Kysyisikin asimtutjalta mitäkä lääkket ovat
kyseenalaisia käyttää kun olen kullut että
kaikkia ei voi syödä niiden sivuvaikutuksen vuo-
ksi haitta on suuremi kuin hyöty löytyykö
mistään tietoa ikusesti kiitollinen?
Vaariliset lääkket
15
860
Vastaukset
Parhaillaankin. Sitkeän flunssaviruksen hoitoon määrätty Antibioottikuuri on jätettävä
kesken pahojen sivuvaikutusten takia.
Oli mahdottomuus muistaa, mille a-biootille olen allerginen.
Yksi teki punaiset pilkut koko kehon alueelle. Toinen teki valtavan ientulehduksen. Nyt sitten sattui samat biootit, ikenet kutisee. Purentavaikeuksia jo. Pakko jättää kuuri kesken.
Tarkkailkaa ihmiset lääkkeidenne sivuvaikutusoireitanne!!
c.c- Katleija
Eihän lääkkeitä saa syödä niinkuin leipää. Niissä on käyttöohjeet, joita pitää noudattaa. Vitamiinitkin ovat vaarallisia, jos niitä syödään liikaa. Lääkepakkauksista löytyvät käyttöohjeet samoin sivuvaikutukset. Särkylääkkeitä syödään paljon ja niiden sivuvaikutuksena syntyneisiin verenvuotoihin kuolee vuosittain 300 henkilöä. En kannata lääkkeiden myyntiä ruokakaupoissa, koska se lisäisi niiden menekkiä.
Jos on sairas mennään lääkäriin ja saadaan lääkkeet. Jos lääkkeistä ilmenee epätoivottavia sivuvaikutuksia, ei kun lääkärille valittamaan. Jos yksi lääke ei sovi, nykyään on paljon vaihtoehtoja. Lääkkeitä ei muuten kannata turhaan syödä. Älä anna mainosten hämätä.Päin vastoin Katleija hyvä, nappi/vrk aiheutti tämän allergisen reaktion. Kymmenestä määrätystä 5 on pakko jättää käyttämättä.
Annostelussa prikulleen samaa mieltä. Onnneksi vain ajoittaiset reseptittömät särkylääkkeet
kuuluvat yleensä vuosiohjelmaani.
Muuten ihmettelen lääkäreiden tiukkoja "kuuri loppuun" komentoja.
Tunsin, että kaksi ensimmäistä 500mg kapselia saattoi tappaa viruksen.capt.cöpenick kirjoitti:
Päin vastoin Katleija hyvä, nappi/vrk aiheutti tämän allergisen reaktion. Kymmenestä määrätystä 5 on pakko jättää käyttämättä.
Annostelussa prikulleen samaa mieltä. Onnneksi vain ajoittaiset reseptittömät särkylääkkeet
Tunsin, että kaksi ensimmäistä 500mg kapselia saattoi tappaa viruksen.Antibioottikuurit pitäisi aina syödä loppuun, etteivät bakteerit saa siedätyshoitoa ja muutu vähitellen vastustuskykyisiksi ko. lääkettä kohtaan. Et tee vahinkoa pelkästään itsellesi, vaan kaikille meille muillekin, kun lopetat lääkekuurin tuntiessasi oireiden hävinneen. Seuraavalla kerralla tarvitset sitten väkevämmät rohdot, uusiipa tauti sitten parin viikon päästä tai myöhemmin. Kun antibootit eivät enää tehoa ollenkaan, tutuista vähemmän vaarallisista taudeista voi kehittyä suuria epidemioita ja milläs niitä sitten lääkitään? Voisi olla parempi yrittää selvitä taudistaan kokonaan ilman antibiootteja, ellei halua syödä koko kuuria. (Jotkut lääkärit määräävät turhiakin antibioottikuureja.)
Lääkärit valittavat jo yleisesti, että joutuvat määräämään aina vaan väkevämpiä ja väkevämpiä antibiootteja ja jotkut niistä eivät enää tehoa ollenkaan, kun monet bakteerit ovat muuttuneet resistenteiksi kuurinsa kesken lopettaneiden vuoksi.- Katleija
capt.cöpenick kirjoitti:
Päin vastoin Katleija hyvä, nappi/vrk aiheutti tämän allergisen reaktion. Kymmenestä määrätystä 5 on pakko jättää käyttämättä.
Tunsin, että kaksi ensimmäistä 500mg kapselia saattoi tappaa viruksen.Totta jos olet herkistynyt jollekin aineelle, voi jo yhdestä tabletista saada voimakkaankin allergisen reaktion. Kyllä kuten sanoin, jos odottamaton oire ilmaantuu yhteys lääkäriin. Miksi kuuri loppuun? Antibiootit estävät bakteerien lisääntymisen, eivätkä siis kaikki kuole heti ensimmäisistä tableteista. Jos kuuri jää kesken elävinä säilyneet bakteerit elpyvät ja alkavat uudelleen lisääntyä.
Ota kaikki reseptit mukaan lääkäriin,jos käytät käsikauppalääkkeitä, tee lista niistäkin ja pyydä häntä tutkimaan asia.
Tai mene samojen papereiden apteekkiin ja pyydä farmaseuttia tutkimaan asia. Muista mainita myös kaikki vitamiinit, hivenaineet ja lisäravinteet.
Lääkärin kanssa sinun pitää sopia niin lääkkeiden lisäämisestä ja vähentämisestä. Lupaathan, ettet lähde omin päin muuttelemaan lääkärin määräämää lääkitystä. Se voi olla vaarallista.Varmaan yleisestikin: Jos kirjoitettu lääke aiheuttaa allergisia reaktioita,
niiden syönti on lopetettava HETI!
Nyt tänään viiden kapselin jälkeen purentavaikeudet ovat jo suuret.
Koko satsi (10 kpl)veisi hampaat suusta kokonaan.
On tosi, etten maallikkona pysty arvioimaan onko todettu flunssavirus heittänyt veivinsä.
Päivystävältä apteekilta saan jo huomenna, pyhänä asiallista tietoa tässä tapauksessa
Kiitän asiallisesta palautteesta optimisti-o:
Tässähän netti näyttää taas kerran ajantasaiset närhennäppylänsä!
- fiiuliN
Kuitenkin voin kertoa jolloin verenohennuslääkkeeni yhteisvaikutus hiivalääkkeen kanssa aiheutti minulle hengenvaaran.
Farmaseuuti sanoi apteekissa ettei hän anna minulle mainittua hiivä lääkettä koska käytän verenohennuslääkettä. Soitto lääkärille kuitenkin sai farmaseutin muuttamaan jyrkkää kieltäytymistään ja antoi lääkkeeni, myös itse soitin lääkärille etten ota niitä lääkkeitä, mutta kun olin epävarma ja lääkäri kehoitti lääkkeen ottamaan, niin otin kuin otinkin.
Kun kävin lääkkeen loppumisen jälkeen verikokeessa, niin lääkäri soitti hädissään "ota äkkiä ambulanssi ja mene ensiapuun"
Siellä vain tiputukseen ja viikoksi sairaalaaan.
Aamulla sanoi sairaalan lääkäri "onneksi on nyt se hengenvaara ohi".
Kenen oli mielestänne syy, minunko vai jonkun toisen?- Hintriika
Kova paikka, kun maallikon pitäisi tietää tuollaiset asiat, missä ammatti-ihmisilläkin vallitsee epävarmuus! Minulla on suoranainen lääkekammo. Pistän hanttiin jokaista uutta lääkettä, mitä lääkäri ehdottaa. Tai sitten pitää luopua jostakin vanhasta.
Niin paljon puhutaan lääkkeiden yhteisvaikutuksesta, että minusta kenenkään ei pitäisi syödä samanaikaisesti "kapallista" pillereitä. Ne lääkkeet nielen, jotka oma järkikin sanoo tarpeellisiksi. Yhtään enenmpää en. - uzma
Hintriika kirjoitti:
Kova paikka, kun maallikon pitäisi tietää tuollaiset asiat, missä ammatti-ihmisilläkin vallitsee epävarmuus! Minulla on suoranainen lääkekammo. Pistän hanttiin jokaista uutta lääkettä, mitä lääkäri ehdottaa. Tai sitten pitää luopua jostakin vanhasta.
Niin paljon puhutaan lääkkeiden yhteisvaikutuksesta, että minusta kenenkään ei pitäisi syödä samanaikaisesti "kapallista" pillereitä. Ne lääkkeet nielen, jotka oma järkikin sanoo tarpeellisiksi. Yhtään enenmpää en.taalla,en laaketta ota ennenkuin on ihan pakko,ja lakarit ihmettelevatkin kun kysyvat minkalaisella laakityksella ole,sanon ei millaan,ja vastaus on ;harvinaista teidan iallanne.
uzma kirjoitti:
taalla,en laaketta ota ennenkuin on ihan pakko,ja lakarit ihmettelevatkin kun kysyvat minkalaisella laakityksella ole,sanon ei millaan,ja vastaus on ;harvinaista teidan iallanne.
Yhtään lääkkeeksi luokiteltavaa ei kuulu päiväohjelmaani.
Tämä ylirasituksesta johtuva vilustuminen johti flunssaviruksen imurointiin.
Hullu lähdin maastoretkelle ilman droppia.
Määrätyn Antibioottikuurin jätin 5, niiden allergiaa aiheuttavuuden takia.
Voi taas purra ja pestä hampaat.
Nyt jo 14vrk eikä kunto ole ihan palannut.- sanaseni
Hintriika kirjoitti:
Niin paljon puhutaan lääkkeiden yhteisvaikutuksesta, että minusta kenenkään ei pitäisi syödä samanaikaisesti "kapallista" pillereitä. Ne lääkkeet nielen, jotka oma järkikin sanoo tarpeellisiksi. Yhtään enenmpää en.että kukapa nyt lääkkeitä rakastaisikaan syödä. Suin surmin en söisi, mutta paremman terveydentilan ylläpitämiseksi kun on määrätty, niin popsin - pitkin hampain, kuten sanonta kuuluu. Annostus on ollut sama jo 10 vuoden ajan.
Särkylääkkeet ne vihoviimeisiä ovat, samoin kuin jotkut antibiootit, varsinkin, jos useita joutuu ottamaan. Suolisto-vatsalaukkuvaivoja niistä tuppaa saamaan ja niiden riesojen kanssa sitten vuorostaan on opittava elämään.
- ii-li
Sama lääkäri määrää kaikki lääkkeet, joten vaara pienenee.
Olen käynyt 15 vuotta samalla (ykstyisellä) lääkärillä. Nyt hän on jäänyt eläkkeelle, enkä oikein tiedä, mistä löydän uuden. Olen itse jäämässä eläkkeelle, eivätkä rahani oikein riittäisi tulevaisuudessa yksityiselle. Minulla on varsin huonot kokemukset kotipaikkani terveyskeskuksesta, mutta ehkä sieltäkin löytyisi omalääkäri.
Minulla oli diabetesta sairastava työtoveri. Hän kävi terveyskeskuksessa, koska työpaikka ei korvannut hänen tutkimuksiaan. Hän sokeutui. Silloin ei vielä ollut omalääkäreitä, vaan hän kävi aina eri lääkärillä. Minulle jäi ainakin se kuva, että hänelle olisi ollut parempi olla vain yhden lääkärin hoidossa.- Helena 04 ejk
on mielestäni, jos on mahdollista, "olla kirjoilla" sekä yksityislääkärillään että terveyskeskuksessa avuntarpeestaan riippuen, kuitenkin itse muistaen raportoida, jotta molemmissa on itsestään samat tiedot. Tutkimukset tulevat terveysaseman kautta edullisemmiksi.
- Katleija
Vuosia sitten minulle vaihdettiin uusi verenpainelääke (ACE-ryhmään kuuluva). Minulle ilmestyi ihmeellinen yskä. Kuiva yskä kurkunpäähän. Se kiusasi pahiten makuulla. En saanut nukuttua. Yskänlääkkeetkään eivät paljoa auttaneet. Terveydenhoitaja otti nielunäytteet, joissa ei mitään. Töissäkin oli hankalaa, kun alkoi puhua puhelimeen niin silloin se yskä alkoi. Lopulta alkoi kirkasta limaa tulla yskiessä. Sitten vasta tuli mieleen se lääkkeen vaihto. Pharmaca Fennicasta luin lääkkeen yskä-sivuvaikutuksesta. Lääkäri vaihtoi lääkkeen heti. Hänelle itselleen oli käynyt samoin saman lääkkeen kanssa. Se oli minulle onneksi. Yskää kesti vielä kaksi viikkoa ja sitten parani. Lääkäri selitti, ett yskä johtuu sen aivohermon tulehtumisesta, joka hermottaa kurkun pään, että siksi yskä oli niin sietämätön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403017- 702527
- 1742344
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?332038- 181436
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221373Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411366- 131259
- 101254
- 221231