Kissa availee ovia..

Janetski

Onkos jollain samaa et kissa hyppää kahvaan ja työntää oven auki? en tiedä mitä poppakonsteja tähän voisi tehdä, kun haluaisi nukkua rauhassa ja kissa tulee ja avaa oven, kuitenkaan ei viittis oven eteen laittaa joka ilta virityksiä ettei kissa pääsisi makuuhuoneeseen, ulko ovikin pitää pitää avaimella lukossa ettei pääse rappuun karkaamaan.. Nälän kyllä kolli kanssa tunnistaa ja tietää missä ruoat on, osaa avata alapuolelta myös keittiönkaapin.. Joskus syö niin paljon että oksentaa..

18

7545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milla

      Käännä kahva toisinpäin? Se on aluksi vähän hankala muistaa, mutta hyvin äkkiä sitä oppii "väärään" suuntaan kääntämään.
      Siitä en kyllä tiedä jos kissa osaa tämänkin taidon..

    • ukkonooa

      Meillä kissa oli jo opettelemassa kovaa vauhtia ulko-oven lukon aukaisua, kun välioven kahvan aukaisu oli jo hallussa.

      Kahvan kääntäminen alaspäin (eli kahva pysty- ei vaakasuunnassa) tekee kahvaan hyppäämisen ja siinä kiinni pysymisen käytännössä mahdottomaksi. Kokonaan toisinpäin kääntäminen auttaa oven kiinni pysymisessä, mutta ei välttämättä kissan yrittämisen vähentämisessä.

    • 4kissaa

      Avaa oven ja jos ei jostain syystä halua että jonnekin menee, tosin nyt saa mennä kaikkialle, mutta esim. muuton yhteydessä pitää vaan se ovi teljetä jotenkin.

      • kissa availee ovia...

        Meillä on ns. irrotettavat ovenkahvat, joten kissamme ei edes yritä avata ovia jos niissä ei ole kahvoja paikoillaan... Mutta sitten kun joku kerta ovenkahva unohtuu paikoilleen, niin samantien availemassa. Hauskan näköstä touhua kyllä toi kun kissa on hoksannut sen miten ne ovet aukee, ja sitten roikkuu kahvoissa =) Tosin emme voi pitää edes makuuhuoneen ovea kiinni, vaikka ei kahvaa olisikaan niin kissa raaputtaa ovea niin kauan että pääsee sinne minne haluaa. Mutta eipä se niin hirveesti häiritse kissa nukkuu muutenkin yöllä meidän sängyssä. Mutta fiksu kohtalotoveri kissa sulla =) Meinaan jotkut kissat eivät hoksaa tota juttua millään vaikka kattovat vierestä kun toinen availee ovia, niin toiselle ei mene jakeluun silti millään miten se tehdään =)


      • kaksi pentua
        kissa availee ovia... kirjoitti:

        Meillä on ns. irrotettavat ovenkahvat, joten kissamme ei edes yritä avata ovia jos niissä ei ole kahvoja paikoillaan... Mutta sitten kun joku kerta ovenkahva unohtuu paikoilleen, niin samantien availemassa. Hauskan näköstä touhua kyllä toi kun kissa on hoksannut sen miten ne ovet aukee, ja sitten roikkuu kahvoissa =) Tosin emme voi pitää edes makuuhuoneen ovea kiinni, vaikka ei kahvaa olisikaan niin kissa raaputtaa ovea niin kauan että pääsee sinne minne haluaa. Mutta eipä se niin hirveesti häiritse kissa nukkuu muutenkin yöllä meidän sängyssä. Mutta fiksu kohtalotoveri kissa sulla =) Meinaan jotkut kissat eivät hoksaa tota juttua millään vaikka kattovat vierestä kun toinen availee ovia, niin toiselle ei mene jakeluun silti millään miten se tehdään =)

        meilläkin kissat osaa avata keittiön kaapin ovet syödä mitä löytää mutta mä olen iihan vaa teipillä teipannu ovet kiinni... niitä ne ei ainakaan viellä osaa avata...


      • Anonyymi
        kaksi pentua kirjoitti:

        meilläkin kissat osaa avata keittiön kaapin ovet syödä mitä löytää mutta mä olen iihan vaa teipillä teipannu ovet kiinni... niitä ne ei ainakaan viellä osaa avata...


    • mon_key

      ...koiran kanssa. Meidän poika-hauvamme nukkuu pesutilassa, ja oppipa sitten avaamaan oven kun hyppäsi ovea vastaan. Eli kahva vain ylöspäin. Se tepsii! :)

      • mon_key

        tai mahdollisesti alaspäin. Meillä on ylöspäin.


      • Anonyymi
        mon_key kirjoitti:

        tai mahdollisesti alaspäin. Meillä on ylöspäin.

        🚪


    • moona

      kissanomistajan arkeen ikäväkyllä kuuluu
      nämä ovien availut. vaatekaappien ovien edessä
      meillä on Ever Clean hiekat, mutta huoneiden
      ovet on pakko olla auki sillä kun koko katti
      revahka alkaa roukkua kahvoissa (on ne sitten
      väännetty ylös/alas) sitä ei kuuntele kukaan.
      Ulko-ovi on takalukossa. Nämä ovet ei niin ole
      meillä ongelma koska ollaan totuttu siihen, että
      avoimetovet on oltava sisätiloissa jos haluaa
      perherauhan kestävän.

    • Anonyymi

      Meillä kissa avaa kaappeja ja hyppii pöydiltä alas niin mitä se tarkoittaa

      • Anonyymi

        Mä olen yksinäinen ja hullu 😭


    • Anonyymi

      Laita kissalle aina kuivaruokaa ja puhdasta vettä yöksi. Mun kissa saa tulla aina makkariin, jopa kylppäriin, jos haluaa. Se ei tykkää, jos laitan oven kiinni. Olen laittanut vaatekaappien ovet narulla kiinni, ettei se menisi vaatteiden päälle nukkumaan.

    • Anonyymi

      Haka oviin korkealle. Pitää varmasti.

    • Anonyymi

      Käännä kahva,ota ja pura ko.kahva,sen voit kääntää ylös.
      Aikoinaan oli sama ongelma:)

    • Anonyymi

      Älkää ottako lemmikkiä, jos ette halua niitä luoksenne!

    • Anonyymi

      Kissan voi päästää makkariin. Nukkuu hyvin yön, kun ei suljeta oventaa.

    • Anonyymi

      "Poliisi katsoi lemmikkikissan ulkoilun ilman valvontaa rikokseksi, kertoo Suomen eläinsuojelun (SEY) tiedote."

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe