Lentsu

iski

Kylläpä on kamalaa ko tuli tuo lentsu.Kuumekki nousi monta pykälää ja nokka vuotaa.Rykhiin mie en ole paljon keriny,ko pittää voijela naamaa ja nokkaa vikilä.Siittä on monta vuotta ko se viimeks pääsi näin hyvin pääle.
Läämitin saunan ja otin kunnon löylyt.Vissin pitäs ottaa Tuomaskallen pulveri ja panna pääle maata.Koi mullole kaapissa kanferttitippojakhaan ko se kranni haki niitä laihnaan viime tuorestaina.Silloli vissin kans joku romisko.

Eikhään se aamula ole friskimpi olo,pääsis marssiin ulos.

3

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lentsu

      EI KANNATE KIRJOTTAA OMALA MURTHEELA JOS SIITÄ EI KUKHAN SAA SELVÄÄ! KIRJOTA KIRJAKIELELÄ.
      - LÄÄMITIN?
      - SIITTÄ?
      - PANNA PÄÄLE MAATA?
      - TUORESTAINA?
      - ROMISKO?
      - MARSSIIN?
      Missä päin sie asut, en ole kuullu nuita sanoja?

      • vieläki

        Sattuu sitä paremissaki perheissä ,että yks kirjotusvirhe tulle.
        Teksti on juuri sitä meän kieltä,jota tällä palstala tahothiin.
        Lissää tekstiä saat heti ko tarttet ja sanot mistä aiheesta poristaan.
        Tiäks missä Tornionjoki virtaa?
        Sen rannat on niin komeat ja ihmiset ossaavat sammaa kieltä kummalaki puolela rajjaa ,jos vain uskaltavat suutansa aukasta.
        Täälä mie olen syntyny ja kasvanu melkein 60 v.
        Monta kertaa olen uinu Tornionjoessa ja monta kertaa pukanu venheen joele ja soutanu poikki.
        Pruukathiin sitä kläppinä onkiakki rannassa.Saima seipiä saahliiksi.

        Kokkeileppa kirjottaa meänkieltä ???


      • Lentsu
        vieläki kirjoitti:

        Sattuu sitä paremissaki perheissä ,että yks kirjotusvirhe tulle.
        Teksti on juuri sitä meän kieltä,jota tällä palstala tahothiin.
        Lissää tekstiä saat heti ko tarttet ja sanot mistä aiheesta poristaan.
        Tiäks missä Tornionjoki virtaa?
        Sen rannat on niin komeat ja ihmiset ossaavat sammaa kieltä kummalaki puolela rajjaa ,jos vain uskaltavat suutansa aukasta.
        Täälä mie olen syntyny ja kasvanu melkein 60 v.
        Monta kertaa olen uinu Tornionjoessa ja monta kertaa pukanu venheen joele ja soutanu poikki.
        Pruukathiin sitä kläppinä onkiakki rannassa.Saima seipiä saahliiksi.

        Kokkeileppa kirjottaa meänkieltä ???

        niitä kirjotusvirheitä tietekki mullekki.
        Met Tornionjokilaakson ihmiset olema kuitekki hienoja ihmisiä ja mukavia.
        Ja kommeita, vai mitä?
        Kyllä mie tiän tietekki missä joki virtaa, ko olen kläpistä asti sitä nähny.
        Hauskaa syksyä teilekki ja terhveyttä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe