meillekö bokseri?

xyz

Olen haaveillut palveluskoirasta. Bokseri yksi vaihtoehto - niin upea kun se on ulkonäöltään.
Olen seurannut rotua näyttelyissä, ja ne vaikuttaa vilkkaammilta kuin sileäkarvaiset noutajat (jotka minusta on aivan extreme-vilkkaita). Kuinka vilkkaita boksut on? Kuinka paljon ne tarvitsee liikuntaa ja aktiviteettia päivässä?
Rotumääritelmä sanoo kuitenkin että olisi rauhallinen rotu...

9

1782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vilkkaita

ja aika kovia tekee tuhoja joten toimintaa tarvitsevat varmaan tuplasti enemmän kuin moni muu rotu. Lenkkiäkin tarvitsevat paljon. Pienen osanhan "väsyttämistä" voi tehdä älytehtävillä. Esim.puuhapallo, koulutus, makupalojen piilottelu yms.

• kaukasus

oli sellanen 4vuotias bokseri uros joka oli hyvin vilkas kunnes otti yhteen 1v kaukkaripennun kanssa.
        se bokseri jäi siihen ja tuhkat hyllyä koristaa. vilkas mutta nössö/saamaton se on ottaen huomioon miten nopeasti toinen sen vilkkauden lopetti

• omp
        kaukasus kirjoitti:

oli sellanen 4vuotias bokseri uros joka oli hyvin vilkas kunnes otti yhteen 1v kaukkaripennun kanssa.
        se bokseri jäi siihen ja tuhkat hyllyä koristaa. vilkas mutta nössö/saamaton se on ottaen huomioon miten nopeasti toinen sen vilkkauden lopetti

se tarvii semmoisen noin tunnin liikunnan jos viet
        esim koirapuistoon tai muhun ympäristöön missä se pääsee toisien koirien kanssa möyryään.
        mutta lenkeillä et sen virtaa pois saa.
        saat kävellä 8 tuntia ja bokseri alkaa vielä illalla
        tuomaan sulle lelua.
        se aivo jumppa sitä väsyttää esim jos on kylässä
        porukkaa tai koulutukset.
        mutta se on silti koirista paras rotu kannattaa
        valita.
        en ole katunut päivääkään 10kk pokseri uroksen omistajana,vaikka olen joutunut siivoamaan jonkun
        verran sen juttuja.
        tuhoja se tekee jos otat mummo kaavan käyttöön
        etkä kiellä sitä heti.
        paras koulutus sille näyttäs olevan että
        antaa sille rakkautta ja vääristä asioista tulee
        isännän paha katse ja perkeleitä oikein kunnolla.
        se tehoaa pokseriin.jos huomio jää pois se kostaa
        sen jossain muodossa.
        minä ainakin sitä haistelen ja nukun sen kanssa
        monta tuntia päivässä,välillä se oikein tönii mua pois että mene jo pois kun rakkautta on liiaksi.
        mutta sen sanon että se elää ihan justiin samalla
        lailla kun ihminen ja tekee samoja asioita.
        tulee saunaan ja parvekkeelle jos minäkin.
        nukkuu jos minäkin nukun.pidän sitä ihmisenä joka ei vaan puhu.

• Jatkeena on koirasi sun..
        kaukasus kirjoitti:

voi, olet varmaan oikein macho mies, kun sulla on kaukkari, kova koira. että sait oikein mainittua tähän kysymykseen onko koira vilkas ? Mahdatko pysyä housuissasi kun olet pakahtumaisillasi ylpeyteen tuon päästäsi keksityn jutun vuoksi ?

Ps. kaukkarisi tottelee hienosti ysimillistä !!!

Kasva kaukkarisi kanssa aikuiseksi, joskus....

• kuten omistajansakkin
        kaukasus kirjoitti:

suurimmassa osassa maailmaa kielletty rotu joka ei kuulu sivistyneeseen maailmaan , pysyköön venäjällä jossa kaikki onkin toisin....

Kaukkaria ei voi kouluttaa mitenkään.

nim. venäjällä niihin tutustunut ja kokenut-

kyrvänjatkeita ovat, missään suomessa ei tarvi tuollaista vaaraallista koiraa koskaan!
        Hallitsematon ja täysin kontrolloimaton peto.
        ainoita koiria jotka eivät edes erota lapsia ja käyvät niidenkin päälle sumeilematta kurkkuun.

• ensio
        kuten omistajansakkin kirjoitti:

suurimmassa osassa maailmaa kielletty rotu joka ei kuulu sivistyneeseen maailmaan , pysyköön venäjällä jossa kaikki onkin toisin....

kyrvänjatkeita ovat, missään suomessa ei tarvi tuollaista vaaraallista koiraa koskaan!
        ainoita koiria jotka eivät edes erota lapsia ja käyvät niidenkin päälle sumeilematta kurkkuun.

mikä toi kaukkari oikein on? Joku kaukaasian paimenkoira ;D

• nuusku86
        kuten omistajansakkin kirjoitti:

kannattas varmaan tutustuu kyseiseen rotuun ihan suomalaisessa kennelissä ym. vaikka meidän koira on venäjältä tuotu niin ei argessiivinen lapsille...! kantaa silittää ym mutta annappas jos joku vieras tulee ovelle... kyllä on oiva vahti täällä "susirajalla"... kyseinen rotu on osaavissa käsissä erinomainen koira mutta osaamattomissa käsissä kuin ladattu ase...

• se on aivan oma juttunsa

Minulla on ollut muitankin palveluskoiria ja aina palaan bokseriin, koska se on todellakin enmmän ihminen kuin koira . Sitä ei oikeasti voi kertoa ihmiselle joka ei ymmärrä. Meillä ainakin jos on pihalla lapsia leikkimässä siis vieraita puistossa ja koiria lähellä, koira menee lasten luo häntä heiluen ja aivan riemuissaan.

ja muutenkin sen ilmeitä ja olemusta ei mikään koira ole lähelläkään, ja sitä suunnatonta lämpöä, ja suoruutta jota se osoittaa ei ole koskaa salakavala tai kiero.
      Minulle sanoi kerran lääkäri kaverini, joka inhoaa koiria, tosta ei vaan voi olla pitämättä, on vaan niin sympaattinen. siinä se lyhyesti.

• omp

joo tosiaankin ymmärrän sinun juttusi siitä ihmisyydestä.itsekkin olen yrittänyt saada ihmisiä sitä uskomaan että bokseri on kuin ihminen.Meilläkin on 12 kk uros
        pokseri ja se tekee kaikki asiat kuin ihminen ja
        tulee isin mukaan saunaan ja joka touhuun.
        äskönkin kun kävin pikapankilla niin pokseri hyppäsi
        viereeni siihen nostamaan rahaa,ikäänkuin sekin olisi katsonut saldon.ja ilmeet ovat niin paljon kertovia.
        olenkin odottanut sitä päivää kun se yhtä äkkiä oppii puhumaan;)
        luonne on todella hyvä.vilkas,tarvitsee liikuntaa
        paljon ja jos jonain päivänä ei tarpeeksi lenkitä
        tai vie koirapuistoon niin sen huomaa kyllästy-
        neestä ilmeestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      141
      1193
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      106
      1081
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1071
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      966
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      949
    Aihe