lapsen itkua

täti-ihminen..

Meidän suvulla on vanha maatalo pohjanmaalla, jossa vietimme kesälomia lapsena. En tuntenut koskaan mitään pelottavaa kun olin itse pieni, mutta hevosten hoitajat pelkäsivät hysteerisesti siellä. Pidin sitä aluksi heidän mielikuvituksen tuotteena, mutta sitten aikuisena vain aloin aistimaan todella kammottavan "kauhuelokuvafiiliksen" talossa. En kehdannut kertoa kenellekään asiasta, epäilin sen olevan mielikuvitustani. Kerran sitten veljeni (jo yli 40v mies) kännipäissään alkoi kertomaan kauhukokemuksiaan kuinka oli yöpyessään siinä talossa kokenut jonkun yliluonnollisen läsnäolon, joka oli kutsunut häntä nimeltä. Naureskelimme vain hänen höpinöille, mutta viime kesänä menin tuohon tyhjillään olevaan taloon pitkästä aikaa mieheni kanssa. Vaeltelimme huoneesta toiseen ja vaikka oli kaunis kesäpäivä, sisällä tuntui heti todella "synkältä" ja minua alkoi pelottaan se tunnelma. Erääseen makuuhuoneeseen tultaessani, alkoi yhtäkkiä kuulumman pikkuvauvan itkua. Ääni kuului ikäänkuin jostain kaukaa, mutta samalla vain siitä huoneesta.Aivan kuin jossain kauhuelokuvassa. Surkeinta oli, että mieheni ei kuullut mitään. Pelästyin valtavasti, sillä TIESIN etten kuullut ainakaan harhoja. Naapureitakaan alueella ei ollut moneen kilometriin eikä talossa ollut telkkaria tai radiota, josta ääni voisi tulla. Sen kokemuksen jälkeen olen sanonut sukulaisille suoraan, että talossa kummittelee. Eikä yhtään hävetä myöntää. Olenkin sitä mieltä, että toiset ihmiset ovat vain herkempiä aisitmaan henkimaailmaa kuin toiset.

9

2100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aave nainen

lähinnä kuuleevat ja aistiivat paremmin kun miehet. siksi miehesi ei lienee itkua kuullut.

mutta aika kammottavaa lukea tuo..

• Noita-Nainen

Minua kutsuu etunimelta lahestulkoon paivittain joku/jokin...en voi edes hermostua siita, muuten saisin hermoilla jatkuvasti...sita paitsi olen jo tottunut asiaan.

JOSKUS vain tuntuu hieman inhottavalta, jos/kun se aani on jotenkin "ilkea"...

Mutta ymmarran hyvin, etta olet kuullut sellaista, mita "kaikki eivat kuule"...

• Psykologi

kuuleminen menee jo mielisairauden puolelle. Se on jakomielitautia, skitsofreniaa. Mutta jos asian kanssa voi elää niin mikäpä ettei.

• Noita-Nainen
        Psykologi kirjoitti:

kuuleminen menee jo mielisairauden puolelle. Se on jakomielitautia, skitsofreniaa. Mutta jos asian kanssa voi elää niin mikäpä ettei.

No PITIHAN SE ARVATA, etta joku "psykologi" kommentoi juuri nain. Mina tiedan ERITTAIN paljon skitsofreniasta ja tiedan kylla itse, ettei minulla ole mitaan vastaavaa.

Tuo "Olet hullu":han on tyypillinen skeptikkojen vakiovastaus, mutta en voi sitten asialle mitaan,jos ajattelet noin mustavalkoisesti.

Ja jos sait vaaran kasityksen asiasta, niin voin ITSE pitkalti kontrolloida niita "aania" - eli aivan kuin keskustelussa ihmisten kanssa. Jos minua ei kiinnosta "puhua" niille/kuunnella niita, niin asia ei yleensa ole ongelma.

Todellinen skitso ei voi "paeta aaniaan" minnekaan, vaan on aika lailla niiden vallassa, eika myoskaan erota harhaa todellisuudesta.

Todellinen skitso ei edes KYSEENALAISTA asioita, vaan "nielee kaiken purematta".

• Noita-Nainen
        Psykologi kirjoitti:

Ja tsekkaapas tama linkki, ennenkuin menet taas syyttelemaan kaikkia ihmisia "mielisairaiksi".

http://www.kolumbus.fi/suomen.moniaaniset.ry/

• kuuntelija
        Noita-Nainen kirjoitti:

Ja tsekkaapas tama linkki, ennenkuin menet taas syyttelemaan kaikkia ihmisia "mielisairaiksi".

http://www.kolumbus.fi/suomen.moniaaniset.ry/

Tuosta tuli mieleen eräs tarina,jonka kuulin äitini ystävattäreltä. olin tuolloin varmaan kymmenen vanha. Kertojanaisen isoäiti pyydettiin naapuriin, joka oli vanha maalaistalo. Se oli ehtinyt olemaan kauan tyhjillään, kunnes siihen isoäidin mukaan hiljattain oli muuttanut tuore aviopari. Isoäiti huomas, että hänen lisäksi oli myös itse rovasti ja pari muuta naapuria kutsuttu sinne paikan päälle. Kahvipöydassa vieraat kuulivat, että heitä oli pyydetty todistamaan erittäin epätavallinen tapahtuma, joka tapahtuisi keskellä yötä. He juttelivat mukavia ja kuluttivat kaikin tavoin aikaansa odottaen mitä tulisi tapahtumaan. Sitten yhtäkkiä keskellä yötä se tapahtuma alkoi; alkoi kuulua vaimeaa vauvan itkua, joka voimistui. Kaikki todistajat säikähti.
        Nuori pari oli kuullut itkun monena yönä muuttonsa jälkeen ja olivat luulleet kuulevansa harhoja aluksi. Joku rohkea lähti hetken järkytyksen jälkeen tutkimaan itkun alkulähdettä. Seurasi sitä isoon huoneeseen, jossa oli takka. Teki merkin lattiaan, mistä itku kuului.
        Yön mentyä ohitse ja auringon noustessa, päätettiin aukaista lattia siitä merkitysta paikkaa. Nuori isäntä avasi lattian pappi vierellä nsä. Sieltä paljastui pienen vauvan luut. Kaikki oli ihmeissään. Pappi sanoi, että lapsen piti päästä pyhään maahan. Niin luut kerättiin ja ne haudattiin pari päivän päästä kirkonmaahan. Se lopetti sen öisen itkun.

Ei ole kuulemma vieläkään selvinnyt miksi joku oli haudannut lapsen sinne. ehkä se oli syntymän jälkeen kuollut, ehkä jo kuolleena synnytetty tai jonku entisen isännän ei toivottu lapsi, tai isäntä käynyt vieraissa, jonka piika on synnyttänyt ja häpeän salatakseen piilottanut lapsen lattian alle.

• tapaus
        kuuntelija kirjoitti:

Tuosta tuli mieleen eräs tarina,jonka kuulin äitini ystävattäreltä. olin tuolloin varmaan kymmenen vanha. Kertojanaisen isoäiti pyydettiin naapuriin, joka oli vanha maalaistalo. Se oli ehtinyt olemaan kauan tyhjillään, kunnes siihen isoäidin mukaan hiljattain oli muuttanut tuore aviopari. Isoäiti huomas, että hänen lisäksi oli myös itse rovasti ja pari muuta naapuria kutsuttu sinne paikan päälle. Kahvipöydassa vieraat kuulivat, että heitä oli pyydetty todistamaan erittäin epätavallinen tapahtuma, joka tapahtuisi keskellä yötä. He juttelivat mukavia ja kuluttivat kaikin tavoin aikaansa odottaen mitä tulisi tapahtumaan. Sitten yhtäkkiä keskellä yötä se tapahtuma alkoi; alkoi kuulua vaimeaa vauvan itkua, joka voimistui. Kaikki todistajat säikähti.
        Nuori pari oli kuullut itkun monena yönä muuttonsa jälkeen ja olivat luulleet kuulevansa harhoja aluksi. Joku rohkea lähti hetken järkytyksen jälkeen tutkimaan itkun alkulähdettä. Seurasi sitä isoon huoneeseen, jossa oli takka. Teki merkin lattiaan, mistä itku kuului.
        Yön mentyä ohitse ja auringon noustessa, päätettiin aukaista lattia siitä merkitysta paikkaa. Nuori isäntä avasi lattian pappi vierellä nsä. Sieltä paljastui pienen vauvan luut. Kaikki oli ihmeissään. Pappi sanoi, että lapsen piti päästä pyhään maahan. Niin luut kerättiin ja ne haudattiin pari päivän päästä kirkonmaahan. Se lopetti sen öisen itkun.

Ei ole kuulemma vieläkään selvinnyt miksi joku oli haudannut lapsen sinne. ehkä se oli syntymän jälkeen kuollut, ehkä jo kuolleena synnytetty tai jonku entisen isännän ei toivottu lapsi, tai isäntä käynyt vieraissa, jonka piika on synnyttänyt ja häpeän salatakseen piilottanut lapsen lattian alle.

Kuulin saman tyyppisen tarinan Treen kartanosta siellä kuului vauvan itkua usein öisin ja kun kartano tutkittiin löydettiin sieltäkin lapsen luut piilotettuna epäiltiin että se olisi piian äpärälapsi...ai niin ja itku loppui kanssa siihen paikkaan.

• Unelias

" Ääni kuului ikäänkuin jostain kaukaa, mutta samalla vain siitä huoneesta. "... Ite asun tällä hetkellä siskoni kanssa lapsuuden kodissani, " ikävä kyllä "... Tää on kans hyvin vanha kämppä ja täälläki on sattunu vaik mitä outoo... Muutamii viikkoi sit kuulimme systerin kanssa hyvin saman tyylisen äänen ku mitä sä tossa kuvailit, mut meiän tapauksessa oli kyseessä " vanha nainen ", siis kuultii selvästi jonku vanhan naisen kikatusta... Ja se oli kyllä järkyttävän kuulosta... : / ja siinä äänessä erikoisinta oli tosiaan se että se tavallaan kuului joka puolelta mutta ei silti mistään... ihan ku olisi tullu toisesta maailmasta, ja sen kikatuksen " soundi " oli kaikumainen... Huoh, toivottavasti saan pian taas oman kämpän ja pääsen pois täältä... Jotain pahaa tässä kämpässä on...

• näitähän on

Tuttavani äiti oli nuorena kansakoulunopettajana asunut koulun yhteydessä olleessa vanhassa paritalossa, jonka toista puolta asutti nuori pariskunta. Lähempää keskustelua ei osapuolten kesken käyty alussa, mutta seinän läpi kuului usein vauvan itkua. Sitten vauvan voinnista kyseltäessä kävi ilmi, ettei pariskunnalla ollut lapsia. En muista selvisikö itkun alkuperää tai talon historia, mutta tämä tarina kyllä tulee vallan uskottavalta taholta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      58
      3611
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3486
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2801
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      46
      2536
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1409
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe