Kertokaa millaisia kokemuksia teillä on "kuukautis kupeista". Itse olen ollut aina tosi tyytyväinen tamppooneihin, mutta olisi kiva kuulla onko kupit tamppooneja parempia.
Joka toinen kuukausi minulla on runsaat kuukautiset ja olen synnyttänyt nainen.
tamppooni
8
1774
Vastaukset
- Mirka
Minulla ongelmat tamponin kanssa olivat päinvastaisia kuin sinulla. E-pillerit niukensivat vuodon määrää niin, että tamponi tuntui repivän emättimen seinämät mukanaan, kun se imeytyi nesteen puutteessa niihin kiinni. Kupin kanssa tätä ongelmaa ei ole, eikä myöskään tarvitse enää hamstrata kolmea eri kokoa tamponeja kuukautisten ajaksi.
- DivaCup
Minä käytin myös tamponeja tyytyväisenä yli kymmenen vuotta, mutta päätin kuitenkin kokeilla kuppia. Ja nyt en taatusti pois vaihtaisi :) Vaikkei tamponien kanssa ongelmia ollutkaan, niin kuppi on mukavampi.
- Syksy
Hyviä kokemuksia melkeinpä vain. Ainoa ohivuoto tuli silloin kun en yöllä saanut puoliunisena kuppia oikein paikalleen, muuten se sujahtaa kiltisti oikeaan asentoon. Kuppi ei tunnu missään.
Minulla on ollut viikon menkat tällä hetkellä - ensimmäinen kerta kuparikierukan laiton jälkeen. Alussa vuoto oli hyvin runsasta luomuihini nähden, piti tyhjentää 3-4 kertaa päivässä. Nyt viimeiset neljä päivää vuoto on ollut niukkaa mutta sen verran runsasta, että ilman mitään ei viitsi olla. Olen siis vain pidentänyt tyhjennysväliä, mitään muuta ei ole tarvinnut säätää. Tamponienkin kanssa alkuaika varmaan olisi mennyt, mutta tämä lopun tiputteluvuoto... ehei, ei ainakaan kertiksillä.
Tamponi on ihan hyvä, (loppuvuotoon sienillä täydennettynä) mutta kyllä kuppi on mukavampi ja ainakin minä sain asettamisen heti sujumaan. Poisto sitten vaatiikin vähän enemmän tekniikkaharjoitusta, mutta nykyään pois-tyhjennys-pesu-sisään manööveri sujuu alle minuutissa. - Beatrix
Käytin myös tamponeja pitkään melko tyytyväisenä niihin. Olihan se rahanmeno ikävää ja niiden ostaminen meinasi aina unohtua, eikä se niiden emättimeen takertuminen ollut kovin hauskaa. Mutta nyt minulla on kuppi ja nuokin huolet poistuivat! En vaihda kyllä takaisin.
- vinkin
mistä niitä kuppeja saa? Haluaisin kokeilla.
- Nimetön
vinkin kirjoitti:
mistä niitä kuppeja saa? Haluaisin kokeilla.
käy katsomassa tietoja ja myyntipaikkoja www.kuukuppikunta.fi (vai oliko se net?)löytyy kyllä helposti. Myös postimyynnillä:)
- kupp
Nimetön kirjoitti:
käy katsomassa tietoja ja myyntipaikkoja www.kuukuppikunta.fi (vai oliko se net?)löytyy kyllä helposti. Myös postimyynnillä:)
http://www.kuukuppikunta.net
Kuppeja saa tilattua esim. allaolevista osoitteista:
http://www.pehmopeput.fi/product_info.php?cPath=5&products_id=7
http://www.nettiemo.fi/keeper.htm
- jooo-hos
Kyllä kuppi on mulle ollut paljon parempi vaihtoehto, vaikka olin aiemmin suht tyytyväinen tamppooneihinkin. Rahan meno niissä lähinnä ärsytti ja se että piti koko ajan olla ostamassa lisää niitä. Kuppi on paljon halvempi pitkällä tähtäimellä.
Tampooneissa oli myös ärsyttävää se eri kokojen kanssa pelailu, kun vuodon määrä vaihtelu. Ja lyhyemmät vaihtovälit. Ja se että loppuvuodon aikana paikat oli kuin saharan aavikko, kun vuoto oli niukkaa.
Ja onhan sekin juttu, että tampooneja testataan eläimillä, enkä minä sellaista hyväksy. Tampoonit myös roskaavat enemmän, vaikka toiset tampoonit ovatkin itsessään biohajoavia, niin niiden paketit ja kääreet ovat kuitenkin turhaa roskaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h92781Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062621Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182317Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141473- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011154En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711005Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958