witun wicca teinit

marko

Eikö teinit, wicca olekin nyt muotia? Voi hyvällä syyllä pukeutua mustaan ja pitää pentagrammia, niin ja saa tehdä ihan oikeita taikoja, jospa vaikka rakkausloitsun niin saattas olla toivoa saada joku rakastumaan finninaamaankin. Joo ja sitten voi kattoo siskoni on noita sarjaa, siinähän sitä on oikein wicca periaatteella tehty sarja, niin onhan se kivaa, mutta teinit uskokaa viisaampianne, se on teillä vain vaihe, haluaa olla itsenäinen ja tehdä mitä haluaa, vaikka loitsuja, mutta ette te enää ensi vuonna wiccoja ole, sillon on joku muu muotia.

32

3280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      mikä witun "wicca"?

      • Traditio?

        No mitähän haittaa wicoista nyt on? Antaa toisten olla jos huvittaa. mikä ihme niissä noin ärsyttää?


      • maagikko
        Traditio? kirjoitti:

        No mitähän haittaa wicoista nyt on? Antaa toisten olla jos huvittaa. mikä ihme niissä noin ärsyttää?

        No no Marko.Mitä vikaa siinä on kun tytöillä on tyttöjen jutut. Et kai tunne itseäsi syrjäytetyksi.
        Tuolla jippiissä on sivut teille miehille.Kipaise sinne kohottamaan egoasi.
        Siunausta myös sinulle(näin laistetaan VVVVV:N haistattelut)


      • peikkotyttö83
        maagikko kirjoitti:

        No no Marko.Mitä vikaa siinä on kun tytöillä on tyttöjen jutut. Et kai tunne itseäsi syrjäytetyksi.
        Tuolla jippiissä on sivut teille miehille.Kipaise sinne kohottamaan egoasi.
        Siunausta myös sinulle(näin laistetaan VVVVV:N haistattelut)

        Kaikki eivät varmastikkaan käy netissä kohottamassa egoaan,ehkä sä niin teet. Ja onhan se totta että aina on joku muotia millon hipit,punkkarit,hopparit jne... On sustakin varmasti kiva uskoo yliluonnolliseen, siihen on niin paljon helpompi uskoo kun ei mihinkään, ja aina nuoret menee suuntausten mukana sillä ei mahda mitään mutta voin kuvitella sen ärsyttävän joitakin, niin ja kaikilla on oikeus mielipiteeseen, eriävätkin mielipiteet on sallittuja rakas maagikko, jos et niitä kestä niin älä lue. Lisää mielipiteitä.Kiitos.


    • L

      En viitsi edes ottaa kantaa noin lapselliseen viestiin, Marko.

    • Terve

      Sinulle wicca on sama kuin Siskoni on noita -sarja. Wiccalle se taitaa olla jotain ihan muuta. Ehkä tyttöystäväsi on sinut jättänyt (jos nyt noin lapsellisella ihmisellä voi suhdetta olla), koska et ymmärtänyt hänen harrastuksia ja nyt sinun pitää mollata toisia saadaksesi "paremman" mielen. Ei tainnut olosi silti parantua, vaikka hyökkäsitkin ennakkoluuloillasi toista uskontoa vastaan, vai mitä?

      Vai etkö pidä tv-sarjasta? Sille kritiikille on muistaakseni oma keskustelupalsta televisio-osiossa. Mielestäni kuka tahansa voi katsoa kyseistä tv-sarjaa, vaikkei olisikaan wicca. Eikä ne siskokset oikeasti mitään noitia ole vaan näyttelijöitä. ;)

      Wicca on muotia siinä missä uskoontuleminenkin. Joillekin hetkellinen, joillekin ikuinen.

    • Annika

      ..että sinulla on jotain niitä wiccalaisia ESITTÄVIÄ TEINEJÄ vastaan eikä wiccoja vastaan!?
      (vaikka muut ilm. luulevat että sinulla on jotain nim. om. wiccoja vastaan!)
      Olen sikäli samaa mieltä, että se on hölmöä kun teinit yrittävät olla wiccamaisia. Wiccalaisuus on asia, joka tulee sydämestä, syvältä mielestä. Ei se ole sitä että hei mä pukeudun mustaan ja vedän letin mustaks ja ostan sen hauskan korun!
      Kyllä se on jotain ihan muuta.
      Ehkä kommenttisi ei ollut täysin asiallinen Marko, mutta miettikää te muutkin ennen kuin alatte päätänne aukomaan.

