dean koontz

sonya

mitä mieltä ko. kirjailijasta? mun mielestä erittäin hyvä, ihan helkutin hyvä kirjoittaja.

8

943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MetriMaria

...kovasti on Stephen Kingin tyylinen. Toisaalta taas ei. -Nii, ota tuosta nyt selvä-

Koontz kirjottaa ehkä enempi todentuntuisia juttuja; nojoo, onhan siellä ne perinteiset alienkuviot, yliluonnolliset voimat yms. yms., mutta ne on kerrottu mielestäni todenperäisemmin.

Musta tuntuu, että hänkin on alkanut toistamaan itseään jonkin verran. Kirjojen juoni on samanlainen.

Mikä on sun lemppari Koontz -kirja? Mun on ainakin vaikee valita SE ykkönen. Mutta Ilman Pelkoa ja Kaiken Keskellä Yksin on jääny parhaiten mieleen.

• Koonz

Oli ja on vieläkin,tavallaan Kingin kanssa kimppakirjailijoita,siihen jengiin kuuluu myös muitakin aihekirjailijoita.Mutta jos näin olis niin ei paha juttu.Olet lukenut molempia,uskoisin.Mutta se huumori tulee kuin samalta kirjoittajalta.Esim.Mr.Murha.Koontz voisi olla Kingin tuote ja Koonz sitten kirjoitti,omalla tyylillään.Vai olenko ihan ulkona?Hollywood systeemi tekee parhaat,filmit,ja ehkä myös kirjat.Ei huono homma,ollenkaan?

• MetriMaria
        Koonz kirjoitti:

Oli ja on vieläkin,tavallaan Kingin kanssa kimppakirjailijoita,siihen jengiin kuuluu myös muitakin aihekirjailijoita.Mutta jos näin olis niin ei paha juttu.Olet lukenut molempia,uskoisin.Mutta se huumori tulee kuin samalta kirjoittajalta.Esim.Mr.Murha.Koontz voisi olla Kingin tuote ja Koonz sitten kirjoitti,omalla tyylillään.Vai olenko ihan ulkona?Hollywood systeemi tekee parhaat,filmit,ja ehkä myös kirjat.Ei huono homma,ollenkaan?

jos tarkotat tuota "Hollywood systeemiä" näiden em. kirjailijoiden kirjojen filmatisoinnissa. Mua pistää vihaks miten ne muuttaa tarinoita! Onhan se totta, että ei "halivuudikaan" kaikkea pysty tekemään. Varsinkin, kun näiden kirjailijoiden kirjoista tehtävistä elokuvista ei voi nykyisin enää odottaa mitään, suuren luokan elokuvia, kassamenestyksiä.

Mutta toisaalta taas, jostain taisin lukea, että King ainakin "tarkastaa" elokuvan käsikirjoituksen ennen kuvausten alkamista. Kai se sit kertoo sen, että Herra King on kässärin, ja sitä myötä myös elokuvan hyväksynyt.

Joo kyllä, olen lukenut molempien kirjailijoiden tuotoksia. Mun mielestä (huom! mun mielestä) King on kuiteski parempi. Jotenki. Kai se on siitä, että hän kirjottaa ns. laaja-alaisemmin. On sitä sellasta jännitys-kauhua (= Koontz) ja sitten on sellasta kun esim. Musta Torni on. Mulla on just menossa tuo Mustan Tornin viides osa, Callan sudet. Ootko sinä lukenu tuota sarjaa?

• Mustia torneja
        MetriMaria kirjoitti:

jos tarkotat tuota "Hollywood systeemiä" näiden em. kirjailijoiden kirjojen filmatisoinnissa. Mua pistää vihaks miten ne muuttaa tarinoita! Onhan se totta, että ei "halivuudikaan" kaikkea pysty tekemään. Varsinkin, kun näiden kirjailijoiden kirjoista tehtävistä elokuvista ei voi nykyisin enää odottaa mitään, suuren luokan elokuvia, kassamenestyksiä.

