Voisitteko

neuoa,

miltä sivulta löydän perhoskoirasta kertovia asioita.Olisin kiitollinen jos joku ystävällinen auttaisi.

4

245

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdistyksen sivuille. Sieltä pääset eteenpäin.
      /www.kemi.fi/papillonjaphalene/

• neuoa

selailinkin tos keskustelu sivuja ja löysin www.koirat.com ja sieltä.Taisikin olla ihan sama sivu.Minun poikani otti huostaan yhdestä perheestä perhoskoiran,he olivat aikoneet viedä piikille.Poika näki kuinka tätä kohdeltiin kaltoin,tätä viatonta pientä poloista.Hampaat oli mädäntyneet kaikki paitsi kaksi alhaalta,hampaat hoidettiin pois,kaksi vain jäljellä,antibiottikuurin kera.Aina kun koira ja entis.perh.poika kohtasivat,koira meni kyyryyn pelokkaana.Häntä oli peloteltu piikillä,jota sanaa ei saa käyttää.Me tulimme alusta asti niin hyvin toimeen ettei tullut kysymykseenkään että hänen koti olisi muualla.Hän on minun,olen kaiket hetket hänen kanssa.Kova kohtalo on hänellä ollut,ei riittänyt että oli kaltoinkohdeltu vaan iso koira hyökkäs hampaillaan ja raateli.Siitä selvittiin rakkaudella ja huolenpidolla ja lääkkeillä.Hän oli erittäin arka,säikähdin valtavasti kun hänellä meni takajalat pois alta,en ymmärtänyt mitä tapahtui,otin hänet ja vein lääkäriin ilman aikaa,takajalkojen lonkat menee pois paikoiltaan.Ei voida tehdä mitään,ei kestäis leikkausta,on vanha 13v.Tänään tapahtui taasen,halusi pisulle/kakille ja järkytty kuinka kylmää ulkona on,ei tarvittu muuta.Itsekkin kärsii kun hän kärsii,etsii paikkaa vaikka jalat ei pidä.Nyt on rauhottunut ja nukkuu.Halusin tietoa rodusta ja löysin ja ihan mielelläni otan asiasta tietäviltä ohjeita ja neuvoja.

• tsemppiä
        neuoa kirjoitti:

selailinkin tos keskustelu sivuja ja löysin www.koirat.com ja sieltä.Taisikin olla ihan sama sivu.Minun poikani otti huostaan yhdestä perheestä perhoskoiran,he olivat aikoneet viedä piikille.Poika näki kuinka tätä kohdeltiin kaltoin,tätä viatonta pientä poloista.Hampaat oli mädäntyneet kaikki paitsi kaksi alhaalta,hampaat hoidettiin pois,kaksi vain jäljellä,antibiottikuurin kera.Aina kun koira ja entis.perh.poika kohtasivat,koira meni kyyryyn pelokkaana.Häntä oli peloteltu piikillä,jota sanaa ei saa käyttää.Me tulimme alusta asti niin hyvin toimeen ettei tullut kysymykseenkään että hänen koti olisi muualla.Hän on minun,olen kaiket hetket hänen kanssa.Kova kohtalo on hänellä ollut,ei riittänyt että oli kaltoinkohdeltu vaan iso koira hyökkäs hampaillaan ja raateli.Siitä selvittiin rakkaudella ja huolenpidolla ja lääkkeillä.Hän oli erittäin arka,säikähdin valtavasti kun hänellä meni takajalat pois alta,en ymmärtänyt mitä tapahtui,otin hänet ja vein lääkäriin ilman aikaa,takajalkojen lonkat menee pois paikoiltaan.Ei voida tehdä mitään,ei kestäis leikkausta,on vanha 13v.Tänään tapahtui taasen,halusi pisulle/kakille ja järkytty kuinka kylmää ulkona on,ei tarvittu muuta.Itsekkin kärsii kun hän kärsii,etsii paikkaa vaikka jalat ei pidä.Nyt on rauhottunut ja nukkuu.Halusin tietoa rodusta ja löysin ja ihan mielelläni otan asiasta tietäviltä ohjeita ja neuvoja.

Hei,
        perhoskoirat ovat mitä ihanimpia koiria. Ne kiintyvät omistajiinsa todella paljon ja ovat vierasystävällisiäkin, mikäli niitä on oikein kohdeltu. Ne ovat myös hyvin viisaita ja nopeaoppisia koiria.
        Ihana kuulla, että poikanne on ottanut hoidettavaksi tämän koiran. Elämää sillä ei ehkä ole enää pitkästi jäljellä, iän puolesta muuten, mutta aikaisempi huono hoito on vanhentanut koiraa kovasti.
        Minulla on ollut perhoskoira ja sillä lähti polvilumpio joskus kylmällä ilmalla paikaltaan, vaikka vaurion piti olla erittäin pientä laatua. Tämä alkoi tapahtua koiran ollessa vasta n. 7 vuotias ja koira siihen tottui, sisällähän tätä ei tapahtunut, ainoastaan sateella ja kylmässä.

Lonkkavika tuntuu varsin eksoottiselta näin pienikokoisella rodulla. polvivika olisi ollut todennäköisempi vaiva, mutta kertomasi perusteella uskon että kyseessä on lonkkavika. En tiedä auttaako, mutta vitamiinien ja hivenaineden öljyjen lisääminen ruokaan voisi pitää lihakset joustavampina, mikä saattaisi parantaa lonkan loksahtamista paikalleen nopeammin. lihaskrampista johtuen lonkka ei pääse palautumaan. kalkkia, magnesiumia, kalaöljyjä.

varmasti nämä kokemukset lisäävät ymmärrystä eläimiin ja arvostusta sitä hetkeä kohtaan, kun kaikki on hyvin. minkä ikäinen poikanne on? aikuinen jo?

• neuoa
        tsemppiä kirjoitti:

Hei,
        perhoskoirat ovat mitä ihanimpia koiria. Ne kiintyvät omistajiinsa todella paljon ja ovat vierasystävällisiäkin, mikäli niitä on oikein kohdeltu. Ne ovat myös hyvin viisaita ja nopeaoppisia koiria.
        Ihana kuulla, että poikanne on ottanut hoidettavaksi tämän koiran. Elämää sillä ei ehkä ole enää pitkästi jäljellä, iän puolesta muuten, mutta aikaisempi huono hoito on vanhentanut koiraa kovasti.
        Minulla on ollut perhoskoira ja sillä lähti polvilumpio joskus kylmällä ilmalla paikaltaan, vaikka vaurion piti olla erittäin pientä laatua. Tämä alkoi tapahtua koiran ollessa vasta n. 7 vuotias ja koira siihen tottui, sisällähän tätä ei tapahtunut, ainoastaan sateella ja kylmässä.

Lonkkavika tuntuu varsin eksoottiselta näin pienikokoisella rodulla. polvivika olisi ollut todennäköisempi vaiva, mutta kertomasi perusteella uskon että kyseessä on lonkkavika. En tiedä auttaako, mutta vitamiinien ja hivenaineden öljyjen lisääminen ruokaan voisi pitää lihakset joustavampina, mikä saattaisi parantaa lonkan loksahtamista paikalleen nopeammin. lihaskrampista johtuen lonkka ei pääse palautumaan. kalkkia, magnesiumia, kalaöljyjä.

varmasti nämä kokemukset lisäävät ymmärrystä eläimiin ja arvostusta sitä hetkeä kohtaan, kun kaikki on hyvin. minkä ikäinen poikanne on? aikuinen jo?

ja hei myös sinne päin.
        Ensiksi täytyy oikasta,poikani asuu 200km.päässä ja siellä hän pelasti tämän koiran.Sitten hän itse sairastui,joten minä otin hoiviini tän koiran.Poikani huomasi että olemme kuin luotu toisillemme ja hän saa parhaimman hoidon luonani.
        Siispä hänestä tuli minun ilo.Olet oikeassa,en todellakaan ole tieny että näin herttainen perhoskoira voi olla.Aistii ilot ja surut.Oikea silmä on sokea mutta kun minä olen menettänyt kuuloni joten,hän on minun kuuloni ja minä hänen näkönsä.Todella viisas;ymmärtää puhetta,pää kallellaan,korvat heristäin,sanat tuttuja.Nousee takajaloilleen,etutassut ylhäällä yhteen taputtain,silloin on tyytyväinen tai haluaa jotain,mennee selälleen ja etutassuja taputtaa,silloin myös rapsutellaan/silitellään.
        Haukahtelee ja kun kyselen mitä nyt,mikä hätä,olen muka tyhmä,juoksee spruntin edes takas,pyörähtää ympäri ja näyttää peppua et häntä heiluu,ai jaa pisi/kaki hätä,ihan sanoo kuin joo joo.Ja sitt mennään.Joka kerta sit pysähtyy ja antaa katsoa tuliko kaikki vai menemmekö pesemään peppu.Autossa olemista rakastaa,katselee ulos nuolasee ja nukkuu.Kovasti haluaa lipoa,ihan kuin sinä olet hyvä minä olen sinun kaveri.Ja tosiaan ymmärtää kun sanon olet minun kulta ja paras kaveri.Kynsien leikkuu on paha paikka,käydäänkin manikyristillä,kuonokoppa mukana.Kaikkea isoja ääniä täytyy varoa,säikähtää ja menee heti sängyn alle.Silloin kun raadeltiin hänen takapäähän halvautu,oli tiputuksessa monta tuntia.En tiedä mitä hänelle on oikein tapahtunu mutta pahaa varmaan.Joskus joku saattaa mennä hänen lähelle niin varotan hiljaa ettei koskea,hän hyväksyy itse jos tuntee niin.Hampaitten vuoksi syö hyytelömäistä ruokaa mutta,ruokahaluttomuus tuli niin ostin kissa lohihyytelöä niin sitä rakastaa.On kyllä muitakin mielitekoja,vaalean leivänsydäntä,lihapullia ne on hyviä.Vitamiinia muserran joukkoon.Kerrottavaa kyllä riittäis,loukkaannuin ihan silloin kun raatelu tapahtu niin joku sanoi et olisit antanut antaa piikin kun niin vanhakin on,ajattelin ettei kellekkään anneta piikkiä vanhuuden takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      3143
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2855
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2476
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1589
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe