Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vanhemmat eivät välitä

terveydestäni?

Miksi vanhempani suuttuvat aina, kun minulla on joku terveysongelma? Jos on pääkipua, en voi sanoa siitä heille, sillä he suuttuvat. Jos taas on joku paikka kipeä, en enää halua valittaa vanhemmilleni, sillä lopulta käy niin, että he saavat riidan aikaan (johon minä muka TAAS kerran olen syyllinen)ja lopulta vain vihaisena sanovat, että he eivät ole lääkäreitä, eivätkä voi tietää, mikä minua vaivaa. Lääkäriin he eivät voi tilata minulle aikaa. En tiedä miksi. Minulla oli paha akne, johon sain vuoden odottaa, ennen kuin pääsin lääkäriin, vaikka joka päivä valitin finneistäni ja pyysin että pääsisin lääkäriin.
Olen viime aikoina ollut huonossa kunnossa ja epäilen diabetestä (koko ajan nälkä, jano, vessahätä, väsymystä, muutenkin jne.). Kerroin vanhemmilleni oireistani. Äiti suuttui ja tuli vihaiseksi.

Voisi luulla, että olen murrosikäinen kakara, mutta en ole, sillä olen 17,5-vuotias. Vai olenko muka niin vanha, että vanhempani ajattelevat, että terveyteni ei enää ole niiden asia?

Voisin tietenkin itse tilata ajan lääkäriin, mutta jos saisin lääkettä vaivaani, ei minulla olisi rahaa maksaa sitä.

Heidän mielestään kaikki on aina aivan normaalia, kuuluu ikään, heilläkin on sitä joskus. Ja sama mikä vaiva on kyseessä, ei heistä siihen ole mitään lääkettä ja aivan turhaa mennä lääkäriin.

Miksi vanhempani (etenkin äiti, mutta jos äiti huutaa ja on vihainen, alkaa isikin heti puolustaaan sitä ja huutamaan, vaikka ei edes tietäisi, mistä taas riidellään.)suuttuvat ja tulevat vihaiseksi, kun minulla on jokin vaiva?

6

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      No, oletpas sinä saamaton!!! Ei uskoisi, että olet liki täysi-ikäinen! Tilaa aika itsellesi terveyskeskukseen HETI. Eikö se ole samantekevää, kuuluuko vanhemmillesi terveydentilasi, sillä eniten se kuuluu ITSELLESI.

    • anneholt

      on joskus vaikeaa ottaa. Tapauksessasi kertomasi välinpitämättömyys on ehkä jo jatkunut niin kauan, että haluat nyt ripustautua vielä lapsen rooliin. Minun 15-vuotiaanikin hoitaa jo lääkäri asiat itsekseen.Joskus vanhemmista erilleen kasvaminen on tuskallista, mutta se kannattaa vaikka sattuisikin. Lähes täysi-ikäisenä sinun tulisi katsoa omaa tulevaisuuttasi ja nykyhetkeä omin silmin, eikä vanhempiesi kautta. Jos et saa heiltä rahaa lääkkeisiin niin sosiaalitoimistosta voisi löytyä apua.Lääkäri laskun voi pyytää lähettämään kotiin, jos et kuulu kouluterveyden huoltoon missään. Onnea aikuistumiseesi ja paranehan.

      • Wagner

        Olen samaa mieltä anneholt:n kanssa. Tulet 1/2 vuoden kuluttua täysi-ikäiseksi ja sinun tulisi ottaa vastuu itsestäsi. Mene ihmeessä sinne lääkäriin ja jos tuntuu siltä, että raha on ongelma voit puhua siitäkin lääkärisi kanssa.


    • muww

      mul on ihan sama ongelma... ei voi mistään kertoo vaik moni epäilee mulla ahitushäiriöö

    • etsi tukea

      Jos opiskelet niin opiskelupaikan terkkari on oikea osoite. Sieltä saat apua niin lääkärille pääsyyn ja kotitilanteesi selvittämiseen. Muussa tapauksessa kunnan terveyskeskus. Kyllä 17 vuotias on kuitenkin vielä kehitykseltään keskeneräinen nuori, joka tarvii vanhempiensa taloudellista ja henkistä tukea terveysasioidensa kanssa. Toivottavasti tilanteesi selviää/ helpottaa.Minulla oli vanhemmilla alko-ongelma, joka erityisen pahana mun teini-iässä ja multa jäi vakaviakin terveysoongelmia ajoissa havaitsematta sen takia. Voimia!

      • nm..n.

        Kysymys on esiettty yli 10 vuotta sitten...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe