Australian paimenkoira???

koirakuume

Millainen rotu kyseessä? sopisiko ensimmäiseksi koiraksi, minkä hintaisia pennut? Miten isokokoinen ja sopisiko kotikoiraksi?? (lenkkikaveriksi)

5

5825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lellu1960

      ...googlella "australianpaimenkoira",siellä on mm.rotuyhdistyksen sivut,joista saat jo mukavasti tietoa.Mikään kovin suuri koira aussi ei ole,korkeintaan keskikokoinen,esim.sakemannia pienempi.Aussi on ehdottomasti työkoira,joten mielekästä rodunmukaista puuhaa pitää olla,vaikka ulkomuodoltaan vaikuttaa suloiselta nallukalta.Sopiiko ensimmäiseksi koiraksi on aina tulkinnanvarainen juttu,riippuu ihmisestä ja asenteesta.Jos innostusta ja panostusta koiran kanssa puuhailuun riittää,niin miksipä ei.

      • Katsopas viimeisintä Koiramme-lehteä (muistaakseni) oli laaja artikkeli australianpaimenkoirista. Lehden löytää ainakin suurimpien kaupunkien kirjastoista ja ehkä pienempienkin ja netistäkin juttua voi löytyä. Voit myös kysyä lehteä joltain kennelliittoon kuuluvalta tutulta, jos sinulla sellainen sattuu olemaan.

        Jutussa korostettiin aika paljon, että rotu vaatis aika paljon, mutta en osaa sit sanoa, kun en ole kyseisen rodun harrastaja. Aussie on kuitenkin vilkas ja nokkela palveluskoira, mitä olen lukenut, kattonut ja kuullut. Eli se ei jutun mukaan ole sellanen nalle, miltä se ehkä koirakirjojen kuvissa näyttää.


      • koirakuume
        Neeta kirjoitti:

        Katsopas viimeisintä Koiramme-lehteä (muistaakseni) oli laaja artikkeli australianpaimenkoirista. Lehden löytää ainakin suurimpien kaupunkien kirjastoista ja ehkä pienempienkin ja netistäkin juttua voi löytyä. Voit myös kysyä lehteä joltain kennelliittoon kuuluvalta tutulta, jos sinulla sellainen sattuu olemaan.

        Jutussa korostettiin aika paljon, että rotu vaatis aika paljon, mutta en osaa sit sanoa, kun en ole kyseisen rodun harrastaja. Aussie on kuitenkin vilkas ja nokkela palveluskoira, mitä olen lukenut, kattonut ja kuullut. Eli se ei jutun mukaan ole sellanen nalle, miltä se ehkä koirakirjojen kuvissa näyttää.

        Juu kävin kattelemassa, että ei ehkä kuitenkaan sopiva rotu... Kiitos vieteistä :)


      • Pena 59
        koirakuume kirjoitti:

        Juu kävin kattelemassa, että ei ehkä kuitenkaan sopiva rotu... Kiitos vieteistä :)

        Olisiko kuitenkin niin ettei kyseinen koirarotu sovellu seurakoiraksi. Ainakin 2 kpl kyseistä hurttaa hyökkäsi meidän koiramme päälle ja jälki ei ollut kaunista katseltavaa.Meidän Tessumme on edelleenkin hoidettavana ja saa nähdä saadaanko siitä enää tervettä koskaan.Koirarodun paimenkoiramainen vietti voi aiheuttaa omistajalleen yllätyksen.(hyökkäävällä käytöksellään)


      • the only one who doesn't ju...
        Pena 59 kirjoitti:

        Olisiko kuitenkin niin ettei kyseinen koirarotu sovellu seurakoiraksi. Ainakin 2 kpl kyseistä hurttaa hyökkäsi meidän koiramme päälle ja jälki ei ollut kaunista katseltavaa.Meidän Tessumme on edelleenkin hoidettavana ja saa nähdä saadaanko siitä enää tervettä koskaan.Koirarodun paimenkoiramainen vietti voi aiheuttaa omistajalleen yllätyksen.(hyökkäävällä käytöksellään)

        Judge the deed not the breed. Minkään rotuinen koira ei aiheuta sen suurempia "yllätyksiä" omistajalleen, jos rotuun on tarpeeksi perehdytty ennen sen ottamista. Älkää ottako koiraa vain koska se on kaunis/söpö. Tutustukaa tarkkaan koiran käyttötarkoitukseen älkääkä ostako mitään koiraa hetken mielijohteesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe