en usko

suupaltti

Henkien olevan niin suuri vaara kun puhutaan vakkei niillä leikkiä kannata. Suurin osa spiritismiinkin sekaantuneista jää henkiin tosin henget voivat aiheuttaa voimakkaita pelkotiloja yms. Mutta harva kuolema johtuu henkiin sekaantumisesta.

9

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ääliö.

Mikä oli pointti?

• suupaltti

siinä kun niin moni niistä varottelee niin vakavaan äänen sävyyn,mutta moni asia mitä ihminen elämässään tekee voi olla hengenvaarallista kaikessa on riskinsä. Henget ovat vain asia josta ihmiset eivät tiedä käytännössä mitään mutta tutkimalla tieto lisääntyy.

• Noita-Nainen
        suupaltti kirjoitti:

siinä kun niin moni niistä varottelee niin vakavaan äänen sävyyn,mutta moni asia mitä ihminen elämässään tekee voi olla hengenvaarallista kaikessa on riskinsä. Henget ovat vain asia josta ihmiset eivät tiedä käytännössä mitään mutta tutkimalla tieto lisääntyy.

Mielestani henkimaailmaa voi tutkia siina, missa muitakin ilmioita. Mutta ollakseen objektiivinen "tutkija", tulee sita myos olla...

Ja aika usein kay, etta ihminen esim. antaa pelolleen ylivallan ja silloin esim. potentiaaliset henkimaailman ilmiot tuntuvatkin pelottavammilta kuin ne muuten olisivat olleet ja saattavat aiheuttaa pitkittyneita pelkotiloja.

Itse en esim. "kannata" yhtaan spiritismia ja vastaavaa...jos ihminen lahtee tahallaan hakemaan angsteja, niita todennakoisesti on luvassa...

Tai sitten pitaa todellakin tietaa, mita tekee ja pitaa osata lopettaa ajoissa...

• Noita

Ihmisen mielenterveys on vaarassa aina kun hän alkaa pelata jonkun asian kanssa niin, ettei mukana ole koko ajan sekä järki, itsekritiikki että intuitio.

Oli kysymyksessä sitten henkimaailma, uskonnolliset uskonnot ja lahkot,
      tai riippuvaisuus jostakin ihan maallisestakin asiasta niin että homma lipeää käsistä.

Spiritismi ja toisten tasojen olentojen, sanottakoon niitä nyt sitten vaikka hengiksi, yhteys ei välttämättä ole ihan vaaratontakaan.
      Jos ei varmasti tiedä mitä tekee,
      on siis parempi ettei tee näissä asioissa yhtään mitään.

Totta kyllä taatusti on sekin,
      että paljon suurempi riski seota päästään on kyllä se että liittyy johonkin uskonnollisesti aivopesevään lahkoon tai kulttiin, kuin se että leikkii Ouija-laudalla.

• Cyberanimal

Noita on ihan oikeassa tuon mielenterveys-jutun kanssa mutta menisin vielä pidemmälle, eli henget eivät ehkä tapa sinua suoraan kuristamalla yms. mutta voivat ajaa masennukseen, hulluuteen, epätoivoon, itseviiltelyyn, itsemurhaan. Onhan siinä sitten aina sanottu, että ihminen sen itselleen teki mutta minkä painostuksen alaisuudessa? Ja pelko ja energian menetys voivat ajaa ihmisen mitä kummallisempiin itsetuho-puuhiin, joten ehkä se varoittelu onkin lähinnä siksi, että jos et hallitsekaan kutsumaasi yms. "henkeä" läheisyydessäsi, siitä voi koitua aikamoinen riesa pääkopalle ja ajaa siten omituisiin tekoihin ja jopa kuolemaan... oman käden kautta. En tiedä voiko sitä verrata esim.riivaukseen, mutta joskus myös ihmiset kutsuvat henkiä esiin muilta tasoilta ja karkoittavat ne sitten vapaina "juoksemaan" täällä meidän tasolla kun eivät tajua laittaa niitä takaisin omalle tasolleen tai tuhota niitä, et silleen.

• Sh4m4n

Mä näin yhden hengen, joka oli punainen. Sitten mä pelästyin sitä ja ajoin sen pois. Myöhemmin vähän ajattelin, että mitä mä oikeen pelästyin, olisinhan mä voinut ensin kysyä mitä tää henki haluaa, tai muuten vaan sanoa moi. Ja sen jälkeen vasta ajaa sen pois, jos se on jotenkin vihamielinen.

Mä löysin tän hengen unesta ja menin halaamaan häntä oikeen kunnolla ja sanoin haluavani rakastella hänen kanssa. Samalla heräsin ja vähän ajan päästä huomasin tän hengen mun huoneessa. Koska mä en heti tajunnut mitä olin tehnyt, pelästyin. Myöhemmin mä pyysin anteeksi tältä hengeltä. Toivottavasti anteeksipyyntöni meni perille.

• Entinen noita

Eräs Japanissa asunut henkilö kertoi, että siellä ihmiset "käyvät kauppaa" pahojen henkien kanssa: jos nyt lähdet, suostun siihen ja siihen.

Niinpä siellä ovat unihalvaukset tavallisia. Nukkuessa paha henki tulee istumaan ihmisen päälle ja saattaa vaikka kuristaa kurkusta eikä ihminen pysty liikahtamaankaan. Näillä unihalvauksilla on jokin tietty nimikin, jonka olen nyt unohtanut.

Mitään hyvää ei koskaan tule siitä, että on pahojen henkien kanssa tekemisissä.

Evankelioin erästä naista ja nainen kertoi, että hänen kuollut isänsä tulee öisin hänen sänkyynsä ja kietoutuu hänen ympärilleen. Vähän ihmetteli sitä, kun isä ei eläessään ollut ollut mikään halailija saati kietoutuja tyyppi.

Kerroin, että ei se isä ole, vaan paha henki. Hän ikävöi isäänsä ja halusi uskoa tuon pahan hengen olevan isänsä. Niinpä hän suuttui, kun kuuli totuuden eikä halunnut tulla uskoonkaan, ettei vain joutuisi eroon tuosta hengestä. En edes halua kuvitella, minkälaisen jatkon nuo öiset kietoutumiset ovat saaneet.

• Entinen noita

Tuli mieleen, ettei joku nyt turhaan säikähdä, eivät kaikki unihalvaukset johdu pahoista hengistä, vaan syyt voivat olla ihan aivoista johtuviakin.

Mutta nyt muistin noitten Japanin pahojen henkien aiheuttamien tapausten nimen: kanashibari eli sitoa metalliköydellä suomeksi.

• *hehh* :) <3

tiedätkö yhtään mitä voi tapahtua jos on pelannut spiritismia ja saanut kirouksen? Kun minun kaverini pleasi niin he lähtivät juoksemaan ulos kun niitä pelotti niin paljon. eikö niillä ole nyt joku kirous? :P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2745
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2476
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1579
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      179
      1228
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe