LUNETTE kokemuksia?

kuppikuumeilija

Onko kellään ehtinyt karttua kokemusta suomalaisesta Lunette-kupista? En tohdi mennä sokkona ostamaan. Yleisesti olen lukenut kuppeilusta, mutta Lunette kokemuksiin en ole törmännyt... Onko ketään? :)

18

2599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DivaCup

      Ostaisin jollen olis ostanu Divaa, eli en kehtaa ostaa kahta kuppia yhtaikaa kun tarvitsen vain yhtä. Mutta jos en olisi ostanut Divaa, niin ostaisin kyllä Luneten :)

      • täällä

        Ei ole Lunettea täälläkään, eikä tule, ennen kuin Divasta aika jättää. Olen liian järki-ihminen ostaakseni toista kuppia, kun entinenkin vielä pelaa. Mutta totuuden nimissä mainittakoon, että se järki kyllä meinaa välillä lähteä niiden Divan kohokirjoitusten putsailussa siihen malliin, että varmasti otan Luneten (tai jonkun muun uuden kohokuvioimattoman merkin) sitten kun aika koittaa.

        Kupit on hyvin samanlaisia ja -kokoisiakin keskenään, en usko, että Lunette olisi mallinsa puolesta (muuten kuin tuon kohokirjoituksen osalta) sen parempi tai huonompi kuin muutkaan.


    • Kaisa

      En luottais näihin kuppeihin.
      Siteissä ei esim. ole mitään vikaa.

      • DivaCup

        Ei minullakaan ollut tamponien kanssa mitään ongelmia, mutta päätin silti kokeilla kuppia ;) Siteiden kanssa minulla sen sijaan aikoinaan oli ongelmia vaikka kuinka..


      • kuppikuumeilija

        Mulla kyllä pistää välillä vihaksi tämä siteiden kanssa temppuilu 4 viikon välein :/ Toisekseen siinä on vielä se kulutuspuoli... Ei niinkään oma rahanmeno kuukausittain, vaan se oma luonnon roskaaminen tuntuu pahalle. Kestositeitä en lähtisi kokeilemaan kun mulla on todella runsaat menkat, mutta tuo kuppi kuulostaisi ratkaisulta mun ongelmaan.

        Eniten vain on huolettanut tuo, kun Lunettesta ei ole toistaiseksi paljoakaan kokemusta ilmoilla. Divasta ja Mooncupista olen kuullut paljon hyvää ja suomalaista haluaisin kokeilla =)


      • kuppi käytössä
        kuppikuumeilija kirjoitti:

        Mulla kyllä pistää välillä vihaksi tämä siteiden kanssa temppuilu 4 viikon välein :/ Toisekseen siinä on vielä se kulutuspuoli... Ei niinkään oma rahanmeno kuukausittain, vaan se oma luonnon roskaaminen tuntuu pahalle. Kestositeitä en lähtisi kokeilemaan kun mulla on todella runsaat menkat, mutta tuo kuppi kuulostaisi ratkaisulta mun ongelmaan.

        Eniten vain on huolettanut tuo, kun Lunettesta ei ole toistaiseksi paljoakaan kokemusta ilmoilla. Divasta ja Mooncupista olen kuullut paljon hyvää ja suomalaista haluaisin kokeilla =)

        Kuppien erot ovat aika pieniä. Varmaan eniten vaikuttaa se kuppiosan pituus. Koska sehän on aika oleellinen tekijä jos napukan ja emättimen aukon väli on lyhyt. Esim. itselleni ei diva sopinut oli liian pitkä. Mitta tietojen perusteella Lunettekin olisi minulle liian pitkä. Mooncup sopii muokattuna juuri ja juuri paikalleen häiritsemärrä menoa.
        Antennin pituudesta ei kannata huolehtia, sitä kun saa saksilla lyhennettyä tarpeidensa mukaan.

