Millainen rotu kyseessä? sopisiko ensimmäiseksi koiraksi, minkä hintaisia pennut? Miten isokokoinen ja sopisiko kotikoiraksi?? (lenkkikaveriksi)
Australian paimenkoira???
5
5825
Vastaukset
- lellu1960
...googlella "australianpaimenkoira",siellä on mm.rotuyhdistyksen sivut,joista saat jo mukavasti tietoa.Mikään kovin suuri koira aussi ei ole,korkeintaan keskikokoinen,esim.sakemannia pienempi.Aussi on ehdottomasti työkoira,joten mielekästä rodunmukaista puuhaa pitää olla,vaikka ulkomuodoltaan vaikuttaa suloiselta nallukalta.Sopiiko ensimmäiseksi koiraksi on aina tulkinnanvarainen juttu,riippuu ihmisestä ja asenteesta.Jos innostusta ja panostusta koiran kanssa puuhailuun riittää,niin miksipä ei.
Katsopas viimeisintä Koiramme-lehteä (muistaakseni) oli laaja artikkeli australianpaimenkoirista. Lehden löytää ainakin suurimpien kaupunkien kirjastoista ja ehkä pienempienkin ja netistäkin juttua voi löytyä. Voit myös kysyä lehteä joltain kennelliittoon kuuluvalta tutulta, jos sinulla sellainen sattuu olemaan.
Jutussa korostettiin aika paljon, että rotu vaatis aika paljon, mutta en osaa sit sanoa, kun en ole kyseisen rodun harrastaja. Aussie on kuitenkin vilkas ja nokkela palveluskoira, mitä olen lukenut, kattonut ja kuullut. Eli se ei jutun mukaan ole sellanen nalle, miltä se ehkä koirakirjojen kuvissa näyttää.- koirakuume
Neeta kirjoitti:
Katsopas viimeisintä Koiramme-lehteä (muistaakseni) oli laaja artikkeli australianpaimenkoirista. Lehden löytää ainakin suurimpien kaupunkien kirjastoista ja ehkä pienempienkin ja netistäkin juttua voi löytyä. Voit myös kysyä lehteä joltain kennelliittoon kuuluvalta tutulta, jos sinulla sellainen sattuu olemaan.
Jutussa korostettiin aika paljon, että rotu vaatis aika paljon, mutta en osaa sit sanoa, kun en ole kyseisen rodun harrastaja. Aussie on kuitenkin vilkas ja nokkela palveluskoira, mitä olen lukenut, kattonut ja kuullut. Eli se ei jutun mukaan ole sellanen nalle, miltä se ehkä koirakirjojen kuvissa näyttää.Juu kävin kattelemassa, että ei ehkä kuitenkaan sopiva rotu... Kiitos vieteistä :)
- Pena 59
koirakuume kirjoitti:
Juu kävin kattelemassa, että ei ehkä kuitenkaan sopiva rotu... Kiitos vieteistä :)
Olisiko kuitenkin niin ettei kyseinen koirarotu sovellu seurakoiraksi. Ainakin 2 kpl kyseistä hurttaa hyökkäsi meidän koiramme päälle ja jälki ei ollut kaunista katseltavaa.Meidän Tessumme on edelleenkin hoidettavana ja saa nähdä saadaanko siitä enää tervettä koskaan.Koirarodun paimenkoiramainen vietti voi aiheuttaa omistajalleen yllätyksen.(hyökkäävällä käytöksellään)
- the only one who doesn't ju...
Pena 59 kirjoitti:
Olisiko kuitenkin niin ettei kyseinen koirarotu sovellu seurakoiraksi. Ainakin 2 kpl kyseistä hurttaa hyökkäsi meidän koiramme päälle ja jälki ei ollut kaunista katseltavaa.Meidän Tessumme on edelleenkin hoidettavana ja saa nähdä saadaanko siitä enää tervettä koskaan.Koirarodun paimenkoiramainen vietti voi aiheuttaa omistajalleen yllätyksen.(hyökkäävällä käytöksellään)
Judge the deed not the breed. Minkään rotuinen koira ei aiheuta sen suurempia "yllätyksiä" omistajalleen, jos rotuun on tarpeeksi perehdytty ennen sen ottamista. Älkää ottako koiraa vain koska se on kaunis/söpö. Tutustukaa tarkkaan koiran käyttötarkoitukseen älkääkä ostako mitään koiraa hetken mielijohteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504