voiko kanille antaa...

kanityttö-94

voiko kanille antaa kukka kaalta? tai parsa kaalta? no entä mitä jos kani ei syö suola kiveä voiko sille tulla suolan puute? kiitti jo etu käteen vastauksesta!

25

5980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piko

      minun kani ei syö ollenkaan suolakiveä ja kyllä sille voi antaa kukkakaalia ja parsakaalia ja muita kaaleja kanssa ja tuoretta persiljaa

      • ...

        Täällä ainakin meinataan syödä sormet kukkakaalin mukana.:)


      • sukka
        ... kirjoitti:

        Täällä ainakin meinataan syödä sormet kukkakaalin mukana.:)

        ei saisi kyllä kanille antaa.


      • mink4
        sukka kirjoitti:

        ei saisi kyllä kanille antaa.

        saa antaa kanille kaalia!


      • Racer
        mink4 kirjoitti:

        saa antaa kanille kaalia!

        Nyt todellakin alkaa pistämään vihaksi tämä minkmilkälie!
        Joka hemmetin keskustelussa hän on antamassa virheellistä tietoa. Pätemisen tarve? Teetkö tuota tahallasi?

        Kun on eläinten hyvinvoinnista kyse, niin silloin ei todella pidä vastata, jos ei asioista ole ottanut selvää! Leluja saa lelukaupasta!

        Kaneille ei saa antaa MITÄÄN kaalia. Kaalin aineosat aiheuttavat todella pahoja kaasuja kanin herkkään vatsaan. Pahimmillaan voi aiheutta jopa vatsalaukun repeytymisen ja siitä edelleen kanin kuoleman.


      • sip-su
        mink4 kirjoitti:

        saa antaa kanille kaalia!

        Tottakai kanille saa antaa vaikka viinaa, mutta järjen pitäisi sanoa, ettei näin tehdä. Kaalit ja palkokasvit voivat olla hengenvaarallisia.


      • mauke
        sip-su kirjoitti:

        Tottakai kanille saa antaa vaikka viinaa, mutta järjen pitäisi sanoa, ettei näin tehdä. Kaalit ja palkokasvit voivat olla hengenvaarallisia.

        Ja sehän tuli jo tuosta Racerin kirjoituksesta ilmi...


      • Anonyymi
        Racer kirjoitti:

        Nyt todellakin alkaa pistämään vihaksi tämä minkmilkälie!
        Joka hemmetin keskustelussa hän on antamassa virheellistä tietoa. Pätemisen tarve? Teetkö tuota tahallasi?

        Kun on eläinten hyvinvoinnista kyse, niin silloin ei todella pidä vastata, jos ei asioista ole ottanut selvää! Leluja saa lelukaupasta!

        Kaneille ei saa antaa MITÄÄN kaalia. Kaalin aineosat aiheuttavat todella pahoja kaasuja kanin herkkään vatsaan. Pahimmillaan voi aiheutta jopa vatsalaukun repeytymisen ja siitä edelleen kanin kuoleman.

        Kyllä kaneille kaalia saa antaa. Oon sentään kasvattanut 4 vuotta kaneja!


      • Anonyymi

        Aa mä en tienny et persilijaa


      • Anonyymi
        Racer kirjoitti:

        Nyt todellakin alkaa pistämään vihaksi tämä minkmilkälie!
        Joka hemmetin keskustelussa hän on antamassa virheellistä tietoa. Pätemisen tarve? Teetkö tuota tahallasi?

        Kun on eläinten hyvinvoinnista kyse, niin silloin ei todella pidä vastata, jos ei asioista ole ottanut selvää! Leluja saa lelukaupasta!

        Kaneille ei saa antaa MITÄÄN kaalia. Kaalin aineosat aiheuttavat todella pahoja kaasuja kanin herkkään vatsaan. Pahimmillaan voi aiheutta jopa vatsalaukun repeytymisen ja siitä edelleen kanin kuoleman.

        MUN KAVERIN KANILLE ANNETTIIN KAALIA MULLA OLI SIIS 4 KANIA JOTEN TIESIN ET EI SAA NIIN TEIN SIITÄ ELÄINSUOJELU ILMOITUKSEN SE MYÖS ESIM. EI HOITANU SEN KANIA ANTO SILLE RUOKAA JOKA EKA KÄTEEN TULI ESIM. TOFFEETA JOT EI SAA ANTAA SEN VANHEMMILLE OLI IHAN SAMA SE SAI LOPPUJEN LOPUKS RAKASTAVAN KODIN TÄÄ TAPAHTU N.2V SITTEN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MUN KAVERIN KANILLE ANNETTIIN KAALIA MULLA OLI SIIS 4 KANIA JOTEN TIESIN ET EI SAA NIIN TEIN SIITÄ ELÄINSUOJELU ILMOITUKSEN SE MYÖS ESIM. EI HOITANU SEN KANIA ANTO SILLE RUOKAA JOKA EKA KÄTEEN TULI ESIM. TOFFEETA JOT EI SAA ANTAA SEN VANHEMMILLE OLI IHAN SAMA SE SAI LOPPUJEN LOPUKS RAKASTAVAN KODIN TÄÄ TAPAHTU N.2V SITTEN

        TAI NO OON KASVATTANU KAINEI 5VUOTTA JA MUN KANIT SAI KAIKKIA MAHAKIPU KOHTAUKSIA TAI SEMMOSIA ET NE TEKI JOTAI IHME ÄÄNTÄ JA OLI JOTENKI OUDOSSA ASENNOSSA TEIN TÄN VIRHEEN ONNEKS VAAN MUUTAMAN KERRAN KUN KÄYTIIN ELÄINLÄÄKÄRILLÄ NIIN SE SANO ET KANDEE LOPETTAA KAALIN SYÖTTÄMINEN NII SIT NE KAIKKI VAIVAT LOPPU


      • Anonyymi
        Racer kirjoitti:

        Nyt todellakin alkaa pistämään vihaksi tämä minkmilkälie!
        Joka hemmetin keskustelussa hän on antamassa virheellistä tietoa. Pätemisen tarve? Teetkö tuota tahallasi?

        Kun on eläinten hyvinvoinnista kyse, niin silloin ei todella pidä vastata, jos ei asioista ole ottanut selvää! Leluja saa lelukaupasta!

        Kaneille ei saa antaa MITÄÄN kaalia. Kaalin aineosat aiheuttavat todella pahoja kaasuja kanin herkkään vatsaan. Pahimmillaan voi aiheutta jopa vatsalaukun repeytymisen ja siitä edelleen kanin kuoleman.

        KANILLE SAA ANTAA KAALIA.meillä monta kania, on ollut jo pitkään ja elossa näyttää olevan ja virkeinä kuin peipposet. Ja kaalia on kuule syöty


    • sip-su

      Voit antaa ihan pikkuisen Parsa- ja kukkakaalia. Sovitaanko sellainen yksi pieni kukintonypylä kerrallaan.
      Kaikki kanit eivät syö suolakiveä, eikä se ole vaarallista. Laatupelletistä se saa tarvittavat mineraaalit.

    • kaaliaivo taas

      mitä meillä kanit syövät..

      * heinää
      * pellettiä
      * kuivattua leipää / näkkäriä
      * salaattia
      * kurkkua
      * tomaattia
      * omenaa (ihan vähän kerrallaan)
      * kiinankaalia ( ihan vähän kerrallaan)
      * koivun oksia
      * pajun oksia
      * haavan oksia
      * omenapuun oksia
      * mustikan varpuja
      * voikukkaa
      * tuoreruohoa
      * siankärsämöä
      * pujoa

      ja tietenkin vettä... näin meillä

      • sip-su

        ..kuuluu samaan kastiin kaalin kanssa.


      • ...
        sip-su kirjoitti:

        ..kuuluu samaan kastiin kaalin kanssa.

        Tavallinen kaali on ihan eri asia kuin esim kukkakaali, ja eihän siitä tässä kysyttykään.


    • ?

      voiko antaa tavallista kaalta?

      • Anonyymi

        Ei kannata


    • KANIKOPLA

      Minulla on kolmevuotias hermeliini se on tuplakääpiötä todella vähän suurempi ja ajattelin kysyä että saako kanille antaa kaurahiutaleita tai ruishiutaleita ja saako kaalia antaa tai keitettyä perunaa koska minulla on ollur kani yli kolme vuotta mutta olen vasta 11 niin en ole varma kanin hoidosta

      • Anonyymi

        Mä oon 10v


      • Anonyymi

        Hiutaleita ja leseitä kannattaa välttää. Ainaki isot määrät ja vähän pienemmätkin, se turpoaa helposti ja tuottaa kanille maha ja suolisto ongelmia. Kanille ja muille eläimille kans


    • Anonyymi

      kani ei saisi edes syödä suolakiveä

    • Anonyymi

      EN ITE ANNA EN TIIÄ VOIKO JA SUOLAKIVI ON ENEMMÄN VAARALLINEN KUN HYÖDYLLINEN

    • Anonyymi

      Ei voi suolan puute tulla. Jos kani tietää suilakiven olemassa olosta, niin se tietää paljonko tarvitsee suolaa va tarviiko ollenkaan

    • Anonyymi

      Voiko kanille antaa tanko parsaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe