Ruokaa

minä vaan

Kun marsut täuttää puol vuotta nii täytyykö niiltä ottaa siemensekotuksetkin pois kun ne on syöny?

8

408

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

Mutta siis kannattaisi miulummin antaa täysravintopellettiä,koska siemenseokset lihottavat,voivat aiheuttaa ripulia ja marsu pystyy valitsemaan parhaimmat eli lihottavimmat ja rasvaisemmat palat,pelletistä ei pysty valitsemaan!!Kaikista pahin juttu on se,että sisäelimet(mm.maksa)rasvoittuu ja se ei näy ulospäin jonka seurauksena on ennenaikainen kuolema!!Syötä siis sinäkin marsulle oikeata ruokaa,eli pellettiä!!Pellettimerkkejä on mm.Bello ja Altromin..Ei marsusta varmaan ole kiva elää epäterveellistä elämää,ihan sama kuin sinä söisit joka päivä hamppareita ja karkkia,mutta marsun kohdalla ehkä vieläkin pahempi asia!!Marsun pääravintohan on kuivaheinä,jota tulee aina olla saatavilla,siemenseos(miulummin pelletti)on vain pieni,pieni lisä,mutta siis pellettiä/siemenseosta pitää olla aina saatavilla 1/2vuoteen asti,mutta sen jälkeen siemenseosta tai pellettiä
      aletaan säännöstelemään,eli antaakin sitä vain 1-2 kertaa päivässä vähän!!Esim.aamulla pellettiä(päivällä 1/2näkkäriä)ja illalla hedelmiä tai juureksia!!Mutta siis vaihda sinäkin pellettiin,jos välitätä yhtään marsustasi ja ajattelet sen parasta!!

• ....

muista katsoa että ne ovat tarkoitettu marsuille!.Kannattaa kokeilla molempia vaihtoehtoja noista edellämainituista,altromin on hiukan kalliimpaa,mutta ainakin minun marsuni pitävät Altrominista enemmän.Se on aina makuaasia,yhtä hyviä.Muista että marsulla ei saa vaihtaa ruokavaliota äkkiseltään,kannattaa ensin varmaan lisätä sitä pellettiä,ja vaihtaa se sitten lopulta kokonaan pellettiin.Ja noista hedelmistä.On suositeltu että marsulle ei joka päivä anneta hedelmää.Juurekset ovat hyviä ruokia..http://www.minunmarsuni.com/hoito-ohje.htm tuolla on hyviä ruokaohjeita aika sivun loppupuolella. :)

• meillä...

moi!Meillä käytetään marsuilla Altromin-pellettejä.ne ovat kasvattajan yksi suosittelema ruokavaihtoehto.Saa hyvin varustetuista eläinkaupoista.Siemenseokset mitä sieltä saa ovat usein vääränlaisia,vaikka niissä onkin marsun kuva.Liian rasvaisiaa jne.Suosittelen altrominia.Meillä siitä tykätäänkin.Ja yhdelle marsulle voi antaa n.2-3 ruokalusikallista pellettiä päivässä,ei sitä tarvitse pois ottaa jos vain annostelee sen oikein. :) ja meidän marsut osaa aika hyvin säännöstelläkin oman syömäilynsä.:)

• minä vaan

Taidan kyllä vaihtaa noihin pelletteihin.

• stiina
        minä vaan kirjoitti:

Taidan kyllä vaihtaa noihin pelletteihin.

Hauskaa loppusykyä sinulle ja marsullesi!

• mari-anne83

Hei,
      minä kyllä olen antanut marsulleni ihan koko ajan siemensekoitusta, eikä se ole lihonut mihinkään, saati saanut ripulia tms.
      Kun muistaa että marsu saa päivittäin tarpeeksi liikuntaa, niin se pysyy sutjakkana :)

• ........

entäpä sisäelimet??Niiden rasvoittuminenhan ei näy ulospäin!!Marsu ei ole siemensyöjä!!Monet siemenseokset sisältävät myös eläinperäistä!!Voisithan sinäkin syödä joka päivä vaan hamppareita,pizzoja ja karkkia ja varmasti pysysit sutjakkana,jos harrastaisit paljon liikuntaa,mutta minä ainenkin valitsisin miulummin terveellisen kuin epäterveellisen elämän!!Ja marsusihan pitäisi olla tärkeämpi kuin sinä!!

• mari-anne83
        ........ kirjoitti:

entäpä sisäelimet??Niiden rasvoittuminenhan ei näy ulospäin!!Marsu ei ole siemensyöjä!!Monet siemenseokset sisältävät myös eläinperäistä!!Voisithan sinäkin syödä joka päivä vaan hamppareita,pizzoja ja karkkia ja varmasti pysysit sutjakkana,jos harrastaisit paljon liikuntaa,mutta minä ainenkin valitsisin miulummin terveellisen kuin epäterveellisen elämän!!Ja marsusihan pitäisi olla tärkeämpi kuin sinä!!

Marsuni on minulle todella tärkeä ja pistän sen terveyden edelle ennen minua.
        Mutta, marsuni ei syö jatkuvasti siemensekoitusta, voi olla päiviä ettei syö siemeniä ollenkaan.
        Ja eikä minulla ole edes sen kuppi ikinä täynnä siemensekoitusta.
        Ja siemensekoitukset ostan eläinkaupasta, kaupan ruokia en osta ikinä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      9
      2781
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2621
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2317
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1894
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1473
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1154
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1005
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe