Elikä mulla olisi sivuilla table, joissa on vierekkäin kaksi osaa niin sanotusti. Siis kaksi laatikkoa yhdessä tablessa vierekkäin. Ja pienempää laatikkoa pitäisi päivittää ja muokkailla aika monesti, mutta tätä isompaa ei. Ja en millään jaksa monelle kymmenelle eri sivulle tehdä tuon muokkauksen tuohon pieneen osioon aina niin mitä nyt tekisin? Miten voisin päivittää pienempää laatikkoa vain yhdellä kerralla joka sivulle? Olen kyllä yrittänyt lukea ohjeista, mutta en ymmärrä niitä tarpeeksi hyvin eikä ne siten toimi, kun kokeilen. Ja nyt olen ruvennut kokeilemaan tuota CSS-juttua, että CSS-tiedostossa on kaikki linkkijutut ja silleen niin ei joka sivulle tarvitse vaihtaa erikseen jos on tarvetta. Mutta jos joku viisas voisi selittää todella hyvin.
Ja onko tämä css-koodi oikein vai onko siinä virheitä, jotka ei toimi sivulla yms. :
HARJOITUS
BODY
{scrollbar-face-color: #9C8972;
scrollbar-highlight-color: black;
scrollbar-3dlight-color: #94826C;
scrollbar-darkshadow-color: #94826C;
scrollbar-shadow-color: black;
scrollbar-arrow-color: black;
scrollbar-track-color: #94826C;}
A:link{color:#453F32;cursor:crosshair;text-decoration:none}
A:visited{color:#453F32;cursor:crosshair;text-decoration:none}
A:active{color:#453F32;cursor:crosshair;text-decoration:none}
A:hover{color:white;cursor:crosshair;text-decoration:none;
border-left:1px #000000 dotted; border-right:1px #000000 dotted;
border-top:1px #000000 dotted; border-bottom:1px #000000 dotted;}
body {font-family:verdana;color:#000000;font-size:10px;}
120
Vastaukset
- Töppö
Jos olet tekemässä ulkoista css-tiedostoa niin siihen ei tule ainoatakaan html-tagia.
Jos taas olet laittamassa css-osiota html-sivulle, niin se kuuluu laittaa head-osaan style -elementtiin:
HARJOITUS
Css:llä ei puututa sivun sisältöön, ainoastaan ulkoasuun.
Kaiken lisäksi kysymyksesi sopisi paremmin tuonne kotisivujen teko -osaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=654&subcat=766
- Nonononoo
Niin ulkoista tiedostoa olen tekemässä.
- Töppö
Nonononoo kirjoitti:
Niin ulkoista tiedostoa olen tekemässä.
---------- index.html ---------
HARJOITUS
---------- tyyli.css ---------
body {
color : #000000;
font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size : 10px;
}
a:link{
color : #453F32;
cursor : crosshair;
text-decoration : none;
}
a:visited{
}
a:hover{
border-bottom : 1px #000000 dotted;
border-left : 1px #000000 dotted;
border-right : 1px #000000 dotted;
border-top : 1px #000000 dotted;
color : #FFFFFF;
}
a:active{
}
-------------------------------
Jätin pois ne scrollbar -jutut kun ne ei kuulu css:ään vaan ovat Microsoftin omia lisäyksiä (eipä niistä varsinaisesti haittaakaan ole, ne vaan ei välttämättä toimi joka selaimella).
-------------------------------
Niin mitä sä kysyitkään?
Niin joo, luulen että sun kannattais etsii sivuilles sellainen palvelin jossa toimii palvelinpuolen hommelit. Silloin saat helposti haluamasi toiminnon (esmes. php:llä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h82768Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062611Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182307Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141463- 321453
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011154En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.70986Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948