      • Cathy

        tunnen muutaman pikku napisijan, joiden silmät suorastaan alkoivat loistaa kun minusta alkoi liikkua juttu että olen wicca- nämä pikku muotipellenapisijat ovat JOKAIKISESSÄ asiassa seurannut minun ja kaverini esimerkkiä ja heitä kutsutaan yleisesti klooneiksi.. ovat nyt niin olevinaan koska sekoittavat muotifriikin ja metallistin lisäksi wiccan siihen mukaan ja pyörivät perässäni kuin täit tervassa- ARGH!!! voin sanoa vain että GET A LIFE!!!!


      • -ocean soul-

        Otan kantaa tuohon,jonkun viisaan ihmisen puheeseen...!Todellakin on tyhmää juosta jonkun muodin perässä.Itse olen tiennyt uskonnon olevan jo kauan.Eli nämä nuotipellet ivat vain pinnalisia "olentoja".Heidän mielestään on v***n kivaa esittää että OSAIS taikoa sun muuta.Wiccalaisuus tulee sydämmestä.Ei yhtäkkiä vain voi ruveta esittämään wiccaa.Asiaa/kso.uskontoa täytyy tutkia mitä kaikkea siihen kuuluu!Ei vai se taikominen vaa paljon,paljon muuta!!!!!!

        Ps.ja tämä uskonto on jostai reijästä vain pulpahtanut ihmisten tietoisuuteen.Te ketkä olette tienneet tämän uskonnon olemassa olon tämän vuoden jopa edellis vuoden aikana,ei kannata itseään kutsua wicaksi!Miettikää uskonnon tarkoitusta!

        t:-ocean soul-


    • Ladyhawke

      Mielestänikin nämä teiniwiccat ovat aika naurettavia luullessaan pystyvänsä tekemään taikoja yms. Mutta... Onhan wicca huomattavasti parempi "muotisuuntaus" kuin esim. saatananpalvonta, joka tuhoaa ihmistä sisältä. Wiccalaisuushan on pääasiassa elämän ja luonnon kunnioittamista, ja sitä olisi hyvä nykyteinienkin oppia. Jos se käyt tätä kautta, niin hyväksytään se heille. Moni teiniwicca tuskin omaksuu wiccaa omaksi uskokseen, mutta jotkut ymmärtävät asian hienouden ja ryhtyvät tosissaan ottamaan selvää asioista ja oppivat ymmärtämään mitä wiccalaisuus todella on.

      • maagikko

        Mitä onko wicca uskonto.Luulin sitä elämän katsomukseksi.Ja tavaksi tehdä salaperäisiä teinijuttuja.
        Pukeutuminen on ainakin viksumpaa kuin satanisteilla.
        Wiccaillaan


      • Virtanen
        maagikko kirjoitti:

        Mitä onko wicca uskonto.Luulin sitä elämän katsomukseksi.Ja tavaksi tehdä salaperäisiä teinijuttuja.
        Pukeutuminen on ainakin viksumpaa kuin satanisteilla.
        Wiccaillaan

        Maagikko:
        < Pukeutuminen on ainakin viksumpaa kuins atanisteilla.>

        Niin, onhan KAIKKIEN wiccojen käyttämä kukkamekko tai vihreä samettihame paljon valoisampi kuin KAIKKIEN satanistien käyttämä musta nahkatakki ja mustat farkut :)

        Eli ei sitten viitsitä tässäkään asiassa yleistää -- varsinkaan kun en ole yhdelläkään satanistilla nähnyt mustaa nahkatakkia, väärin päin olevaa ristiä, pitkää mustaa tukkaa tai muuta sensemmoista. Teinigootit ja -satanistit ovat sitten asia erikseen -- aivan kuten nämä teiniwiccatkin.


        Virtanen, kauluspaitasatanisti (erästä aleksandrialaista lainatakseni :) )


        [email protected]


      • Raven
        Virtanen kirjoitti:

        Maagikko:
        < Pukeutuminen on ainakin viksumpaa kuins atanisteilla.>

        Niin, onhan KAIKKIEN wiccojen käyttämä kukkamekko tai vihreä samettihame paljon valoisampi kuin KAIKKIEN satanistien käyttämä musta nahkatakki ja mustat farkut :)

        Eli ei sitten viitsitä tässäkään asiassa yleistää -- varsinkaan kun en ole yhdelläkään satanistilla nähnyt mustaa nahkatakkia, väärin päin olevaa ristiä, pitkää mustaa tukkaa tai muuta sensemmoista. Teinigootit ja -satanistit ovat sitten asia erikseen -- aivan kuten nämä teiniwiccatkin.


        Virtanen, kauluspaitasatanisti (erästä aleksandrialaista lainatakseni :) )


        [email protected]

        "Niin, onhan KAIKKIEN wiccojen käyttämä kukkamekko tai vihreä samettihame paljon valoisampi kuin KAIKKIEN satanistien käyttämä musta nahkatakki ja mustat farkut :)"

        Olenko siis tietämättäni satanisti :->
        (Musta nahkarotsi ylettyy polvitaipeeseen)


      • Dolphie

        olen osittain samaa mieltä että wicca uskonnossa ei ole mitään järkeä,mutta koska en ole perehtynyt asiaan pahemmin, en voi heti kieltää sitä, oikeastaan mielestäni mitään uskontoa ei kokonaan voi kieltää tietämättä onko sillä todellista perää minkäänlaiseen jumaluuteen.tiedän, että wicca uskonnossa tehdään taikoja,tiedän mitä wicca-pentagrammin osaset merkitsevät,mutta silti tuo on vielä niin vähäistä tietoa.Wicca uskontoon pitäisi perehtyä kunnolla ENNEN kuin se tuomitaan.Siispä en tuomitse sitä yhtä jyrkästi kuten esim.saatananpalvontaa jossa ihmiset kärsivät mielessään,viiltelevät itseään ja murhaavat toisia.Itse olen kuullut wiccalaisuudesta kaverini kautta joka itse kuuluu siihen uskontoon.


    • Vilja

      ....sitten on niitä vanhoja "kurppia" jtka jaksavat olla wiccoja vuodesta toiseen....

    • Yön Vaeltaja

      Okei.
      Olen siis nyt 14v. ja löysin wiccalaisuuden itse. En itse seuraa lainkaan muotia, vaan noukin sieltä sun täältä asioita. Tiesin aina noidista ja sun muusta, mutta ne häälyivät takana. Paitsi siihen asti.
      Serkuni Haloween pirskeillä lainasin hänen kaveriltaan Noidan Käsikirja kirjan. Lueskelin sitä (ja sehän oltiin kirjotettu kristitty tapaan. Paha noita jne.). No, kun veljeni kysyi mitä haluan joululahjaksi, vastasin että joku noita kirja. Sain sitten Noidat ja Noituus kirjan jossa siten törmäsin sanaan wicca.
      Kirjassa kerrottiin wiccalaisuudesta joitain asioita, mutta se ei tyydyttänyt kiinostustani. Joten etsin netistä (Joo, joo tiedän. Netin ei pitäisi olla ainoa tiedon lähde.) Ensimmäisinä törmäsin Nevenan sivuihin. Löysin tietenkin joitain muitakin sivuja. Hetihän päätin olevani wicca, koska se mielytti minua enemmän kuin kristinusko. No, tästä olin aivan innoissani. Haalin kaikkea "noitamaista" kamaa ympärille. Mm. lasipurkkeja ja kynttilöitä. (Haalin niitä vielläkin, mutta nykyään valikoin) Kavereille julistin olevani wicca. Tästä kavereitten uskottelusta ja myönteisestä vaikutuksesta liittyy toinenkin tarina. (Omatakeinen uskonta saattaa sanoa jotain?)
      No, yläasteelle menoa ennen tämä innostukseni laantui ja vaipui horrokseen, kun yläasteen aikana se heräsi taas. Kaikkihan tietävät mitä identtikriisi tarkoittaa? No, minulla on sellainen ja varmaan murrosiäinkin jälkeenkin. Sitten tulikin kysymys; Olenko wicca lainkaan? Yhden asian olin päättänyt, noita minusta tulisi ainakin.
      Nykyään olen hiukan luopunut wiccalaisuudesta. Ja hiukan muustakin.
      Opin sentään tästä jotain. Ilman wiccalaisuuteen tutustumista en olisi lainkaan tutustunut mihinkään pakana uskontoon. Pohjimmiltani olen pakana. Pidän mistä pidän ja sillä siisti. Ja eihän sitä koskaan tiedä vaikka wiccalainen minusta tulisinkin.
      Ja mitä aina inhosin, nykyään rakastan. Uskonto sanaa nimittäin. Ja uskonnon opettajan ammatti on siirtynyt unelma ammateihin. Psykiatri (älkää nyt ihmetelkö, ihmismieli on todella kiinostava kohde) ja kirjailian ammattien viereen.
      Taas minä tässä höpötän mitä sattuu.
      Mutta, Elämä Opettaa.

      Siunausta
      Yön Vaeltaja

      • -ocean soul-

        Ja saannen kommontoida että wicaksi ei voi ryhtyä!Eli sinä et voi ryhtyä wicaksi tosta noin vain...Mutta silti uskon että sinä olet SYNTYNYT wicaksi...Minä huomasin sen sinun puheistasi...

        Mutta joka tapauksessa,hyvää jatkoa sinulle...=)

        -ocean soul-


      • Yön Vaeltaja
        -ocean soul- kirjoitti:

        Ja saannen kommontoida että wicaksi ei voi ryhtyä!Eli sinä et voi ryhtyä wicaksi tosta noin vain...Mutta silti uskon että sinä olet SYNTYNYT wicaksi...Minä huomasin sen sinun puheistasi...

        Mutta joka tapauksessa,hyvää jatkoa sinulle...=)

        -ocean soul-

        Jos saanen korjata, se kirjoitetaan wicca, ei wica. Hei, sitä paitsi mulla oli/on identtikriisi. Jokainen (anteeksi, yleistän) ihminen haluaa tuntea yhteenkuuluvuutta.
        Syntynyt wiccaksi? Huomasit puheistani? *naureskelee* Anteeksi, mutta mielipiteeni on ettei kukaan ole syntynyt esim. wiccalaiseksi, kristityksi. Se riippuu täysin mitä on omaksunut. Olen miettinyt jos olisin "syntynyt" kritityksi. Hyvä, Paha. Kaikki on vain harhaa. Ja miten niin en voi ryhtyä wiccaksi? Ethän sinäkään ole alusta pitäen wicca, vai olitko? Anteeksi, mutta en pidä jäykistä sanoista (Hitto, miten tänkin nyt selittäis??), vaan sanoista joista jäi mielipiteen valintaa... Hitto, se on hyvin vaikeaa selittää. Varsinkin kirjallisesti.

        Siunausta
        Yön Vaeltaja )o(


      • -ocean soul-
        Yön Vaeltaja kirjoitti:

        Jos saanen korjata, se kirjoitetaan wicca, ei wica. Hei, sitä paitsi mulla oli/on identtikriisi. Jokainen (anteeksi, yleistän) ihminen haluaa tuntea yhteenkuuluvuutta.
        Syntynyt wiccaksi? Huomasit puheistani? *naureskelee* Anteeksi, mutta mielipiteeni on ettei kukaan ole syntynyt esim. wiccalaiseksi, kristityksi. Se riippuu täysin mitä on omaksunut. Olen miettinyt jos olisin "syntynyt" kritityksi. Hyvä, Paha. Kaikki on vain harhaa. Ja miten niin en voi ryhtyä wiccaksi? Ethän sinäkään ole alusta pitäen wicca, vai olitko? Anteeksi, mutta en pidä jäykistä sanoista (Hitto, miten tänkin nyt selittäis??), vaan sanoista joista jäi mielipiteen valintaa... Hitto, se on hyvin vaikeaa selittää. Varsinkin kirjallisesti.

        Siunausta
        Yön Vaeltaja )o(

        No selitäppä sitten se miksi kaikissa wicca sivuilla kerrotaan ettei wiccaksi voi ryhtyä noin vain...?
        Ja toiseksi mikset mene samantien kuuluttamaan koko maailmalle että olen wicca ja minusta tulee kaikkien aikojen mahtavin noita?*naureskelee*
        Ja aika lapsellista että päätät että nyt minusta tulee noita,yhtä vakuuttavaa että nyt Osaman bin Laden tulee ja räjäyttää sinut.
        En kyllä yhtään ihmettele kun kaverisi eivät oikein pysynyt kärryillä...

        -ocean soul-


      • -ocean soul- kirjoitti:

        No selitäppä sitten se miksi kaikissa wicca sivuilla kerrotaan ettei wiccaksi voi ryhtyä noin vain...?
        Ja toiseksi mikset mene samantien kuuluttamaan koko maailmalle että olen wicca ja minusta tulee kaikkien aikojen mahtavin noita?*naureskelee*
        Ja aika lapsellista että päätät että nyt minusta tulee noita,yhtä vakuuttavaa että nyt Osaman bin Laden tulee ja räjäyttää sinut.
        En kyllä yhtään ihmettele kun kaverisi eivät oikein pysynyt kärryillä...

        -ocean soul-

        "No selitäppä sitten se miksi kaikissa wicca sivuilla kerrotaan ettei wiccaksi voi ryhtyä noin vain...?"

        Wiccaksi voi ryhtyä. Yön Vaeltaja ei puhunutkaan noin vain ryhtymisestä wiccaksi. Wiccaa pitää opiskella todella ahkerasti monta vuotta, ennen kuin voisi todellisesti sanoa itseään wiccaksi.

        "Ja toiseksi mikset mene samantien kuuluttamaan koko maailmalle että olen wicca ja minusta tulee kaikkien aikojen mahtavin noita?*naureskelee*"

        Ei hänen tarvitse mennä kuuluttamaan koko maailmalle olevansa wicca. Mistä sinä niin päättelit?!

        "Ja aika lapsellista että päätät että nyt minusta tulee noita,yhtä vakuuttavaa että nyt Osaman bin Laden tulee ja räjäyttää sinut."

        Ei ole ollenkaan lapsellista päättää olevansa noita. Toki hieman harkitsematonta sanoa niin, jos päättää asian viidessa minuutissa tai tälläin.

        "En kyllä yhtään ihmettele kun kaverisi eivät oikein pysynyt kärryillä..."

        Sinun ei tarvitse puuttua muiden ihmisen ihmissuhteisiin tuolla tavoin.

        Sinun tulisi oppia kunnioittamaan toisten valintoja ja hyväksymään toisten ihmisten valintoja.


      • päivämäärät
        factory_bubo kirjoitti:

        "No selitäppä sitten se miksi kaikissa wicca sivuilla kerrotaan ettei wiccaksi voi ryhtyä noin vain...?"

        Wiccaksi voi ryhtyä. Yön Vaeltaja ei puhunutkaan noin vain ryhtymisestä wiccaksi. Wiccaa pitää opiskella todella ahkerasti monta vuotta, ennen kuin voisi todellisesti sanoa itseään wiccaksi.

        "Ja toiseksi mikset mene samantien kuuluttamaan koko maailmalle että olen wicca ja minusta tulee kaikkien aikojen mahtavin noita?*naureskelee*"

        Ei hänen tarvitse mennä kuuluttamaan koko maailmalle olevansa wicca. Mistä sinä niin päättelit?!

        "Ja aika lapsellista että päätät että nyt minusta tulee noita,yhtä vakuuttavaa että nyt Osaman bin Laden tulee ja räjäyttää sinut."

        Ei ole ollenkaan lapsellista päättää olevansa noita. Toki hieman harkitsematonta sanoa niin, jos päättää asian viidessa minuutissa tai tälläin.

        "En kyllä yhtään ihmettele kun kaverisi eivät oikein pysynyt kärryillä..."

        Sinun ei tarvitse puuttua muiden ihmisen ihmissuhteisiin tuolla tavoin.

        Sinun tulisi oppia kunnioittamaan toisten valintoja ja hyväksymään toisten ihmisten valintoja.

        ...viestiketju on vuodelta 2002... :DD


    • perkeletto

      kiinnostaisikin tietää että liittyykö touhuun vanhankansan uskomus-henkisiä fiilistelyjä?
      juhannustaikaa yms. niillähän ei ole mitään tekemistä minkään suuntauksen kanssa. sama kun sylkisi olanyli kissan nähdessää.

      joku väitti jossain että wikkaheresia on kelttipohjainen juttu! hehe. kelteistä on niin vähän varmaan tietoa että niiltä on nähdäkseni aivan toivotonta yrittää periä mitään.

      • Pihlaja

        Tietysti joku wicca voi sylkeä olkansa yli mustan kissan nähdessään, mutta niin voi kuka tahansa muukin.

        Tuota "joku väitti jossain"-juttua ei taida kannattaa kommentoida, ennen kuin kerrot vähän tarkemmin, kuka väitti ja missä. Älä usko kaikkea mitä luet äläkä puoliakaan siitä mitä kuulet.


      • shjieat
        Pihlaja kirjoitti:

        Tietysti joku wicca voi sylkeä olkansa yli mustan kissan nähdessään, mutta niin voi kuka tahansa muukin.

        Tuota "joku väitti jossain"-juttua ei taida kannattaa kommentoida, ennen kuin kerrot vähän tarkemmin, kuka väitti ja missä. Älä usko kaikkea mitä luet äläkä puoliakaan siitä mitä kuulet.

        vaikuttaa siis siltä että "oikeaa" viccalaisuutta on yhtä monta kuin teitä vikka pentuja.
        mulla ei ole tarvetta perustella enkä edes muista mistä moisen jutun luin. kovasti oli tietävineään. niinkuin sinäkin näköjään.
        homma ei kuitenkaan ole mun ongelmani. en vajoa niin alas kuin te pässit vikkapennut.


      • Pihlaja
        shjieat kirjoitti:

        vaikuttaa siis siltä että "oikeaa" viccalaisuutta on yhtä monta kuin teitä vikka pentuja.
        mulla ei ole tarvetta perustella enkä edes muista mistä moisen jutun luin. kovasti oli tietävineään. niinkuin sinäkin näköjään.
        homma ei kuitenkaan ole mun ongelmani. en vajoa niin alas kuin te pässit vikkapennut.

        "Mulla ei ole tarvetta perustella, mä vaan tiän et sä oot pässi vikka pentu"... Kiitos, tästä sai päivän parhaat naurut.


    • rbstg

      joo, hokkuspokkus filiokkus jne....

    • Adien

      On kyllä ikävää lukea miten ahdasmielisiä ihmiset on..Ei mikään ihme et wiccalaisuus ei saa kansan hyväksyntää ku joka paikassa aiheesta keskustellaan kovin kiukkuisesti.Mielestäni Wiccalaisuuden voi löytää kuka vaan ja ihan minkä ikäisenä vaan.Tärkeintä on että on koko sielullaan ja sydämellään asiassa mukana.Valoa ja rauhaa sieluillenne!

    • Dreamwings

      Itse sanoisin, että nykyteinit eivät ole wiccoja tms. vaan he yksinkertaisesti pitävät pentagrammia luullessaan sen jotenkin liittyvän saatananpalvontaan.
      Jos näiltä "wicca"-teineiltä kysyy mitä wiccalaisuus on he tuskin tietävät....
      Joten anna heidän olla sellaisia kuin ovat....(ainakin me muut voimme hymähdellä heille)

    • Antimarko

      Marko on katkera.

    • rosemary97

      Itse miellän olevani wicca, joskin aloitteleva sellainen. Polkuni Jumalattaren ja Jumalan siivittämällä tiellä on vasta vuoden mittainen. Itse wiccan perussanoman ohella uskon muuhunkin, kuten metsän haltijoihin. Wiccaan kuuluu energioiden käsittely ja ohjaus. Itse olen auttanut ystäviäni lähettämällä energiaa. Teen myös ennustuksia riimuilla ja kerään ja kasvatan yrttejä.
      Minua ei haukuta feikkiwiccaksi!

    • .....

      Todellakin parempi Wicca kuin Saatanpalvonta vaikka omasta näkökulmasta kannattaisin Suomenuskoa. Tosin minun ymmärtääkseni Suomalaisia muinaisjumalia voi palvoa myös Wiccan kautta. Wicca on parempaa kuin shoppailukeskeinen materialistinen hipsterismi ja nuorelle parempaa identiteetin ahkua on henkisesti ja henngellisest sisältörikas Wicca kuin vaikka puhtaasti viihteelliset hevi ja rock ynnä muut jutut. Anna nuorison vain Wiccailla vaikka se olisikin heidän päässään vain jokin muotioikku on siinä henkistä sisältöä, joka antaa eväitä parempaan kuin pelkkä muoteilu.

    • Bad wolf

      Wicca on minun elämäni(olen aika nuori)se voi mennä pois muodista mutta olen wicca koko elämäni.Eikä wicca ole pelkkää taikomista mustiin vatteisiin pukeutumista ja pentagrammin pitämistä se on myös luonnon kunnioittamista ja sisäistä rauhaa jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 190
      2234
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2054
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      165
      1830
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      164
      1675
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    6. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      18
      1280
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      14
      1168
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1168
    Aihe