Tuota hain viikko sitten Pk. Kääpiömäyräkoiran itselleni ja on tullut mieleen että mahtaako se syödä tarpeeksi kun olen koittanut laittaa esim. kaurapuuroa ja nakkeja sekaan mutta se käy vaan haistamassa ja lähtee pois, pentu raksuja minulla on myös pedigreen joita se sai jo kotonaan. Mutta siis mitä tuollaiselle kannattaisi syöttää ja mistä se tykkäisi??
Se on nyt 10 viikkoa ja painaa noin 1,7kg
Pk. Kääpiömäyräkoira
11
1075
Vastaukset
- ruokamerkkiä
tai laita piimää/viiliä/raejustoa/ nappuloitten päälle. Liotatko nappulat vai annatko kuivina?
Älä tuputa pennulle ruokaa, vaan jos ei syö, nostat kupin pois. Näin ei tietysti voi kauaa tehdä.
Mutta on koiria, jotka ei koskaan näytä syövän mitään. Silti ne on hengissä.
Oletko soittanut kasvattajalle? Hänelläkin voisi olla neuvoja.- Erkki84
Kasvattaja sanoi että ovat antaneet myös kuivana ja välillä liuotettuna eli itse olen kanssa koittanut samaa mutta tosiaan jos antaisi liuotettuna ja sitten sinne sekaan jotain kyseisiä mitä luettelit. :)
- tavallinen tallaaja
Erkki84 kirjoitti:
Kasvattaja sanoi että ovat antaneet myös kuivana ja välillä liuotettuna eli itse olen kanssa koittanut samaa mutta tosiaan jos antaisi liuotettuna ja sitten sinne sekaan jotain kyseisiä mitä luettelit. :)
... pitäisi kyllä saada ohjeita ruokintaan...
Yleensä pentu syö, kun sillä on nälkä, mutta toki niitä nirsoja ja ronkeleitakin mahtuu maailmaan. Kokeilepa tosiaan liotettuna ja mieluiten sellaista penturuokaa, missä nappulat on tarpeeksi pieniä. Paha on pennun syödä, jos papanat on kovin isoja. Sekaan voi laittaa vähän kermaviiliä, piimää, raejuustoa, jauhelihaa, tonnikalaa tms. Ja jos pentu ei syö, kannattaa tosiaan nostaa kuppi pois ja tarjota samaa vaikka puolen tunnin tai tunnin päästä uudelleen - kyllä ne yleensä syövät, kun mnälkä tulee. Ja muista, että tuon ikäisen käppänänpennun syömä ruokamäärä on pieni - hyvä jos välillä ruokalusikallisen syövät:) - tavallinen ...
tavallinen tallaaja kirjoitti:
... pitäisi kyllä saada ohjeita ruokintaan...
Yleensä pentu syö, kun sillä on nälkä, mutta toki niitä nirsoja ja ronkeleitakin mahtuu maailmaan. Kokeilepa tosiaan liotettuna ja mieluiten sellaista penturuokaa, missä nappulat on tarpeeksi pieniä. Paha on pennun syödä, jos papanat on kovin isoja. Sekaan voi laittaa vähän kermaviiliä, piimää, raejuustoa, jauhelihaa, tonnikalaa tms. Ja jos pentu ei syö, kannattaa tosiaan nostaa kuppi pois ja tarjota samaa vaikka puolen tunnin tai tunnin päästä uudelleen - kyllä ne yleensä syövät, kun mnälkä tulee. Ja muista, että tuon ikäisen käppänänpennun syömä ruokamäärä on pieni - hyvä jos välillä ruokalusikallisen syövät:)Muistelen, että kaurapuuroa ei suositella pennuille, saattaa heikentää kalkin imeytymistä
- ohjeella
Kasvattaja antaa tarkat ohjeet ruoka määrästä
ja laadusta.Siitä on kotona hyvä jatkaa että
vatsantoiminta pysyy hyvänä ja kasvu tasaista .Nakit eivät kuulu penturuokaan, myöhemmin voi käyttää kiitos paloina kun opetellaan esim. sisäsiistiksi.
Laadukas kuivamuona hieman liotettuna on hyvä koska sisältää kaikki vitamiinit .
( Pienelle rodulle omat kuivamuonat )- mäykkyfani
kasvattajana ohjeet, mutta kaikki soitteli ja ihmetteli, kun määrät ei riitä. Sanoin, että pennun pitää antaa syödä niin paljon kuin jaksaa. Meille jätettiin yksi pentu ja ruokin kolmesti päivässä, mutta jos on huono syömään, voi kertoja lisätä, mutta ei saa pitää ruokaa jatkuvasti saatavilla, noin 15 min kerrallaan ja sitten kuppi pois.
Mä suosittelin (jatkaen mun koirien kasvattajan perinnettä) Eaglen pieniä pentunappuloita ensin liotettuna (luovutusiässä 8 vk ne söi jo kuivina), sekaan kermaviiliä ja ihan vähän raakaa jauhelihaa ja ne ainakin maistui kaikille.
Noin puolen vuoden iästä siirryin Eaglen "kullanväriseen" ruokaan. Mutta merkkejä on monia, jokainen valitkoon omansa.Suosittelen kuitenkin eläintarvikeliikkeiden ruokaa. - Erkki84
mäykkyfani kirjoitti:
kasvattajana ohjeet, mutta kaikki soitteli ja ihmetteli, kun määrät ei riitä. Sanoin, että pennun pitää antaa syödä niin paljon kuin jaksaa. Meille jätettiin yksi pentu ja ruokin kolmesti päivässä, mutta jos on huono syömään, voi kertoja lisätä, mutta ei saa pitää ruokaa jatkuvasti saatavilla, noin 15 min kerrallaan ja sitten kuppi pois.
Mä suosittelin (jatkaen mun koirien kasvattajan perinnettä) Eaglen pieniä pentunappuloita ensin liotettuna (luovutusiässä 8 vk ne söi jo kuivina), sekaan kermaviiliä ja ihan vähän raakaa jauhelihaa ja ne ainakin maistui kaikille.
Noin puolen vuoden iästä siirryin Eaglen "kullanväriseen" ruokaan. Mutta merkkejä on monia, jokainen valitkoon omansa.Suosittelen kuitenkin eläintarvikeliikkeiden ruokaa.Samoja pegigreen junior nappuloita eli samoja mitä on saanut jo kasvattajalla. Itse annan ruokaa 4 kertaa päivässä ja kyllä se aina välillä syö hieman mutta ei mitään suuria määriä kuitenkaan kun yleensä laitan kuppii noin 2 rkl liuotettuja raksuja ja hieman sekaan kermaviiliä niin se nuoleskelee ja syö mutta ei kuitenkaan koskaan kaikkia.
- jokos
Erkki84 kirjoitti:
Samoja pegigreen junior nappuloita eli samoja mitä on saanut jo kasvattajalla. Itse annan ruokaa 4 kertaa päivässä ja kyllä se aina välillä syö hieman mutta ei mitään suuria määriä kuitenkaan kun yleensä laitan kuppii noin 2 rkl liuotettuja raksuja ja hieman sekaan kermaviiliä niin se nuoleskelee ja syö mutta ei kuitenkaan koskaan kaikkia.
pentu on alkanut syömään?
Toiset koirat yksinkertasesti ON vähäruokaisia..
Kysyitkö kasvattajalta onko pentusi syönyt kennelissä hyvin?
Joskus jää huomaamatta tuollanen asia, jos kaikki pennut ruokitaan samalta vadilta.
Mun mielestä ei saisi kiinnittää niin kovasti huomiota pennun syömisiin, jos se on virkeä ja jaksaa leikkiä. Jotainhan se kuitenkin aina laittaa suuhunsa sentään.
Mun eka mäykky aikoinaan oli todella huono syömään. Kokeiltiin vaikka mitä, mutta ei oikein mikään kelvannut.(Joten tiedän miltä susta nyt tuntuu). Aikanaan se sitten alkoi popsia ruokansa, kun ei kiinnitetty mitään kummempaa huomiota. Hyvin kasvoi ja pysyi kunnossa. Siitä tuli käyttövalio ja pärjäsi näyttelyssäkin, oli komea 10-kiloinen uros. Nyt jo koirien taivaassa..
Terkkuja omalle pirpanallesi! - Erkki
jokos kirjoitti:
pentu on alkanut syömään?
Toiset koirat yksinkertasesti ON vähäruokaisia..
Kysyitkö kasvattajalta onko pentusi syönyt kennelissä hyvin?
Joskus jää huomaamatta tuollanen asia, jos kaikki pennut ruokitaan samalta vadilta.
Mun mielestä ei saisi kiinnittää niin kovasti huomiota pennun syömisiin, jos se on virkeä ja jaksaa leikkiä. Jotainhan se kuitenkin aina laittaa suuhunsa sentään.
Mun eka mäykky aikoinaan oli todella huono syömään. Kokeiltiin vaikka mitä, mutta ei oikein mikään kelvannut.(Joten tiedän miltä susta nyt tuntuu). Aikanaan se sitten alkoi popsia ruokansa, kun ei kiinnitetty mitään kummempaa huomiota. Hyvin kasvoi ja pysyi kunnossa. Siitä tuli käyttövalio ja pärjäsi näyttelyssäkin, oli komea 10-kiloinen uros. Nyt jo koirien taivaassa..
Terkkuja omalle pirpanallesi!Kyllä vain se syö jo aikas hyvin ja painoa tulee joka viikko aina lisää kun sitä olen punninnut. :)
- mäykkis
4kk vanha kääpiömäyräkoira on alusta asti syönyt nutron penturuokaa veteen liotettuna.Siihen lisäksi pistetään joko jauhelihaa(raakana tai kypsänä), kanaa, jotakin leikkelettä tai kalaa.Lisäksi välillä pistän ruuan sekaan myös piimää, kananmunaa, kermaviiliä tai raejuustoa.Meidän koiran erityis herkkua ovat ehdottomasti kanaruuat ja myös kalaa maistuu erinomaisesti.Meilläkin aluksi pistettiin puuroa kasvattajan suosituksesta, mutta heti kun huomattiin ruuan maistuvan paremmin ilman puuroa lopetettiin sen pistäminen.Aluksi meilläkin koira hieman nirsoili mutta nykyään kelpaa vaikka pelkät nappulat jos vaan nälkä on!
- viiiiivi
nappuloita ja piimää päälle, kyllä meiän mäykyllä meni alas (ja nopeasti) ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h583611- 413486
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062801Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211409Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801251