elatusmaksut

tietoa vailla

Osaisiko kukaan sanoa kuinka paljon työssä käyvän elatusvelvollisen on maksettava elatusmaksuja. Olen joskun kuullut että se on joku prosenttimäärä tuloista. Haluaisin mieluumin sopia itse elatusmaksut, ettei tarvi turhaan mennä oikeuteen ja vois jo vähän laskea mihin on varaa. Kiitos etukäteen.

6

13528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli...
      • Moikka minimi on 118€ mun mielestä tällä hetkellä.Mutta senkin vanhemmat voivat sopia keskenään.

• elättäjä..
        Kyllityttö kirjoitti:

Moikka minimi on 118€ mun mielestä tällä hetkellä.Mutta senkin vanhemmat voivat sopia keskenään.

Oikeuteen ei tarvitse mennä vaikka sopuun ei heti pääsisikään sillä ennen oikeudenkäyntiä asian voi yrittää sopia sosiaalitoimistossa joka vahvistaa elatusapusopimuksen.

Itse maksan kahdesta lapsesta 60€/kk/lapsi, eli tuollaista 118 euron minimiä ei ole.

Tiedän myös tapauksia joissa on vahvistettu elatusmaksuksi nolla euroa.

• Suhteet/avioero

keskustelupalstaa. Siellä näistä elatusmaksuista keskustellaan innokkaasti.

• Luultavasti n.125€/muksu

Maksat jos olet normaalipalkkaa ansaitseva. Tätä suuremmat elatusmaksut on poikkeuksia (n.70% maksaa tuon tai alemman).

• tietoa vailla

näistä oli jo paljon apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 512
      7677
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      230
      2676
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2581
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      161
      1930
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1778
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      4
      1495
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1376
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1193
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1168
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1155
    Aihe