Kirkkonummen kunnaneläinlääkäri

kirjoitus Länsiväylässä

Oletteko lukenee ko. jutun?

Siinä kunnaneläinlääkäri ilmeisesti oli käännyttänyt hätää kärsivän koiranomistajan pois oveltaan yöllä sanomalla, että eläinlääkäri (eli hän itse joka siinä seisoi) on nyt lomalla ja toisaalla. Omistaja oli sanonut, että hän pelkää, että koira kuolee. Tämä tyyppi oli todennut, että sitten se kuolee, menkää Karkkilaan, siellä on päivystys. Karkkilaan kunnaneläinlääkärille päästyään koira oli lopulta menehtynyt hengitysvaikeuksiin.

Siis voiko tämä olla totta???

Eihän ihmislääkärikään vaikka kuinka olisi lomalla tai vapaapäivällä voi käännyttää hätätapausta pois.

Miten kuntalaiset enään voivat luottaa ko. virkamieheen???

Juttu oli Länsiväylän yleisönpalstalla keskiviikon lehdessä.

4

4171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse tein kerran ilmoituksen läänineläinlääkärille. Syy oli ettei eläinlääkäri ottanut meitä vastaanotolle, vaikka vastaanotto oli avoinna vielä kolme tuntia. Naantalista saimme avun ja tilanne oli todella akuutti.
      Eläinlääkäri ilmoitti meille kylmän rauhallisesti hänellä olevan oikeus valita potilaansa.
      Näinhän olikin, mutta siitä huolimatta läänineläinlääkäri lähetti huomautuksen.

Toivottavasti koiran omistajat tekevät asiasta julkisen. Silloin alkaa sana kiertää ja potilaat vähentyä. Suomi on kuitenkin vielä niin pieni maa.

• sudenkorento75

vaikka teksti kuulostaa todella kurjalta ja epäoikeudenmukaiselta niin todellakaan me ei tiedetä kuin vastapuolen kertomus. Minua mietitytti muutama kysymys. Miten asiakas on mennyt soittamaan ell. ovikelloa keskellä yötä? Puhelimella soittaminehan kertoo missä on päivystys ja minne voi hätätapauksessa kysyä apua. Onko ell. aina velvollisuus auttaa? Mielestäni ei ole (vaikka niin karulta kuulostaa), se on vapaaehtoista, ja kuinka monta kertaa kyseisetä ell. on esimerkiksi ns. turhanpäiten hälytetty hätätapaukseen jossa sitten ei olisi kuitenkaan mitään hätää ollutkaan. Näin ollen kyseinen ell. alkaa väkisinkin suodattamaan ns. hätätapauksia.
      Toki kuulostaa kornilta että ell. olisi sanonut että anna koiran kuolla. Ja lopuksi kun kerrottiin, että koira oli menehtynyt kunnaneläinlääkärille päästyään niin olisi kiva tietää olisiko asialle voinut tehdä jotain jos olisi apua saanut aikaisemmin vai oliko jo menetetty tapaus.

• ...

Niin tässä kirjoituksessa oli, että koiran omistaja oli yrittänyt soittaa numerotiedustelusta samaansa käynnykänumeroon ja siellä oli ollut tiedote, tämä littymä ei ota vastaan puheluita. Nainen oli siksi mennyt oven taa. Sitten oli käynyt ilmi, että numerotiedotuksesa ollut numero oli vanha ja uudessa numerossa olisi ollut tiedote, että Karkkila päivystää. Voihan olla, että jos Kirkkonummi olisi viitsinyt ilmoittaa uuden päivystysnumeron numerotiedusteluun, omistaja olisi heti saanut tiedon ja päässyt ajoissa Karkkilan päivystävälle ell:lle.

odottelenkin tässä tuleeko Länsiväylään vastinetta Kirkkonummen päästä.

• xxx

Pentu oli sairas, epäilimme ruokatorven laajentumaa ja sunnuntaina aamupäivällä sitten meni huonoon kuntoon (maanantaina olisi ollut aika toiselle lääkärille). Soitin päivystävälle, että nyt on pentu huonossa kunnossa, että se pitäisi lopettaa. Ei ollut aikaa tällä lääkärillä.
      Onneksi sain kiinni tämän toisen lääkärin jolle oli aika maanantaina, ja se otti meidät vastaan, vaikka oli tosiaan pyhäpäivä. Ja koira sai viimeisen piikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      79
      4274
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      49
      3603
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2521
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      344
      2031
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1779
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1705
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      13
      1511
    8. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1477
    9. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      12
      1319
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      46
      1253
    Aihe