Onko moisesta merkistä tietoa/kokemuksia? Myyvät Mustassa Pörssissä 399,-, hinta houkuttaa ja ominaisuudetkin näyttäisi ihan mukavilta. Ja antavat 5 vuoden takuunkin niin ettei se kai ihan kökkö ole..? Mutta onko kellään siis kokemusta??
Ahma pesukone
28
10619
Vastaukset
- slobo
Siihen voit varautua, että laatu (rakenteet, mateeriaalit/pesutulos/huuhtelutulos - joko kaikki tai jokin näistä) on heikko. Halvalla ei edelleenkään saa hyvää!
5 vuoden takuu tuo sinulle jonkinlaista turvaa, mutta lohduttaako se, jos kone ei esim. pese tai huuhtele kunnolla? Tai on jatkuvasti rikki ja joudut odottelemaan korjaajia pyykkivuoren kasvaessa? Ja 5 v:n takuu maksaa aina jotain, eli ilman 5 v:n takuuta kone maksaisi todennäköisesti 299,-.- ahma
pelaa kuin unelma ja pesee hyvin eikä ole liiallaelekroniikalla pilattu,perus koneet kaiken kestävimpiä sanoi huolto heppu!!
- :Pelle
Viiden vuoden takuu kuitenkin. Koska harkitset Ahman ostamista, halunnet nimenomaan ostaa halvan koneen, tietoisena ettei se laadultaan täysin vastaa kalliimpia koneita. Jos ostat halvan, osta pitkällä takuulla.
Voihan se kalliimpikin kone hajota. Esimerkkejä riittänee.
Asian vierestä:
Joissain sähkölaitteissahan on yleistä, että merkki on eri, mutta itse laite sama. Itsellänikin ollut Pioneer telkkari (philips sisältä) ja Philips video (muistaakseni toshiba tms. sisältä) :-). Puhumattakaan yksittäisistä komponenteista. Näinhän on jopa autoissa.- neppari
ei se paljon lohduta, että on viiden vuoden takuu jos hintaan sisältyy huono pesu- ja huuhtelutulos
- Ahmatar
Parin kuukauden kokemuksella ihan OK. Ohjelmia on aika paljon, joten suurin heikkous on ollut se, ettei kaikista ohjelmista ole käyttöoppaassa tarkempaa tietoa, esim. pesulämpötiloista. Mielestäni on pessyt ja huuhdellut ihan normaalisti ja voihan siihen valita tarvittaessa sen lisähuuhtelun ohjelman loppuun. Onhan siinä A-luokan energia ja pesutuloskin luokiteltu.
- Ihan hyvä
Samalta tehtaalta tulee kun esim. UPO:n koneet
...kuulemma:) - Helena
Hei
Olet jo kuukausi sitten kysellyt Ahma koneesta, joten oletko ostanut ja minkä?
Meillä on ollut kaksi peräkkäistä pyykinpesukonetta saksalaisia (jopa tehty siellä)ja kalliita. Valitettavasti molemmat ovat mielestämme hintaansa nähden olleet liian lyhytikäisiä, joten nyt taidamme ostaa ennemmin halvemman viiden vuoden takuulla. Molemmat edelliset koneet ovat olleet 2-3 x kalliimpia kuin Ahma,beko jne. - Kathy77
Mulla on ahman pesukone, ja oon ollu tosi tyytyväinen! Pesee ja kuivaa tosi hyvin ja muutenkin käytössä tosi kätevä! Kannattaa ostaa.
- 589
- vain 2 huuhtelua per pesuohjelma
- lisähuuhtelua ei voi sisällyttää pesuohjelmaan, vaan se oma, erillinen ohjelmansa (edellinen pesuohjelma pitää keskeyttää tai antaa käydä loppuun)
- ylenmääräinen arpominen ja miettiminen
hyvää vain linkous 1400 krs
- lukemattomia erinäisiä ärsyttävyyksiä ohjelmissa
- malli C1460 kyseessä - Petetty
589 kirjoitti:
- vain 2 huuhtelua per pesuohjelma
- lisähuuhtelua ei voi sisällyttää pesuohjelmaan, vaan se oma, erillinen ohjelmansa (edellinen pesuohjelma pitää keskeyttää tai antaa käydä loppuun)
- ylenmääräinen arpominen ja miettiminen
hyvää vain linkous 1400 krs
- lukemattomia erinäisiä ärsyttävyyksiä ohjelmissa
- malli C1460 kyseessäVuoti vettä, lingotessa paukutti ja ryskäsi, ei pysynyt paikoillaan, vaikka täytettiin miten. Lopulta moottorinkiinnikkeet pettivät tänään ja moottori putosi lattialle. Viiden vuoden takuuaikana korjaaja kävi katsomassa, sanoi ei halvalla saa hyvää ja pani kannen kiinni. Kone ei ollut edes halpa, maksoi 385€ n. 6 vuotta sitten. Kiitos MUSTA PÖRSSI ja Turkin pojat.
- milloinki
Sellaista merkkiä kuin Ahma ei ole olemassakaan. Se on Keskon keksimä markkinointinimi koneille, joita se haalii milloin mistäkin. Useimmiten jäännöseriä Turkista jaoskus kone voi toimiakin, joskus ei. Aika epävarma ostos.
- totta!
ei voi olla totta tai sittren Ahmaan on eksynyt vahingossa toimivakin laite jostakin.
- epävarma takuu
Kokemus: Ahma C1460 sivusta täytettävä. Ei ole ennen ollut sivusta täytettävää, eikä ole tämän jälkeenkään. Vuoden kuluttua ostosta petti kahva, muovia, huoltoliike asensi uuden, eri värisen kuin luukku. Näytti harmaalta autolta, jossa valkoinen ovi. No, ei se pesutulosta haitannut. Uusi kahva tuli postissa parin kuukauden päästä. Nyt 2,5 vuotta ostosta hahosi kahvan salpa. Ei hätää Mustan Pörssin Tupla Turva vakuutus (arvo 40 kaupan teon yhteydessä) Hienosti niitattu esite ja kuitti tallella, vaan eipä löydy kirjausta Pohjolan järjestelmästä. Asiaa selvitetään ja pyykit on pesemättä.
- Ahma vuodesta 2007
Mulla on ollut Ahma C1060 Vega nyt hieman yli kaksi vuotta. Toiminut aivan moitteettomasti! Tarjouksesta ostin, maksoi 299e ja tuplaturva kaupan päälle. Pesee tavallisen pyykin hyvin, kuivaakin mielestäni melko kuivaksi, kuivaus 1000 tai 1200, en muista. Yhtä paitaa en saanut puhtaaksi, mihin oli jokin tahra - olisko ollut suklaata - tullut, mutta saattaapa syytä olla minussakin, kun en käyttänyt mitään tahranpoistoainetta, enkä edes pureutunut tahranpoistoon heti sen synnyttyä, vaan roikotin pyykkikopassa. Koneesta ei mitään pahaa sanottavaa. Mielestäni hyvin hiljainen pestessään ja lingotessaankin varmasti keskitasoa, ei kolise.
- erittäin huono
kaikilta osin surkea
- eiiahmaaa
erittäin huono kirjoitti:
kaikilta osin surkea
ahma ei pelkästään huono vaan huonoin
- rewwer
eiiahmaaa kirjoitti:
ahma ei pelkästään huono vaan huonoin
Olen nähnyt paljon huonoja koneita, mutta Ahma lyö laudalta kaikki. Laite todella huonoa laatua, varaosien saanti ala-arvoista jne. jne.
Pitäisi laittaa linnaan maahantuoja ja myyjät jotka tälläistä konetta kehtaavat kaupata. Nykyään myynissä myös nimellä Techwood. Ostakaa mielummin vaikka Candy - maru101
rewwer kirjoitti:
Olen nähnyt paljon huonoja koneita, mutta Ahma lyö laudalta kaikki. Laite todella huonoa laatua, varaosien saanti ala-arvoista jne. jne.
Pitäisi laittaa linnaan maahantuoja ja myyjät jotka tälläistä konetta kehtaavat kaupata. Nykyään myynissä myös nimellä Techwood. Ostakaa mielummin vaikka Candymeillä on ollut ahma tiskikone nyt 6kk tosi hyvin pesee astiat ja kuivaa!
- on
maru101 kirjoitti:
meillä on ollut ahma tiskikone nyt 6kk tosi hyvin pesee astiat ja kuivaa!
varmaan huonoin koskaan tehty pesukone.
- aevan mahtava kone:D
meillä alko techwood heti takuu ajan päätyttyä hankalaksi :D nyt ei pahemmin ennää huuhtele :D luukun kun aukaseepi pesun jäläkeen niin vaatteet lilluu vedessä :D huippu kampe kyllä.
- konekauppaan
Varo, ettei jää kahva käteen, ihan rihkamaa
- Ulkom
Meilläkin hajos kahva. Uusi oli samakallis, kun 2nd hand versio samasta pesukoneesta.
- pepo72
kahava paska ja osat muovi tilpehööriä,ite aina keksinyt uuden vivun miten saa luukun auki,pesutulos aika onneton ja linkous pitää suht pahaa ääntä,pari eri ohjelmaa tuottanut"sähköistä"käryä,ei uskalla jättää konetta päälle kun käy vaikka lähi- kaupassa n.15min! paska kone!!!
- miumauksa
Hyvä kone. Ei moitittavaa ollenkaan.
- Vastarannan_kiiski
Wau! Onpa kokemuksia jos jonkinlaisia! Meillä 07/2008 käytettynä ostettu Ahma C1060 Vega oli ollut kuulemma puoli vuotta käytössä ja toimii yhä (siis seitsemän vuoden käytön jälkeen) kuin unelma! Ei mitään valittamista ole ollut. Osat pysyneet ehjinä jne. Mutta toki, kun näin pääsen sanomaan niin eiköhän se sitten kohta ota ja hajoa, saas nähdä! :D
- Giuksua
Ahman koneet valmistetaan TURKISSA! Jos mielii tilata enemmänkin tuotteita, voit painattaa vaikka oman nimesi "AHMA" nimen tilalle. Aivan kurakamaa, mutta yksineläjälle ihan toimiva kone. Mikäli urheilen ja omistat myös kalliita urheiluvaatteita, niin kierrä kone kaukaa. Rumpu rikkoo materiaalit ja hellävaraisuudesta ei ole tietokaan! Monet unohtavat nimen omaan sen seikan, että halvat koneet eivät osaa pestä urheiluvaatteita hellävaraisesti.
- 2lapsenperhe
meillä techwood pesukone nyt hajos kahva vain 9v jälkeen. ei minusta ihan paskaa laatua ostettu mustasta pörssistä. makso 199€ vaan mistä uusi kahva niin taas mennään.
- halpistavaraa
Ahman nimi on nyt Helkama elio turkkilaiset sai Suomeen ihan brändin!!!
Kyllä nuo Turkin vehkeet on enimmäkseen halpistavaraa. Totta kai käyttäjissä ja käyttötarpeissa on eroja. Kesti se isoisän volgakin yli 20 vuotta käytössä. Kilometrejä siihen ehti tulla yli 70.000....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348