MISSÄ voi oppia Kokkolan ruotsia, joka on näköjään ihan oma kielensä?
Onko siitä oppikirjoja, kirjallisuutta ylipäätään tai jotain tilaisuuksia tai kursseja, nettikeskusteluja, mitä vain?
Onko Kokkola-opiston ruotsinkielen kurssit ruotsia vai kokkolanruotsia?
Kaikki vinkit kehiin, olis vähän kiire.
Kiitos eli tack.
Kokkolan ruotsi
9
2198
Vastaukset
- tiedä??
Vaikka noin monta lukijaa jo ja kai täällä nyt joku ruotsinkielinenkin on paikalla?
Kysyn tätä ihan tosissani joten tähän ei tarvitse kommentoida ruotsin tarpeellisuutta tai tarpeettomuutta sinänsä. - jotain tietoa
Viime vuonna ainakin Anderssonin Lefa (Leif) piti Kokkolan seudun opistolla Kokkolan ruotsin kurssia. Kannattaa kysyä Lefalta. Käy vaikka matkailussa (vanhassa kalahallissa) kysymässä Lefaa. Siellä tietävät ainakin yhteystiedot.
- kiitos!
Toivottavasti Lefan kurssi olisi vielä joskus ohjelmistossa ja tuo Maxin neuvoma kirja pitää heti tilata!
- max_gearson
Minä tilasin sen kirjan tekstiviestillä ja se tuli postissa niinkuin piti. Eli hyvin uskaltaa käyttää palvelua. Tai sitten kysellä kirjakaupoista.
- Ketjun aloittaja
Se on erinomaisen hauska. Harmi vaan että niin ohut. Ensipäätelmäni oli että jos tuohon tiivistyy tämä haasteellinen murre, niin sen kyllä opin. Mutta eivät taida ruotsalaisetkaan osata omasta takaa, tai Helsingin ja Turun ruotsinkieliset. Siispä jos työpaikkailmoituksessa edellytetään ruotsin taitoa, tarkoittaako se nimenomaan tämän paikallisen version osaamista?
- ruotsia..
Opit parhaiten kun menet Öjaan johki perheeseen vuodeksi, niin ei tarvi tulkkia väliin, sillä umpi pörri ei ymmärrä kokkolan ruotsia kuin tulkin välityksellä.
- huvittaa
Kokkolan umpihurrit ei osaa suomea eikä ruotsia ,vai mite tuumaa?
- Tarkkailija vaan
Täällä meuhkataan niin kamalasti että on kaksikielinen kaupunki ja pitää saada palveluja äidinkielellään, niin näille tarkennettakoon että ne viralliset kielet ovat suomi ja ruotsi, ei siis suomi ja men nuu e he -kieli. Voiko raumalainen vaatia palveluja omalla murteellaan josta ei kukaan saa mitään tolkkua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733121
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802246
- 602063
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408