ilkeä koira

sanna

mä en jaksa enää.poikaystäväni koira kusee ja paskoo melkein aina kun jää kotiin.on jo viisi vuotias.ennen se oli paljon yksin kotona ja teki tarpeensa sisälle.muutettiin yhteen ja olen itse paljon kotona ja mullakin on koira et ei se oo lainkaan yksin kun kaveri on aina paikalla.mutta ei se lopu lainkaan.onko vihjeitä mitä vois tehdä?ja sitten vielä mun koira siivoo välillä jätökset.siis syö ne.houkuttelevaa.mut en jaksa enää.aina kun tuut kotiin niin rätti käteen.

26

1647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan poikaystäväsi on unohtanut opettaa sille mitä siisteys on jos ei sairaudesta ole kyse.todella ikävä vaiva,kyllä tuo pennulta menee,mutta 5-vuotta,voikohan sitä enää mitenkään koulia?suosittelen lainaamaan jostain häkin ja koittamaan monien vastusteluista huolimatta että olisiko apua jos yksinollessa tila pienenisi.minkä kokoinen tai rotuinen ko koira on?toivottavasti jollakin olisi parempia neuvoja,ei vaan ole tuollaisesta kokemusta noin vanhalla iällä.

• sanna

se on pieni kokoinen terrieri.en usko et kyse on muusta kun et on ilkeä.vaix olis just ollut pihalla niin silti odottaa kotona kasa.ja tämä mun koira menee pöydän alle häntä koipien välissä kun pelkää et sille huudetaan.ajattelin kokeilla narttujen juoksuhousuja mut ne ei varmaan pysy sen jalas.taitaa repiä irti.

• sanna kirjoitti:

se on pieni kokoinen terrieri.en usko et kyse on muusta kun et on ilkeä.vaix olis just ollut pihalla niin silti odottaa kotona kasa.ja tämä mun koira menee pöydän alle häntä koipien välissä kun pelkää et sille huudetaan.ajattelin kokeilla narttujen juoksuhousuja mut ne ei varmaan pysy sen jalas.taitaa repiä irti.

ihmisistä joskus tuntuu,mutta väittävät viisaammat ettei koira oikeasti tuollaista käsitettä kuin ilkeily tunne,toimivat niinkuin vaisto sanoo.joku sillä on mennyt sekaisin,eli ei ole tarpeeksi selväksi tehty että sisäänteko on väärin,ulosteko oikein.no okay,pienissä roduissa ei tämä ole ihan tavatonta,mutta yleensä lähinnä merkkailevat sisälle.mieheni vanhempien cairn ja westie ovat tuollaisia,nekin jo aikuisia,mutta jos pissattaa niin siihen sitten vaan,mutta ei kylläkään joka päivä.kapinoiko koira?onko se aikaisemmin ollut yksin päivät vai oliko joku nuorempana sen kanssa aina kotona?niin moni seikka voi tuohon vaikuttaa.sitä häkkiä siis koittaisin tai jos mahdollista olisi,niin kaappiin piiloon ja yllätystä itse teossa,sekin monesti moneen asiaan toimii.

• grrrrrrrrr
        sanna kirjoitti:

koiralle häkkiä tosiaan, harvemmin pissii omaa makuupaikkaansa piloille.

• sanna
        grrrrrrrrr kirjoitti:

koiralle häkkiä tosiaan, harvemmin pissii omaa makuupaikkaansa piloille.

niin mutta onko väärin että toinen koira saa olla vapaana?

• sanna kirjoitti:

niin mutta onko väärin että toinen koira saa olla vapaana?

varsinkaan kun ei sinun koirallasi ole ilmeisesti ollut muutenkaan suurta vaikutusta terrierin viihtymiseen,tuskimpa se siis kauheasti välittää ja voithan jättää ne muutoin samaan huoneeseen niin ettei omasikaan saa juosta koko asunnossa :)

