Antti Ukkonen

Mick

Tunteeko kukaan Antti Ukkolan teoksia. Minulla on kaksi Ukkolan grafiikka- työtä vuodelta 1983. Minkä arvoisia työt ovat ja kuka voisi tehdä virallisen arvion.

8

1929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • printmaker

Terve,

Antti Ukkonen on yksi yhdistyksemme perustajajäsenistä (Lahden Taidegraafikot). Kyllä töillä varmasti arvoa on. Onko niissä nimiä? tai tiedätkö millä tekniikalla on toteutettu? Meillä on täällä yhdistyksen myyntikokoelmassa joitakin teoksia joten voisin ehkä tarkistaa niistä ainakin jonkinlaisen hinta-arvion..

t. Pekka

• printmaker

Ukkonen vai Ukkola?

• Mick

No niin. Nimi on siis Ukkonen. Teokset ovat vuodelta 1983. Toisen nimi on "toinen purjehdus" ja siinä on alakulmassa koodi TPL`A 4/10. Toisen nimi on "kevättuuli", koodi on Tpl` a 26/30. Allekirjoitukset ja nimet on kirjoitettu lyijykynällä. Teokset ovat n. 35 x 45 cm. värikästä, abstraktia grafiikkaa. En tunne tyylilajeja tai tekniikoita sen paremmin. Kehysten takana on leima Heikintorin kuva ja kehys ky ja päivämäärä 6.6.1994.

• printmaker
        Mick kirjoitti:

No niin. Nimi on siis Ukkonen. Teokset ovat vuodelta 1983. Toisen nimi on "toinen purjehdus" ja siinä on alakulmassa koodi TPL`A 4/10. Toisen nimi on "kevättuuli", koodi on Tpl` a 26/30. Allekirjoitukset ja nimet on kirjoitettu lyijykynällä. Teokset ovat n. 35 x 45 cm. värikästä, abstraktia grafiikkaa. En tunne tyylilajeja tai tekniikoita sen paremmin. Kehysten takana on leima Heikintorin kuva ja kehys ky ja päivämäärä 6.6.1994.

Moi,

T.P.l'a ei ole koodi, vaan lyhenne Ranskan kielestä Tiree Par l' Artiste (taiteilijan itsensä vedostama). Eli Antti on itse tuon sinulla olevan kappaleen myös vedostanut. Se nostaa tietysti sen arvoa. Numerointi tarkoittaa esim. 12/40, että kappale on kahdestoista kappale 40 kappaleen sarjasta.

En löydä yhtään Ukkosen teosta nyt tuolta myyntikokoelmasta (ainakaan tältä koneelta), mutta tuon koon huomioon ottaen osaisin arviolta sanoa, että vedoksen hinta on 200 - 300 euron väliltä.

• emmiU
        Mick kirjoitti:

Niin ja olen myös tosi pahoillani etten teosten historiastakaan voi mitään kertoa, vanhempani kun alkoivat seurustelemaan vasta vuonna -84.

• emmiU

Tarkoitatko nyt siis Antti Ukkosta vai onko olemassa taiteilija nimeltä Antti Ukkola..? Jos kuitenkin tarkoitat Ukkosta, niin voisin kysyä teosten arvoa äidiltäni (Antti Ukkonen on siis isäni), mikäli olet vielä kiinnostunut. Tosin onhan tässä jo pari vuotta vierähtänyt, olet varmaan jo unohtanut asian.

• micksi

Joku on pöllinyt mun nimimerkin.

Olisi mukavaa, jos voisit tiedustella äidiltäsi teosten historiasta ja mahdollisesta arvosta.

• emmiU
        micksi kirjoitti:

Joku on pöllinyt mun nimimerkin.

Olisi mukavaa, jos voisit tiedustella äidiltäsi teosten historiasta ja mahdollisesta arvosta.

Joo kysyin äidiltä niistä, eikä se nyt ainakaan tältä haavaa osannut yhtään sanoa mitään. Mutta se ehdotti että jos kokeilisit Suomen taidegraafikoiden nettisivuja, jos sieltä löytyisi tietoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      14
      4652
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      360
      4041
    3. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      22
      3550
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      37
      3530
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2603
    6. 280
      2450
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      323
      1900
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      100
      1842
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      48
      1556
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      11
      1203
    Aihe