Thaimaasta Ankoriin

Pirjo

Olemme lähdössä tammikuussa Koh Changille ja aikomuksemme olisi pistäytyä Kamputsessa Ankorissa.
Olen katsellut useastakin paikasta matkavinkkejä, mutten ole vielä löytänyt/ymmärtänyt miten sinne helpoimmin pääsisimme. Onko kellään kokemuksia.

12

8425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en menis

      sinne ei oo helppoa maareittiä olemassakaan. tutki allaolevaa tarkkaan niin tajuat mitä tarkoittaa highway kampotsassa. linkkissä myös kaikki huijaukset.
      huomaa, että 20$ sisälle temppelialueelle ja viikonloppubiletti on 40$. koko se tienpätkä on huijausta, huijausta ja lisää huijausta.

      http://talesofasia.com/cambodia-overland.htm

      • Pirjo

        Vähän tämän suuntaista vastausta olen saanut muualtakin. Taitaa jäädä tämä matka tekemättä. Onhan Thaimaassa kiertelemistä 3 viikoksia ihan kylliksi.


      • vaan

        Ei se nyt aivan noin paha ole...KAmputsea on suht turvallinen ja silmiä avaava matkakohse.


      • Raven
        vaan kirjoitti:

        Ei se nyt aivan noin paha ole...KAmputsea on suht turvallinen ja silmiä avaava matkakohse.

        Kannattaa siellä käyvä, itelläni jäi viimeks väliin ja harmittaa. Tapasin paljon ihmisiä (englantilaisia, amerikkalaisia, korealaisia, etelä-afrikkalaisia jne) jotka oli matkustellu Kambodzeassa, ihan turvallista kuulema. Liikenne yhteydet on toki hitaat mut tässä sulle vinkki: Menet Ko Changilta Trat:iin ja sieltä pohjoiseen Poipet:in raja-asemalle vaikkapa linja-autolla, viisumin saa rajalta(ei tietenkään 100% varmaa)ja Kambodzean puolella rajalta Angoriin pääsee bussilla tai laivalla jokea/järveä pitkin.Ohjeet löytyy Thaimaan SUOMALAISESTA MATKAOPPAASTA. Tai sitten otat ryhmämatkan paikallisen matkatoimistonkautta johon sisältyy kuljetukset, viisumit, majotukset ja pääsyliput angoriin, ei mitään kohtuuttoman kallista ja helppoo mut omatoimi matkailun jännitys puuttuu.


      • Pirjo
        Raven kirjoitti:

        Kannattaa siellä käyvä, itelläni jäi viimeks väliin ja harmittaa. Tapasin paljon ihmisiä (englantilaisia, amerikkalaisia, korealaisia, etelä-afrikkalaisia jne) jotka oli matkustellu Kambodzeassa, ihan turvallista kuulema. Liikenne yhteydet on toki hitaat mut tässä sulle vinkki: Menet Ko Changilta Trat:iin ja sieltä pohjoiseen Poipet:in raja-asemalle vaikkapa linja-autolla, viisumin saa rajalta(ei tietenkään 100% varmaa)ja Kambodzean puolella rajalta Angoriin pääsee bussilla tai laivalla jokea/järveä pitkin.Ohjeet löytyy Thaimaan SUOMALAISESTA MATKAOPPAASTA. Tai sitten otat ryhmämatkan paikallisen matkatoimistonkautta johon sisältyy kuljetukset, viisumit, majotukset ja pääsyliput angoriin, ei mitään kohtuuttoman kallista ja helppoo mut omatoimi matkailun jännitys puuttuu.

        Tätä minä odotonkin, siis vahvistusta aikkellemme käydä Ankorissa. Pitää netistä katsella kaikki jo mahdollisimman valmiiksi.


    • käydä siellä

      Tulin Siem Reapista bussilla toissa kesänä. Matka kesti noin 8 h, Kambotsan puolella osin tie oli huonossa kunnossa, mutta i se kovinkaan paljon haitannut. Hinta oli noin 10 $. Kannattaa ehdottomasti käydä. Ystävälliset ihmiset ja kaunis maa. Angorin alue on kokemisen arvoinen paikka.

      • Nam

        Kannattaa ehdottomasti mennä! Paikka on todellakin näkemisen arvoinen. Välimatkat eivät ole sinänsä pitkiä, mutta liikkuminen on aika hankalaa. Asennetta mukaan!


    • jukkis

      Itse matkustin Kambotzeassa viime tammikuussa. Ylitin rajan Poipetissa. Viisumin saa rajalta helposti puolessa tunnissa, valokuva kannattaa olla mukana. Itse matkasin Poipetista Battambangiin ja sieltä jokiveneellä Siam Reapiin (Angkoriin). Tiet ovat osittain vielä huonossa kunnossa, joten varsinkin bussimatkaan kannattaa varata aikaa. Jos on useampia mukana, kannattaa kysyä taksia pidemmillekin matkoille (on halpaa). Loistava, omaperäinen maa, Ikivanha, uljas historia ja kulttuuri. Hyvää ruokaa, majoitusta ja halpaa. Ystävälliset ihmiset. Itse ihastuin maahan ja sen ihmisiin. Matkaan sinne uudestaan ensi tammikuussa.

    • marheko

      Kävin helmikuussa thaimaassa.ostin sieltä paikalliselta matkanjärj.(saksalainen)lentolipun BKK-PHONPHEN-BKK.Olin 5vrk Kambozassa omatoimimat-kalla.Kaikki meni oikein hyvin.Heti lentokentältä otin moottoripyörätaxin kaupunkiin.Yövyin pienessä hot.Paikallinen taxipoika hommasi laivalipun Siem Repiin,jossa hänen kaveri odotti minua rannalla katetulla moottoripyörätaxilla.Ajelutti minua 2 päivää,käytiin Angor Watissa.Päivä riittää siellä ja paljon vettä mukaan.Oli todella jännä paikka kuten koko Kamboza.Phonphenissä taxipoika käytti kuoleman kentillä ja kuninkaan palatsissa ym.Illalla käytti kaupungin hienoimassa yökerhossa.Olin varmasti ainut valkoihoinen siellä.Ehdottomásti suosittelen.

    • arvid

      kannattaa mennä. Poipet on kyllä jo kokemus sinänsä. Älä pidä mitään taskuissa ja reppu rinnalle, ei kannata jäädä ostoksille. Viisumin saa rajalta, valokuva mukaan ja terveystarkastukseen, ei kannattane yskiä...Temppelialue on loistava me kiersimme 3 päivää paikallisen oppaan ja kuljettajan kanssa. Enemmänkin olisi aikaa saanut menemään, LOISTAVA paikka josta näkeminen ei heti lopu kesken!

    • angkor vaivan arvoinen

      Menet thaimaaseen päästyäsi kylän paikallisiin matkatoimistoihin, kannattaa katella hieman useammasta hinnat saattaa vaihdella aikalailla. Matkatoimitosta voit varata matkan ja samalla hommata viisumin kambodzaan (viisumiin menee ainakin 3päivää koska bangokissa laittavat viisumit. Maksat viulut, hyppäät bussiin/minibussiin... (varaudu yllätykseen kambodzan puolella, bussit varmaan 30 luvulta ja tiet jotain aivan käsittämätöntä), kaikki on kyllä vaivan arvosta.. Angkor on huikein paikka missä olen tähän asti ollut, aivan mieletön!

    • angkor

      Tratista thai airwaysin lento tai bussi bangkokiin, sieltä halpa bangkok airwaysin lento siem reapiin, n.50-70e per suunta riippuen ajankohdasta. Netistä hotelli (luksustakin saa 20-40e/yö). Lentokentältä taksi tai hotellin kautta tilattu kuljetus, takuulla tarjoutuvat kuskiksi Angkorin reissulle. Kuski melkein pakko ottaa koska alue valtava, opas ehdoton jos Angkorista mitään haluaa irti. Ilmastoidusta jeepistä maksettiin 25 dollaria päivä (joka on kuulemma paikallinen kuukausikeskipalkka) ja oppaalle 20 dollaria päivässä, mopolla varmaan pääsee melkein ilmaiseksi ja oppaitakin saa halavalla jos jaksaa tingata. Osaavat ottaa järjettömät hinnat paikalliseen hintatasoon verrattuna, mutta mielestäni kannatti maksaa. Ilman opasta reissu ei olisi ollut minkään väärti, kivikasojen tuijottelua vain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe