pitääkö hamsun kynnet leikata? miten ne sisi pidettynä tarpeeks lyhkäsinä? pitääkä hamsun häkis olla kivi? jos pitää ni miks?
hamsun
11
1998
Vastaukset
- Emma
Hamsterin kynsiä ei todellakaan tarvitse leikata! Miten niin lyhkäset voi leikata??? Laita sen häkkiin vaikka talouspaperirulla tai vessapaperirulla (missä ei ole paperia enää) niin kun se menee niiden läpi, niinkuin tunnelista, niin ne voi jäädä sinne keskelle sitä rullaa ja ruveta raapimaan sitä pohjaa.. Se pitää niiden kynnet kunnossa. Mä en oo koskaa kuullu et hamsterin häkis ois kivi.. Eihä ne tee sillä mitää...
- kyllä :D
kyllä hamsterin kynsiä pitää leikata, jos ei vaikka ole mitään mihin hamsteri voi kuluttaa kynsiä. ja joillain hamstereilla kynnet kasvaa nopeammin. mä leikkaan hamsterin kynnet ite , paitsi ekan kerran kyllä kävin eläinlääkärillä
- vicky
kääpiöhamsterin kynnet kasvaa vauhdillla joten niitä kannattaa leikta aika usein. mutta syyrialaisten kynsiä ei tarvitse niin ysein leikata mutta kannattaa ne silloin tällöin vähän tarkistaa sentään... ei tarvitse olla kiveä häkissä, mutta itse olen laittanut "koristeeksi" tai siis ihen muuten vaan...
- sassuu
Jos hamsun häkis pitää kiveä, savikippoja tms, kynnet kuluvat. :)
- sassuu
Ja ei niitä oikeen kannata leikata, nii lyhkäiset kun ovat!
- ~Jemina~
sassuu kirjoitti:
Ja ei niitä oikeen kannata leikata, nii lyhkäiset kun ovat!
Hamsterin kynsiä pitää leikata, jos ne kasvavat liian pitkiksi ja vaikeuttavat liikkumista.
Kiven tai saviruukun voit laittaa myös häkkiin ne kuluttavat kynsiä... - onnellinen93
~Jemina~ kirjoitti:
Hamsterin kynsiä pitää leikata, jos ne kasvavat liian pitkiksi ja vaikeuttavat liikkumista.
Kiven tai saviruukun voit laittaa myös häkkiin ne kuluttavat kynsiä...kiitos vaikken ees kysyny tota juttua.
Mua askarrutti ihan sama asia.
Mut jos mun hamsun kynnet kasvaa niin meen ostamaan kynsisakset. mun hamsulla on häkissä keppejä ja yms.. Niin että kynnet kuluu - Hamsu pöpi
Ei hamsun kynsii leikata kun ne on niin lyhyet paisti jos ne on liian pitkät niin lääkäri voi leikat ne:)ja jos sä olet lukenut hamsu kirjoja jossa on skp ja kynsien pituus ja ne et jos sull on ongelmii kynsien pituudessa sill sun hamsulla niin mee kirjastoon ja lainaa hamsu kirja ja siell pitäis olla se pituus mitta josta sä voit kattoo et onko sun hamsulla liian pitkät kynnet kun siinä on sopiva mitta ja sit on liian pitkä..
- kajuran
Meijen hamsun kynsiin on tullu jotain ruskeeta mönjää. Ne kasvaa sen kynsiin kiinni ja tulee sellasii isoja möykkyjä. Sille on kasvanu tosi pitkät kynnet, eikä niitä oo ennen leikattu, mut nyt kyllä on varmaan pakko leikata ku niihin kasvaa jotain ruskeeta paskaa...
- hamsunomistaja
Totta kai hamsterin kynnet pitää leikata. Ne kasvaa ajanmyötä pitkiksi. Ite oo leikannu tavallisilla ihmisten kynsisaksilla.( Niilä pienillä ) Olen kuullut, että hamsterin häkkiin voi laittaa kiven ja se kuluttaisi sen kynsiä. Itse laitoin ensimmäisellä hamsterilleni hiomapaperia sellaiselle tasanteelle vievälle tasaiselle kohdalla. Kun se kiipesi ylös, sen kynnet kuluivat siinä.
- whumz
Kannattaisko laittaa esim hiekkapaperia juoksupyörään tai laittaa vaan jonkun puulaudan päälle missä se voi ite raapia? vai saako laittaa ollenkaa koska kävi semmonen mieles et hamsterin jalathan siinä voi myös kärsiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv302385Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
- 271389
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025