Eräs yritys jonka kanssa teen yhteistyötä nykyisessä toimessani tiedusteli kiinnostustani tulla heille töihin. Peruskoulutus on fil. maisteri mutta päädyttyäni ATK alalle olen suorittanut mm. MCSE:n ja linukkatutkinnoista tuon RHCE:n. Nykyiset tehtävät ovat projektinjohtamista ja tuolla toisessa olisi alan palvelujen kehittäminen päävastuullinen juttu. Nykyiset vuositulot heiluvat noin 70 tuhannen tietämillä. Heillä on kova hinku kyllä saada minut palkkalistoille ja seuraavaksi pitäisikin puhua palkasta. Itse pyrin jatkossa pitämään viikkotyömäärän alle 40 tunnissa. Nykyisin se huitelee noin 45 tunnissa. Mitä asioita arvon palstan asiantuntijoille tulee mieleen, jotka on syytä muistaa palkkaneuvotteluissa?
Mitä palkaksi
9
2492
Vastaukset
- henkilöstövuokraaja
2000-2500€ kuussa, miltä kuulostaa?
- en menis tolla rahalla
Henkilöstövuokrausfirmat kannattaa unohtaa heti kättelyssä. Niistä saa yleensä tollasia haista paska-palkkoja.
- helsingissä
Ei missään perähikiällä. Kyllä kai nyt jo pelkkä MCSE tuo ton 2500 ja toi red hat tutkintokaan nyt ihan ilmainen ole. Omalla korkeakoulupohjallekin pitää vähän arvoa antaa. Olen muuten 32. Palkkahaarukka itselläni kyllä lähtee ihan tuolta 60 tuhannesta / vuosi noin lähtökohtaisesti. Enemmän mietin ehkä asioita jotka liittyvät nimenomaan palkkaneuvotteluun. Minkälaisista asioista olette itse keskustelleet ja miten olette arvioineet vaikkapa työtehtävän "arvoa" yrityksen kannalta ja vaikkapa bonuspalkkioiden suhdetta ja rakennetta.
- aJAT OHI
helsingissä kirjoitti:
Ei missään perähikiällä. Kyllä kai nyt jo pelkkä MCSE tuo ton 2500 ja toi red hat tutkintokaan nyt ihan ilmainen ole. Omalla korkeakoulupohjallekin pitää vähän arvoa antaa. Olen muuten 32. Palkkahaarukka itselläni kyllä lähtee ihan tuolta 60 tuhannesta / vuosi noin lähtökohtaisesti. Enemmän mietin ehkä asioita jotka liittyvät nimenomaan palkkaneuvotteluun. Minkälaisista asioista olette itse keskustelleet ja miten olette arvioineet vaikkapa työtehtävän "arvoa" yrityksen kannalta ja vaikkapa bonuspalkkioiden suhdetta ja rakennetta.
Alle 2 kiloegeä, paperisi eivät kiinnosta ketään.
IT buumi ohi. Papruilla ei merkitystä.
1500-2500. hesa bonus 500. - chief-nord
helsingissä kirjoitti:
MCSE on arvoton ja linux tutkinto kertoo ettet ole guru vaan suorittanut turhan paprun.
- dr3dg3
aJAT OHI kirjoitti:
Alle 2 kiloegeä, paperisi eivät kiinnosta ketään.
IT buumi ohi. Papruilla ei merkitystä.
1500-2500. hesa bonus 500.Oletko itse kenties työssä oppinut "järjestelmäasiantuntija"?
Ja sertifoinnit suorittaneet gurut hyppivät silmille etkö omaa kunnon vasta-argumentteja joten tiuskit täällä? - MS Tohtori
chief-nord kirjoitti:
MCSE on arvoton ja linux tutkinto kertoo ettet ole guru vaan suorittanut turhan paprun.
Vaikka sinä pitäisitkin MCSE:tä arvottomana niin se ei sitä välttämättä ole.
Itse opiskelin MCSE:hen 4,5 vuotta ja kun vertaa sitä yhtä pitkiin virallisen koulutushierarkian koulutuksiin niin ensimmäisenä tulee insinööri mieleen.
Insinöörit joutuvat kumminkin opiskelemaan myös muita kuin alakohtaisia opiskeluja ja itse alalta vähän sitä sun tätä muttei perinpohjaisesti mitään.
Siis verrattuna siihen että opiskelisi kaikki ne vuodet esim. Windows infran asioita ympäri ämpäri sekä etu- että takaperin.
BTW. Microsoft samoin kuin esim. CISCO sertifikaatit kuuluvat mm. Metropolian koulutusohjelmiin.
Insinöörien ei kumminkaan tarvitse päästä testeistä läpi, riittää että osallistuu koulutuksiin ja pääsee koulun omista kokeista läpi.
Joten siksikin nostaisin MCSE:n sekä MCITP: Enterprise Administratorin ja Server Administratorin insinöörien edelle.
Varsinkin jos työnkuva on toimia järjestelmäasiantuntijana Windows ympäristössä.
Suurin syy miksi sertifikaatteihin suhtaudutaan noin nuivasti kuin yo.postit lienee perisuomalainen kateus.
Toinen sertifiointien alta mattoa vetävä tekijä taas se että on olemassa ns. Brain Dumpit.
Niihin voi sotkeutua jopa tietämättään. Eräs kalliin koulutustalon hyväpalkkainen kouluttaja suositteli kerran Test Kingin materiaaleja, että ne on kuulemma hyviä testiin valmistautumisessa.
Siitä voinee vetää johtopäätöksen että tämä oli itse käyttänyt niitä.
Kyseinen Test King on nimenomaan Brain Dump firma.
Jos haluaa olla varma että opiskelee rehellisesti ja että testit todella mittaavat opiskelijan osaamista, kannattaa itse tarkistaa mitä
http://www.certguard.com
sanoo esim. netistä löydetyistä materiaaleista.
Oma moraalini venyy sen verran että köyhänä haen p2p verkoista opiskelumateriaaleja mutta ei siihen että huijaisin testeissä.
Lisäksi haluan mitata itse omaa osaamistani ja edistymistäni enkä vain hamstrata kirjainyhdistelmiä CV:hen.
Jos käyttäisin dumppeja niin saavutetut sertit eivät tuntuisi miltään.
Se että onko sertit suoritettu rehellisesti vaiko brain dumppien avulla pitää selvittää asiantuntevan työhaastattelijan avulla tenttaamalla hakijaa live tilanteessa.
Ero dumppaajan ja rehellisen opiskelijan välillä on kuin yö ja päivä.
--
Btw. Alla se mitä Cert Guard sanoo test kingistä:
"YES, Testking is STILL a braindump and they will forever remain a braindump, unless one of two things happens:
1) A company, such as Kaplan or MeasureUp purchases them and disposes of all of their old documents, thus starting from scratch (like what happened with Transcender), or
2) An event of Apocalyptic proportions occurs and the earth is destroyed.
Therefore, your answer is: * Braindump - This site *definitely* doles out dumps, euphemistically calling them "Practice Tests" ! Stay away unless you want to risk your existing and future certs."
- MS Dr.
Noilla serteillä vuonna 2005 olisi pitänyt saada huippupalkkaa.
En osaa ajatella vuosituloja kun en ole koskaan niihin kiinnittänyt huomiota mutta kuukausipalkkana nykyäänkin noilla samoilla meriiteillä pitäisi saada useamman tonnin kk/palkkaa.
Varsinkin jos on ollut koko ajan alan töissä keräämässä sitä hieman yliarvostettuakin työkokemusta... - 22
Pitäisi olla käytäntö että kaikki yli vuoden vanhat ketjut häviäisivät bittiavaruuteen. Millainen no life person nostaa näitä trolliketjuja ylös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732362Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321857Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma821681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211123Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi41985Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55874