• ellun kana
        davalyan kirjoitti:

ihmisistä joskus tuntuu,mutta väittävät viisaammat ettei koira oikeasti tuollaista käsitettä kuin ilkeily tunne,toimivat niinkuin vaisto sanoo.joku sillä on mennyt sekaisin,eli ei ole tarpeeksi selväksi tehty että sisäänteko on väärin,ulosteko oikein.no okay,pienissä roduissa ei tämä ole ihan tavatonta,mutta yleensä lähinnä merkkailevat sisälle.mieheni vanhempien cairn ja westie ovat tuollaisia,nekin jo aikuisia,mutta jos pissattaa niin siihen sitten vaan,mutta ei kylläkään joka päivä.kapinoiko koira?onko se aikaisemmin ollut yksin päivät vai oliko joku nuorempana sen kanssa aina kotona?niin moni seikka voi tuohon vaikuttaa.sitä häkkiä siis koittaisin tai jos mahdollista olisi,niin kaappiin piiloon ja yllätystä itse teossa,sekin monesti moneen asiaan toimii.

kostaminenhan tarkoittaisi tuossa mittakaavassa jo ajattelukykyä, jota sentään kai koiralla ei ole.

Musta ei ainakaan huutaminen auta.

• koiralan asukit.

Iljettävää! Tuommoisessa koiralassa mahtaa haista! Eikö naapurit valita? Meinaa oksennus tulla, kun ajatteleekin..
      Ettekai vaan asu vuokralla? Voi tulla kalliit korjauslaskut tuommoisen koiralan remontin jäljiltä.
      Ei tervettä!

• sinne mihin ei päivä paista...kahden koiran koirala.

• FAU

vauhdissa taasen.
        Omistatko montakin vuokra-asuntoa kun ihmisten asuminen noin kovasti jaksaa huolettaa?
        Jokaikinen kerta kun tulee sisäsiisteydestä puhe niin tämä paskulien heimoon kuuluva rientää paikalle koirala/eläinsuoja/navetta teorioineen.
        Tälläkertaa tosin lopusta unohtui se legendaarinen Hävetkää Possut kommentti.

• FAU kirjoitti:

vauhdissa taasen.
        Omistatko montakin vuokra-asuntoa kun ihmisten asuminen noin kovasti jaksaa huolettaa?
        Jokaikinen kerta kun tulee sisäsiisteydestä puhe niin tämä paskulien heimoon kuuluva rientää paikalle koirala/eläinsuoja/navetta teorioineen.

hävetkää possut!!!

• päivänsädekö
        FAU kirjoitti:

vauhdissa taasen.

siis nauruun. Paskulien heimo. Mistä kekseit. Paha :)

• mene muualle haisemaan

juntti

• jos se on pienestä pitäen tottunut tekemään sisälle, ei sitä tapaa siitä ainakaan helpolla pois saa. Koiran elämäntilanne on myös muuttunut. Yhtäkkiä sillä onkin enemmän seuraa kuin aiemmin. Jos sinä vielä syyttelet sitä ja kutsut ilkeäksi, on koira parka täysin pihalla, eikä ymmärrä mistään enää mitään. Nyt torutaan asioista joista ilmeisesti ei ennen toruttu.
      Koira vaistoaa myös sen, mikä lukee viestistäsi, eli pidät omasta koirastasi enemmän, ja sen ettei teillä synkkaa keskenään.
      Homma pitäisi alkaa siisteyskasvatuksen suhteen alusta, eli ihan alkeista. Tuloksista ei tiedä, mutta kärsivällisyyttä ja todella pitkää pinnaa tarvitaan. Sekä aikaa. Ehkä myös oman asenteesi muutosta.

• sanna

on se ollut sisäsiisti ja on ollut seuraa ennen.sit kun ne eros entisen kaa niin sitten ollut paljon yksin.ja aina kun on tehnyt tarpeensa sisälle niin on rangaistu.minä syyttelen kun se on tehnyt pahoja ja laitamme sen toiseen huoneeseen niin et joutuu hetken olemaan yksin.tottakai pidän koirastani enemmän onhan se ollut mulla kolme vuotta kauemmin.ja onhan siinäkin vikansa ja saa saman rangaistuksen jos tekee pahoja.mutta tasavertanen koitan olla huomion suhteen ja ruokaa saa aina kumpikin ja makupalat myös.jos toinen saa niin toinen myös.en uskoisi että se johtuisi musta kun on sitä tehnyt ennenkin.vai?tavaksi se on sen varmaa ottanut.miten sitä alkaisi opettamaan?ei se tee sitä kun ollaan kotona eikä öisin.miten mahtaa sitten reagoida kun on vauva tulossa?kummatkin.toivottavasti he tottuu kun molemmat on rakkaita.ja muuten poikaystäväni sanoo että vika on sen korvien välissä.itseäni säälittää kun se antaa sille selkää mutta sillä on kuulemma kova luonne.

