Olen kirjoittanut nyt parissa viikossa gradun teoriaosioon n. 20s ja sitä edellytetään 20-30s. Voiko se oikeasti olla näin yksinkertaista? Olen taatusti ymmärtänyt jotain todella todella pahasti väärin. Gradusta kerrotaan kauheita kauhukertomuksia, että menee viisi vuotta jne.. Tottakai ymmärrän, että empiriaan menee vielä kauemmin, mutta voiko teoriaosaan oikeasti mennä näin vähän aikaa? Tosin oma teoriaosioni oli hyvin fokusoitunut eli tiesin tarkasti mitä niistä kirjoista olen etsimässä. Kirjoitin tosin kandintyön myös muutamassa viikossa ja sain vitosen.
Olen vakuuttunut, että olen ymmärtänyt jotain tosi pahasti väärin.
Teoriaosio
5
1242
Vastaukset
- EthosPathos
On se niin helppoa. Siirry vaan reippaasti nyt sinne empirian puolelle. Voi olla, että joudut muuttelemaan teoriaa jonkin verran tutkimuksen edetessä, joten kovin loppuun asti ei vielä kannata teoriaa hioa.
- FM2
Melko empiriapainotteinen näyttää gradustasi tulevan, mikä ei välttämättä ole lainkaan huono asia. Vaikea liiemmin kommentoida, kun ei ole edes käsitystä minkä alan työ on kyseessä. Ei teorian vääntäminen välttämättä kauaa kestä, mutta tuolla tahdilla voisi ajatella, että on menty aika läheltä rimaa tai jopa sen alta. Esimerkiksi käytettyjen lähteiden määrään voisi kiinnittää huomiota. Pääsääntöisesti esimerkiksi 20 sivun teoriassa tulisi olla vähintään 40 eri lähdeviitettä. Neuvoisin olemaan yhteydessä työn ohjaajaan.
- apua?
FM2 kirjoitti:
Melko empiriapainotteinen näyttää gradustasi tulevan, mikä ei välttämättä ole lainkaan huono asia. Vaikea liiemmin kommentoida, kun ei ole edes käsitystä minkä alan työ on kyseessä. Ei teorian vääntäminen välttämättä kauaa kestä, mutta tuolla tahdilla voisi ajatella, että on menty aika läheltä rimaa tai jopa sen alta. Esimerkiksi käytettyjen lähteiden määrään voisi kiinnittää huomiota. Pääsääntöisesti esimerkiksi 20 sivun teoriassa tulisi olla vähintään 40 eri lähdeviitettä. Neuvoisin olemaan yhteydessä työn ohjaajaan.
Yhteiskuntatieteellinen ala ja tuohon teoriaosioon kyllä sisältyy 25 lähdettä. Meillä noin yleinen ohjeistus on että lähteitä pitäisi olla yhtä paljon kuin sivuja (eli normaali pituus n. 80s ja eli n. 80 lähdettä pitäisi koko työstä löytyä). Enkä kyllä usko, että lähteistä tämä voisi johtua, koska olen yrittänyt kaivaa ns. alkuperäislähteet esille.
Tottakai vain ohjaaja voi oikeasti tietää onko tässä nyt menty pahasti metsään, itseä kyllä epäilyttää, että olen mennyt. Teoria on kyllä sitä mitä pitäisi, mutta pohdin olenko unohtanut jotain todella tärkeää tms, kun tuohon kului noin vähän aikaa. Vai olenko kenties fokusoitunut jopa liikaa. Empiriassa tiedän olevan huomattavasti enemmän hommaa koska erinäisten dokumenttien katseluun täytyy hakea lupa ja siinä jo kestää. Tätä aluetta ei ole pääaineeni kentässä juurikaan tutkittu, joten joudun kaivamaan ihan perusasioista tuossa empirisessä osiossa. Ei tämä gradu muutamassa kuukaudessa todellakaan valmistu. Ehkä 10-12kk voi olla realistisempaa, mutta pelästyin vain todella siitä, että sain teoriaosan niin nopeasti tehtyä. Siitä on pakko kyllä puuttua jotain jotain koska ei se näin nopeasti voi valmistua. - saanut kasaan
apua? kirjoitti:
Yhteiskuntatieteellinen ala ja tuohon teoriaosioon kyllä sisältyy 25 lähdettä. Meillä noin yleinen ohjeistus on että lähteitä pitäisi olla yhtä paljon kuin sivuja (eli normaali pituus n. 80s ja eli n. 80 lähdettä pitäisi koko työstä löytyä). Enkä kyllä usko, että lähteistä tämä voisi johtua, koska olen yrittänyt kaivaa ns. alkuperäislähteet esille.
Tottakai vain ohjaaja voi oikeasti tietää onko tässä nyt menty pahasti metsään, itseä kyllä epäilyttää, että olen mennyt. Teoria on kyllä sitä mitä pitäisi, mutta pohdin olenko unohtanut jotain todella tärkeää tms, kun tuohon kului noin vähän aikaa. Vai olenko kenties fokusoitunut jopa liikaa. Empiriassa tiedän olevan huomattavasti enemmän hommaa koska erinäisten dokumenttien katseluun täytyy hakea lupa ja siinä jo kestää. Tätä aluetta ei ole pääaineeni kentässä juurikaan tutkittu, joten joudun kaivamaan ihan perusasioista tuossa empirisessä osiossa. Ei tämä gradu muutamassa kuukaudessa todellakaan valmistu. Ehkä 10-12kk voi olla realistisempaa, mutta pelästyin vain todella siitä, että sain teoriaosan niin nopeasti tehtyä. Siitä on pakko kyllä puuttua jotain jotain koska ei se näin nopeasti voi valmistua.hyvän rungon teoriaosuudelle. Joudut kyllä vielä työstämään sitä kyllästymiseen asti. Kokemusta on.
- Tiivi.
saanut kasaan kirjoitti:
hyvän rungon teoriaosuudelle. Joudut kyllä vielä työstämään sitä kyllästymiseen asti. Kokemusta on.
Hienosti sulla on työt gradun suhteen sitten lähteneet käyntiin. Ei se gradu tosiaan ole sellainen mörkö kuin annetaan ymmärtää, se on mahdollista tehdä nopeassakin aikataulussa jos niin tahtoo ja olosuhteet sallivat ja aihekin sen vielä mahdollistaa.
Jo teoria osuudessa tosin täytyisi muistaa se oma pohdinta ja omien ajatusten ja valintojen esiintuominen. Siihen kannattaa käyttää aikaa ja antaa itselleen luvan olla luova. Omista perusteluista ja siitä omasta äänestä saa aina lisäpisteitä, ainakin jos tavoitteenasi on hyvä arvosana. Näin ainakin olen ymmärtänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332459
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061257- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060