        Itse pidän kupista siksi, ettei tartte enää pitää hiostavia siteitä, ei miettiä, että nytkö tamppoonista imukyky loppui. Tai tuntea kuinka sattuma hitaaaasti valuu siteeseen. Muistan vielä, että inha tunne oli.
        Kun oppii tuntemaan vuotomääränsä ylivuotojen riski on aika olematon. Ja kun oppii laittamaan kupin oikealle paikalle ohivuotojenkin riskin voi unohtaa. Itse olen voinut unohtaa ko. ongelmat kokonaan.
        Vinkki: ennen kuin hankit kupin kannattaa ottaa selvää missä kohtaa oma napukka on. Ja sen perusteella arvioida minkä pituinen kuppi sopii itselle. Ota huomioon, että kupin pohjan pitäisi tulla häpyluun ohi. (on n. 1 cm päässä emättimen aukosta) Sekään ei ole mahdotonta, että napukkasi on niin syvällä ettet yllä siihen. Mutta sittempähän tiedät, että pituus ei rajoita vaihtoehtojasi.


      • kuppikuumeilija
        kuppi käytössä kirjoitti:

        Kuppien erot ovat aika pieniä. Varmaan eniten vaikuttaa se kuppiosan pituus. Koska sehän on aika oleellinen tekijä jos napukan ja emättimen aukon väli on lyhyt. Esim. itselleni ei diva sopinut oli liian pitkä. Mitta tietojen perusteella Lunettekin olisi minulle liian pitkä. Mooncup sopii muokattuna juuri ja juuri paikalleen häiritsemärrä menoa.
        Antennin pituudesta ei kannata huolehtia, sitä kun saa saksilla lyhennettyä tarpeidensa mukaan.

        Itse pidän kupista siksi, ettei tartte enää pitää hiostavia siteitä, ei miettiä, että nytkö tamppoonista imukyky loppui. Tai tuntea kuinka sattuma hitaaaasti valuu siteeseen. Muistan vielä, että inha tunne oli.
        Kun oppii tuntemaan vuotomääränsä ylivuotojen riski on aika olematon. Ja kun oppii laittamaan kupin oikealle paikalle ohivuotojenkin riskin voi unohtaa. Itse olen voinut unohtaa ko. ongelmat kokonaan.
        Vinkki: ennen kuin hankit kupin kannattaa ottaa selvää missä kohtaa oma napukka on. Ja sen perusteella arvioida minkä pituinen kuppi sopii itselle. Ota huomioon, että kupin pohjan pitäisi tulla häpyluun ohi. (on n. 1 cm päässä emättimen aukosta) Sekään ei ole mahdotonta, että napukkasi on niin syvällä ettet yllä siihen. Mutta sittempähän tiedät, että pituus ei rajoita vaihtoehtojasi.

        Tämä olikin tosi valaiseva vinkki, tämä mittailu :) Pitää tosiaan tehdä vähän tutkimusta sitten tuon tiimoilta.

        Kiitos muillekin osallistumisesta keskusteluun :) Kuppikunnan sivuilla olen käynyt turistina, enkä varsinaisia Lunette-kokemuksia ole vielä nähnyt. Mutta voisi sielläkin toki kysellä :D


      • DivaCup
        kuppi käytössä kirjoitti:

        Kuppien erot ovat aika pieniä. Varmaan eniten vaikuttaa se kuppiosan pituus. Koska sehän on aika oleellinen tekijä jos napukan ja emättimen aukon väli on lyhyt. Esim. itselleni ei diva sopinut oli liian pitkä. Mitta tietojen perusteella Lunettekin olisi minulle liian pitkä. Mooncup sopii muokattuna juuri ja juuri paikalleen häiritsemärrä menoa.
        Antennin pituudesta ei kannata huolehtia, sitä kun saa saksilla lyhennettyä tarpeidensa mukaan.

        Itse pidän kupista siksi, ettei tartte enää pitää hiostavia siteitä, ei miettiä, että nytkö tamppoonista imukyky loppui. Tai tuntea kuinka sattuma hitaaaasti valuu siteeseen. Muistan vielä, että inha tunne oli.
        Kun oppii tuntemaan vuotomääränsä ylivuotojen riski on aika olematon. Ja kun oppii laittamaan kupin oikealle paikalle ohivuotojenkin riskin voi unohtaa. Itse olen voinut unohtaa ko. ongelmat kokonaan.
        Vinkki: ennen kuin hankit kupin kannattaa ottaa selvää missä kohtaa oma napukka on. Ja sen perusteella arvioida minkä pituinen kuppi sopii itselle. Ota huomioon, että kupin pohjan pitäisi tulla häpyluun ohi. (on n. 1 cm päässä emättimen aukosta) Sekään ei ole mahdotonta, että napukkasi on niin syvällä ettet yllä siihen. Mutta sittempähän tiedät, että pituus ei rajoita vaihtoehtojasi.

        Täytyypä tuosta napukasta vielä mainita, että minulla napukka tulee tietyssä vaiheessa menkkoja aika alas, eli jos laitan sormen sisääni, se tulee aika pian vastaan. Tämä ei kuitenkaan ole ollut ongelmana Divaa käyttäessäni. Ilmeisesti napukka asettuu minulla kupin sisään automaattisesti, koska minulla ei ole vajaan vuoden kupin käyttämisen aikana ollut kertaakaan ohivuotoja tms. ongelmia.

        Toki jos napukka on kovin alhaalla ja vuoto on kovin runsasta, on ehkä parempi miettiä jotain muuta merkkiä kuin Divaa. Koska jos napukka olisi osittain kupissa, ei kuppiin minun järkeilyni mukaan mahdu niin paljoa vuotoa. Mutta minulla ei ongelmia ole ollut, kun vuoto ei ole niin runsasta.


      • Syksy

        Ei mitään muuta vikaa kuin hiostavuus, rapina, persvakoon ja karvoihin liimautuminen ja paikallaan pysymättömyys? Puhumattakaan siitä iki-ihanasta tunteesta kun housuihin lorahtaa reilu annos verta. Yök. En ole käyttänyt siteitä kuin hätätapauksissa sen jälkeen kun pääsin tamponeita kokeilemaan. En vaan tajua miksi kukaan jaksaa olla viikon teippi perseessä kun on vaihtoehtojakin.
        Kuppi on ystävä.


      • sidekammoinen
        Syksy kirjoitti:

        Ei mitään muuta vikaa kuin hiostavuus, rapina, persvakoon ja karvoihin liimautuminen ja paikallaan pysymättömyys? Puhumattakaan siitä iki-ihanasta tunteesta kun housuihin lorahtaa reilu annos verta. Yök. En ole käyttänyt siteitä kuin hätätapauksissa sen jälkeen kun pääsin tamponeita kokeilemaan. En vaan tajua miksi kukaan jaksaa olla viikon teippi perseessä kun on vaihtoehtojakin.
        Kuppi on ystävä.

        Joo, mä olen käyttänyt siteitä viimeksi silloin joskus 13-vuotiaana kun menkat oli ihan uusi juttu ja pian siirryinkin tamppooneihin. Siteissa hirveää on juuri se lorahtelu, ja sit se että paikat oli koko ajan veressä. Sisään laitettavien suojien hyvä puoli on just se siisteys ja mukavuus.

        Nyt olen kupitellut vuoden verran ja mua ei mikään maailman mahti saisi enää käyttämään siteitä tai tamppooneita. Kuppi on ehdottomasti paras. Tamppooni veti paikat joskus niin hiton kuiviksi, ja jos kuivaa tamppoonia yrittää ottaa ulos niin se sattuu. Kupin kanssa ei oo näitäkään ongelmia. Ei tarvii vaihtaa kokoja eri vuotopäivien mukaan eikä siis tarvitse ostaa hirveästi erikokoisia suojia.

        KUPPI RULAA yksinkertaisesti :)


    • joku muu

      http://kuukuppikunta.net/
      sivuilla on juttua Lunetesta, ja siellä käy muutama Luneten omistajakin. Olisikohan siellä jo käyttäjäkokemuksiakin, keskustelupalstalla. Ainakin asiasta voi kysyä siellä.

      • Eve

        Torstaina kävin ostamassa ja eilen pääsin sitten tositoimiin.

        Mitä olen tässä nyt huomannut niin kupin reuna on yllättävän paksu ja iso ja jäykkä (siis nyt puhutaan siitä kupista). Vaikea pitää taiteltuna, ehtii räpsähtämään auki liian aikaisin. Toki voi käytössä vähän löystyä...

        Kupin pohjassa ulkopuolella on kolme uurretta. Hiertää ikävästi.

        Kuppi on minulle liian pitkä. Ehkä hieman liian isokin.

        Mutta muuten kiva kapistus kunhan pääsee sinuiksi sen kanssa.


      • kuppikuumeilija
        Eve kirjoitti:

        Torstaina kävin ostamassa ja eilen pääsin sitten tositoimiin.

        Mitä olen tässä nyt huomannut niin kupin reuna on yllättävän paksu ja iso ja jäykkä (siis nyt puhutaan siitä kupista). Vaikea pitää taiteltuna, ehtii räpsähtämään auki liian aikaisin. Toki voi käytössä vähän löystyä...

        Kupin pohjassa ulkopuolella on kolme uurretta. Hiertää ikävästi.

        Kuppi on minulle liian pitkä. Ehkä hieman liian isokin.

        Mutta muuten kiva kapistus kunhan pääsee sinuiksi sen kanssa.

        Sama homma, tuntuu kovasti jäykältä! En ole muita kuppeja kokeillut joten en tiedä ovatko nekin jäykköjä. Mutta todella vaikea saada rutistettua ja vielä vaikeampi saada pois!

        Poissaamiseen kun voi käyttää vain kahden sormen puristusotetta ja se pinta on todella liukas (ja mulla pienet nakkisormet...). Miksi se on alapäästään niin kapea ja liukas ettei saa otetta?

        Kai siihen tottuu. Ja kai se pehmenee. Kai???


      • uusi kuppeilija
        kuppikuumeilija kirjoitti:

        Sama homma, tuntuu kovasti jäykältä! En ole muita kuppeja kokeillut joten en tiedä ovatko nekin jäykköjä. Mutta todella vaikea saada rutistettua ja vielä vaikeampi saada pois!

        Poissaamiseen kun voi käyttää vain kahden sormen puristusotetta ja se pinta on todella liukas (ja mulla pienet nakkisormet...). Miksi se on alapäästään niin kapea ja liukas ettei saa otetta?

        Kai siihen tottuu. Ja kai se pehmenee. Kai???

        Itse hankin Lunetten vähän aika sitten ja olen siihen tyytyväinen. Sopivan kokoinen, mukava ja suomalainen.


      • mira81

    • Pirkkkis

      Suosittelen kuppia, mutta en missään nimessä Lunette. Lunette on kallis ja sillä ei ole minkäänlaista tyytyväisyystakua, monilla muilla merkeillä taas on. Myös heidän koon valinta oppaansa täysin harhaanjohtava. Synnyttämättömälle aina pienempi koko, synnyttäneiden kannattaa valita vuodon mukaan.

      Muistaakseni kuukuppikunnan sivuilla Divacupia oli kehuttua pehmeimmäksi.

    • VähänPettynyt

      Itse käytän luneten kuukuppia. Pillereiden jälkeen ensimmäisissä kuukautisissa se toimi hyvin. Kun toiset "kuukautiset" alkoivat, niin kuppi tuli yöllä yli, vaikka käytän isompaa kokoa ja kävin tyhjentämässä sen juuri ennen nukkumaan menoa. Varmaan tästedest pitää käydä yöllä, jos herää, tyhjentämässä kuppi, jottei taas sotkeentuisi vasta vaihdettu lakana ja valkoinen sijauspatja.

    • Anonyymi

      Nyt on toiset kuukautiset menossa Luneten kanssa ja olen hyvin tyytyväinen. Ei hiosta, ei tunne, ei haise. Helppo käyttää kunhan on harjoitellut ja ei tarvii kantaa montaa eri suojaa mukana, kun on vaan yksi jota käyttää aina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe