Kylläpä on kamalaa ko tuli tuo lentsu.Kuumekki nousi monta pykälää ja nokka vuotaa.Rykhiin mie en ole paljon keriny,ko pittää voijela naamaa ja nokkaa vikilä.Siittä on monta vuotta ko se viimeks pääsi näin hyvin pääle.
Läämitin saunan ja otin kunnon löylyt.Vissin pitäs ottaa Tuomaskallen pulveri ja panna pääle maata.Koi mullole kaapissa kanferttitippojakhaan ko se kranni haki niitä laihnaan viime tuorestaina.Silloli vissin kans joku romisko.
Eikhään se aamula ole friskimpi olo,pääsis marssiin ulos.
Lentsu
3
435
Vastaukset
- Lentsu
EI KANNATE KIRJOTTAA OMALA MURTHEELA JOS SIITÄ EI KUKHAN SAA SELVÄÄ! KIRJOTA KIRJAKIELELÄ.
- LÄÄMITIN?
- SIITTÄ?
- PANNA PÄÄLE MAATA?
- TUORESTAINA?
- ROMISKO?
- MARSSIIN?
Missä päin sie asut, en ole kuullu nuita sanoja?- vieläki
Sattuu sitä paremissaki perheissä ,että yks kirjotusvirhe tulle.
Teksti on juuri sitä meän kieltä,jota tällä palstala tahothiin.
Lissää tekstiä saat heti ko tarttet ja sanot mistä aiheesta poristaan.
Tiäks missä Tornionjoki virtaa?
Sen rannat on niin komeat ja ihmiset ossaavat sammaa kieltä kummalaki puolela rajjaa ,jos vain uskaltavat suutansa aukasta.
Täälä mie olen syntyny ja kasvanu melkein 60 v.
Monta kertaa olen uinu Tornionjoessa ja monta kertaa pukanu venheen joele ja soutanu poikki.
Pruukathiin sitä kläppinä onkiakki rannassa.Saima seipiä saahliiksi.
Kokkeileppa kirjottaa meänkieltä ??? - Lentsu
vieläki kirjoitti:
Sattuu sitä paremissaki perheissä ,että yks kirjotusvirhe tulle.
Teksti on juuri sitä meän kieltä,jota tällä palstala tahothiin.
Lissää tekstiä saat heti ko tarttet ja sanot mistä aiheesta poristaan.
Tiäks missä Tornionjoki virtaa?
Sen rannat on niin komeat ja ihmiset ossaavat sammaa kieltä kummalaki puolela rajjaa ,jos vain uskaltavat suutansa aukasta.
Täälä mie olen syntyny ja kasvanu melkein 60 v.
Monta kertaa olen uinu Tornionjoessa ja monta kertaa pukanu venheen joele ja soutanu poikki.
Pruukathiin sitä kläppinä onkiakki rannassa.Saima seipiä saahliiksi.
Kokkeileppa kirjottaa meänkieltä ???niitä kirjotusvirheitä tietekki mullekki.
Met Tornionjokilaakson ihmiset olema kuitekki hienoja ihmisiä ja mukavia.
Ja kommeita, vai mitä?
Kyllä mie tiän tietekki missä joki virtaa, ko olen kläpistä asti sitä nähny.
Hauskaa syksyä teilekki ja terhveyttä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?3183189Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!4633088- 712130
Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3401600Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-1921478- 1051223
Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal751212Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks121117K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali81075Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1641054