ja jäljellä vielä pari kuukautta, että mitäköhän vielä ehtiikään tulla niskaan. Alkuvuodesta vuokranantaja irtisanoi monen vuoden takaisen vuokrasopimuksen ja siitä seurasi muutto. Ei kuitenkaan yhtä hyvään tai parempaan, vaan pienempään, halvempaan ja huonommalla paikalla sijaitsevaan kosteusvaurioiseen kämppään. Home ja ilmastointiongelmat ilmenivät parin kuukauden asumisen jälkeen. Siinä samaan aikaan alkoi henkinen väkivalta työpaikallani ja viimein oli ainoana selviytymiskeinona irtisanoutua työsuhteesta. Uudessa työpaikassa aloitinkin pian, mutta ikävöiden yhä edelleenkin entistä työtäni. Alkuviikolla mieheni iski sitten pommin päin naamaani ja kertoi hakevansa avioeron rakastuttuaan työkaveriinsa. Tänään kävikin sitten laittamassa eroprosessin käyntiin. Niin, että tippa silmässä tässä istun ja mietin, että mitäköhän vielä vai jokohan riittäisi.
Elämäni rankin vuosi oli
17
1571
Vastaukset
- t.a.p.u
No jo on tyttö saanut "turpaan".
Tämä vuosi 2005 on mitä ihmeellisin vuosi itsellenikin.
Olen ollut aivan ihmeissäni, kun ei tahdo mikään onnistua.
Vasta näin loppuvuonna alkaa homma kulkea ja ovet alkavat viimeinkn avautua, minullekin.
Neuvoisin sinua olemaan vaan ja anna itsellesi aikaa. Ja vain itsellesi. Haavat parantuvat ja mielikin virkistyy, mutta vasta kivuliaan ajanjakson jälkeen. Usko pois.
Tee jotakin kivaa itsellesi. Aloita vaikka jotain pientä ja sinulle uppo-outoa harrastusta - vaikka avantouintia.
Mulle se oli ainakin kova juttu. Toimii.
t: t.a.p.u Sanotaan, ettei ihmiselle anneta, suurempaa kuormaa kuin jaksaa kantaa.
Sinä olet vahva ihmisenä , kun olet läpikäynyt kaiken tuon.
Toivon Sinulle voimia ja parempaa huomista.
*virtuaali hali*- Irmeli
koettelee.Mä oon huomannu että elämässä tulee sellasia kausia ku kaikki menee päin *persettä*.Kaikki vaikeudet kasaantuu samaan aikaan ja oma jaksaminen on tiukoilla.Kyllä sulle päivä vielä paistaa,usko pois.Mulla on sellanen motto ku on ihan pohjalla---tään alemmas ei voi enää pudota ja tästä suunta on ainoastaan ylöspäin--.
Älä jätä nykyistä työpaikkaas mut pidä antennit ylhäällä,voi olla että jotain muuta ilmaantuu.Mää en tiedä mitä sanoa tuosta parisuhdejutusta,mut kaikella on joku tarkotus.Jos yhtään lohduttaa niin osaan aika likelle kuvitella miltä tuntuu.Yhen neuvon voin antaa.Älä vetäydy vaan hanki harrastuksia ja liiku ihmisten joukossa.Sitä ei koskaan tiedä mitä tapahtuu.
Mää toivon että jaksat uskoa tulevaisuuteen. - gerputsa
kun vain on pakko, ja välillä tää elämä on perseestä. on vain eikä mitään voi. ei siihen mikään muu auta ku aika ja välilä voi tuntua ettei sekään, mut oikeesti kyl se elämä viel jotain hyvääkin tuo... pakostikin
- peukku pystyyn
olisi horoskoopissa vesimies. Sillä itse olen ja ehkä nyt menossa elämäni toiseksi rankin vuosi tai tasoissa sen edellisen rankan vuoden kanssa. Koettelemuksia on totisesti riittänyt. Eihän näillä asioilla ole mitään tekemistä horoskoopin kanssa, mutta tuli vain mieleen, kun satuin lukemaan kirjoituksesi. Alkaisi jo riittämään tälle vesimiehelle nämä ikävät asiat. Samat tunnelmat, että vielä on vuotta jäljellä, eikä toivottavasti ehdi enää mitään ikävämpää sattua ja tapahtua.
- 2005
ihan lämmittää huomata, että ihan ventovierailta löytyy jokunen kannustava sana. Ystävät ovat vuosien saatossa kadonneet kokonaan. Oikeastaan minulla ei ikinä ole ollutkaan todellisia ystäviä. Kavereita paremminkin.
Usko vaan, mutta vesimiespä hyvinkin on horoskooppimerkkini. Muistui tuossa kirjoitusta lukiessani, että viime Uuden Vuoden yönä toisten tehdessä taikoja ja lupauksiaan minä itse toivoin hiljaa mielessäni, että kunpa tulevasta vuodestani tulisi parempi, kuin edellinen mennyt vuosi oli ollut. Elikä vastoinkäymisiä ja ikävyyttä oli ollut. Näin kuitenkin sitten kävi, että parempaa ei tullut, mutta lisää tulikin ja urakalla. Joskus ihmettelen, että ihme ja kumma, että pää on kestänyt tässä myllytyksessä.
joka saataa tulla kysymykseen:
ratkaise yksi ongelma kerrallaan -
ihmissuhteet saattavat jäädä tässä töiden varjoon...
Työ ja toimeentulo ovat (yleensä) perusasioita, joita kukaan "väärin rakastamasi" ei voi sinulta pois viedä?
Koko elämäsi ajan tutustut vääjäämättä uusiin ihmisiin:)- my life
lukiessani juttuasi rupesin oikein ajattelemaan,miksi näin käy ..yhdelle sun toiselle ja tulin siihen tulokseen ,että varmasti on olemassa se "kohtalon suojelusenkeli",joka järjestää asiat siihen malliin,että on pakko toimia ja laittaa asiat toisella tavalla,koska parempaa on tulossa.
Eli vaikkakin miehesi kertoi suhteestaan..kohtalo kuitenkin järjesti niin,että se tuli ilmi( ettet olisi koko ikääsi tietämättään elänyt valheellisessa suhteessa)
Työpaikan vaihdos tuli eteen tuolla tavalla eli uskon,että sinulle koittaa vielä monta rikasta hetkeä uuden työpaikkasi suhteen,joita jälkeenpäin ajatellen et vaihtaisi mihinkään...
Ja uusien ihmissuhteiden myötä asuntoasiasi paranevat...näin uskon ja näin sen on oltava.
Ansaitset parempaa,kuin pettävän miehen ja juonittelevat selkärangattomat työtoverisi,joilla ei raukoilla ole omaa elämää ollenkaan kuin se mitä työpaikalla on....
Ei asiat niin huonosti ole,kun sait uuden työpaikankin ;) täytyy sanoa et on sulla ollu aika nakki vuosi.
jotenkin sun "täytyis" piristää itteäs?
tietenkin aina se ei vaan onnistu. ei huvita, ei oo rahaa, ei tiedä mitä haluaa, ym.
tässä tulis muutama ehdotus:
a) mene kampaajalle ja tee jotain "rankkaa".
(kampaaja ei saa olla hankkinut koulutustaan vuonna 1930)
b)kasvo-/jalkahoito tai kummatkin saa ihmeitä aikaan
c)osta itselles jotain kivaa mistä tykkäät. se voi olla jotain kotiin tai sitten esim. uusi huulipuna tai kynsilakka. (jos et oo aiemmin käyttänyt, niin viimeistään nyt opettelet käyttämään)
d)lainaa kirjastosta jokin hyvä leffa tai kirja ja sytytä muutamia kynttilöitä ja nauti olostasi.
MUTTA ENNEN KAIKKEA. yritä olla ajattelematta sitä paskamaista (tulevaa) ex-miestä ja sen tekosia. (tosin kokemuksesta voin sanoa, et se ei oo todellakaan helppoa).
ex-työkavereita tai niiden tekosia ei kannata ajatella. ne ei oo sen arvoisia.
kuten ehkä olet huomannut, niin mä olen tosi hyvä antamaan mahtavia neuvoja?
ennen mä en saanut aikaiseksi tehdä näistä edellä mainituista asioista yhtään mitään, mut erinäisten sattumusten takia mä päätin, et nyt mä satsaan itteeni.
täytyy sanoa, et se on kannattanut.
mä toivotan sulle miljooooona kertaa parempaa loppuvuotta, kuin mitä alkuvuosi on ollut.- 2005
piristyskikkoja ja kiitti vinkeistä.
Kävin kolme päivää sitten kampaajalla ja olen viime aikoina ostellut useinkin pientä ja kivaa itselleni. Tänään ostin kahta uutta kynsilakkaakin. Olen aina ollut tarkka ulkoisesta olemuksestani ja en aio livetä tai rupsahtaa nytkään. En, vaikka mitä tulisi vielä niskaan.
- PirreXX
paljon tapahtunut vajaassa vuodessa! Onneksi on työpaikka, joka pitää kiinni elämässä.
Älä jää yksin miettimään asioita.. jos ei sinulla ole hyviä ystäviä, etsi vaikkapa meiliystäviä :) sun otsikosta tuli mieleen,kun viime vuoden lopulla ajattelin,että 2004 oli elämäni raskain vuosi,jota en unohda milloinkaan....
Taas on vuosi kohta mennyt,ei tämäkään ilman raskaita asioita,mutta kyllä se elämä vaan kuitenkin kulkee eteenpäin....täytyy lohduttautua sillä,että nuo vastoinkäymiset vahvistaa..
onneksi ei tiedä etukäteen,mitä on aina edessä...- 2005
että vahvistaa. Ilmeisesti siitä johtuen onkin tuo pää vaan pysynyt kondiksessa ja jalat kantaa edelleenkin. Vaan olisi se sillai kiva tietää jotain etukäteen... vaikkapa edes sen, että oliskos joku päivä jotain hyvääkin jo tiedossa vai vieläks tää epäonnisuus jatkuu...
- 2004 - 2005
Sinuna miettisin nyt pikaisesti oman, uuden, "puhtaan" kodin hankkimista. Kun koti on mieleinen ja sinun omasi, aikasi kuluu kodinlaittamiseen, joka on mukavaa puuhaa.
Seuraavaksi otat pureskeltavaksi pähkinän "työ". Katselet koko ajan hiukan sivusilmällä, olisiko sinulle jotain muuta tarjolla, tai pyydät opintovapaata ja käyt oppimassa jotain uutta alastasi.
Avioero on fakta ja se tulee olemaan rankka kokemus, mutta siitä selviää hengissä. Ota selvää paikkakuntasi eroryhmistä, luulisi terveyskeskuksessa tiedettävän niistä. Jos oikein pahalta tuntuu, hae masennukseen lääkkeet, ennen kuin äityy liian pahaksi.
En kerro omista tämän kuluvan vuoden murheistani, mutta olen jo käynyt sillä rajalla, että lopettaisin tämän kertaisen vaellukseni tähän syksyyn. Mutta oudosti sitä vain haluaa riippua hiukan huonommassakin elämässä kiinni ja paranemaan päin näyttää olevan suunta.
Asioilla on taipumus selvitä. Pistä kaikki liikenevä tarmosi tulevaisuuden suunnitteluun, älä jää paikoillesi, ehdit levätä sitten, kun arjen asiat ovat kunnossa. - Loistava.polku
Meni työpaikka, asunto, avioliitto, sairastuin jo toisen kerran syöpään ja kaikken kukkuraksi depressio vei jalat alta.
Mut heiii..... elämä on laiffii. Nyt eletään jo ihan uutta elämää. Elämä kantaa vaikka joskus näyttääkin täysin toivottamalta.- tuffe
Täällä on näköjään monta jotka ovat Murphyn parhaita kamuja :/
Mitenkäs musta tuntuu etten kehtaa enää ikinä valittaa yhtään mistään :) Ja pitää lisätä että sellainen pieni herätys on ihan paikallaan aika ajoin :)) - 2005
osaat takuulla arvostaa asioita kaiken tuon kokemasi jälkeen ja takuulla tiedät, ettei aina kandee marista ja valittaa pikku asioista, kun on läpikäynyt tuollasta, mitä sinäkin olet.
Minullakin oli kymmenisen vuotta yhtä taistelua ja ainaista kontrolleissa juoksemista solumuutosten kanssa. Parannuin kolmisen vuotta sitten, kuin ihmeen kautta yllättäen, vaikka mitkään toimenpiteet ja lääkitykset eivät olleet aiemmin auttaneet tai tehonneet.
Nyt muistuu tässä sekotilanteessa taas, niin elävästi tuo vuosien takainenkin mieleen, mutta muistan hyvin myös sen, kuinka yksin olin silloinkin.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306182Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144684Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413294IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623091Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3591703Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111498- 711391
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411308- 791189