paskaturvat

ei-toopeja

V*tun paskaturpa toope repi mun koiran kaksi vuotta sitten. Omistaja pakeni raukkamaisesti paikalta. Noh, kosto elää.

12

2041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palstalle. Doberman on rotuna ihan OK. Kaunis ulkomuoto ja hyvät luonteet. Ei yhden tapauksen perusteella pidä koko rotua tuomita.

      • toope

        Joo nää on just niitä syitä, miks dobberi ei sovi kaikille, vika löytyy hihnan toisesta päästä, ei koirasta


    • ja niin kovin epäreilua, että olet joutunut kokemaan moisen hirveyden, että omaa koira purraan, eikä mitään voi eikä ehdi tehdä. Eikä koiran omistaja vaivautunut edes tulemaan paikalle, niinkö? Teitkö asiasta rikosilmoituksen silloin?

      Kuten toope sanoikin osuvasti, juuri nämä ovat niitä syitä, miksi dobberi ei sovi kaikille.

      Vaan yrittäisit päästä jotenkin asian yli, kun tuo vihan säilöminen sydämessä tekee sille hyvin huonoa. Se myrkyttää sinua koko ajan, nakertaa ja kalvaa sisältä tyhjäksi...

      Paras keino olisi, kun löytyisi se oikea syypää, eli koiran omistaja, ja pääsisit hänen kanssaan puhumaan asian selväksi.

    • ÄLÄ HAUKU

      Itte et pidä rakistas huolta.syytä ittees.IDIOOTTI

      • laiska

        kun ei sitä vie ruuan jälkeen ulos niin paskoo
        lattialle niin että joutu raippalla lyömään perseelle
        että loppuu se sisälle paskominen.
        kerta päivässä lenkille pitää riittää ja kaljasta perät.


      • minna
        laiska kirjoitti:

        kun ei sitä vie ruuan jälkeen ulos niin paskoo
        lattialle niin että joutu raippalla lyömään perseelle
        että loppuu se sisälle paskominen.
        kerta päivässä lenkille pitää riittää ja kaljasta perät.

        olipa sitten totta tai provo tämä viestisi, niin tyhmä olet todellakin. ja jos sinulla oikeasti on tuo koiraparka, niin anna tänne, minä pidän siitä kyllä huolta. meille mahtuu kyllä, eikä laiskuus ole ongelmani


    • raateli

      kasvot pienenä dopperi, ja sanon kyllä, että en voi ymmärtää miksi noin jalostetun ja luonnevikaisen rodun annetaan kukkia. Mielenvikaisia suurin osa, valitettavaa. mutta hyvin totta. Omistaja voi toki paljonkin vaikuttaa, mutta kun kyse on näin vaarallisesta rodusta, niin tokko ottaisin moista hoiviini, vaikka pidänkin kaikista eläimistä. Vaarallsia todella sanon mä...

      • mun

        kaverin naaman raateli kultainennoutaja. Eiköhän näitä luonnevikaisia ole kaikissa roduissa.


      • toope

        Puhdasrotuiset paperilliset dobermannit harvemmin ovat luonnevikaisia, tällöin vika on lähes poikkeuksetta omistajassa. Ja mitä näihin paperittomiin ns. sekarotuisiin tulee, niin ne voivat olla luonteeltaan aivan mitä vain, siksipä niiden teettämistä vastustetaankin vahvasti.Niitä teetetään vain rahan ahneudessa jalostusominaisuuksia pahemmin pohtimatta.
        Nämä paperittomat "halvat" koirat, kun päätyvät vielä usein ulkonäön perusteella valittavaksi, kotiin, jossa koiran kasvatus/koulutus on omistajille täysin hepreaa. Kun ihmiset ymmärtäisivät pohtia rodun sopivuutta itselleen hieman tarkemmin (luonteen osalta) omia taitojaan ja valmiuksiaan realistisesti puntaroiden ja hankkisivat pentunsa tutkituista terveistä vanhemmista asialliselta kasvattajalta, niin monelta ongelmalta vältyttäisiin.


      • Joo
        toope kirjoitti:

        Puhdasrotuiset paperilliset dobermannit harvemmin ovat luonnevikaisia, tällöin vika on lähes poikkeuksetta omistajassa. Ja mitä näihin paperittomiin ns. sekarotuisiin tulee, niin ne voivat olla luonteeltaan aivan mitä vain, siksipä niiden teettämistä vastustetaankin vahvasti.Niitä teetetään vain rahan ahneudessa jalostusominaisuuksia pahemmin pohtimatta.
        Nämä paperittomat "halvat" koirat, kun päätyvät vielä usein ulkonäön perusteella valittavaksi, kotiin, jossa koiran kasvatus/koulutus on omistajille täysin hepreaa. Kun ihmiset ymmärtäisivät pohtia rodun sopivuutta itselleen hieman tarkemmin (luonteen osalta) omia taitojaan ja valmiuksiaan realistisesti puntaroiden ja hankkisivat pentunsa tutkituista terveistä vanhemmista asialliselta kasvattajalta, niin monelta ongelmalta vältyttäisiin.

        Juu, nää NS "paperittomat sekarotuiset" on sitten niitä virosta ja venäjältä hankittuja RAKKEJA,,,
        Mutta kuitenkin jostain ihmeen syystä kotosuomen kasvattaja ovat heti kimpussa jos uroksen hankit,,,


    • vika?

      Syytät nyt koiraa omistajan virheistä.

    • Koiramies-

      Kosto synnyttää lisäkostoa. Muista se ;)

      Olen valmis kuin upseeri sotaan. Tervetuloa kostamaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe