Vielä polvileikkauksesta..

-turhautunut-

Taas se tapahtui. Kävelin rauhallisesti loivaa alamäkeä alas, pysähdyin kun huomasin olevan liukasta, mutta samassa heitin selälleni ja polvilumpio meni kokonaan pois paikoiltaan. Onneksi en ollut pihalla yksin, ja isäni sai lumpion takaisin melko nopeasti. En tiedä sattuiko minua enemmän henkisesti vai fyysisesti..

Nyt polvi on jäykkä ja turvonnut. Ensimmäisinä päivinä oli vaikea kävellä, nyt (3.päivä) jo hieman helpompaa. Lumpio on kuitenkin kipeä.

Toinen polveni on ollut löysä jo pidempään. Urheillessa käytän aina polvitukea, eikä polvi ole ikinä urheillessa mennytkään. Nyt polvi on muljahdellut ja mennyt sijoiltaan turhan monta kertaa, että se alkaa jo käymään hermoille.

Haluiaisin tietää minkälainen operaatio nivelsiteiden "kiristys" on? Kuinka kauan mahdollisesti tulisi taukoa kuntoilusta? Kannattaako polvi hoidattaa yksityisellä, vai luottaako tavallisen keskussairaalan toimenpiteeseen?

5

952

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • milla

Jos sinulla on rahaa tai vakuutus joka kattaa privan niin sinne. Lähinnä sen takii et jonottaa ei juuri tarvi. Jos menet terveyskeskukseen ekana voit joutua odottamaan omalle lekulle aikaa pitkään, sitten monta viikko lähetettä kirralle ja sit kun pääset voi tulla puolen vuoden jonot tai pidemmät. eli voi mennä vaikka ensi kesään ennen kuin pääset puukolle. privalla voit päästä tän vuoden puolella

• tatti

Multa on operoitu löysät polvet parikin kertaa.Se löysäys kiristysjuttu oli suht helppo homma ja aika nopea toipuminen, mutta mulle se ei riittänyt vaan luiskahti lumpio.Tekivät jänteen halkaisun ja uudestaan kiinnityksen, siinä meniki aikaa toipua kauan ja rankkaa oli.
        Julkisella puolella aika luiskahduksesta leikkaukseen oli 6kk.Aivan tyytyväinen koko hommaan.

• minä89

mulla meni kans polvilumpio pois paikaltaan 2003 joulukuussa... nyt on vaivannut... meinannut mennä pois paikaltaan monta kertaa.... pari päivää sitten sain tietää että se leikataan...sain kyllä ite päättää millon se leikataan... meen leikkaukseen kesäkuun alussa... se on kyl parempi että meen leikkaukseen.. saa kuuntoon sen polven.. kävikkö lääkärissä sillon ku se meni?? sillon ku mulla meni pois paikaltaan niin menin kyllä ambulanssilla sairaalaan.. ja sain kyynärsauvat... joilla kävelin viikon... mä luotan ainakin keskussairaalaan... et katotaan mitä tässä käy... mulla se meni vaan kerran ja sen jälkeen leikkaukseen...

• -turhautunut-

Silloin, kun polveni meni ensimmäisen kerran kävin heti sairaalassa kuvauttamassa sen, mutta eipä siinä mitään murtumaa ollut.

Tällä kertaa en käynyt sairaalassa vasta kun 2vk tapauksen jälkeen. Sekin oli tyhjä reissu. Nyt sitten vihdoin ja viimein tein päätöksen ja varasin ajan ortopedille. Joulukuussa sitten tarkempiin tutkimuksiin. Leikkauksesta en vielä tiedä.. Vähän pahaan aikaan tuo polvi meni, hiihtokauden kynnyksellä.

• minä89
        -turhautunut- kirjoitti:

Silloin, kun polveni meni ensimmäisen kerran kävin heti sairaalassa kuvauttamassa sen, mutta eipä siinä mitään murtumaa ollut.

Tällä kertaa en käynyt sairaalassa vasta kun 2vk tapauksen jälkeen. Sekin oli tyhjä reissu. Nyt sitten vihdoin ja viimein tein päätöksen ja varasin ajan ortopedille. Joulukuussa sitten tarkempiin tutkimuksiin. Leikkauksesta en vielä tiedä.. Vähän pahaan aikaan tuo polvi meni, hiihtokauden kynnyksellä.

onhan se harmittavaa... en mäkään pääse lasketteleen... vaikka kuinka haluaisin... kun pelkään että se menee taas.. ja siihen kyllä sattuuu aika paljon... vaikka en tee mitää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4394
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3850
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3519
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3140
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2618
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2322
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1986
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1742
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1715
    Aihe