tärkeysjärjestys

kuunsirppi

Mikä teille on wiccassa tärkeää? Onko teille tärkeämpää magia vai usko?Minne sijoittaisitte tärkeysjärjestyksessä välineiden hankinnan?

Minun omassa tärkeysjärjestyksessäni tulivat kirjat ennen minkäänlaisia välineitä. Kaikki omat välineet oli jostain inspiraation hetkellä "lainattuja" ja kaikki tärkeämpi kuten kirjat hankittiin ensimmäisenä. =)

Mietin tässä vain onko teidän mielestänne oikein että aloittelijat etsivät kaiken välinemateriaalin ja sitten vasta miettivät miten niitä käytetään?

7

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koivutare

      Mielestäni wicca ei ole kirjauskonto tai välineurheilua. Tärkeintä olisi mennä metsään ja haistella luonnon tuoksua, kaivaa sormet multaan, katsella ympärilleen ja kuunnella tuulen huminaa. Kirjat, välineet yms. rekvisiitta on turhaa ilman luontoyhteyttä. Toki kirjoista oppii paljon tärkeää asiaa, mutta viimekädessä wicca on _luonnonuskonto_ ja se tuntuu harmillisen usein nykyään unohtuvan.

    • shadow

      Itse harjoitin uskontoa...tai ei oikeastaan se vain oli tapa elää varsin pitkään, ennen kuin luin jostakin wiccasta...etsin lisää tietoa, ja ajatukset ja ideat tuntuivat täsmäävän omieni kanssa.
      Ei minulla aluksi mitään erityisiä välineitä ollut. Mutta sitten kirjojen inspiroimana ja kun sopivia eteen sattui, hankin sellaisia. Myös rituaalit alkoivat saada selkeämpää muotoa. Eri esineet auttavat keskittymään.
      Mutta silti olen sitä mieltä, etten tarvitse niistä oikeastaan mitään. Ne ovat vain materiaa. Todellinen usko asuu sielussani. Se minkä ulkoisen muodon se saa, ei oikeastaan ole niin tarkkaa.
      En ehkä ole "tru" ja muutenkin "huono" wicca, kun solitaryna tallaan polkuani...mutta ainakin olen tyyväinen siihen luontosuhteeseen joka minulla on.

    • luminara

      Mielestäni olisi ensin hyvä opetella käyttämään välineitä tai vaikka toimimaan ilman niitä (itse olen kerran jos toisenkin joutunut tilanteeseen jossa en esim. automatkan takia, ole voinut suorittaa rituaalia, tällöin turvauduin vain voimakkaaseen visualisointiin...

      Ensin olisi hyvä hankkia tieto ja hyvä Kirja tai pari sitä varten, sen jälkeen kun osaa käyttää välineitä (tietää miten ne "toimivat") voi aloittaa varsinaisten välineiden etsimisen/hankkimisen. Ja niin kaikkia välineitä ei välttämättä edes tarvitse hankkia kerralla tai ollenkaan jos on löytänyt toimivan tavan korvata se...

    • Itse keräsin aluksi vain tietoa, nykyään vasta olen enemmän alkanut ostamaan välineitö ja lukemaan kirjoja.

      Mulle tärkeämpää on usko. Eihän niitä välineitä välttämättä tarvitse.

      Ihmettelen sitä kyllä että kaikenlaiset nuoret sanovat omistavansa esim. tarot kortit tai vk:n ja sanovat olevansa wiccoja. Mutta olen sitä mieltä että tietoa kannattaisi ensin tietää asioista. :)

      • santra

        No en minäkään ehkä alkaisi kuuluttelemaan, että kuulun ryhmään josta en mitään tiedä. Kuitenkin voisi miettiä toisellakin tavalla.

        Miten mielestäsi uskonnollista tietoa voidaan kerätä?

        Tarvitaanko kirjoja ja lukuisia nettisivuja , jonka jälkeen voit sanoa olevasi asiaan perhetynyt eli siis wicca?

        Vai voisiko ajatella että tieto kerääntyy tekemällä, pohtimalla ja esimerkiksi tarotkorttien avulla? Eli että uskominen tietyllä tavalla tekisi wican?

        Ja kirjatietoa tarvitaan vain jotta osaat itsesi niputtaa oikeaan ryhmään..

        ... jos siis itsensä johonkin ryhmään välttämättä haluaa niputtaa...


      • santra kirjoitti:

        No en minäkään ehkä alkaisi kuuluttelemaan, että kuulun ryhmään josta en mitään tiedä. Kuitenkin voisi miettiä toisellakin tavalla.

        Miten mielestäsi uskonnollista tietoa voidaan kerätä?

        Tarvitaanko kirjoja ja lukuisia nettisivuja , jonka jälkeen voit sanoa olevasi asiaan perhetynyt eli siis wicca?

        Vai voisiko ajatella että tieto kerääntyy tekemällä, pohtimalla ja esimerkiksi tarotkorttien avulla? Eli että uskominen tietyllä tavalla tekisi wican?

        Ja kirjatietoa tarvitaan vain jotta osaat itsesi niputtaa oikeaan ryhmään..

        ... jos siis itsensä johonkin ryhmään välttämättä haluaa niputtaa...

        Ensin olisi tietenkin hyvä tietää jotain wiccasta.

        Jos vaan ostelee jotain tavaroita ja harjoittelee käyttämistä, eikä oikein tiedä miten ja mikä esine edes on. Tai viettää juhlia (esim sapatteja), koska on kuullut että muutkin tekevät niin. Mielestäni ei se oikein ole..

        Itse tutkiskelin asioita ensin varmaan vuoden ja nyt tiedän aika paljon jo. En vieläkään silti kaikkea..

        Siis tottakai tieto kerääntyy myös pohtimalla ja harjoittamalla, mutta miten voi tehdä jotain jos ei tiedä miten?!

        Mutta omasta mielestäni usko on tärkeintä, (vaikka tietokin on tärkeää) sillä ennen wiccaa itsekin uskoin johonkin, en silloin vielä tiennyt mihin, mutta nyt tiedän! =)


    • Sulwen

      Wicca nyt kuitenkin on uskonto, joten kyllä se usko ja uskonnon harjoitus etusijalla minulle on.
      Välineitä en ole itse kokenut pakolliseksi (vaan sen aikeen ja tarkoituksen niiden taustalla).

      Itse suosittelisin kaikille, että etsisivät ne syyt ja tarkoitukset kaikelle (esim. välineille) ennen kuin alkavat niitä käyttämään / hankkimaan. Silloin niillä on jotain merkitystäkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7506
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4342
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1695
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1639
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe