Paljon puhetta siitä, että häälahjan tulisi maksaa saman verran kuin häissä tarjottu ateria/hlö. No paljonko se ruoka sitten yleensä maksaa? Ensi viikolla olisi häät, joissa ilmeisesti koko illan buffet-pöytä, kahvi ja kakkutarjoilu tottakai. Riittääkö 20e-30e?
Paljonko ruoka maksaa?
12
6165
Vastaukset
- ent. eelia-76
No, me tehdään ruoat itse ja lahjalistan lahjat on n. 8-12€/ kpl. Luulen että ei tule sanomista.
- joulukuun morsian
Häidemme Buffet- pöytä maksaa 27 €/henkilö tervetulomalja 3 €. Kallein tarjous oli 35 €,joten melko lähelle arvauksesi osuu.
- morsian tältä syksyltä
Meillä pitopalvelun lasku jaettuna vierasmäärällä (siis myös lapset) teki n. 25 euroa, aikuisten kesken jaettuna n. 30 euroa. Tähän viinat päälle.
Itse olen aina ostanut yksinäni noin 30 euron arvoisen lahjan. Omissa häissäni saimme kuitenkin keskimäärin parilta saman arvoisen lahjan. Myös siis niiltä (suurituloisemmilta) kavereilta, joille olen itse joskus lahjoja kantanut.
Totesinkin, että olen ilmeisesti antanut turhan kalliita lahjoja ja tästä lähtien ostamiemme lahjojen arvo onkin max. 20 per lärvi, mieluummin alle.- kirppuz
Meidän häissä pitopalvelu laskuttaa näin: 25€/henk., 5-12v lapset 12,5€/henk ja alle 5-vuotiaat ilmaiseksi.
- Rouva.............
Mitä ihmettä - haluat saada rahat takaisin tai sitten vielä moninkertaisena. Itse maksoin ruuasta 55€/nenu (aikuinen tai lapsi) ja viinat päälle 25€/nenu keskimäärin. Enkä todellakaan laskenut keneltä sain mitäkin.. Niin se vaan menee.
- minttunen
me maksetaan 17e per henkilö. siihen sisältyy kaikki paitsi alkoholijuomat
- puoli vuotta aviossa
ruoat maksoi 42 euroa aikuisilta ja 21-euroa alle 12 vuotiailta siis myös pieniltä lapilta alle vuoden ikäiset ilmaiseksi. iltapala oli 5 euroa per nuppi oli lapsi tai aikuinen
- Kira
Tuli annettua sitten liian kallis häälahja. Maksoi 30 euroa ja tarjolla oli vain kakkua, kinkku/salami -piirakkaa, keksiä ja kahvia. Ei tainnut maksaa niin paljoa.
:)
Mutta vastaukseni siis on, että yleisesti ottaen mun mielestä 20-30 euroa on ok. Ei se nyt niin tarkkaa ole. Lahjalistaa ei siis ilmeisesti ole?- ella
pienllä kauhulla olen lukenut näitä kommentteja...onko todella noin tarkaan mieittävä lahjan rahallinen arvo?
Mitä mieltä sitten ootte siitä, että mie teen lahjat itse. Voiko sellaisia nyt sitten edes enää antaa nuorille aviopareille?
( teen usein kodin tekstiilejä, esim pyyheliinoja, tyynyliinoja, päöytäliinoja ja jos tunnen nuorten maun ja kodin joskus seinätekstiilejäkin, mattoja yms) - morsian -06
ella kirjoitti:
pienllä kauhulla olen lukenut näitä kommentteja...onko todella noin tarkaan mieittävä lahjan rahallinen arvo?
Mitä mieltä sitten ootte siitä, että mie teen lahjat itse. Voiko sellaisia nyt sitten edes enää antaa nuorille aviopareille?
( teen usein kodin tekstiilejä, esim pyyheliinoja, tyynyliinoja, päöytäliinoja ja jos tunnen nuorten maun ja kodin joskus seinätekstiilejäkin, mattoja yms)Omatekemät lahjat ovat arvokkainta mitä voi saada, ei niille voi edes määrittää hintaa. Ne ovat tehty täydellä rakkaudella! Minä ainakin arvosta ja uskon, että muutkin jotka ovat tälle palstalle aiemmin kirjoittaneet, niin arvostavat omatekemiä lahjoja. Mutta.. Kyllä minusta on ihan järkevää pohtia myös sitä, että paljonko se lahja vois suurin piirtein maksaa, se helpottaa sen ostamista. Siksi mielestäni onkin hyvä, että kun olen ollut PALJON häissä niin olen tykännyt että on ollut valmis lahjalista mistä on voinut HALUTESSAAN valita häälahjan. Ja tietysti häälahjalistalla on monenarvoisia lahjoja eikä se lista tarkoita silti etteikö voi ostaa jotain muutakin tai tehdä itse. Kaikki on vain tehyt helpottamaan ostajan päätöstä, kun yleensä jokainen kuitenkin jotain ostaa. Tämä, että lahja olisi suurin piirtein sen arvoinen kuin on ruoka/hlö niin kuulostaa toisaalta ihan järkevällekin. Kyllä itsekin on ostanut 20-30€:n lahjoja. Se on sellainen kohtalainen summa ja sillä saakin jo jotain ostettua. Ehkä se ruokajuttu pitää suurinpiirtein paikkaansa ja alunperäinen kysymys oli tosi hyvä! Meilläkin ruoka tulee maksamaan 25€/hlö juomat.
- Morsian -07
Vietämme häämme eräässä ravintolassa ja hääruoat vierasta(aikuista) kohden tulevat annoksista riippuen maksamaan 35-46 euroa.
- tian ye
mä tykkään kuorii appelsiinii XD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579