Tuntipankki

Kokemuksia

Kokemuksia tuntipankista? Millaisia malleja on käytössä?MITEN OVAT TOIMINEET!?Onko ylityö korvaukset jääneet kokonaan pois?

9

6542

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuunari

jos aloite tohon systeemiin on tullu työnantajalta, niin kyllä kannatta aika tarkkaan kattoo ja miettii mitä se haluaa tolla järjestelyllä. oma kokemus on, että ottakaa vaan ylityökorvaukset tes:en mukaan, niin ku ennenki, ja unohtakaa noi työaikapankki jutut.

• eivoitietää

huonoja kokemuksia. Edellisessä firmassa oli työaikapankki käytössä. Jouduin tekemään matkoilla plustunteja yhteensä n. 160, n.10:ssä kuukaudessa. Mahtavaa kun korvattiin joko 1:1 vapaana tai rahana.Otin 1 kuukauden ylimäärästä lomaa.Olikin pitkä 2 kk kesäloma,mutta onhan tuo vääryys kun vain 1:1 korvataan.

Jos saatte sovittua,että kertyneet plus tunnit korvataan esim. 1.7 kertaisena (jokin sovittu kerroin)jonkin tietyn ajanjakson jälkeen esim.3 kuukauden välein,jos ei kerkee pitään vapaana niin ainakin vähän parempi systeemi olis.

Lähdin käveleen siitä riistofirmasta.Nyt olen toisessa paikassa töissä,mutta lähden alihankitana samoihin hommiin kuin olin edellisen työpaikkani kautta.Nyt samasta matkustustyöstä palkka on kovempi,ylityöt korvataan(vaikkakin 1.5 kertasena),vapaa-ajan matkustaminen korvataan ruokaetu(ei ollu sitäkään edellisessä paikassa.Olen ylempi toimihenkilö,joten hyvässä tilanteessa olen mielestäni.

• Röörin asentaja
        eivoitietää kirjoitti:

huonoja kokemuksia. Edellisessä firmassa oli työaikapankki käytössä. Jouduin tekemään matkoilla plustunteja yhteensä n. 160, n.10:ssä kuukaudessa. Mahtavaa kun korvattiin joko 1:1 vapaana tai rahana.Otin 1 kuukauden ylimäärästä lomaa.Olikin pitkä 2 kk kesäloma,mutta onhan tuo vääryys kun vain 1:1 korvataan.

Jos saatte sovittua,että kertyneet plus tunnit korvataan esim. 1.7 kertaisena (jokin sovittu kerroin)jonkin tietyn ajanjakson jälkeen esim.3 kuukauden välein,jos ei kerkee pitään vapaana niin ainakin vähän parempi systeemi olis.

Lähdin käveleen siitä riistofirmasta.Nyt olen toisessa paikassa töissä,mutta lähden alihankitana samoihin hommiin kuin olin edellisen työpaikkani kautta.Nyt samasta matkustustyöstä palkka on kovempi,ylityöt korvataan(vaikkakin 1.5 kertasena),vapaa-ajan matkustaminen korvataan ruokaetu(ei ollu sitäkään edellisessä paikassa.Olen ylempi toimihenkilö,joten hyvässä tilanteessa olen mielestäni.

Käden puristus on tässä paikallaan!

Kyllä se on niin että matka-aika korvaus pitää maksaa! Sehän on tällä hetkellä 7,77€/ tunti.

Voit vielä riitauttaa entisen työnantajasi tuosta!

Työehtosopimuksessa lukee seuraavasti:

Matka-aikakorvaus

1. Mikäli matka-aika paikkakunnan 0-pisteestä työpaikalle, aamuin ja illoin säännöllisiä kulkuvuoroja tai työnantajan järjestämää kuljetusta käyttäen, odotusajan huomioon ottaen yhteensä ylittää 1 tunnin, maksetaan siitä sisääntuloryhmän (7,77€) mukainen tuntipalkka. Samaa maksuperiaatetta käyttäen maksetaan korvaus jokaiselta seuraavalta täydeltä tunnilta.

Edellisestä poiketen maksetaan matka-aikakorvaus tämän työehtosopimuksen liitteenä olevassa pöytäkirjassa sovittujen paikkakuntakohtaisten rajojen ulkopuolella sijaitseville työmaille.

http://www.rakennusalanammattilaiset.net/putkimiehet/tiedostot/tess 2005-2007.pdf

• edustajasta

Meillä kävi aiemmin töissä joku metalliliiton edustaja ja kun tuli puhetta työaikapankista, se sanoi ehdottoman ei. Eli ei liittokaan noista oikein tykkää.

Loimaan liitto onkin sit eri asia. :D

• Leni

että Loimaan liittoa ei ole olemassakaan,vain Loimaan kassa,ainakin toistaiseksi vielä,josta ei saa minkäänlaista tukea,tai neuvoa,jos/kun työnantajan kanssa menee sukset ristiin,muuta kuin työttömyyskorvauksen,jos jäät työttömäksi.

• edustajasta
        Leni kirjoitti:

että Loimaan liittoa ei ole olemassakaan,vain Loimaan kassa,ainakin toistaiseksi vielä,josta ei saa minkäänlaista tukea,tai neuvoa,jos/kun työnantajan kanssa menee sukset ristiin,muuta kuin työttömyyskorvauksen,jos jäät työttömäksi.

Hyvä että tarkensit, vaikka olinkin tarkoittanut tuon vitsiksi. :)

• hanurista

Työpaikassani sovittin otettavaksi Joustotuntijärjestelmä. Joustotunteja voi tehdä vain ylitöinä. Eli, jos menee viikonlopuksi töihin, tehtyäsi ensin 40h työviikon, niin perustunnit menevät ´pankkiin´. Kaikki prosentti tunnit maksetaan.
      Yksinkertaisesti; jos teen lauantaina 8h ja sunnuntaina 8h töitä, pankkiin menee 16h ja käteen jää 0,5x8h ja 1x8h palkka, sekä viikkolepokorvaus 8h palkka.
      Mutta, miksi tämä systeemi on hanurista?? Työnantaja ei anna käyttää kertyneitä tunteja kuin vasta silloin kun töitä on hyvin vähän ja lomautusilmoituksia jaetaan.

• noin

toi kuulostaa tosi hyvältä system. eli jos ylkyt maksetaan heti ja perustunnit jää "säästöön". mut meil oli tarkotus et noi tunnit kertyy ikuisesti "tunti tunnista", ja sit ne ois pidetty lomautusten sijasta joskus aikanaan.

• nynny tom of

Ylityö korvauksia,meillä on vaan kiinteä kuukausipalkka(5000€),me vaan hoidetaan hommat(penkin lämmitys)niin että ne tulee tehdyksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      348
      2805
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1046
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      997
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      958
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      933
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      908
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe