Gunnel Linde

meehow

Muistatteko Luriturin?
Aikani netissä koluttuani en tullut hullua hurskaammaksi, joten, osaatteko sanoa onko mahdollista mistään saada käsiinsä kuusikymmenluvun alusta olevia lastenkirjoja? Näistä ei varmaankaan ole tehty uutta painosta.

4

598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fennica

      Lista Gunnel Linden suomennetuista:

      Hiidenperän kauhuyö 1987
      Hullunkuriset perheet 1972
      Ikimetsässä 1966
      Keinutuolimatka 1965
      Keskellä yötä    1983
      Lurituri    1961
      Lurituri    3. p 1984
      Lurituri    2. p. 1966
      Lurituri matkoilla 2. p. 1966
      Lurituri matkoilla 1962
      Noni, kissa ja ukko 1986
      Olen oikea ihmissusi 1974
      Pikku-Niilo matkalaukussa 1966
      Pomppo ei tottele ketään 1968
      Pomppo ei tottele ketään 2. p    1990
      Tulta syöksevä äiti sekä muita satuja isistä ja äideistä    1981
      Valassaaren valtakunta    1969
      Valkoinen kivi    1966
      Vippulan viisiottelu    1988

      Lähde: http://fennica.linneanet.fi/webvoy.htm

    • PEK

      Löysin tänään lapsuuteni rakkaimman kirjan ihan tuoreena 4. painoksena kirjakaupasta. Se maksoi 23 euroa ja kustantaja on Gummerus. Tilille jäi rahaa kymppi, mutta olinpa tosi onnellinen... Luulin etten ikinä tavoittaisi muuta kuin muiston ja aavistuksen kirjan kulmasta vanhassa valokuvassa.

    • Minulla on se

      Minulla on Lurituri -kirja. Kirjan tarina, miten löysin sen: Ala-asteella, olin 4.luokalla, koulullamme oli kirjojen "kirpputori" Ne kirjat eivät siis maksaneet mitään, ne sai vain ottaa. No, näin tuon Lurituri -kirjan. Ajattelin kauan aikaa, ottaisinko vai en. Lopulta ajattelin, kirjathan ovat ilmaisia, mitä haittaa siitä olisi. Niimpä otin kirjan, ja se on minulla vieläkin. Se on ihan mahtava teos! :)

      • Jp1962

        Lurituri on minulla kirjahyllyssä. Se lapsuuden oma kirja, hiukan kulunut, mutta rakastettu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe