä, älä huomioi kun koirasi repii hihnaa, jos huomioit, koirasi luulee että leikit sen kanssa vaikka kiellätkin. Seuraa esim. koirien "köysivetokilpailuja", niin huomaat että molemmat koirat "käskevät" toista irroittamaan ärhentelyllä. Kun koirasi lopettaa repimisen, sano irti, hyvä koira. Painota sanaa irti. Sääntöhän on, että koulutettaessa koiraa, käsky tulee antaa vasta kun koira toimii oikein. Emmehän halua että esim. istu-käskyä opettaessamme koira oppii, että istu-käsky takoittaa sitä että työnnät koirasi pyllyä maahan :D kärsivällisyyttä! Laittele viestiä jos haluat lisää tietoa, [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2649
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2466
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      178
      1219
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe