Antibiootin antaminen kanille...?

palalaikka

Kanini sai antibiootti kuurin ja yritin tuossa äsken sitä sille antaa(nestemäistä joka pitäisi suuhun ruutata)Mutta aika onneton yritys suoraan sanottuna...Pidin pupua selällään sylissä ja sain kyllä lääkkeen suuhun mutta pupu ei niellyt sitä vaan "sylkee" sen samantien ulos.Toisin sanoen kaikki lääkkeet meni ihan muualle kuin piti.Lääkärissä sanottiin että voin antaa maustamatonta luonnon jogurttia lääkekuurin ajan ettei maha menisi sekaisin joten mietin tässä että voisiko lääkkeen sekoittaa jogurttiin?Tai onko parempia neuvoja?

10

5807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanila

Imet lääkkeen ruiskuun ja ruiskutat lääkkeen hitaasti suupielestä niin syvälle nieluun, kielen takaosaan, ettei kani voi sylkeä sitä ulos. Selällään ei pupua kannata pitää, vaan ihan normaalisti sylissä (tiukasti), ettei lääke kulkeudu hengitysteihin.

• ......

jogurttia,sisältää eläinperäistä joka on kaneilta ehdottomasti kielletty!

• palalaikka

Eläinlääkärissä kyllä suositeltiin että antaisin jogurttia ruokalusikallisen päivässä että kani saa maitohappoja mahaan, koska antibiootti ilmeisesti saattaa laittaa mahan sekaisin(?)

• sip-su
        palalaikka kirjoitti:

Eläinlääkärissä kyllä suositeltiin että antaisin jogurttia ruokalusikallisen päivässä että kani saa maitohappoja mahaan, koska antibiootti ilmeisesti saattaa laittaa mahan sekaisin(?)

Niitä on tosiaan hyvä antaa antibioottikuurin ajan. Turvallisempaa kasvissyöjälle tosin olisi apteekista saatava maitohappobakteerirouhe, jota voi ripotella ruuan päälle. Jos ei kani tykkää jugurtista, niin joutuu senkin kanssa tappelemaan. Tuoreruuankin kanssa saa olla nyt varovainen, ja pistää kani heinä-vesi-näkkäri-kuurille, jos maha löystyy.

• Hermanni75

Mulla on yks jäärä, joka ei sylissä suostu nielemään vaikka viikon odottaisi. Tämän kanssa kikkaillaan niin, että puristan ruiskusta lääkettä suuhun vähän, päästän kanin irti lattialle, jolloin se maiskuttelee lääkkeet. Taas kani syliin, lääkettä vähän suuhun, kani irti jne.

• tanja

Ruiskuta lääke jonkin herkkupalan päälle. Porkkana siivuja tai kesällä voikukan lehdelle....

• palalaikka

Hoksasin ´myös tuon saman mun jäärän kanssa tai oikeestaan vielä helpommin niin että kani lattialle(Noita ranskanluppakorvia ei niin vaan sylissä lääkitä...=D) ja pitää vähän korvista kiinni ja laittaa Ditrimmit suuhun siinä se sitten maiskuttelee samalla vaikka vähän tappelua se kyllä on...:D Mutta pää asia että homma nyt sujuu.Maha näyttää olevan hieman sekasin joten ostin tänään jogurttia ja annoin sitäkin.

• väkiselläkö?

Mitä jos kani yrittää kääntää päätä heti sivulle jos vain ruisku koskettaakin suupieltä?

• lpkö

Lääke on pakko saada annettua eli jos ei hyvällä niin sitten pahalla. Olen joutunut antamaan varsin itsepäisille kaneille lääkkeitä.

Tuittupäisimmän yksilön laitoin jalkojen väliin (olin polvillaan maassa/lattialla), toinen käsi niskassa ja toisella annoin lääkkeen. Lääke on annettava pienissä määrissä, jotta kani ei sylje sitä ulos ja kanin pitää niellä entinen ennen uutta satsia.

Toinen kikka: kani on pyödällä tai korokkeella. Toinen käsi estää kanin pakittamista pois tilanteesta ja antaa lääkkeen (käsi on siis koukussa kanin pyllyn takaa kanin naaman eteen/sivulle). Toinen käsi estää pään kääntämisen pois.

Keksi oma kikkasi miten saat lääkkeen parhaiten annettua.

• Sedä

Miten olisi hedelmäpilttiin sekoitettuna, ja sit kani nuolisi sen lusikasta? Niin jyrsijöille ainakin saa menemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2970
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      361
      2653
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      48
      2410
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      30
      2390
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1948
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1479
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1472
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      72
      1393
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1349
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      14
      1321
    Aihe