Hei!
Osaako joku sanoa, että kannattaako ottaa Thaimaaseen matkashekkejä vai vaihdetaanko sielä euroja??
Olemme menossa Hua Hiniin..
Raha
6
1088
Vastaukset
- kohta kentälle
Euroja vaihdetaan sillä ja kurssi on hyvä. Varkauksien varalta matkashekit ovat turvallisempia, mutta en ole koskaan kokenut/nähnyt/kuullut varkauksista jos itse huolehtii itsestään.(siis et sammu)Lähden taas tänään phukettiin ja euroja otin mukaan ja visa kortin, jolla saa nostettua rahaa jos eurot loppuu. Laitan toki eurot ja passit safe boxiin.
- nykyaikaan
ja unohda matkashekit, kyllä siell ä eurot vaihtuu ja visakortit toimii.
- vaihdat
mut visa electron on paras.
- halpa ja turvallinen
Visa Electron on kaikkein kallein kortti käyttää siellä, koska raha veloitetaan tililtä suomen heikon kurssin mukaan!!! Sekä kortin nostokulut ovat todella korkeat (2,5% 2e nosto). Koska suomen kurssi on huomattavasti heikompi kuin Thaimaan kurssi, niin nostokulujen kanssa tappio on uskomattoman suuri!!!
Kehoitan kaikkia Electronin kehujia laskemaan itse! Minun reppureissuni matkakassalla tappiot olisivat yli 300 euroa!!!
Otin asiasta pankilta selvää ja totesivat Electronista saman asian! Mutta Mastercard tai normaali Visan nostot ja ostot menevät Thaimaan kurssin mukaan!
Itse päädyin matkashekkeihin, koska majoitun paikoissa missä ei ole turvasäilytystä.
Kulut on vain 1% summasta, ja kadotessa uudet saa viikossa tilalle! Ja Forex myös kertoi että Aasiassa matkashekkejen kurssi on vielä parempi kuin rahan!
Eli nämä "vanhanaikaiset" shekit ovat kuluiltaan halvimmat ja myös turvallisemmat kuin raha!- eivät
ymmärrä matkashekeistä yhtään mitään.
- miten niin???
eivät kirjoitti:
ymmärrä matkashekeistä yhtään mitään.
Kyllä kuule jokainen Thaimaalainen pankki matkashekit tuntee!!
Ei niillä nyt tietty voi joka kaupassa ja putiikissa maksaa, mutta pankkien vaihtopisteitä on joka paikassa!
Ottaa isompina seteleinä ja vaihtaa tarpeen mukaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h402899Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 311719
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025