Mutta toisaalta taas, jostain taisin lukea, että King ainakin "tarkastaa" elokuvan käsikirjoituksen ennen kuvausten alkamista. Kai se sit kertoo sen, että Herra King on kässärin, ja sitä myötä myös elokuvan hyväksynyt.

Joo kyllä, olen lukenut molempien kirjailijoiden tuotoksia. Mun mielestä (huom! mun mielestä) King on kuiteski parempi. Jotenki. Kai se on siitä, että hän kirjottaa ns. laaja-alaisemmin. On sitä sellasta jännitys-kauhua (= Koontz) ja sitten on sellasta kun esim. Musta Torni on. Mulla on just menossa tuo Mustan Tornin viides osa, Callan sudet. Ootko sinä lukenu tuota sarjaa?

Siis muut,paitsi sitä uusinta,en ole vielä ehtinyt lukea,aika kovaahan sillä (KING)niissä välillä menee,mutta kun niitä lukee,pitää osata lukea ne ihan omalla tavallaan.

• Ekat suomennokset

Joo,vaikee sanoa,mutta kyllä ne ensimmäiset mitä olen Koontzilta lukenut,niitä on nyt suomennettu jo aika paljon.Mutta esim.Mr.Murha on jäänyt mieleen,niissä vanhoissa oli aina mukana niitä ihme kahjuja,isoja ja ylivoimakkaita,ja hirveen kovalla ruokahalulla varustettuja outoja tyyppejä.Jotka saatto syödä vaikka neljän ihmisen annokset baarissa,ja juoda sitten 6 litraa colaa päälle,ja vaikka oli rikkaita niin silti piti autot ja bensat yleensä varastaa,ja tappaa huoltamonpitäjä tai kaupankassa,ja viedä rahat kassasta. NE oli niin humoristisia hahmoja,joita näissä uudemmissa kirjoissa ei ole enään juurikaan ollut.Joo onhan niissä puolensa.

• Elokuvia
        MetriMaria kirjoitti:

En ihmeessä tarkoittanut niitä filmejä. Niissä Kingin kirjoista tehdyistä,filmeistä jää aina niin paljon ajatuskuvioita pois jotka usein,ovat iso osa tarinaan kuuluvaa. ON tosin jotain,aika hyvin tehtyjäkin. Lähinnä ajattelin voiko yksi äijä,tehdä niin monikuviosta juonirakennetta yksinään.Voi olla että voi,se on joskus ollut mielessä,onhan sillä karmeen kova mielikuvitus. Siitä tuli mieleen se,että oliskin useampi kirjoittaja,samassa kirjassa,ja voi ollakkin.

• Aurelianus
        Ekat suomennokset kirjoitti:

Joo,vaikee sanoa,mutta kyllä ne ensimmäiset mitä olen Koontzilta lukenut,niitä on nyt suomennettu jo aika paljon.Mutta esim.Mr.Murha on jäänyt mieleen,niissä vanhoissa oli aina mukana niitä ihme kahjuja,isoja ja ylivoimakkaita,ja hirveen kovalla ruokahalulla varustettuja outoja tyyppejä.Jotka saatto syödä vaikka neljän ihmisen annokset baarissa,ja juoda sitten 6 litraa colaa päälle,ja vaikka oli rikkaita niin silti piti autot ja bensat yleensä varastaa,ja tappaa huoltamonpitäjä tai kaupankassa,ja viedä rahat kassasta. NE oli niin humoristisia hahmoja,joita näissä uudemmissa kirjoissa ei ole enään juurikaan ollut.Joo onhan niissä puolensa.

'Sydämen tummat virrat' on itseasiassa hyvinkin yhteiskunnallinen näkemys USA:n tilanteesta. Osin se on realisoitunutkin.
        'Salama' säväytti sekin, vaikka en tiedä, miksi.

• elisant

Dean R. Koontz on minustakin hyvä kirjailija, vaikka aivan kaikki hänen kirjansa eivät minuun "uppoakaan". Mutta helmiäkin löytyy, kuten esim. "Aaveet".

Joko olet tutustunut kirjailijan kotisivuihin? Sielläkin on hyviä kirjaesittelyitä.

http://www.amli.fi/deankoontz/index.asp

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe