Oli vaikea löytää sopivaa palstaa tälle asialle, mutta laitoin sen nyt tähän.
Mulla on ollut nyt Elisan Kolumbus -liittymä noin 4 kuukautta (uusi numero). Aika usein olen saanut häiriösoittoja eli puhelin soi, ja kun vastaan, puhelu katkaistaan. Kertaakaan en ole soittanut takaisin, sillä numerot on aina 020-alkuisia eikä kenelläkään ystävälläni ole tuollaista numeroa. Onko muilla kokemuksia?
Viimeksi juuri tänään sain tällaisen soiton. Numero alkoi näin:
020-72928XX
Netin numerotiedustelu ei tunne tällaista numeroa. Veikkaan, että tavoitteena on saada puhelun saaja soittamaan, ja puhelu tulee kalliiksi?
Häiriösoitot
11
5619
Vastaukset
- soitoneston
noille 020 alkuisille?
- TTS
Olen muistaakseni joskus etsinyt puhelimestani, miten laittaisin soitoneston, mutta en ole löytänyt. Puhelimeni on Nokia 5140.
Ei löydy ainakaan kohdasta ASETUKSET - PUHELUASETUKSET.
Toisaalta, jos estää kaikki 020-alkuiset puhelinnumerot, voisinko estää jonkin tärkeän puhelun? Taitavat olla kaikki ns. palvelunumeroita? - soitella
TTS kirjoitti:
Olen muistaakseni joskus etsinyt puhelimestani, miten laittaisin soitoneston, mutta en ole löytänyt. Puhelimeni on Nokia 5140.
Ei löydy ainakaan kohdasta ASETUKSET - PUHELUASETUKSET.
Toisaalta, jos estää kaikki 020-alkuiset puhelinnumerot, voisinko estää jonkin tärkeän puhelun? Taitavat olla kaikki ns. palvelunumeroita?vaan niihin soitetaan.
Ja soitoneston pitää tehdä sen operaattorin kanssa - TTS
soitella kirjoitti:
vaan niihin soitetaan.
Ja soitoneston pitää tehdä sen operaattorin kanssaOk. Voin siis ottaa yhteyttä Elisaan, jos haluan tuon soitoneston.
Nuo soitot ovat olleet ajoittaisia. Ei siis edes joka viikko. Eli eivät ole häirinneet ihan vietävästi vielä. Mutta ihmettelen vaan, mitä järkeä on käyttäytyä noin lapsellisesti.
- laadun valvoja
Tässä voi olla kyseessä normaali elisan verkon ominaisuus. Eli puhelut katkeilevat. Eli jollakin on oikeasti voinut olla tärkeätä asiaa, mutta huonon verkon takia puhelu aina katkeaa...
- TTS
Koskaan muulloin tätä ei tapahdu. Puhelut 020-alkuisista numeroista kun ei ehdi edes alkaa, kun jo lyödään kiinni. Ja jos olisi tärkeää asiaa, voisi kai jättää soittopyynnön tekstiviestillä.
Olen ollut erittäin tyytyväinen Kolumbus-liittymääni. - laadun tarkkailija
Soneran verkko on ollut noin vuoden verran huomattavasti herkempi häiriöille kuin Elisan verkko. Kolumbus toimii Elisan verkossa eli ei hätää. Verkosta ei siis kertomasi todellakaan johdu.
- kaverit tietää
laadun tarkkailija kirjoitti:
Soneran verkko on ollut noin vuoden verran huomattavasti herkempi häiriöille kuin Elisan verkko. Kolumbus toimii Elisan verkossa eli ei hätää. Verkosta ei siis kertomasi todellakaan johdu.
Muutamalla kaverilla on vielä elisan verkossa toimiva matkapuhelin ja heillä kyllä on kovasti ongelmia puheluiden katkeamisen kanssa...
- Elisan verkko ja häiriköt
laadun tarkkailija kirjoitti:
"Kolumbus toimii Elisan verkossa eli ei hätää. Verkosta ei siis kertomasi todellakaan johdu."
Itse, ennemminkin sanoisin, että nyt on aika hädän paikka... Kyllä se Elisan verkko on yhtä arka häirikkösoitoille kuin Sonerankin verkko
(TF kaupittelee myös Soneralaisille, ja SL myös Elisa ja Kolumbuslaisille).
Kyllä siis verkostakin johtuu ja on vikaa.
- Mika0800
0207 = valtakunnallinen yritysnumero, extramaksuluokka.
Hinnat (operaattorista ja liittymätyypistä riippumatta, tasahinta kaikille):
Matkapuhelimesta: 29,7 senttiä/min
Lankapuhelimesta: 6,9 senttiä/min 8,21 senttiä/puhelu
huom: Myös Saunalahti Lanka -liittymästä tuon ensimmäisen "matkapuhelmesta" -taksan mukaisesti. Eli halvalla vain normaalilankanumeroihin, ei valtakunnallisiin yritysnumeroihin. - hipe2
Tietääkö joku, voiko "tuntematon numero" pervolle häirikkösoittajalle laittaa soitoneston ?
Voiko numerosta soittanuttan jotenkin jäljittää ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481218Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13835- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39812