• mixeri85
        sanna kirjoitti:

on se ollut sisäsiisti ja on ollut seuraa ennen.sit kun ne eros entisen kaa niin sitten ollut paljon yksin.ja aina kun on tehnyt tarpeensa sisälle niin on rangaistu.minä syyttelen kun se on tehnyt pahoja ja laitamme sen toiseen huoneeseen niin et joutuu hetken olemaan yksin.tottakai pidän koirastani enemmän onhan se ollut mulla kolme vuotta kauemmin.ja onhan siinäkin vikansa ja saa saman rangaistuksen jos tekee pahoja.mutta tasavertanen koitan olla huomion suhteen ja ruokaa saa aina kumpikin ja makupalat myös.jos toinen saa niin toinen myös.en uskoisi että se johtuisi musta kun on sitä tehnyt ennenkin.vai?tavaksi se on sen varmaa ottanut.miten sitä alkaisi opettamaan?ei se tee sitä kun ollaan kotona eikä öisin.miten mahtaa sitten reagoida kun on vauva tulossa?kummatkin.toivottavasti he tottuu kun molemmat on rakkaita.ja muuten poikaystäväni sanoo että vika on sen korvien välissä.itseäni säälittää kun se antaa sille selkää mutta sillä on kuulemma kova luonne.

AIVAN PRIKULLEEN SAMALLA TAVALLA, paitsi et tää meidän neiti teki tarpeet sisälle öisinkin.

poikaystävä anto koiralle ympärikorvia mut ei se auta yhtään mitään. Ja poikaystävän veli (herrajumala mikä kaikki tietäväinen) sanoi ettei Bogieta voi kouluttaa koska se on terrieri. Ja et ei se Bogie halua että sitä koulutetaan. Huhhu sanon minä!!

Kyllä se koira tosta pääsee eroon, usko pois. Eroahdistuksesta on aika paljon juttua eri kirjoissa ja sieltä kannattaa valita ne jutut mitkä sopii koiralle parhaiten.

Meillä tehos tää ettei kiinnittänyt huomiota koiraan noin puoleen tuntiin ennen ku lähti kotoota eikä puoleen tuntiin kun tuli kotiin. Ja sit se et kun mentiin lenkille niin aina kun teki tarpeet ulos niin paljon kehuja ja "isot kekkerit" pidettiin todella hauskaa :)

• sanna kirjoitti:

jotta koira ei kosta, mutta kyllä kostaa ja osoittaa mieltään. Puhutaan sitten mitä vain.
        Äläkä ota itseesi , meilläkin on koira uros, joka tuli meille aikuisena. Ei tottele miestäni ei pätkääkän. Kaveri on, mutta siinä kaikki. Minua tottelee eikä kyseenalaista. Näitä on.
        Tsemppiä

• koirakouluun ja heti
        sanna kirjoitti:

enisnnäkään koiraa ei saa rankaista koskaan jälkeenpäin. Tällainen tapa tuo ongelmia myöhemmin koiran psyykkeeseen. Jos rankaiset niin silloin kun se on tekemässä tekoaan. Myöskään eristäminen ei ole oikeanlainen rangaistus. Pelkkä tiukka kieltäminen riittää. jo tuolla rangaistusmetodilla jälkeenpäin olette saaneet aikaan pahoja jälkivaikutuksia koiran psyykkeeseen. (Koirahan ei ymmärrä jälkeen päin rangaistuna mistä sitä rangasistaan. SE rupeaa pelkäämään ja Menee siis sekaisin rangaistuksistanne. Ps. Et saa omaa koiraasi pitää parempana. Te olette nyt samaa perhettä

• mixeri85

tää mun mielestä kuulostaa.. Siis jos se paskoo sisälle vaan silloin kun te ette oo kotona.

avoni koira teki kans tälleen silloin kun tapasin nykyisen avoni. Aina kun sen jätti yksin niin kun tuli takas löysi AINAKIN yhdet pissat ja kakat.

Meillä tähänautto se ettei oltu huomaavinaamme koiraa ollenkaan tun tultiin sisään, siivottiin vaan sotkut ja mentiin takas ulos. Oltiin vähän aikaa poissa ja kun tultiin takaisin ja koira oli ollut kiltisti niin moikattiin sitä. Aina ei jaksettu lähteä ulos odottamaan, silloin oltiin vaan kun koiraa ei olisi olemassakaan. Ei puhuttu sille eikä rapsuteltu sitä. Kun mentiin lenkille niin kehuttiin aina kun teki tarpeensa ulos.

Tuo avoni Bogie kärsi niin pahasta eroahdistuksesta että se teki tarpeet sisälle yölläkin jos se ei saanut nukkua sängyssä...

Mut tällä meidän tekniikalla eroahdistus saatiin pois kytkettyä. Tää ja säännölliset ruoka ja ulkoilu ajat on kaiken a ja ö.

Meillä kesti noin 3kk ennen kuin näkyi edistystä, ja välillä se otti pari arkelta taakse päin ja teki taas sisälle. Mutta puolessa vuodessa koirasta tuli täysin erilainen.

Se rauhoittui todella paljon ja jaksoi keskittyä pitempään eikä enään tuhoa (tai noh, nyt kun meillä on tää toinenkin niin ne on saanu päähänsä et mun harjaa saa syödä, 4harjaa syöty yhdessä kuukaudessa, nyt pitää aina piilottaa halrja ettei ne saa sitä) tai tee tarpeitaan sisälle.

Kärsivällisyys on avain sana. Joo tiedän ettei oo helppoa, mut on vaan pakko... Hankalammaks tekee se et teillä nyt kaks koiraa... mut kai sama juttu toimii tälleenkin...

• onnimanni

voitte olla varmoja että pahan tekijä on nimenomaan poikaystäväsi koira?

• sanna

oma koirani jätökset on isommat.kunnon koko ero on.ja se ei ole koskaan päästänyt tarpeitansa sisälle.

• laittaa
        sanna kirjoitti:

oma koirani jätökset on isommat.kunnon koko ero on.ja se ei ole koskaan päästänyt tarpeitansa sisälle.

koirat eri huoneisiin ja katsokaa sitten kumpi tekee hädät sisälle..
        meilläkin ensin luultiin että se olisi ollut pienempi, mutta isompi oli kuitenkin.......

• daa-daa

ainakaan kurittako sitä koiraa jos se tekee asiansa sisään. Jätökset olisi hyvä korjata 'vaivihkaa' pois. Jos koira kärsii eroahdistuksesta, on huomionkipeä tai sen elinolot ovat muuten muuttuneet, kurittamalla sitä tuosta se saa huomiota. ENEMMÄN ULKOILUA ja PALJON kehuja kun ne tarpeet tulee oikeaan paikkaan.. Myös ammattiauttajia voi käyttää jos omat taidot ei riitä!

• Älyyyy

ainakaan parane!!! Kai nyt jos on vuosikausia koira ollut niin pitäisi ymmärtää ettei niitä lyömällä kasvateta???
      Ja taas on nuoripari 2 koiraa ja sitten tulee vauva, kuinka kauan olette mahtaneet yhdessä asua?

Minulla oli kerran eläinlääkärille lopetettavaksi viety seropiuros, se oli niin äärettömän kaunis että hoitajalle tuli sääli ja otti sen eikä pytynyt pitämään ja tuli sitten minulle.
      Se oli ihan sisässiisti kun oli yksin tai yhdessä, mutta yöt joka ikinen yö pasko ja kusi uroskoira seinät....opin nukkumaan niin että heräsin kun koira alkoi yöllä liikehtiä ja vein ulos, mutta joka öisten käyntienkin jälkeen homma jatkui ja minä nostin kädet vuoden jälkeen ja vein piikille.
      Oli kyllä muitakin ongelmia, mutta tuokin oli tarpeeksi vaikeaa.

• korvien välissä vika

Paha juttu mennä piikittämään koiraansa tuommoisesta. Olisit antanut jollekin joka olisi osannut kasvattaa sitä. Koiran ongelmat johtuvat aina omistajan korvien välistä

• sanna

mies on 30 ja mä 28.et ei niin nuoripari.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      304
      11676
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5962
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5319
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4399
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4299
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3621
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3618
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3145
    Aihe